|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady
iwanciw - 2011-09-01, 09:51 Temat postu: Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady Muszę wymienić przewód paliwowy (najprawdopodobniej powrót) i nie ma szans bez zdjęcia górnej części dolotu.
Czy jest z tym strasznie dużo roboty, czy na coś trzeba bardzo uważać przy tym.
Silnik M40B16.
Dziękuję za wskazówki.
E30 ROST - 2011-09-01, 11:14
zadnych problemow ! jedyne na co uwazasz to uszczelka zeby jej nie zniszczyc przyda ci sie do montazu ! oczywiscie pamietaj coz kad odkreciles i odpiales by zamontowac to spowrotem tak samo..
MaxxxS - 2011-09-01, 11:30
Ja wymieniałem przewody... może nie poprowadziłem ich tak jak fabryka ale kolektora nie zdejmowałem. m40b18
beryl - 2011-09-01, 11:39
2 śruby od góry, 6 śrub łączenie kolektorów i 2 śruby część nr 6, bo jest połączony z przewodami wodnymi. Najwygodniej jest odkręcić całą przepustnicę -4 śruby. Uważaj na oring (7) nad tą 6, żeby nie zgubić i dobrze założyć przy składaniu.
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTkzNl9w.png
iwanciw - 2011-09-01, 18:59
Dzięki za porady. Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?
Część numer 6 jest przykręcona od dołu przepustnicy i do niej przychodzą przewody?
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?
W sumie to nie muszę wyciągać kolektora a przynajmniej trochę go podnieść (przy ścianie grodziowej) tak aby dostać się do przewodu, oczywiście o ile to możliwe.
Czy potrzebne będą nowe uszczelki?
beryl - 2011-09-01, 21:00
iwanciw napisał/a: | Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy? |
No jeśli masz tak zgrabne łapki, że tam włożysz.
iwanciw napisał/a: | Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy? |
Praktycznie nie, bo przepustnica jest na długich szpilkach i żeby odciągnąć ją, to przeszkadzają właśnie te przewody od nr 6. i koło się zamyka. Wymieniałem te przewody i zdejmowałem kolektor. Nie ma z tym dużo roboty, tak na jedno piwko.
iwanciw - 2011-09-01, 21:08
A jak kwestia nowych uszczelek, bo jeśli będą potrzebne to lepiej byłoby je kupić przed robotą no chyba, że nie ma takiej potrzeby
beryl - 2011-09-02, 23:25
Jak delikatnie zdejmiesz i nie porwiesz to możesz złożyć na te same, ewentualnie liźniesz cieniutko jakimś uszczelniaczem albo silikonem wysokotemp.
marcinek_89 - 2011-09-03, 22:26
Wczoraj i dzisiaj też zmieniałem gumowe łączenie przy listwie wtryskiwaczy Bez zdejmowania kolektora dolotowego się nie obejdzie. Na początku odkręcasz 6 śrub (klucz 11) oznaczonym numerem 2 na rysunku poniżej, następnie 2 śruby (klucz 10) nr 13 na gorze silnika. Jeśli do okręcisz do zostanie tylko do odłączenia przewód gumowy od silniczka krokowego i odkręcenia 4 śrub (klucz 10) nr 7 trzymających przepustnice Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp.
Życzę powodzenie przy zdjemowaniu
beryl - 2011-09-04, 00:19
marcinek_89 napisał/a: | Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp. |
Długa giętka przedłużka
marcinek_89 - 2011-09-04, 10:28
beryl napisał/a: | Długa giętka przedłużka |
Dokładnie taką przedłużką to robiłem i też nie było kolorowo Zdjąć jak zdjąć ale założyć to było trochę kombinowania, a to śrubka gdzie spadła itp.
beryl - 2011-09-04, 23:13
marcinek_89 napisał/a: | a to śrubka gdzie spadła itp |
Baaa, bo trzeba mieć końcówkę z magnesem a jak nie masz to kawałeczek magnesu (najlepiej neodymowego) wkładasz w nasadkę i jazda.
|
|