|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - m52b28 vs m54b30
Skwiro E30 - 2012-05-02, 12:01 Temat postu: m52b28 vs m54b30 Witam w wakacje planuje zamienić swoją poczciwą e30 na e46 coupe. Tutaj rodzi się pytanie co lepiej wybrać m52b28 czy m54b30 ?. O silniku m52b28 nie słyszałem większych negatywów, natomiast w m54 odstrasza mnie apetyt na olej, a i rożnica w mocy tez nie bedzie taka wielka kiedy w 2.8 popracujemy z dolotem i kolektorem
Mam świadomość, że było to nie raz wałkowane ale nigdzie nie znalazłem klarownych odpowiedzi. Pozdro
Adam86 - 2012-05-02, 16:44
Może to będzie słaby argument ale.. m52b28 do pierwszej 100 objeżdża m54b30 ja bym szukał m52
Cypisek - 2012-05-02, 18:25
Adam86, Jakoś mi się nie wydaje
Adam86 - 2012-05-02, 20:36
Cypisek,
http://www.youtube.com/watch?v=1MaDsIwzW1k
http://www.youtube.com/watch?v=roUEMGKCkLo
http://www.youtube.com/watch?v=v9kSEdB8v1k
..i jeszcze parę bym znalazł
Cypisek - 2012-05-02, 21:32
Adam86, Porównaj masę e36 i masę e46.
Jeździłem i takim i takim m54b30 jeździ się jak poządnym v8, ciągnie od samego dołu. m52 trzeba trochę zakręcic.
[ Dodano: 2012-05-02, 22:38 ]
http://www.youtube.com/watch?v=3N3_MHimPwQ
e30 m54b30 vs e46 m3
Idąc twoim tokiem rozumowania s54b32 jest lipa bo dostaje baty od m54b30 : ]]
Stammek86 - 2012-05-03, 15:16
Mam do czynienia duzo z tymi dwoma silnikami i nawet bym sie nie zastanawiał i od razu szukał m54b30.Zupelnie inna jazda,m54 jedzie od samego dołu rowno,prawie jak diesel.
A roznica w mocy i momencie odczowalna.
Adam86 - 2012-05-06, 00:41
Cypisek, ale napisałem że mój argument jest cienki... Różnica wagi miedzy e36 328 i e46 330 to raptem 100kg. Przy 40km przewagi dla M54 różnica w wadze jest "dość mocno wyrównana" Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie. Mnie by denerwowało gdybym miał dolewać chociaż 0,5l na 1000km Tyle OT
Cypisek - 2012-05-06, 14:37
Skwiro E30 napisał/a: | a i rożnica w mocy tez nie bedzie taka wielka kiedy w 2.8 popracujemy z dolotem i kolektorem |
Nad m54b30 również można łatwo popracować ; ]
Adam86 napisał/a: | Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie |
To racja.
Jednak normalna jazda m54b30 w porównaniu do nawet dłubanego m52 to jest inna bajka.
Skwiro E30 - 2012-05-06, 20:29
Adam86 napisał/a: | Ja bym szukał M52 ze względu na jego dopracowanie. Mnie by denerwowało gdybym miał dolewać chociaż 0,5l na 1000km Tyle OT |
Jak na razie to własnie tym argumentem się kieruję, bo przecież 2.8 też robi robotę
Cypisek napisał/a: | Nad m54b30 również można łatwo popracować ; ] |
Tez racja Ale tutaj biorę pod uwagę to, ze m52 jest zdławione przez kolektor
Mauser - 2012-05-06, 21:34
Pytasz, czy brać e46 ze starszym silnikiem, czy z nowszym.
To chyba jasne, że z nowszym silnikiem... M54 bodajże po 01 roku miałby problem z uszczelniaczami rozwiązany. Chyba że chodzi o różnicę w kasie za samochód... Ostatnio na necie widziałem E46 330Ci z przebiegiem <200000km. W rzeczywistości ( co jest przeze mnie sprawdzoną informacją) autko miało >350tysi, a wyglądało i z zewnątrz i w środku przynajmniej bardzo dobrze. Oczywiście nie ma reguły itp, jednak zwykle bywa tak, że tańsze = niestety bardziej wyeksploatowane... nie o tym mowa...
gadki o dławieniu przez kolektor, czy braniu oleju, to szukanie dziury w całym...
reasumując - wg mnie m54 to lepszy wybór, zresztą pojeździj e46 z m52, potem z m54 i sam zdecydujesz:-)
Cypisek - 2012-05-07, 06:41
Skwiro E30 napisał/a: | ze m52 jest zdławione przez kolektor |
M54 też jest zdławiony przez kolektor ; ]
Mauser napisał/a: | pojeździj e46 z m52, potem z m54 i sam zdecydujesz:-) |
No właśnie.
Grzesiek2290 - 2012-05-16, 11:46
M52B28 na pojedynczym vanosie nawet się nie umywa do silników z Bi-Vanosem. Jak ktoś mówi że zwykłe 2.8 fajnie jedzie dołem to nie miał do czynienia z M54 albo M52Tu.
Jeżeli jest M54B30 bądź B25 vs M52TuB28 to jednak szukał bym auta ciekawszego pod względem cech użytkowych-wypas, stan, cena. Silnik wtedy gra drugorzędną rolę bo nawet takie M52TuB28 robi naprawdę niezłą robotę i pali racjonalne ilości paliwa.
Skwiro E30 - 2012-05-18, 16:59
Grzesiek2290, Czy nie jest tak, że w coupe byl tylko M52Tu Bo jeżeli tak to nawet nie będę sie zastanawiał nad 3.0 bo jednak wole mieć kilka koni mniej w zamian za kilka litrów oleju więcej
Cypisek - 2012-05-18, 17:29
Skwiro E30 napisał/a: | Grzesiek2290, Czy nie jest tak, że w coupe byl tylko M52Tu Bo jeżeli tak to nawet nie będę sie zastanawiał nad 3.0 bo jednak wole mieć kilka koni mniej w zamian za kilka litrów oleju więcej |
Chyba tylko w compakcie nie było m52tu
SmasherE30 - 2012-05-18, 18:55
Jeśli chodzi o zestawienie samych silników to na pewno oba źle reagują na długotrwałe przeciążenia, czyli minutowa i więcej jazda torowa kończy się zwykle zaciągnięciem powietrza przez pompkę oleju i zapowietrzenie hydroregulatorów w rozrządzie, które wtedy zaczynają stukać i silnik udaje diesla i tak przez 2-3 minuty.
Druga sprawa to taka, że M52 na jednym vanosie ma gaz na linkę, a na podwójnym, jak i M54 mają już gaz elektroniczny, gdzie sprawnościowo lepiej się jeździ tym pierwszym i odczucia z operowania gazem i jego wykorzystywania w jeździe są lepsze, od tych z gazem elektronicznym, który po pierwsze wymaga głębszego wciśnięcia żeby samochód w ogóle ruszył z jedynki albo nie zgasł, a zarazem jest bardzo czuły jak już złapie i podbija nagle obroty, które potem z kolei na chwilę stoją na jednym poziomie. Więc jak dla mnie to rozwiązanie bardziej dupowozowe, a jak się wyjedzie na fajne serpentynki, tor, bawi się lewarkiem i międzygazami to już zaczyna być uciążliwe.
Natomiast jeśli to MA być dupowóz i nic specjalnie w silniku nie ma być grzebane, to ja bym brał 3,0. Głównie dlatego, że sam fakt jak ten silnik się wkręca na jałowym, czy jaki moment generuje przy niskich obrotach, oraz głęboki wyraźny dźwięk. Wynika to z faktu że jest nowoczesniejszy, ma lżejszy układ korbowo-tłokowy i "od ręki" wyżsżą o 40km moc przy zachowaniu podobnej do M52B28 mocno elastycznej charakterystyki.
Dla audiofili takich jak ja wadą obu tych silników jest rodzaj odcinki jaką mają, która przypomina zażynanie kota, a nie typowe chamskie łytytyty. Nadrabiają to mocnym pięknym ciśnieniem z wydechu i przyjemną dla ucha praca układu dolotowego który słychać jak pochłania metry sześcienne powietrza
Tyle z odczuć. Pod kątem typowych usterek lepiej aby się wypowiedział ktoś pokroju Lukasa
Pozdro
Skwiro E30 - 2012-05-18, 23:51
SmasherE30, dzięki za wyczerpującą odpowiedz.
Jeszcze jedno mi powiedzcie czy m52tu jest wolne od problemu nadmiernego brania oleju??
valdi80 - 2012-05-19, 01:19
M52tu to praktycznie to samo co M54. Sterowanie gazu w M52tu jest na linkę, nie na potencjometr ( w każdym razie ja tak mam, silnik pochodzi z e39) i to w zasadzie jedyna istotna różnica. Nadmiernym braniem oleju bym się nie przejmował, chyba że pokonujesz ogromne dystanse po autostradach, wtedy kontrola stanu może być dokuczliwa.
Skwiro E30 - 2012-05-19, 09:59
valdi80, To rozumiem, że jednak bierze?? Pytam bo jezdzę do Danii, więc jakieś dystanse pokonuję.
Grzesiek2290 - 2012-05-19, 17:42
Trzeba zaadoptować Oil Level Matic z E30
SmasherE30 napisał/a: |
Druga sprawa to taka, że M52 na jednym vanosie ma gaz na linkę, a na podwójnym, jak i M54 mają już gaz elektroniczny |
Kolega też ma M52TuB28 i jest gaz na linkę.
Co do grania to fakt jak każde 24v potrafi mocno poklepać ale...tyle co jego silnik dostał w dupę, usmażył opon i został wychłostany na kajtkach to nie wpłynęło to negatywnie na jego osiągi i kulturę pracy.
Sosen - 2012-05-25, 18:57
Sprawdzaj olej zawsze przed trasą i będzie git
Stammek86 - 2012-06-02, 12:15
m52tu ma gaz na linke...m54 ma pedał z potencjometrem.
|
|