|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [E30] zimny gaśnie na LPG po odłączeniu pompy paliwa
kawu - 2011-08-05, 14:57 Temat postu: [E30] zimny gaśnie na LPG po odłączeniu pompy paliwa Witam,
Czy spotkaliście się lub macie pomysły co może być przyczyną gaśnięcia silnika (M40B16) pracującego już na LPG (LandiRenzo) podczas wyjęcia bezpiecznika nr.11 (pompa paliwa)?
Sytuacja taka ma miejsce tylko podczas pierwszego rozruchu rano i ewentualnie po dłuższym postoju ( jak się wychłodzi). Gdy silnik jest gorący można wyjąć bezpiecznik i silnik pracuje normalnie.
pozdrawiam
Bartosz
Mieruck - 2011-08-05, 15:31
Jaka instalacja LPG jak sekwencyjna to nie masz się co dziwić sekwencja nie pozwala na uruchomienie Zimnego silnika Na gazie tylko uruchamia się na benzynie i dopiero po rozgrzaniu silnika Załącza się LPG
kawu - 2011-08-05, 19:54
Mieruck napisał/a: | jak sekwencyjna to nie masz się co dziwić |
nie to nie sekwencja. Zwykła mieszalnikowa (II gen). Nie chodzi o to że nie da się uruchomić na gazie ale o to że jak się już przełączy na gaz i odetnie się pompę paliwa (wyjmie bezpiecznik) to silnik gaśnie jakby nie dostawał gazu (a co może mieć wspólnego pompa paliwa z instalacją gazową). Kiedyś jeździłem bez pompy paliwa i wszystko działało. Teraz wygląda to tak jakby na zimnym silniku potrzebował i pobierał wręcz benzynę a dopiero po nagrzaniu działał na LPG.
beryl - 2011-08-06, 14:51
kawu napisał/a: | Teraz wygląda to tak jakby na zimnym silniku potrzebował i pobierał wręcz benzynę a dopiero po nagrzaniu działał na LPG |
Co to silnik decyduje na czym będzie jeździł i przełącza sobie lub dawkuje, miesza różne paliwa? Może nie ten bezpiecznik wyciągasz.
kawu - 2011-08-06, 16:35
beryl napisał/a: |
Co to silnik decyduje na czym będzie jeździł i przełącza sobie lub dawkuje, miesza różne paliwa? Może nie ten bezpiecznik wyciągasz. |
No widzisz... sam tego nie rozumiem i dlatego pytam. Wyciągam jak napisałem nr.11 i na 100% to ten. Nie sądzę żeby mieszał paliwa bo pompę ewidentnie odcina ale dlaczego przy tym odcina LPG na którym już działa...
Vindevil - 2011-08-06, 20:36
Trudno wnioskować, ale możliwość jest taka - masz centralkę od gazu która przełącza się od obrotów ale i warunkiem do pracy na gazie jest temperatura cieczy chłodzącej. zobacz jaką masz centralkę i emulator to coś się wymyśli.
beryl - 2011-08-06, 22:27
Tylko pytanie czy to jest rzeczywiście II gen. ze sterownikiem, czy zwykłą śrubka?
kawu - 2011-08-16, 18:43
beryl napisał/a: | czy to jest rzeczywiście II gen. ze sterownikiem, czy zwykłą śrubka? |
Na 100% II gen z komputerkiem LCS V05 ER a do emulatora mam kiepski dostęp ale też jest zamontowany. Kolejnym pewnikiem jest to że nie ma czujnika temperatury. Jestem w stanie odpalić samochód na dowolnie zimnym silniku na LPG i nie jest problemem przełączenie na gaz ale już po przełączeniu i przed osiągnięciem temperatury roboczej płynu po odcięciu pompy paliwa się dławi. Sporo jestem w stanie zrobić przy tym aucie ale tu nie mam pomysłu. pozdrawiam
kawu
Vindevil - 2011-08-16, 20:08
Jeśli przejeżdżałbyś koło częstochowy to zapraszam. Co dwie pacynki to nie jedna.
iwanciw - 2011-08-21, 20:11
Ja mam instalację sekwencyjną STAG i mam tak samo.
Po wyjęciu bezpiecznika 11, oczywiście przy pracującym już silniku na gazie, silnik gaśnie.
Ale nie wiem dlaczego?
Vindevil - 2011-08-21, 20:18
A moży by spróbować podejść takim sposobem - nie wyciągać bzp. tylko odłączyć pompę pod siedzeniem ( oczywiście po demontażu siedzenia) i wtedy zaobserwować co się dzieje.
iwanciw - 2011-08-21, 20:38
brałem to pod uwagę i tak zrobię, zresztą jutro jadę do gazownika i jak się dowiem coś konkretnego w tej kwestii to dam znać.
|
|