BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - M54 - kiedy usunieto problem nadmienej konsumpcji oleju

Pawel735 - 2012-05-07, 15:49
Temat postu: M54 - kiedy usunieto problem nadmienej konsumpcji oleju
Czy ktoś wie kiedy ostatecznie rozprawiono się z problemem nadmiernej konsumpcji oleju w silnikach M54 ? Czy było to wraz z nastaniem liftingu w modelach e46/e39 czy jest to inna data ? Jak sprawdzić czy silnik ktory zamierzam kupić jest już wolny od tego mankamentu ?

Bóg zapłać za wszelkie pomocne informacje

Skwiro E30 - 2012-05-07, 22:20

Dołączam sie do pytania bo zamierzam kupic e46 coupe z silnikiem m52b28 lub m54b30 i jak narazie odstrasza mnie ten właśnie mankament m54 ;/

Z tego co sie dowiedziałem to m54 będą brały olej i to wynika z ich konstrukcji. Mianowicie tuleje cylindrów w M54 to po prostu powierzchniowo utwardzone aluminium warstwą alusilu. Alu ma ta zalete, że ma dobre przewodnictwo cieplne lecz jego powierzchniowe utwardzenie stoi daleko w tyle trwaloscia do żeliwa. Ponadto w takich silnikach spasowanie tuleja pierścień jest dość luźne po pierwsze primo by nie zniszczyc alusilu , po drugie primo ULTIMO to taka tendencja w nowych silnikach dla minimalizacji tarcia wewnetrznego.

Żeby namieszać dodam druga teorię :) M54 bierze olej odmą. Po prostu jak odma nie wyrabia olej zamiast wracać do miski trafia do dolotu gdzie odma ma odpowietrzenie i się spala. Tylko,że przy dynamicznej jeździe oryginalna odma nie wyrobi nawet sprawna tak dużo oleju tam leci,że się nie mieści i trafia do dolotu.
Jest na to sposób trzeba zrobić oil catch tank i będzie spokój z braniem oleju.

Teraz jest czas na odpowiedź kogoś komu udało się rozwiązać problem. Niechaj oświeci nas jak jest naprawdę. Pozdrawiam ;)

BIERNAŚ - 2012-05-08, 21:58

Skwiro E30 napisał/a:



Żeby namieszać dodam druga teorię :) M54 bierze olej odmą. Po prostu jak odma nie wyrabia olej zamiast wracać do miski trafia do dolotu gdzie odma ma odpowietrzenie i się spala. Tylko,że przy dynamicznej jeździe oryginalna odma nie wyrobi nawet sprawna tak dużo oleju tam leci,że się nie mieści i trafia do dolotu.
Jest na to sposób trzeba zrobić oil catch tank i będzie spokój z braniem oleju.


Nie chce mi się wierzyć, że oryginalna odma nie daje rady... Każdy silnik z walniętą odmą będzie palił olej. Oryginalny separator oleju/odma i drożne przewody/rurki to podstawa. Nie wszyscy wiedzą, że separator oleju to część, którą zmienia się chyba co 70tys km (jeśli się mylę z ilością km proszę poprawić mnie :P ) Ja miałem problem z przewodem od podciśnienia, który urwał się. Od razu zmieniłem separator i wyczyściłem rurki, w których było pełno "budyniu". Sorry za OT :P

biemdablju - 2012-05-08, 22:30

Moj silnik czerwiec 2002r ma oryginalne 182 tysie km, (sprowadzony anglik) wymienilem odme na nową plus przeczyszczone wszystkie przewody,
NIC to panowie nie dało niestety, ale jak sciagalem kolektor dolotowy to zauważylem jak pieknie sobie splywa po sciankach kanałów zaworów dolotowych olej do cylindrów przez uszczelniacze :)
slyszalem że ludzie wymieniają komplet i dalej im bierze olej wiec to... OLAŁEM :D i dolewam

Adam86 - 2012-05-09, 20:13

biemdablju napisał/a:
zauważylem jak pieknie sobie splywa po ściankach kanałów zaworów dolotowych olej do cylindrów przez uszczelniacze :)
No właśnie. Ponoć M54 bierze olej przez nietrwałe uszczelniacze zaworowe. Tą wadę osunięto 3 lata po wprowadzeniu M54 do produkcji.
Pawel735 - 2012-05-09, 21:22

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem, że od 2003 roku ten problem już nie występuje ale chciałbym, żeby ktoś ewentualnie sie wypowiedzial kto posiada takie auto lub ma wiarygodne informacje z jakiegoś źródła.
piciugrosik - 2013-03-03, 08:03
Temat postu: [e39]M54
Witam wszystkich,podepnę się pod temat konsumpcja oleju,a wymiana odmy ponieważ jestem świeżo po wymianie uszczelki miski oleju ,a co za tym idzie wyjęciu jej wraz z rurką prowadzącą bagnetu i tu zazębia nam się temat z wymianą odmy.Wiadomo ,że rurka od odmy nr.4
na rysunku. http://realoem.com/bmw/sh...194&hg=11&fg=15
jest połączona z rurką prowadzącą bagnetu nr.9
http://realoem.com/bmw/sh...187&hg=11&fg=10
Wymiana wszystkich rurek i odmy nie załatwia nam tak naprawdę do końca tematu odmy ponieważ co z tego ,że to wszystko razem będzie nowe i drożne.To jest tylko polowa zabiegu udrożnienia odmy,niestety inż. bmw wymyślili sobie ,że rurka nr. 4 i 9 są połączone razem czyli rurka w rurce ,a po między nimi jest 2 milimetry przerwy ale to jeszcze nic na samym końcu ta zewnętrzna jest dodatkowo zaciśnięta w dwóch miejscach przez co z całego obwodu rurki robi nam się połowa.Odpowiedż nasuwa się taka jeżeli ktoś wcześniej przed nami nie czyścił rurki bagnetu albo rzadko wymieniał olej lub miał zalany gęsty olej ,a widzieliście zdjęcia z rozebranych odm co się znajduje w środku tak samo właśnie ta nasza rurka może byc zapchana.
Najlepiej przy każdej wymianie odmy odkrecic rurkę bagnetu wyciągnąc ją i przeczyścic drucikiem tą przestrzeń pomiędzy rurkami sam to robiłem drucikiem 1 mm2 i trochew tego syfu wyszło drożnośc była na poziomie 60% w moim przypadku to i tak dobrze,że była,a oczywiście długo długo wcześniej wymieniałem odmę kompletną na nową z rurkami i byłem święcie przekonany,że to wszystko załatwi sprawę,niestety jest to błędne myślenie.
Nauczony doświadczeniem teraz przy następnej wymianie już wiem ,że trzeba wyjąc rurkę bagnetu udrożnic ją założyc nowy oring i z powrotem zamontowac.
Tak dla wiadomości waszej po odłączeniu rurki od odmy śmiało ją się wyciąga do góry jest ona 0k 10 cm włożona w miskę oleju i nic więcej jej nie trzyma oprócz jednej śruby mocującej na klucz 13-tkę.Oring kosztuje w aso grosze mój był pękniety i tam też sie trochę pociło.
Pozdrawiam sorki ,że się tak rozpisałem o))


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group