|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Podstawa filtra oleju
dylara - 2012-03-06, 21:04 Temat postu: Podstawa filtra oleju Witam, potrzebuję wymienić podstawę filtra oleju w moim 325, i mam pytanie czy podejdzie np z 320, 323 e36/ 520 525 e34 320 325 e30 itd , chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać
szwangru2 - 2012-03-06, 21:34
dylara napisał/a: | w moim 325, | vanos bez vanosa ? dylara napisał/a: | chcę mieć jakieś pole manewru gdzie tego szukać | szrot,allegro ,ogłoszenia na forum ,ASO.
dylara - 2012-03-06, 21:44
szwangru2 napisał/a: | vanos bez vanosa ? |
bez szwangru2 napisał/a: | szrot,allegro ,ogłoszenia na forum ,ASO. |
ok, ale sprawa tego typu czy musi być konkretnie od tego silnika, czy może być np od innej pojemności, bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak? osprzęt chyba ten sam jest
nie znam się więc potrzebuję pomocy, to moje pierwsze bmw, i nie ostatnie
Cypisek - 2012-03-06, 21:55
dylara napisał/a: | bo jak wiadomo to 320/ 323/325 są takie same tylko różnią się średnicą i skokiem tłoku tak? |
do 95 roku 320, 325 to m50
od 95 roku 320, 323, 328 to m52
Z katalogu wynika ze m50 i m52 mają te same podstawy.
http://bmwfans.info/parts/catalog/11421738639/
szwangru2 - 2012-03-06, 22:16
dylara napisał/a: | , to moje pierwsze bmw, | w takim razie żeby uniknąc komplikacji szukaj podstawy od silników m50b20/b25 pochodzących z e34 i e 36 wyprodukowanych przed 09 1992 . Nowsze mają wyprowadzenie oleju do siłownika vanosa. Rozumiem że masz wyciek spod podstawy i chciałbyś w ten sposób go zlikwidowac ,jeśli tak to kup nową uszczelkę a powierzchnie podstawy i bloku w miejscu styku wyrównaj papierem ściernym .Oczywiście wcześniej zabezpiecz otwory żeby nic się nie dostało do oleju ,potem złóż na nowej uszczelce i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE 5910 .
dylara - 2012-03-06, 22:39
chłodnice trzeba ściągać żeby się do tego dobrać?
szwangru2 - 2012-03-06, 22:45
Chłodnicę niekoniecznie ,ale puszkę filtra i alternator tak .Trochę ciasno ale.... http://www.youtube.com/watch?v=GkxWnBPV8KM
LUKAS - 2012-03-07, 10:10
szwangru2 napisał/a: | i posmaruj płaszczyzny preparatem LOCTITE |
NICZYM nie smaruj!!
Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da...
Wyczyść powierzchnie, odtłuść i załóż nową uszczelkę
Nr.8 http://bmwfans.info/parts...tem_oil_filter/
i to wystarczy będzie szczelnie, nic nie smaruj, jak będziesz musiał kiedyś zdjąć podstawe będziesz kloł i pomścił na czym świat stoi jak będziesz czyścił silikon
Oczywiście jak przedmówcy pisali filtr powietrza i alternator OUT
PZDR!!
LUKAS
szwangru2 - 2012-03-07, 10:45
LUKAS napisał/a: | Nie wiem skąd u polskich mechaników taka głupia mentalność żeby wszystkie uszczelki smarować silokownować ile się tylko da i czym tylko się da... | co do silikonów mam podobne zdanie , LUKAS nie wiem czy miałeś z tym środkiem do czynienia ,jest szary ,szorstki ,gęsty i nie nakłada się go w ilościach 1kg na 1cm2 .Znakomicie się sprawdza w tym przypadku .
LUKAS - 2012-03-07, 11:37
szwangru2, miałem doczynienia, ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią.
A sam takie rozwiązania uznajętylko w sytuacjach gdy rzeczywiście fabryka nie przewidziała nic innego, jak np. w Renault.
Jasmen - 2012-03-08, 11:07
Wymień od razu w tej podstawie 2 takie oringi z boku, u mnie sie lał olej i 2 razy wymieniałem tą uszczelkę między blokiem i podstawa i dalej sie lało, okazało się że to przez oringi które się skruszyły. Znajdują się one z boku pod takimi okrągłymi talerzykami.
szwangru2 - 2012-03-08, 12:36
LUKAS napisał/a: | ale z doświadczenia wiem że tam gdzie fabryka daje zwykłą uszczelke, która znakomicie daje rade, to silikonowanie jest wielkim przerostem formy nad treścią. | pewnie moje doświadczenie jest mniejsze ale wiem że obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac.
LUKAS - 2012-03-08, 15:09
szwangru2 napisał/a: | obudowa termostatu w m50 plastikowa czy aluminiowa po zabiegach typu wymiana uszczelki ,planowanie powierzchni papierem na kostce ,odtłuszczanie bez tej pasty lubi przeciekac. |
O masz, a ja w M50/M52/M54 zawsze daje tylko ori uszczelke i nie cieknie
|
|