|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e39] szukam rady co dalej robić
FuXX - 2011-07-13, 22:37 Temat postu: [e39] szukam rady co dalej robić Na początku witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam BMW E39 z 1996 roku 2.0i z instalacjom gazową stag 300. Pojawiła się poważna usterka w czasie jady jak wciskam sprzęgło zapala się kontrolka ciśnienia oleju, auto jest strasznie mułowate i jakoś dziwnie trzęsie całym samochodem. Jakieś dwa lata temu miałem wymieniane w silniku pierścienie panewki na wale szlifowaną głowicę, szlifowane gniazda zaworowe i wymienione uszczelniacze, wszystko przez to że silnik był przegrzany i zaczął pić olej jakiś litr na 1000km.
Teraz nie wiem co robić czy próbować dalej reanimować ten silnik czy go wymieniać. Jak wymieniać to może na coś mocniejszego 2.8, tylko cena to jakieś 6-7 tys.
Może możecie kogoś polecić co pomógłby mi ogarnąć ten samochód, jestem z Rzeszowa.
Cypisek - 2011-07-14, 09:20
Jak silnik nie ma ciśnienia oleju to daj sobie z nim spokój. Po najmniejszej linii oporu mozesz wstawić m52b20 lub m52b25. Żeby wsadzić M52b28 trzeba będzie pozmieniać więcej rzeczy. A cena na pewno będzie mniejsza niż ta co napisałeś.
MaxxxS - 2011-07-14, 11:19
6.7 tys ? ? ? kompletne 2.8 z e39 wyjdzie max 4 tys.
Silnik z osprzętem i wydech... tylko to ci jest potrzebne.
norb - 2011-07-14, 11:45
wymiana serca tylko i wyłącznie szkoda ładować sie w koszta naprawy
MaxxxS - 2011-07-14, 13:25
i dodam ze to jest tak prosty swap ze laik z google pod pachą dadzą rade spokojnie (mój pierwszy raz (w sensie swap)]
Nikikin - 2011-07-14, 15:34
Tak jak wyżej napisano. Potrzebujesz silnika z kpl. osprzętem i wydechem. Bo napęd ten co masz pasuje. Chyba, że masz już słabe sprzęgło to bym pomyślał na twoim miejscu nad nowym.
Instalacja gazowa też zostanie ta co masz. Tylko ew. wymiana dysz na większe i wysterowanie .
FuXX - 2011-07-14, 23:06
Jeśli chodzi o samo przełożenie silnika to jest to opcja nie wykonalna dla mnie nie mam zaplecza ani potrzebnych narzędzi. Najważniejszym problemem jest zakup zdrowego silnika bo sam nie wiem jak miałbym go sprawdzić.
Co do ceny to taką dostałem od Groupe A.I.E.
Taką dostałem odpowiedz:
swap Pańskiego autka tj: 520i na fabryczną 528i czyli kompletny silnik z osprzętem ( z Pańskiego autka podejdzie alternator, rozrusznik, pompa wspomagania i kompresor klimatyzacji) plus skrzynia biegów plus wał i most oraz kompletny wydech z 528i plus nasza usługa z wymianą filtrów oleji itp koszt 6,5 tys złoty
PLUS:
- nabicie układu klimatyzacji - 250 zł
- montaż instalacji lpg - 300 zł
P.S. - czas realizacji ok 7 dni
Za silnik 2.0 ze skrzynią (okazało się że moja ma mały defekt coś w niej rzegocze) 2,5-3 tys
Za silnik 2.3 koszt 4,5 tys
Co do sprzęgła to niedawno wymieniałem cały komplet, sprzęgło z dociskiem i łożyskiem.
Jeśli znacie jakiś zakład godny polecenia który to zrobi za rozsądną cenę to piszcie.
valdi80 - 2011-07-14, 23:47
Za 6-7 tysi kupisz całego angola z 2.8. To co zostanie, sprzedasz za 3 bez problemu. Warsztat za przełożenie powinien wziąć 1000pln max.
FuXX - 2011-07-19, 20:15
Mam jeszcze pytanie czy tarcza sprzęgła z dociskiem z mojego silnika podejdzie do silnika o większej pojemności?
Właśnie dostałem odpowiedz od firmy PUZ przekładka na 2.8, Kompletny swap 4-5 tys zł
Cena bardzo konkretne ale trochę boje się kilometrów do pokonania.
Cypisek - 2011-07-19, 20:33
FuXX m52b28 ma już tarczę sprzęgła 240mm. mniejsze silniki mają 228mm czy coś takiego.
Punisher - 2011-09-13, 20:35 Temat postu: re Ma ktos rade na mody 2.0, czy lepiej zmiana ?
Najgorsze jest to, ze samochod to jest angol, a ja nie mam pojecia jak tutaj sprawdzaja numery i czy w ogole mozna to wszystko obejsc.
Pzdr
|
|