BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [M20]pada silnik

traku - 2011-11-20, 17:09
Temat postu: [M20]pada silnik
Chłopaki mam problem, mam ETE z glowica 2.0 no i w silniku coś wali,myślę ze panewka,no i nie wiem co robić?
remont czy drugi silnik? Ten szedl jak burza! z remontem pewnie może się wiązać szlif walu wymiana panewek i nie wiem czy szlifowanie korbowodow.
Co radzicie?

szwangru2 - 2011-11-20, 17:33

traku napisał/a:
Co radzicie?
rozebrac i oszacowac koszty.
lowczaspl - 2011-11-20, 17:47

było katować ? :brawo:
traku - 2011-11-20, 18:15

czyli od 400zl do 1500zl moge stracic ?
318Albert - 2011-11-21, 00:14

Kurde kumpel chyba na złom oddał dobry dół z pękniętą głowicą, może coś takiego kup i poskładaj to chyba najniższe koszta.
lowczaspl - 2011-11-22, 17:55

musisz ogarnać dokładnie co to jest i co się wydażyło jeżeli będzie się to dało naprawić to dokupisz częśc.
traku - 2011-11-24, 12:11

sprawdzilem wal jest caly,nie porysowany,czopy tez sprawdzilem sowmiarka maja okrag nie jajka,wymienilem panewki, no i dalej cos nie tak jak by panewka dalej walila, a i jeszcze mialem nie dokrencone kolo pasowe walu. pytanie: moze to panewka glowna no i wal wpadl w drgania i rozwalil reszte panewek korbowodowych,moze jest skrzywiony,wkaszdym bac razie jedzie, ma kopa ale cos delikatnie tam slychac, co myslicie?
Karol E30 - 2011-11-24, 12:19

A może to w głowicy wałek się kończy ?? albo wystarczy zawory wyrególować :wink: dół masz zrobiony to warto by zdjąć pokrywe zaworów teraz i oblukać co jest grane
ogolny - 2011-11-25, 18:53

Cytat:
ma kopa ale cos delikatnie tam slychac, co myslicie?


Daj mu jeszcze parę razy KOPA i już nie dotrzesz panewek :shock:

traku - 2011-11-29, 15:13

co masz na mysli bo nie czaje?
Karol E30 - 2011-11-29, 15:58

bo po prostu go nie kop :wink: tylko jeździj spokojnie puki nie zdiagnozujesz co dalej puka :D
MaxxxS - 2011-11-29, 16:01

że należy dotrzeć wymienione elementy zanim będziesz testować czy motor ma kopa.
traku - 2011-11-29, 17:14

wiem ze trzeba dotszec,tylko ile tych kilosow mam czekac? 10 000 km czy ile?
Najgorzej jest z rana przy pierwszym rozruchu ,pierwsza sekunda jak by panewka i po chwili cisza,chlopaki z warsztatu mowia ze dokrecali kluczem dynamometrycznym ale ja zabardzo nie wieze bo takiego nie maja! Mowili ze pozyczyli,mysle ze dokrecili na oko,tacy koledzy :shock: ale moze to byc panewka glowna od strony rozrzadu. na luzie slychac jakby cos szumialo delikatnie,rozumiecie blacha o blache a podniose obroty na 2000 i jak by panewka,raz zagra raz nie (jak sie ulozy-to motor normalnie chodz)co myslicie?

[ Dodano: 2011-11-29, 17:19 ]
a panewki z jaka sila trzeba tym kluczem dokrecic? model e30 ?

golum22 - 2011-12-30, 14:34

panewki główne:
etap 1 29-32Nm
etap 2 58-63Nm

knap - 2012-01-02, 18:46

jesli już rozbierasz silnik to trzeba było go zbadać dokładniej :)

ja jak rozbieram silnik to rozbieram cały w drobny mak i sprawdzam wszystko.
co się nadaje do wymiany a co jest dobre wraca spowrotem do silnika:)

u mnie w M20B23 już świeciło ciśnienie oleju jak się dobrze zagrzał, po rozebraniu silnika panewki były cienkie jak papier, ale nic nie stukało, do samego końca chodził cicho ( ale olej brał i dymił jak parowóz )
a jeśli Ci non stop padają panewki to radze żebyś zmierzył sobie ciśnienie oleju ( zegarem ) i sprawdził w książce jakie ma być.
bo jesli pompa oleju wciągła jakieś opiłki z panewek między zęby to możesz panewki wymieniać bez końca w tym silniku.

miałem też przypadek stukania w silniku ( w motocyklu ) panewki były OK
a okazało się że był luz na łożysku ślizgowym w główce korbowodu.


więc jezli już rozbierasz cos przy silniku to warto wszystko dokładnie sprawdzić,
każdą śrubke czy czasem nie jest luźna :wink:

[ Dodano: 2012-01-02, 19:00 ]
i jeśli nie wiesz gdzie stuka to trzeba dokładnie go "osłuchać"
jeśli nie masz sprzętu do tego to wystarczy dłuuugi śrubokręt i trochę czasu :)

odpalasz silnik przykładasz śrubokręt do silnika a na drugi koniec śrubokręta ( rękojeść ) przykładasz od góry otwartą dłoń a do dłoni przystawiasz ucho
i szukasz pokolei gdzie stuka og góry ( na głowicy )
i od dołu ( przy misce olejowej )
i tak długo słuchasz aż zlokalizujesz miejsce stukania :D

miłej zabawy :wink:

kazik - 2012-01-03, 22:47

Jedź do kogoś kto ma pojęcie jakiekolwiek o silnikach spalinowych zanim ci korba bokiem wyjdzie a nie do Zenków co nie mają klucza dynamometrycznego :lol: :lol: .
Wogule jaki sens zwalanie miski i sprawdzanie panewek tylko korbowodowych?-nie szło odrazu sprawdzić głównych?
Nagraj to i wklej jakiegoś linka bo stukać w silniku to może 101 rzeczy tym bardziej że masz hybrydę niewiadomo jak i przez kogo poskładaną.
Ja ostatnio miałem na stole m20b27 z tłokami sety i głowicą m20b20 w której jakiś debil tłoki szlifował kątówką-efekt pogięte zawory i piękne ślady na tłokach-też właściciel obstawiał panewki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group