|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [E30] M10 dziala tylko po odlaczeniu przeplywki...
zawadzki14 - 2011-12-11, 17:25 Temat postu: [E30] M10 dziala tylko po odlaczeniu przeplywki... Witam
Moje bmw e30 m10b18 le-jetronic bez kata z sonda (odłączona).
Nie chce odpalić z podłączonym przepływomierzem, po odłączeniu go ledwo idzie, ma moc tylko od 2-3,5 tys, pozniej sie chyba dlawi i strzela ale nie chce sie wkrecic na wysokie obroty, pali na czarno...
Podlaczylem przeplywke kolegi i dzieje sie to samo co z moja przeplywka.
Dziala przez kilka sekund i gasnie,nie pali juz tak na czarno ale nie reaguje na gaz, czasami mozna cos podpompowac i dziala troche dluzej, ale zawsze gasnie po 5 lub 15 sekundach masakra.
Dolot powinien byc szczelny. Nowa pompa paliwa, filtr paliwa, swiece, kopulka i palec
Mieliście podobny problem albo widzicie jakąś przyczynę?
Darek
misza - 2011-12-12, 17:23
A kiedy nastąpił ten problem, po wymianie tych rzeczy co wymieniłeś czy przed?
Bo jak "pali na czarno" to albo go zalewa ale nie pali na któryś cylinder. Wcześniej jeździłeś z odłączoną sondą i było ok?
zawadzki14 - 2011-12-12, 17:39
Dzieki misza za odp. Sonda uległa zniszczeniu dawno temu... jeżdzę bez niej i nie widzę różnicy oprócz spalania PB.
Wymieniłem pompę paliwa i nie chciała zaskoczyć, więc wlałem trochę za dużo benzyny do przepływki w celu ewentualnego odetkania filtra paliwa, no i już zaczął się problem z odpaleniem.
Wymieniłem filtr paliwa ale nic się nie zmieniło. Zapala i gaśnie... może to czujnik położenia przepustnicy?? W koncu paliwo moglo sie do niego dostać...
Chyba kupię kabel i podepnę pod kompa
[ Dodano: 2011-12-12, 19:13 ]
Czy ktoś wie czy tym kablem będę mógł sprawdzić przepływkę, sondę i inne rzeczy?
http://allegro.pl/interfe...1943005348.html
Wanat - 2011-12-14, 05:35
M10 jest na l-jetronicu i niczym nie odczytasz błędów bo komputer jest analogowy i ich po prostu nie zapisuje. Czujnik przepustnicy możesz odpuścić bo on działa inaczej niż w większości aut. Właściwie to daje tylko sygnał do sterownika o zamkniętej przepustnicy. Z reszta przy poprawnym wyregulowaniu powinno być słychać kliknięcie przy całkowitym zamknięciu. Ta przepływka co podpinałeś to na pewno ten sam numer miała?
wojtas89 - 2011-12-14, 09:22
witam mam ten sam problem z 1.8 m10 od kad kupilem samochod porusza sie tylko na lpg. po sądzie zostały tylko przewody pod samochodem wymienialem juz pompe paliwa filtr wtryskiwacze zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej przepływomierz i dalej to samo podobno komp padł ale nikt nie potrafi mi tego powiedziec na 100% a nie mam z kad podmienic. na zimnym silniku zachowuje sie tak jak opisał kolega powyrzej za to na ciepłym chodzi tylko na odcince po wczesniejszym wkreceniu go do oporu na gazie, jezeli nawet minimalnie odejme gazu natychmiast gasnie. co ciekawe po wyciagniecu bezpiecznika od pompy paliwa da sie jechac przy bardzo delikatnym operowaniu gazem pomiedzy 2000-2500 obrotow.
zawadzki14 - 2011-12-14, 12:44
Wanat napisał/a: | M10 jest na l-jetronicu i niczym nie odczytasz błędów bo komputer jest analogowy i ich po prostu nie zapisuje. |
ja chyba mam le-jetronic bo jest sonda
Wanat napisał/a: | Ta przepływka co podpinałeś to na pewno ten sam numer miała? |
Tak
Sprawdzę jeszcze napięcie na przepływomierzu wg tej instrukcji i zobaczymy co wyjdzie
http://www.bmw-klub-ostro...pic.php?id=185.
Wanat - 2011-12-14, 20:23
Le-jetronic, lu-jetronic to jedno i to samo. Wszystko analogowe. Jak nie masz ciśnienia czasowego to po świętach w jakiś weekend możesz do mnie podjechać i podmienimy wszystko co się da i będzie wiadomo. Jak co to pisz na priv. Pozdro:)
zawadzki14 - 2012-01-17, 14:33
Na zimnym silniku auto odpala, trzyma obroty i gaśnie po jakiś 5-8 sekundach (niewiem)
Na cieplym silniku raczej nie chce zapalić, wiecie co może być przyczyną takiego zachowania?
Prbowałem odpalać z lekko wcisnietym gazem na cieplym silniku, wtedy obroty zaczynaja rosnac aż w końcu gasnie bez powodu
Proszę was o pomoc, wiecie co mogę podmienić bo kolega tez ma m10..?
Fakt jest taki że auto dostaje złą mieszkankę paliwa, właściwie za dużo paliwa.
Stawiam na jakiś czujnik, tylko jaki?
[ Dodano: 2012-04-02, 15:53 ]
Nadal nie mogę odpalić silnika dopóki nie odłączę przepływomierza lub czujnika temperatury.
Gdy jest odłączony przepływomierz - Średnio szybko odpala, szarpie z powodu wolnych obrotów, w czasie jazdy nie chce się wkrecic powyzej 4 tys obrotow, mocny but powoduje duszenie. Wkreca sie tylko gy lekko wciskam gaz.
Podłączam przepływomierz silnik gasnie... nie chce zapalic.
Odłączam czujnik temperatury - nie gaśnie i trzyma prawie równe obroty, ale jak naciskam mocno gaz to sie dusi, ale też nie chce się wkrecić powyżej 4tys obrotów.
Czy to może być wina cisnienia paliwa? Na biegu jałowym bez problemu wkreca się do odcinki.
Czujnik położenia przepustnicy?
Czy jest w tym silniku do cholery coś jeszcze co steruje dawką paliwa?
|
|