|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - problem z wiązką m20 po swapie m30
smugg - 2012-03-25, 19:32 Temat postu: problem z wiązką m20 po swapie m30 witam! to mój pierwszy post na forum,
mam problem tego typu że po swapie m30 do e30 nie ma iskry wtryski nie pracują i nie pracuje pompa paliwa, wszystko było sprawdzane (czujnik położenia wału, przekaźnik pompy, sterownik, cewka, kable, świece, aparat zapłonowy) na cewke dochodzi prąd,
wiązka pochodzi z m20 (wcześniej była z eml'em) na 3 rzędy pinów, koło sterownika są dwie wtyczki biała i czarna, jak podpinam plusa do zielono fioletowego kabla z białej wtyczki załącza sie pompa paliwa i cały czas pompuje, nie wiem od czego są te dwie wtyczki,
ma może ktoś pomysł co zrobić?
szukałem w googlach ale nie znalazłem nic co by mi pomogło
wydaje mi się że to błąd w podłączeniu wiązki lub coś jeszcze nie jest podłączone ale nie mam pomysłu
Cypisek - 2012-03-25, 19:36
smugg napisał/a: | , koło sterownika są dwie wtyczki biała i czarna, jak podpinam plusa do zielono fioletowego kabla z białej wtyczki załącza sie pompa paliwa i cały czas pompuje, nie wiem od czego są te dwie wtyczki, |
Nie wiem czy o tych wtyczkach myślę, ale jeżeli są to wtyczki pod przekaźniki to powinny one tam być, jeden przekaźnik jest do pompy paliwa, drugi do zasilania komputera. Nie ma zasilania na kompie - brak iskry i wtryski nie pracują.
smugg - 2012-03-25, 19:42
nie sądze żeby miały być tam przekaźniki bi wtyczki są 4pinowe płaskie i wystają z nich bolce
grzesiekd111 - 2012-03-25, 20:15
zapodaj jakieś foto , będzie łatwiej pomóc
pusty - 2012-03-25, 21:20
MUsisz zapodać prąd na taką czrną kostke ( w tym momencie na silnik nie jest podany prą ), która pewnie jest umieszczona na scianie grodziowej po RH stronie auta. Z tej kostki wychodzą przewody m.in. do przekaźnika od pompy paliwa...
Miałem to samo...
blue - 2012-03-26, 05:47 Temat postu: Wiazka m20 Jeśli mówisz ze przy sterowniku czyli komputerze silnika to sa tak jak mówisz dwie kostki jedna jest (czarna) i ona jest podpięta jak masz automat żeby wyrównać obroty jak masz włączony D (drive).A biała kostka służy do silnika z klima.Podłączona jest tam wiązka klimatyzacji,tez służy ona do potrzymania obrotów itp.Musisz szukać w wiązce.Moze nie masz plusa na wtryski?Zobacz złocze okragłe miedzy skrzynka bezpie - wiazka silnika
Stammek86 - 2012-03-26, 11:10
potwierdzam,jak wyzej.
smugg - 2012-03-26, 14:11
moje e30 ori było z m40b16,
Cytat: | Musisz szukać w wiązce.Moze nie masz plusa na wtryski? |
od tego nie było by też iskry?
Cytat: |
MUsisz zapodać prąd na taką czrną kostke ( w tym momencie na silnik nie jest podany prą ), która pewnie jest umieszczona na scianie grodziowej po RH stronie auta. Z tej kostki wychodzą przewody m.in. do przekaźnika od pompy paliwa...
|
a pamiętasz jakie przewody do niej szły (kolory)?
jest od strony kabiny czy silnika?
wieczorem się troche z tym pobawie może coś z tego wyjdzie
pusty - 2012-03-26, 15:20
Poprostu weź tą kostkę czarną, ona jest ( przynajmniej u mnie w m20b25 tu była ) na ścianie grodziowej od strony silnika przy miejscu na akumulator i podaj do niej prąd z akumulatora.....
Kolorów przewodów nie pamiętam...
smugg - 2012-03-26, 19:01
patrzyłem przed chwilą i nie znalazłem żadnej wtyczki czarnej nie podpiętej przy silniku,
ile pinów ma ta wtyczka?
pusty - 2012-03-27, 07:42
To nie jest typowa wtyczka elektryczna, tylko taka kostka ( rozdzielacz ) ze śrubkami do przykręcenia przewodów.....
Z tego co kojarze, to przewód prądowy z rozrusznika dochodzi do tej kości...
Nie mam auta przy sobie, bo takto lepiej bym Ci to wytłumaczył .
Albo inaczej, sprawdź czy na wiązce od silnika M30 przy przekaźnikach ( powinny być 2 ) jest ta czarna kość ...?????
Stammek86 - 2012-03-27, 11:14
pusty napisał/a: | ylko taka kostka ( rozdzielacz ) ze śrubkami do przykręcenia przewodów.... |
koledze chyba chodzi o "zloncze" plusowe...ono jest tylko wtedy kiedy akumulator jest w bagazniku.jezeli aku w komorze to te plusy przykreca sie do akumulatora.
pusty - 2012-03-27, 15:03
Co nie zmienia faktu, że " + " trzeba zapodać.... do wiązki
smugg - 2012-03-27, 19:50
nie no + jest na wiązce, napisałem przecież że jest prąd na cewce, i kręci rozrusznikiem
pusty - 2012-03-27, 21:41
smugg napisał/a: | nie no + jest na wiązce, napisałem przecież że jest prąd na cewce, i kręci rozrusznikiem |
Zgadza się, rozrusznik będzie kręcił, a z cewki iskra nie wyjdzie.......
Szajbaa - 2012-03-27, 21:48
sprawdz kostke łączącą bude z silnikiem brakuje ci jednego plusa po zapłonie kabel zielony ty masz m40 a wiazke m20 i sie nie pokrywaja.
smugg - 2012-03-28, 19:32
patrzyłem dzisiaj na kostke łączącą byde z silnikiem i nie wszystkie kable się pokrywają, niektóre występują tylko po jednej stronie, zielony od strony silnika nie pokrywa się z niczym,
ktoś wie jak to podłączyć?
może ktoś robił swapa z m40 na m20 i miał podobny problem?
Szajbaa - 2012-03-28, 23:34
zielony od strony silnika połącz z zielonym z budy w sumie powinny chyba byc dwa, dasz tam plus i powinno chodzic.
smugg - 2012-03-30, 16:10
zielone są dobrze podpięte i dalej nie ma iskry, grzebałem dzisiaj od rana i nie mam pojęcia co jest nie tak, może być coś spierd...lone koło stacyjki lub pod deską?
Szajbaa - 2012-03-30, 18:25
za raz najpierw piszesz ze zielony od strony silnika jest wolny? pod co go podłączyles?
smugg - 2012-04-13, 21:47
sorry że nie odpisywałem ale nie było mnie w domu anie w garażu,
wczoraj z kumplem sprawdziliśmy złącze silnik buda i zielony pokrywa się z zielonymi(taki cienki i gruby), wziąłem na krótko wg. schematu zmostkowałem te trzy przekaźniki z wiązki silnika, i dalkej , pompa działała, krokowy działał w przekaźnikach było ok,
iskry dalej nie ma, wtrysków nie sprawdziłem czy dają paliwo,
teraz mam pytanie od czego są kable: niebieski i żółty wychodzące od sondy?
czy może gdzieś nie być masy?
dlaczego nie ma dalej iskry i co z tym zrobić?
|
|