|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e36]Porada dotycząca dyfru
BassQ - 2011-12-20, 00:02 Temat postu: [e36]Porada dotycząca dyfru W becie mam motor 1.8 i dyfer (o nieznanym przełożeniu -blaszka nieczytelna) który na 100% jest orginalny z e36 316i angielskiej.
Jadąc ok 100 km/h mam 3000 obr na 5 biegu chciałbym z mienić ten dyfer żeby obniżyć obr np do 1500 góra 2000 przy 100km/h , pliss poradźcie coś
szwangru2 - 2011-12-20, 06:45
Takiego nie znajdziesz najdłuższy jest w tds-ie http://www.auto-treff.com...threadid=193388
E30 ROST - 2011-12-20, 08:23
po zalozeniu dluzszego dyfra twoje auto stanie sie mega zółwiem . a 1500 przy 100km/h nie wplynie pozytywnie na silnik
BassQ - 2011-12-20, 17:32
Wiem że dłuższy zmula start auta a daje zysk na predkości, nie chodzi mi jednak o najdłuższy dyfer tylko np o stopień dłuższy od tego co mam (tu 1 problem bo nie wiem jaki mam )
Jest jeszcze pomysł na regeneracje dyfra który leży mi w garażu (z poprzedniej bety), napewno były dłuższe przełożenia (oznaczenia też nie czytelne), tylko uszczelniacze bym musiał zmienić bo troche ciekną od strony półosi (a to pewnie spory koszt) i troche wył. Czy ta nakrętka od strony wału służy do regulacji luzu miedzy wałkiem a "talerzem" i czy ma sens ubieranie się w to
E30 ROST - 2011-12-20, 18:00
ja bym sie nie pchal akurat dyfry nie sa az tak drogie .... niby wyregulujesz ustawisz wkrecisz dyfer i sie okaze ze lipnie i znow demontaz i problemy ! kup dyfer nowy tz inny . a przelozenie liczy sie proste na 1 obrot kola licz obroty walu i wyjdzie Ci przelozenie!
Vindevil - 2011-12-20, 20:21
Jeśli m40 to można przypuszczać że dyfer jest powyżej 4, ale to zależy od skrzyni. W linku w/podanym są silniki m42 43 itd.
Zaznacz kredą koło i na kanale sprawdz ile obrotów wyjdzie na wałka atakującego wypada na jeden obrót koła , jeśli taka możliwość istnieje. Mniej więcej będziesz wiedział.
BassQ - 2011-12-20, 21:47
No Panowie gul mi śmigną , naprawiałem skrzynie w skodach 100, 1000mb, 105, rapid itp (4i5 biegów), one są razem z dyfrem (coś jak w maluchu), a nie wiedziałem że tak prosto liczy się przełożenie
dyfer z garażu rozszyfrowany, kwas ładnie wytrawił blaszke (i tu znowu) bo wyszło " 3,45 2392" - jeśli ten był dłuższy od obecnego ... to jutro trawie z obecnego blaszke
Z drugiej strony jak to możliwe (a czułem to od samego początku) że przy poprzedniej becie latałem na niższych obrotach niż w obecnej A w obecnej jest silnik i skrzynia z poprzedniej ( ) , ja obstawiałem tylko sprawe dyfru oby jutro sie okazało że obecnie jest 4,44
Swoją drogą co oznacza to "A" - 316iA ?
szwangru2 dzieki za linka, z niemieckim bym się nie dogadał
E30 ROST a widomo co się kupi ? niestety słowo "dobry" każdy interpretuje inaczej
Pop - 2011-12-20, 21:59
BassQ napisał/a: |
Swoją drogą co oznacza to "A" - 316iA ?
|
A - skrzynia automatyczna
BassQ - 2011-12-20, 22:17
A ha dzieki
Pocieszałem się że może angol (4,44) a tak to prania mózgu ciąg dalszy
Stammek86 - 2011-12-20, 23:46
e36 316/318/320 miało dyfer 3.45 wiec powinnienes mieć taki w swoim aucie. no chyba ze masz automat to 4.44.
Sosen - 2011-12-21, 20:39
Tutaj masz kalkulatorek, być może się przyda w dopasowaniu odpowiedniego dyferka.
http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
pozdro
Sosen
BassQ - 2011-12-21, 22:31
Ale narobiłem zamieszania , aż głupio się przyznać że po oczyszczeniu blaszki z obecnego dyfra też ujżałem 3.45
A z drugiej strony od poskładania zielonej mówiłem sobie że cza coś z dyfrem zrobić bo kręci wyżej od czarnej i nic nie rozumiem ....
Z czarnej do zielonej poszedł:
- silnik tylko już po remoncie (panewki + pierścionki + seryjna głowica (bo dłubana pękła)
- skrzynia
W zielonej został org:
-most
-dyfer
Doszedł:
- ecu z 1.8 wsześniej nie sprawdzany (w kompie z czarnej padła końcówka mocy-brak iskry)
- nowe sprzęgło
Nie widzicie haczyka ? Nooo nie widzicie ? I ja kur** też nie
--------------------------------------------------------------------------
Może do końca swojego problemiku nie rozwiązałem ale troche się nauczyłem/dowiedziałem i za to Podziękowania dla wszystkich
|
|