BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady

iwanciw - 2011-09-01, 09:51
Temat postu: Demontaż kolektora dolotowego-proszę o porady
Muszę wymienić przewód paliwowy (najprawdopodobniej powrót) i nie ma szans bez zdjęcia górnej części dolotu.
Czy jest z tym strasznie dużo roboty, czy na coś trzeba bardzo uważać przy tym.
Silnik M40B16.
Dziękuję za wskazówki.

E30 ROST - 2011-09-01, 11:14

zadnych problemow ! jedyne na co uwazasz to uszczelka zeby jej nie zniszczyc przyda ci sie do montazu ! oczywiscie pamietaj coz kad odkreciles i odpiales by zamontowac to spowrotem tak samo..
MaxxxS - 2011-09-01, 11:30

Ja wymieniałem przewody... może nie poprowadziłem ich tak jak fabryka ale kolektora nie zdejmowałem. m40b18
beryl - 2011-09-01, 11:39

2 śruby od góry, 6 śrub łączenie kolektorów i 2 śruby część nr 6, bo jest połączony z przewodami wodnymi. Najwygodniej jest odkręcić całą przepustnicę -4 śruby. Uważaj na oring (7) nad tą 6, żeby nie zgubić i dobrze założyć przy składaniu.
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTkzNl9w.png

iwanciw - 2011-09-01, 18:59

Dzięki za porady. Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?
Część numer 6 jest przykręcona od dołu przepustnicy i do niej przychodzą przewody?
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?
W sumie to nie muszę wyciągać kolektora a przynajmniej trochę go podnieść (przy ścianie grodziowej) tak aby dostać się do przewodu, oczywiście o ile to możliwe.
Czy potrzebne będą nowe uszczelki?

beryl - 2011-09-01, 21:00

iwanciw napisał/a:
Czy przewody można wypiąć tak aby nie ruszać części numer 6 oraz całej przepustnicy?

No jeśli masz tak zgrabne łapki, że tam włożysz.
iwanciw napisał/a:
Ewentualnie czy da się to zrobić bez odkręcania przepustnicy?

Praktycznie nie, bo przepustnica jest na długich szpilkach i żeby odciągnąć ją, to przeszkadzają właśnie te przewody od nr 6. i koło się zamyka. Wymieniałem te przewody i zdejmowałem kolektor. Nie ma z tym dużo roboty, tak na jedno piwko.

iwanciw - 2011-09-01, 21:08

A jak kwestia nowych uszczelek, bo jeśli będą potrzebne to lepiej byłoby je kupić przed robotą :) no chyba, że nie ma takiej potrzeby :D
beryl - 2011-09-02, 23:25

Jak delikatnie zdejmiesz i nie porwiesz to możesz złożyć na te same, ewentualnie liźniesz cieniutko jakimś uszczelniaczem albo silikonem wysokotemp.
marcinek_89 - 2011-09-03, 22:26

Wczoraj i dzisiaj też zmieniałem gumowe łączenie przy listwie wtryskiwaczy ;) Bez zdejmowania kolektora dolotowego się nie obejdzie. Na początku odkręcasz 6 śrub (klucz 11) oznaczonym numerem 2 na rysunku poniżej, następnie 2 śruby (klucz 10) nr 13 na gorze silnika. Jeśli do okręcisz do zostanie tylko do odłączenia przewód gumowy od silniczka krokowego i odkręcenia 4 śrub (klucz 10) nr 7 trzymających przepustnice ;) Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp.



Życzę powodzenie przy zdjemowaniu :spoko:

beryl - 2011-09-04, 00:19

marcinek_89 napisał/a:
Niby proste ale ja strasznie męczyłem się żeby okręcić tą nieszczęsną przepustnice bo do dolnych śrub jest słaby dostęp.

Długa giętka przedłużka :spoko:

marcinek_89 - 2011-09-04, 10:28

beryl napisał/a:
Długa giętka przedłużka :spoko:


Dokładnie taką przedłużką to robiłem i też nie było kolorowo ;) Zdjąć jak zdjąć ale założyć to było trochę kombinowania, a to śrubka gdzie spadła itp. :]

beryl - 2011-09-04, 23:13

marcinek_89 napisał/a:
a to śrubka gdzie spadła itp

Baaa, bo trzeba mieć końcówkę z magnesem :wink: a jak nie masz to kawałeczek magnesu (najlepiej neodymowego) wkładasz w nasadkę i jazda.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group