BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [E46] 320d Nie dogrzewa wody.

Adam86 - 2011-11-26, 20:06
Temat postu: [E46] 320d Nie dogrzewa wody.
Witam. Koledzy mam nastepujacy problem.
Z nadejsciem zimniejszych dni pacjent E46 320d nie dogrzewa mi wody. Wczesną jesienią tem w trasie sobie skakała miedzy pionem a I kreska, tak było przez ok 2 tygodnie. Pózniej czy to była trasa czy miasto skazówka zawsze zatrzymywała sie na pierwszej kresce miedzy niebieskim polem a pionem, a do tego nagrzewał sie dość długo. Przegrzebujac fora dowiedziałem sie że w 90% odpowiedzialny jest za to termostat EGRu. Można go łatwo sprawdzić. Wczoraj przed jazda do pracy założyłem taki ścisk na węża który miał zablokować dopływ cieczy do EGR. Beemka zagrzała sie momentalnie, 4km i wskazówka w pionie.
Podjechałem dzisiaj do ASO, kupiłem nowy termostat (Dla pewności dmuchałem w niego powietrze- Nie przepuszczał) Odkreciłem stary, dla pewnosci tez dmuchnołem powietrzem. Obawy że stary nadaje sie na smietnik potwierdziły sie, Powietrze bez oporów przebiegało przez niego. Zmieniłem na nowy, odpowietrzyłem, wyjeżdzam na droge i do I kreski nagrzewa sie po przejechaniu 3km (ok 5min) ale dalej nie chce iść ;/ W jezdzie miejskiej jakos tam sie powoli dogrzewa. (Z I kreski do pionu ok 20min jazdy miejskiej). I TU moje pytanie: Co jest grane??? Czyżby siedział jeszcze termostat główny??

Cypisek - 2011-11-26, 21:17

Jeżeli wskazówka jest na I kresce i wąż wodny wchodzący do chłodnicy jest ciepły to znaczy że termostat jest uszkodzony. Nie wiem jak jest w przypadku 2.0d ale temperatura otwarcia powinna wynosić ok 90 -100 stopni. Poniżej wąż i chłodnica powinny być w miarę zimne.
Adam86 - 2011-11-27, 00:44

Cypisek, a wiesz który to bedzie wąż?? Wiem że po wężach da sie niby sprawdzić, Tylko którego węża mam zmacać, bo szczerze mówiąc niemam pojęcia.. :oops:
Cypisek - 2011-11-27, 07:24

Wszystkie po kolei macaj i wszystkie powinny być zimne, a wchodzący to jest ten przy korku.
Adam86 - 2011-11-28, 07:51

Dzisiaj rano sprawdziłem węże. Wyglada to tak:
Wskazówka przekracza niebieskie pole- Wąż przy korku wlewu płynu jest ciepły, ten cienki niżej- raczej letni, po drugiej stronie chłodnicy, raczej letni.
Wskazówka jest na I kresce- Wąż przy korku wlewu płynu jest goracy (ale na tyle że można go złapać), ten cienki niżej- ciepły, po drugiej stronir chłodnicy, ciepły.

Co można z tego wywnioskować??

Cypisek - 2011-11-28, 16:53

Termostat do wymiany.
Adam86 - 2011-11-28, 17:52

Znając moje szczeście mogłem sie spodziewać że na termostacie EGR się nie skończy ;/ Dzieki za odpowiedz. W tym tygodniu bede zmieniał wiec dam znać czy pomogło :)

[ Dodano: 2011-11-29, 18:43 ]
Możecie mi podać aktualną cene ASO termostatu głównego do 20d (150km)??

Cypisek - 2011-12-01, 07:13

W okolicach 200 zł w górę.
center - 2011-12-01, 11:42

http://bmwfans.info/parts...ump_thermostat/

dokładnie coś koło 200zł

Adam86 - 2011-12-02, 09:40

Byłem w serwisie Auto Premium BMW w Rzeszowie, i dobrze że siedzialem bo chyba bym spadł... 367zł :shock: :x
Cypisek - 2011-12-02, 12:14

Adam86, no wiesz euro drogie, ropa droga, dolar drogi, susza na polach, wiater wieje, andrzej lepper dalej nie żyje. Każda wymówka jest dobra żeby było drogo : ]
Adam86 - 2011-12-15, 08:31

Wczoraj zmieniałem termostat. Okazało sie że był zepsuty mechanicznie (odpadły te dwie łapki co trzymają bebechy termostatu) Przez to termostat był przez cały czas otwarty. Po wymianie na nowy wskazówka trzyma pion po ok 4km :]

Termostat kupiłem w tym sklepie: http://www.amko.co/ rewelacyjna obsługa. :)

Cypisek - 2011-12-15, 09:13

Adam86 napisał/a:
odpadły te dwie łapki co trzymają bebechy termostatu


Najczęstsza przyczyna uszkodzeń termostatów tego typu (plastików).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group