|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Modyfikacja hamulców w E30
Pawel735 - 2011-06-26, 20:38 Temat postu: Modyfikacja hamulców w E30 Powszechnie wiadomo, że seryjne hamulce w E30 nie należą do najskuteczniejszych. W jaki sposób można poprawić hamulce w E30, z jakich innych BMW lub innych aut można dopasować tarcze i zaciski aby hamulce były większe i skuteczniejsze ? Jak z mocowaniami zacisków ? Mowa zarówno o przodzie jak i tyle.
marcinek_89 - 2011-06-26, 21:32
Jak powszechnie wiadomo na tył pasuje cały wahacz od E36 compact (318 Ti i 323 są na tarczy)
Natomiast na przód wrzucasz kolumnę z E36 (największa tarcza w M3) i wahacz z E36 M3 3.2, lub oryginalny z E30 można wygiąć
s50 - 2011-06-26, 21:44
Tak tylko ze sama zmiana hamulcow na te z compacta nic nam nie daje. Tarcze sa tej samej wielkosci, hamulce sa takie same, tyle ze po ich zastosowaniu zmienia sie nam rozstaw szpilek oraz kola stoja nieco szerzej w stosunku do serii. Jesli chodzi o przod mozna zalozyc gwint od e36, giete wahacze od e30, lub ori od M3 3.2, acentryczne tuleje, zwrotnice od e36 a hamulce powiedzmy z 330D 46, wtedy jednak min felga to 17' cali na przod. Cala operacja jest droga i moze siegac 3-4 tys zl min w zaleznosci od ceny gwintu jaki stosujemy.
Uwazam ze warto kombinowac z ori kolumna od e30, wtedy jakas przejsciowka i wieksze zaciski oraz tarcze. Duzo moze zmienic tez podwojne serwo np z 325IX.
Pawel735 - 2011-06-26, 22:28
Tak jak pisze S50, chciałbym pozostac przy oryginalnych kolumnach z E30 póki co i to do nich dołożyć jakieś zmodyfikowane hamulce.
Chociaż wygląda na to, że montaż kolumn z e36 niesie sa sobą większe pole do manewru.
jackx - 2011-06-27, 07:10
Pawel735, wiem ze nie jestes "granatem do pługa oderwany" i swoją wiedze jak i doświadczenie masz wiec mysle ze powinienes isc po najmniejszej linni oporu.
zamiast wydawać jakies grube pieniądze na transfery zawiasu mozna w bardzo prosty i dość tani sposób zmodyfikować/poprawić działanie serii .
1. regeneracja zacisków , czyszczenie malowanie gumki tłoczki itp
2. mozna sie pokusić o regeneracje pompy
3. wymiana przewodów giętkich na w oplocie stalowym, nalezało by sprawdzić przewody "twarde" jak maja jakies naloty rdzawe nalezy je wymienic , moga nie wytrzymac cisnienia/pracy
4. tarcze , moim zdaniem moga być Mikoda GT. trzeba zreszta jak kazde inne je dobrze "dotrzeć"
5. klocki, raczej nie muszą to byc jakies green stufffyy czy inne drogie wynalazki., czesto i gesto jest tak ze specjalistyczne klocki wcale nie działaja lepiej jak seria bo są przystosowane do jazdy torowej/wyscigowej i muszą złapać odpowiednią temperature pracy.
mysle ze jakies firmowe moga być, ATE czy TRW .
6. wymiana płynu na płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia
7. na koniec jesli uznasz ze jeszcze jest troche słabo mozna załozyć serwo od IX-a
musisz sie tez zastanowić do czego chcesz te hamowniki, czy do jazdy "na co dzień" czy budujesz jakąś zabawke i potrzebujesz coś ekstremanlego.
mysle ze taki setup jaki podałem jcałkowicie wystarczy do "cywilniaka" aa i do zabawki tez powninien wydolić
pozdro chopie
Cypisek - 2011-06-27, 07:45
Nie wiem dlaczego tak uparliście się na to serwo z IXa, miałem takie serwo u siebie i nie zauważyłem żadnej poprawy w hamowaniu w stosunku do zwykłego serwa.
LUKAS - 2011-06-27, 09:36
Pawel735, rozumiem że zalezy Ci na zostaniu przy 4 szpilkach
To może przedstawie Ci jaki setup mam u siebie.
Serwo + pompa z 540
przewody w oplocie
płyn Motula RF 600
tarcze ATE kpl, przód power disc
klocki Ferodo DS 2500
regulowany korektor siły hamowania wilwood
Reakcja na naciśniecie pedału duuuuużo lepsza jak w seryjnym zestawie 325i a skuteczność hamowania rowniez bardzo dobra, no i płyn mi sienie gotuje
Taki zestaw jest dużo tańszy niż konwersja na 5 szpilek a rowniez robi robote.
Ale nie ma co sie oszukiwac, to nadal jest 260 i 258mm tarcze.
Przy konwersji masz z przodu 325mm a z tyłu 272mm, tylko że uzależn iasz sie od felgi 17" i skutecznosci tych hebli nie przeskoczysz, chyba że siegniesz po materiały z F1
Stammek86 - 2011-06-27, 10:53
-zacisk 4tloczkowy z e38 + adaptery
-tarcza 302mm z citroena grand picasso(centowanie i odsadzenie tarczy takie samo jak w e30,trzeba tylko nawiercić 4 nowe otwory lub zrobić fasolki z istniejacych)
na taki zestaw wchodzi 16" a jak znajdziemy odpwiednią felgę to da radę zalozyć 15"
Nie dlugo bede robił to u siebie bo graty juz czekają na montaż.
Pawel735 - 2011-06-27, 11:34
Dzięki Panowie za wszelkie wypowiedzi.
Lukas - będzie mi zależec wlaśnie na tym aby były to wieksze hamulce niz 260mm. Stąd ten temat właśnie. Nie zalezy mi na poprawie skuteczności hamowania seryjnych hamulców tylko chciałbym sie dowiedzieć co większego można tam wsadzić. Jak wygląda ten korektor siły hamowania, jaką one funkcję spełnia i jaki to koszt ?
Stammek skąd wziąć te adaptery - ew masz jakiś rysunek ? Czy aby nie masz na myśli zacisku dwu a nie czterotłoczkowego bo z tego co kojarzę to w e38 były dwutłoczkowe a niektorych modelach. I ten zestaw o ktorym mowisz to na rozumiem, ze na przód - a z tyłem coś robisz ? Pompe hamulcową i serwo zostawiasz seryjne ?
jackx - 2011-06-27, 12:33
Cypisek napisał/a: | Nie wiem dlaczego tak uparliście się na to serwo z IXa |
to nie jest jakis moj upór , nie trenowałem nigdy tego bo zestaw jaki przedstawiłem po za tym serwem w 150% mi wystarcza i mysle ze do 200KM jest spoko i da rade spokojnie pracować . z tym ze Ja nie jeżdżę samochodem z kodem binarnym i u mnie gaz jak i hamulec ma stopniowanie a nie tylko Działa - nie Działa
pzdro
Luca - 2011-06-27, 14:16
Hej
ja powoli się również przymierzam w mojej Wąskiej do podobnej akcji hamulcowej.
Wstępnie już wybrałem - zestaw podobny jak u Lucasa - spokojnie powinien wystarczyć.
Zostawiam 4 x 100. z różnych względów.
Lucas - jak te tarcze ATE PD się mają z DS 2500?
Testowałem te klocki w innym samochodzie na innych tarczach i były naprawdę ok?
Pozdrawiam
LUKAS - 2011-06-27, 14:52
Luka, u mnie jest super, hamują bardzo dobrze, nie piszczą, no miło współpracują
Stammek86 - 2011-06-27, 22:12
Pawel735 napisał/a: | Stammek skąd wziąć te adaptery - ew masz jakiś rysunek ? Czy aby nie masz na myśli zacisku dwu a nie czterotłoczkowego bo z tego co kojarzę to w e38 były dwutłoczkowe a niektorych modelach. I ten zestaw o ktorym mowisz to na rozumiem, ze na przód - a z tyłem coś robisz ? Pompe hamulcową i serwo zostawiasz seryjne ? |
adapter na razie taki ,wymaga jeszcze dopracowania ale to dopiero jak bede skladał.jak wszytsko bedzie spasowane tak jak powinno to zrobie kilka kompletow adapterow na handel.Rysunkow zadnych nie mam.Pompa i serwo na razie zostanie seria,jak bedzie zle to bedzie sie mysleć dalej.
Tyłu na razie nie ruszam bo mam nowki tarcze i klocki.
Baks - 2011-06-28, 12:04
Genialnie cieszy mnie ze ruszyles ten temat i jestem zainteresowany takimi adapterami.
Zaciski z 750i e38 "BREMBO" 4 tloczkowe + adapter tylko pytanie co do tarcz na 300mm.de uzyli jakiejs tarczy 312mm x25mm nie wiesz moze z czego oni uzywaja?
a 2 pytanko odnosnie likwidacji ABS wystarczy uzyc trojnika jak w hamulcach na tyl zeby podpiac sie pod pompe w serwie? czy konieczna jest wymiana pompy?
misza - 2011-06-28, 12:51
z PPF Turbo Forum
Cytat: | The front brake caliper from E34 M5 with Jurid pads, the brake disc from AUDI/VW 1,8T, 312 mm.
|
pozdro
LUKAS - 2011-06-28, 14:28
Baks napisał/a: | a 2 pytanko odnosnie likwidacji ABS wystarczy uzyc trojnika jak w hamulcach na tyl zeby podpiac sie pod pompe w serwie? czy konieczna jest wymiana pompy? |
Dokładnie tak używasz trujnika tak jak na tył i rozdzielasz na lewy i prawy zacisk.
Mam tak w swojej wyścigówce i robi robote
Stammek86 - 2011-06-28, 21:19
Baks napisał/a: | na 300mm.de uzyli jakiejs tarczy 312mm x25mm nie wiesz moze z czego oni uzywaja? |
sami produkują tarcze albo mają gdzieś dobre dojscie i kupuja tarcze bez nawierconego roztawu i sami wierca 4x100.
maaaad - 2011-06-28, 23:12
LUKAS, serwo i pompa z 540i podeszły bez problemu? Jakie to 540? e34? Muszę zmienić serwo u siebie i potrzebuję jakiegoś podwójnego... Ciekawe, czy to z 540i e34 wejdzie przy e30 m52...
LUKAS - 2011-06-29, 05:39
maaaad, Robiłem przerróbke,
Z E34 masz zupełnie inaczej mocowane.
dzidziusbmw - 2011-06-29, 10:01
... ni ma juz ..................
Pawel735 - 2011-06-29, 11:28
Dzięki Dzidziuś. Rysunek się z pewnością przyda.Jaka grubość adaptera zastosowałeś ? Z tyłu jakie hamulce robiłeś ?
Piotrek325 - 2011-06-29, 12:11
dzidziusbmw
czemu zastosowałeś nie symetryczny adapter? rozumiem ze chcesz trochę przesunac zacisk w gorę/dol ?
dzidziusbmw - 2011-06-29, 20:46
nie poniewaz zaciski z e38 tez nie maja symetrycznie rozmieszczonych otworow na sruby. Jak bys zmierzyl odleglosc od gory i od dolu to nie wyjdzie taka sama. Dlatego zeby zacisk byl wycentrowany z tarcza w 1 osi to musi byc niesymetryczny.
Teraz mam juz inne z przodu i z tylu oraz moj patent na 5x120 przy wachaczach tyl ,przod i goleniach z e30 .
Grubosc, pytajcie stamka bo u niego sa moje byle adaptery. Ale jak bym robil to jakos 12-15mm grubosci.
rajoo - 2011-06-29, 22:58
ja mialem w e30 power disci + ds 3000 i hamulec byl naprawde petarda lecz do jazdy na codzien to kiepska opcja bo na zimnym hebel byl duzo gorszy niz na seryjnym setupie
tyl nowy komplecik ate i to w zupelnosci wytarcza
do tego plyn nowy w calym ukladzie ate bo wymiana plynu naprawde wiele daje ale i tak z reguly nikt go nie wymienia
przewony elastycze kupione w FOTA nie jakies mega najdrozsze ale w efekcie finalnym te zmiany przyczynily sie na mega poprawe seryjnego hamulca w e30
mck - 2011-07-01, 08:39
maaaad napisał/a: | Ciekawe, czy to z 540i e34 wejdzie przy e30 m52... |
Standardowa operacja przy swapie na m52 na łapach/poduszkach z e36 to właśnie serwo (so-called) z iX'a a nie rózni się ono zbytnio właśnie od takich podwójnych serw z e34. Będziesz musiał nawiercić dwie nowe dziury w grodzi, wywalić taką "przedłużkę" która jest przykręcona do serwa z e34 i skrócić/nagwintować cięgno żeby wkręcić na nie widełki do których mocuje się pedał hamulca od e30
Tutaj możesz zobaczyć jak to wygląda. Jest dodatkowa kombinacja z przekręceniem serwa na bok, ale to dlatego, że potrzebowaliśmy tam trochę więcej miejsca. Może być delikatny problem ze spotykaniem się zbiorniczka/gumy przepływomierza, ale zawsze możesz zmienić zbiorniczek na inny, albo poszukać (chyba na bmw-e30.pl) patentu na przeniesienie zbiorniczka;)
maaaad - 2011-07-01, 22:55
mck, dzięki za informację, o serwie z ix/e34 touring/e32 to ja wiem I czyytałem (właśnie na e30.pl), że nie trzeba wiercić nowych dziur w grodzi
Stammek86 - 2011-07-02, 00:20
maaaad napisał/a: | I czyytałem (właśnie na e30.pl), że nie trzeba wiercić nowych dziur w grodzi |
jak nie wywiercisz nowych otworow w grodzi to serwo bedzie dotykać kolektora(jezeli silnik bedzie na lapach i poduchach z e36) wiec lepiej wywiercić dwa nowe otwory i przesunać serwo 1cm w strone skrzynki z bezpiecznikami.
oibis - 2012-02-21, 16:19
http://www.racingforum.pl...08entry967708
na 3ciej stronie jest pokazane jak zrobiłem większe lepsze hamulce na 4x100 do swojej e30
Cypisek - 2012-02-21, 16:38
oibis, z czego jest ta tarcza?
oibis - 2012-02-21, 20:07
z jakiegoś stopu metalu ale jakiego to nie wiem
[ Dodano: 2012-02-21, 20:10 ]
tarcza robiona na zamówienie, z żadnego auta
można powiedzieć z e30 tuning jedyne w polsce i może na świecie
LUKAS - 2012-02-21, 20:16
Podobne do Mikody
oibis - 2012-02-21, 20:25
no bo firmy mikoda fajna firmy, można się dogadać, wkońcu to polska fabryka
LUKAS - 2012-02-21, 20:27
Hehe tak coś czułem
BMW E30 Cabrio - 2015-02-05, 22:27
Panowie podepne sie do tematu przerabiam heble w mojej e30 cabrio mam juz zestaw na przod z e36 m3 a na tyl oczywiscie compact i teraz pytanie jakie zawieszenie gwintowane a raczej czy z e36 podejda mi amortyzatory na tyl czy nie beda za dlugie??
Cypisek - 2015-02-07, 13:52
BMW E30 Cabrio, z tego co pamiętam to są za długie.
|
|