|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [E34] M20B25 Stukanie silnika
proartur - 2012-05-17, 18:13 Temat postu: [E34] M20B25 Stukanie silnika Witam.
Mam pytanie dotyczące stukającego silnika m20b25.
Problem powstał z dnia na dzień - przy odpaleniu silnika.
Stukanie pojawiło się podczas jazdy - czasem ustawało.
Po odpaleniu silnik pracuje prawidłowo - po przy gazowaniu zaczyna stukać.
Stukanie też nie jest równe - czasem stuka szybko czasem wolniej.
Na filmiku mniej więcej widać jak to stuka i jak wygląda.
FILM PRZEDSTAWIJĄCY OBJAWY
Pozdrawiam
Kruczek - 2012-05-17, 20:27
nawet nie włączałem filmu stawiając na panewkę.
proartur - 2012-05-17, 22:10
No to właśnie mogą nie być panewki.
stukanie dochodzi wyraźnie spod pokrywy zaworów.
Ktoś stwierdził ze to mogą być luzy na zaworach albo urwane zabezpieczenie sprężyny
znajdującej sie w głowicy.
możliwe czy średnio prawdopodobne ?
sarna1 - 2012-05-17, 22:38
możliwe - zdejmij pokrywę i zobacz.
grzesiekd111 - 2012-05-18, 11:41
miałem podobne objawy kiedys w swoim m20 , i też zdawało mi się że odgłos dochodzi z góry silnika , jednak to była panewka
bąku - 2012-05-18, 12:35
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy któraś z dźwigienek zaworowych nie pękła.
proartur - 2012-05-18, 13:28
Dźwigienki są całe , niby wszystko na swoim miejscu...
takze prawdopodobnie jednak panewki albo sworznie na tłoku.... ?
naprawa chyba średnio opłacalna...?
SmasherE30 - 2012-05-18, 19:07
Ja stawiam na rozrząd, zdejmij pokrywę, pokręć silnikiem za pomocą klucza i przyjrzyj się dokładnie jak dźwigienka nie napiera na zawór, czy wszystkie mimośrody od regulacji są dociągnięte.
rajoo - 2012-05-18, 21:14
sprawdz dokladnie jeszcze luzy czy sienktorys mimosrod nie popuscil, raz mialem taki przypadek
ale stawiam na panewke
proartur - 2012-05-21, 21:26
zdjąłem miskę olejową, w środku były takie wióry wskazujące że to panewka
teraz takie pytanie z serii "głupich pytań"
jak wyjąć wał żeby dostać sie do tych panewek i dać go do sprawdzenia ?
trzeba sciagac pasek rozrządu i to wszystko z przodu czy odkrecac tylko te "zaczarowane torxy? tu utknąłem i nie wiem co dalej...
rajoo - 2012-05-21, 22:54
popatrz na to dobrze, odpowiedz sie sama nasunie
proartur - 2012-05-22, 14:28
kolejny krok
odkrecam śruby aby dostac sie do panewek korbowych na klucz torx nasadowy
i 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16
jak to odrecić ?
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?
Cypisek - 2012-05-22, 15:25
proartur napisał/a: | 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16 |
Widocznie użyłeś słabej nasadki ; ]
proartur napisał/a: | oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ? |
Panweki wymienia się wszystkie. Najpierw jednak musisz wszystko rozłożyć i zobaczyć czy jest gdzie wkładać te panewki
LUKAS - 2012-05-24, 08:39
To ja do kompletu dorzucę podejrzenie na luźny sworzeń spinający tłok z korba...
318Albert - 2012-05-25, 10:03
Ja bym kupił sam dół albo goły silnik , bo jak robić remont to po całości razem z głowica samych panewek nie ma sensu wymieniać.
Kruczek - 2012-05-25, 10:47
jak stuka to sama wymiana nie pomoże, pewnie trzeba będzie zrobić szlif.
Klucz to chyba e14
skurek52 - 2012-07-15, 18:13
ja mam to samo i nie wiem czy szlifowac wal czy szukac silnika
Gr390R - 2012-08-06, 17:09
jeśli torx ci się obrócił to miałeś złą wielkość nasadki torxy mają to do siebie że jeden rozmiar większy niż powinien być i wydaje się że jest dobry a w rzeczywistości tak nie jest . ja miałem tak z dokręcaniem głowicy w m50 na szczęście w porę się ocknąłem
Dantte26 - 2012-08-06, 17:55
proartur napisał/a: | odkrecam śruby aby dostac sie do panewek korbowych na klucz torx nasadowy
i 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16
jak to odrecić ?
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ? |
raczej na 100% jestem przekonany, że użyłeś za dużej nasadki...moim zdaniem o czym wspomniał Kruczek, jest to nasadka identyczna jak do szpil głowicy a więc E14...jeśli wyłamały Ci się ząbki na łbie śruby, to spróbuj nałożyć wspomnianą nasadkę E14 i delikatnie próbuj odkręcaj by nie zniszczyć łba całkowicie...jeśli po oględzinach naprawa nie będzie opłacalna to odezwij się do mnie na PW...akurat mam pewny uzbrojony blok silnika m20b25 pochodzący z e34...
knap - 2012-09-03, 19:52
mi się wydaje że to coś w dzwigienkach sie zmieliło
dzwigienki też mają coś w rodzaju panweki ( mosiężna tuleja ) i jak padnie to tez może stukać
i wiórki polecą prosto do misy przez kanały olejowe w głowicy i bloku silnika.
dźwigienki zaworowe to elementy najbardziej oddalone od pompy olejowej, czyli jak masz słabą pompe to najpierw dzwigienki dostają po a dopiero potem reszta
zwracaj uwage czy podczas jazdy czasem kontrolka ciśnienia oleju nie mruga czy się nie żarzy, i po jakim czasie gaśnie od odpalenia silnika ( na ciepłym ma się rozumieć )
dodam że ja nie miałem ciśnienia oleju w moim M20 i silnik chodził do samego końca i panewki były OK
i jeszcze doczekał się remontu
|
|