|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [M20]pada silnik
traku - 2011-11-20, 17:09 Temat postu: [M20]pada silnik Chłopaki mam problem, mam ETE z glowica 2.0 no i w silniku coś wali,myślę ze panewka,no i nie wiem co robić?
remont czy drugi silnik? Ten szedl jak burza! z remontem pewnie może się wiązać szlif walu wymiana panewek i nie wiem czy szlifowanie korbowodow.
Co radzicie?
szwangru2 - 2011-11-20, 17:33
traku napisał/a: | Co radzicie? | rozebrac i oszacowac koszty.
lowczaspl - 2011-11-20, 17:47
było katować ?
traku - 2011-11-20, 18:15
czyli od 400zl do 1500zl moge stracic ?
318Albert - 2011-11-21, 00:14
Kurde kumpel chyba na złom oddał dobry dół z pękniętą głowicą, może coś takiego kup i poskładaj to chyba najniższe koszta.
lowczaspl - 2011-11-22, 17:55
musisz ogarnać dokładnie co to jest i co się wydażyło jeżeli będzie się to dało naprawić to dokupisz częśc.
traku - 2011-11-24, 12:11
sprawdzilem wal jest caly,nie porysowany,czopy tez sprawdzilem sowmiarka maja okrag nie jajka,wymienilem panewki, no i dalej cos nie tak jak by panewka dalej walila, a i jeszcze mialem nie dokrencone kolo pasowe walu. pytanie: moze to panewka glowna no i wal wpadl w drgania i rozwalil reszte panewek korbowodowych,moze jest skrzywiony,wkaszdym bac razie jedzie, ma kopa ale cos delikatnie tam slychac, co myslicie?
Karol E30 - 2011-11-24, 12:19
A może to w głowicy wałek się kończy albo wystarczy zawory wyrególować dół masz zrobiony to warto by zdjąć pokrywe zaworów teraz i oblukać co jest grane
ogolny - 2011-11-25, 18:53
Cytat: | ma kopa ale cos delikatnie tam slychac, co myslicie? |
Daj mu jeszcze parę razy KOPA i już nie dotrzesz panewek
traku - 2011-11-29, 15:13
co masz na mysli bo nie czaje?
Karol E30 - 2011-11-29, 15:58
bo po prostu go nie kop tylko jeździj spokojnie puki nie zdiagnozujesz co dalej puka
MaxxxS - 2011-11-29, 16:01
że należy dotrzeć wymienione elementy zanim będziesz testować czy motor ma kopa.
traku - 2011-11-29, 17:14
wiem ze trzeba dotszec,tylko ile tych kilosow mam czekac? 10 000 km czy ile?
Najgorzej jest z rana przy pierwszym rozruchu ,pierwsza sekunda jak by panewka i po chwili cisza,chlopaki z warsztatu mowia ze dokrecali kluczem dynamometrycznym ale ja zabardzo nie wieze bo takiego nie maja! Mowili ze pozyczyli,mysle ze dokrecili na oko,tacy koledzy ale moze to byc panewka glowna od strony rozrzadu. na luzie slychac jakby cos szumialo delikatnie,rozumiecie blacha o blache a podniose obroty na 2000 i jak by panewka,raz zagra raz nie (jak sie ulozy-to motor normalnie chodz)co myslicie?
[ Dodano: 2011-11-29, 17:19 ]
a panewki z jaka sila trzeba tym kluczem dokrecic? model e30 ?
golum22 - 2011-12-30, 14:34
panewki główne:
etap 1 29-32Nm
etap 2 58-63Nm
knap - 2012-01-02, 18:46
jesli już rozbierasz silnik to trzeba było go zbadać dokładniej
ja jak rozbieram silnik to rozbieram cały w drobny mak i sprawdzam wszystko.
co się nadaje do wymiany a co jest dobre wraca spowrotem do silnika:)
u mnie w M20B23 już świeciło ciśnienie oleju jak się dobrze zagrzał, po rozebraniu silnika panewki były cienkie jak papier, ale nic nie stukało, do samego końca chodził cicho ( ale olej brał i dymił jak parowóz )
a jeśli Ci non stop padają panewki to radze żebyś zmierzył sobie ciśnienie oleju ( zegarem ) i sprawdził w książce jakie ma być.
bo jesli pompa oleju wciągła jakieś opiłki z panewek między zęby to możesz panewki wymieniać bez końca w tym silniku.
miałem też przypadek stukania w silniku ( w motocyklu ) panewki były OK
a okazało się że był luz na łożysku ślizgowym w główce korbowodu.
więc jezli już rozbierasz cos przy silniku to warto wszystko dokładnie sprawdzić,
każdą śrubke czy czasem nie jest luźna
[ Dodano: 2012-01-02, 19:00 ]
i jeśli nie wiesz gdzie stuka to trzeba dokładnie go "osłuchać"
jeśli nie masz sprzętu do tego to wystarczy dłuuugi śrubokręt i trochę czasu
odpalasz silnik przykładasz śrubokręt do silnika a na drugi koniec śrubokręta ( rękojeść ) przykładasz od góry otwartą dłoń a do dłoni przystawiasz ucho
i szukasz pokolei gdzie stuka og góry ( na głowicy )
i od dołu ( przy misce olejowej )
i tak długo słuchasz aż zlokalizujesz miejsce stukania
miłej zabawy
kazik - 2012-01-03, 22:47
Jedź do kogoś kto ma pojęcie jakiekolwiek o silnikach spalinowych zanim ci korba bokiem wyjdzie a nie do Zenków co nie mają klucza dynamometrycznego .
Wogule jaki sens zwalanie miski i sprawdzanie panewek tylko korbowodowych?-nie szło odrazu sprawdzić głównych?
Nagraj to i wklej jakiegoś linka bo stukać w silniku to może 101 rzeczy tym bardziej że masz hybrydę niewiadomo jak i przez kogo poskładaną.
Ja ostatnio miałem na stole m20b27 z tłokami sety i głowicą m20b20 w której jakiś debil tłoki szlifował kątówką-efekt pogięte zawory i piękne ślady na tłokach-też właściciel obstawiał panewki.
|
|