|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e34] 525iA M50 Automat trochę świruje Getriebeprogramm
Piotr_1 - 2012-04-02, 18:11 Temat postu: [e34] 525iA M50 Automat trochę świruje Getriebeprogramm 5 biegowy automat, silnik M50B25 1990r.
Czasem od razu, a czasem dopiero po pewnym czasie jak silnik się ogrzeje, czyli po kilku minutach coś szarpnie lub nie szarpnie i włącza się Getriebeprogramm, co ciekawe podczas jazdy skrzynia często się jakby resetuje i Getriebeprogramm często potrafi zniknąć i wrócić do normalnego trybu (bez wyłączania stacyjki) Podobnie czasem potrafi się zresetować i powrócić np z trybu zimowego czy sportowego do domyślnego ekonomicznego. Jakby się przerywało zasilanie i skrzynia resetowała. Byłem u fachmana od skrzyni, ten powiedział że na komputerze nie wykazuje żadnych błędów, oczywiście wymyślił serwis wymianę płynu i filtra, kasa k poszła, a problem jak był, tak jest
Wyświetla się też komunikat "betriebsanleitung"
Artur C. - 2012-04-03, 13:36
A przełącznik trybów skrzyni nie jest jakimś g... zalany czy uszkodzony?
Piotr_1 - 2012-04-03, 21:22
Nic takiego mi się nie wydarzyło, aczkolwiek raz się przesuneła obudowa przełącznika w tapicerce i po odpaleniu włączał się tryb Sport, Zimy nie można było włączyć, ale po przesunięciu go na miejsce 2 miechy chodził igiełka.
To się zachowuje jakby przerywało gdzieś zasilanie, bo jak inaczej mogłaby się kasować pamięć trybu i tryb awaryjny podczas jazdy.
Artur C. - 2012-04-04, 07:41
A jak działa skrzynia po całkowitym odłączeniu przełącznika trybów skrzyni.
Piotr_1 - 2012-04-04, 14:59
Odłączenie tego przełącznika nic nie pomogło. Dzisiaj kiedy jest wilgotno skrzynia świruje na maksa. Ale odkryłem coś i jestem już chyba blisko. Przekaźnik w sterowniku nad prawym głośnikiem, ciągle klika i się wyłącza. On standardowo kiedy się włącza zapłon robi klik i się włącza. A u mnie ciągle klika i się rozłącza włącza podczas jazdy. Podczas postoju też. Czyli jakby zasilanie lub masa przerywało lub przekaźnik jest zwalony. Obejrzałem kabel idący od aku i bezpiecznik. Jest to dość gruby kabel i złącza, więc powinny być ok. Natomiast w prawym tylnym rogu komory silnika, gdzie jest też skrzynka klimatyzacji i gdzie trzy bodajże kable wchodzą do kabiny od strony pasażera, tam jest mokro, trochę wody.
[ Dodano: 2012-04-04, 20:31 ]
No i z odłączonym sterownikiem chodzi dobrze Oczywiście w trybie awaryjnym na 4 biegu. Ale nic nie szaleje. Sterownik walnięty?
[ Dodano: 2012-04-12, 19:24 ]
Wymiana sterownika nie pomogła, nowe aku też nie.
|
|