BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Podstawa filtra oleju

dylara - 2012-03-06, 21:04
Temat postu: Podstawa filtra oleju
Witam, potrzebuję wymienić podstawę filtra oleju w moim 325, i mam pytanie czy podejdzie np z 320, 323 e36/ 520 525 e34 320 325 e30 itd , chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać
szwangru2 - 2012-03-06, 21:34

dylara napisał/a:
w moim 325,
vanos bez vanosa ?
dylara napisał/a:
chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać
szrot,allegro ,ogłoszenia na forum ,ASO.
dylara - 2012-03-06, 21:44

szwangru2 napisał/a:
vanos bez vanosa ?

bez
szwangru2 napisał/a:
szrot,allegro ,ogłoszenia na forum ,ASO.

ok, ale sprawa tego typu czy musi być konkretnie od tego silnika, czy może być np od innej pojemności, bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak? osprzęt chyba ten sam jest
nie znam się więc potrzebuję pomocy, to moje pierwsze bmw, i nie ostatnie :D

Cypisek - 2012-03-06, 21:55

dylara napisał/a:
bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak?


do 95 roku 320, 325 to m50

od 95 roku 320, 323, 328 to m52

Z katalogu wynika ze m50 i m52 mają te same podstawy.

http://bmwfans.info/parts/catalog/11421738639/

szwangru2 - 2012-03-06, 22:16

dylara napisał/a:
, to moje pierwsze bmw,
w takim razie żeby uniknąc komplikacji szukaj podstawy od silników m50b20/b25 pochodzących z e34 i e 36 wyprodukowanych przed 09 1992 . Nowsze mają wyprowadzenie oleju do siłownika vanosa. Rozumiem że masz wyciek spod podstawy i chciałbyś w ten sposób go zlikwidowac ,jeśli tak to kup nową uszczelkę a powierzchnie podstawy i bloku w miejscu styku wyrównaj papierem ściernym .Oczywiście wcześniej zabezpiecz otwory żeby nic się nie dostało do oleju ,potem złóż na nowej uszczelce i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE 5910 .
dylara - 2012-03-06, 22:39

chłodnice trzeba ściągać żeby się do tego dobrać?
szwangru2 - 2012-03-06, 22:45

Chłodnicę niekoniecznie ,ale puszkę filtra i alternator tak .Trochę ciasno ale.... http://www.youtube.com/watch?v=GkxWnBPV8KM
LUKAS - 2012-03-07, 10:10

szwangru2 napisał/a:
i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE

NICZYM nie smaruj!!

Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da... :?

Wyczyść powierzchnie, odtłuść i załóż nową uszczelkę
Nr.8 http://bmwfans.info/parts...tem_oil_filter/
i to wystarczy !! będzie szczelnie, nic nie smaruj, jak będziesz musiał kiedyś zdjąć podstawe będziesz kloł i pomścił na czym świat stoi jak będziesz czyścił silikon :D

Oczywiście jak przedmówcy pisali filtr powietrza i alternator OUT ;)


PZDR!!
LUKAS ;)

szwangru2 - 2012-03-07, 10:45

LUKAS napisał/a:
Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da... :?
co do silikonów mam podobne zdanie , LUKAS nie wiem czy miałeś z tym środkiem do czynienia ,jest szary ,szorstki ,gęsty i nie nakłada się go w ilościach 1kg na 1cm2 .Znakomicie się sprawdza w tym przypadku .
LUKAS - 2012-03-07, 11:37

szwangru2, miałem doczynienia, ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.

A sam takie rozwiązania uznajętylko w sytuacjach gdy rzeczywiście fabryka nie przewidziała nic innego, jak np. w Renault.

Jasmen - 2012-03-08, 11:07

Wymień od razu w tej podstawie 2 takie oringi z boku, u mnie sie lał olej i 2 razy wymieniałem tą uszczelkę między blokiem i podstawa i dalej sie lało, okazało się że to przez oringi które się skruszyły. Znajdują się one z boku pod takimi okrągłymi talerzykami.
szwangru2 - 2012-03-08, 12:36

LUKAS napisał/a:
ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.
pewnie moje doświadczenie jest mniejsze ale wiem że obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.
LUKAS - 2012-03-08, 15:09

szwangru2 napisał/a:
obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.

O masz, a ja w M50/M52/M54 zawsze daje tylko ori uszczelke i nie cieknie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group