BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [E34] M20B25 Stukanie silnika

proartur - 2012-05-17, 18:13
Temat postu: [E34] M20B25 Stukanie silnika
Witam.

Mam pytanie dotyczące stukającego silnika m20b25.
Problem powstał z dnia na dzień - przy odpaleniu silnika.
Stukanie pojawiło się podczas jazdy - czasem ustawało.
Po odpaleniu silnik pracuje prawidłowo - po przy gazowaniu zaczyna stukać.
Stukanie też nie jest równe - czasem stuka szybko czasem wolniej.

Na filmiku mniej więcej widać jak to stuka i jak wygląda.


FILM PRZEDSTAWIJĄCY OBJAWY

Pozdrawiam

Kruczek - 2012-05-17, 20:27

nawet nie włączałem filmu stawiając na panewkę.
proartur - 2012-05-17, 22:10

No to właśnie mogą nie być panewki.
stukanie dochodzi wyraźnie spod pokrywy zaworów.
Ktoś stwierdził ze to mogą być luzy na zaworach albo urwane zabezpieczenie sprężyny
znajdującej sie w głowicy.
możliwe czy średnio prawdopodobne ? :)

sarna1 - 2012-05-17, 22:38

możliwe - zdejmij pokrywę i zobacz.
grzesiekd111 - 2012-05-18, 11:41

miałem podobne objawy kiedys w swoim m20 , i też zdawało mi się że odgłos dochodzi z góry silnika , jednak to była panewka ;/
bąku - 2012-05-18, 12:35

Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy któraś z dźwigienek zaworowych nie pękła.
proartur - 2012-05-18, 13:28

Dźwigienki są całe , niby wszystko na swoim miejscu...
takze prawdopodobnie jednak panewki albo sworznie na tłoku.... ?
naprawa chyba średnio opłacalna...?

SmasherE30 - 2012-05-18, 19:07

Ja stawiam na rozrząd, zdejmij pokrywę, pokręć silnikiem za pomocą klucza i przyjrzyj się dokładnie jak dźwigienka nie napiera na zawór, czy wszystkie mimośrody od regulacji są dociągnięte.
rajoo - 2012-05-18, 21:14

sprawdz dokladnie jeszcze luzy czy sienktorys mimosrod nie popuscil, raz mialem taki przypadek

ale stawiam na panewke

proartur - 2012-05-21, 21:26

zdjąłem miskę olejową, w środku były takie wióry wskazujące że to panewka
teraz takie pytanie z serii "głupich pytań" :-)
jak wyjąć wał żeby dostać sie do tych panewek i dać go do sprawdzenia ?
trzeba sciagac pasek rozrządu i to wszystko z przodu czy odkrecac tylko te "zaczarowane torxy? tu utknąłem i nie wiem co dalej...

rajoo - 2012-05-21, 22:54

popatrz na to dobrze, odpowiedz sie sama nasunie
proartur - 2012-05-22, 14:28

kolejny krok :)

odkrecam śruby aby dostac sie do panewek korbowych na klucz torx nasadowy
i 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16
jak to odrecić ?
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?

Cypisek - 2012-05-22, 15:25

proartur napisał/a:
3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16


Widocznie użyłeś słabej nasadki ; ]

proartur napisał/a:
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?


Panweki wymienia się wszystkie. Najpierw jednak musisz wszystko rozłożyć i zobaczyć czy jest gdzie wkładać te panewki :lol:

LUKAS - 2012-05-24, 08:39

To ja do kompletu dorzucę podejrzenie na luźny sworzeń spinający tłok z korba...
318Albert - 2012-05-25, 10:03

Ja bym kupił sam dół albo goły silnik , bo jak robić remont to po całości razem z głowica samych panewek nie ma sensu wymieniać.
Kruczek - 2012-05-25, 10:47

jak stuka to sama wymiana nie pomoże, pewnie trzeba będzie zrobić szlif.
Klucz to chyba e14

skurek52 - 2012-07-15, 18:13

ja mam to samo i nie wiem czy szlifowac wal czy szukac silnika
Gr390R - 2012-08-06, 17:09

jeśli torx ci się obrócił to miałeś złą wielkość nasadki torxy mają to do siebie że jeden rozmiar większy niż powinien być i wydaje się że jest dobry a w rzeczywistości tak nie jest . ja miałem tak z dokręcaniem głowicy w m50 na szczęście w porę się ocknąłem ;)
Dantte26 - 2012-08-06, 17:55

proartur napisał/a:
odkrecam śruby aby dostac sie do panewek korbowych na klucz torx nasadowy
i 3 z nich obróciło sie pod kluczem niszczac te ząbki...
uzywalem klucza E16
jak to odrecić ?
oraz czy panewki wymienić trzeba wszystkie? co sie stanie jesli nie wymienie 3 par ?


raczej na 100% jestem przekonany, że użyłeś za dużej nasadki...moim zdaniem o czym wspomniał Kruczek, jest to nasadka identyczna jak do szpil głowicy a więc E14...jeśli wyłamały Ci się ząbki na łbie śruby, to spróbuj nałożyć wspomnianą nasadkę E14 i delikatnie próbuj odkręcaj by nie zniszczyć łba całkowicie...jeśli po oględzinach naprawa nie będzie opłacalna to odezwij się do mnie na PW...akurat mam pewny uzbrojony blok silnika m20b25 pochodzący z e34...

knap - 2012-09-03, 19:52

mi się wydaje że to coś w dzwigienkach sie zmieliło
dzwigienki też mają coś w rodzaju panweki ( mosiężna tuleja ) i jak padnie to tez może stukać
i wiórki polecą prosto do misy przez kanały olejowe w głowicy i bloku silnika.
dźwigienki zaworowe to elementy najbardziej oddalone od pompy olejowej, czyli jak masz słabą pompe to najpierw dzwigienki dostają po :cenzura: a dopiero potem reszta :wink:

zwracaj uwage czy podczas jazdy czasem kontrolka ciśnienia oleju nie mruga czy się nie żarzy, i po jakim czasie gaśnie od odpalenia silnika ( na ciepłym ma się rozumieć ) :wink:

dodam że ja nie miałem ciśnienia oleju w moim M20 i silnik chodził do samego końca i panewki były OK :wink:
i jeszcze doczekał się remontu :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group