|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e46] ciśnienie oleju 2.2
TONY H. - 2012-05-18, 18:51 Temat postu: [e46] ciśnienie oleju 2.2 Witam, szukałem i z tego co ustaliłem to silnik m54 2.2 powinien mieć cisnienie oleju nie niższe niż 50 kpa a przy 5000 obr/min 400 do 450 kpa.
Czy dobrze doczytałem?
Mierzyłem u siebie i na wolnych mam 80 a na obrotach 400 kpa więc chyba ciśnienie jest ok natomiast czasami na wolnych obrotach zaczyna mi pomrygiwać kontrolka ciśnienia oleju, czasami się zapali na kilka sekund
Jak robiłem próby to na przykład: ruszając puszczam tylko sprzęgło i obroty spadają do 500 i jest ok, daję gazu a czasami to samo obroty do 500 i już świeci. o co co chodzi trochę mnie to wnerwia.
LUKAS - 2012-05-24, 08:48
TONY H., 0,5 bara to minimalne ciśnienie jakie ma być na jałowym przy rozgrzanym silniku.
Na obrotach mają być 4 bary.
W M54 były porblemy z kontrolką przez co była akcja serwisowa najpierw na czujnik ciśnienia oleju, a później na pompe olejową.
Tylko że to robiło się zawsze w 330i, 320i się nie spotkałem, ale to nadal M54.
Jeśli już mierzyłeś i wiesz że ciśnienie jest ok, to proponuje wymienić czujnik
PZDR!!
LUKAS
Cypisek - 2012-05-24, 09:29
W mądrej książce napisali że zły stan uszczelek nr 5 może powodować problemy z ciśnieniem oleju.
Dodatkowo upewnij się czy pod nakrętką filtra oleju jest ta plastikowa siatka.
BIERNAŚ - 2012-05-24, 21:45
Cypisek, widzę wykorzystałeś mój przykład z życia wzięty
Od października walczyłem z tym problemem w moim m52b28tu chcąc wymienić te 2 oringi okazało się, że moja obudowa filtra oleju była niekompletna czyt. brakowało tej siatki-trzpienia z tymi oringami.
LUKAS - 2012-05-24, 22:43
Zgadza się to również jest ważne.
Kiedyś w M60 fabryka o tym zapomniała ... i trzeba było doposażać
TONY H. - 2012-07-05, 18:43
trochę się zeszło, sprawdziłem obudowę filtra, wszystko kompletne.
kupiłem czujnik ciśnienia oleju w intercarsie za 19 zł i chyba pomogło, na razie kontrolka nie mruga
TONY H. - 2013-05-24, 13:58
Niestety po wymianie tez pomrugiwała aż do soboty bo wtedy wymieniłem uszczelkę (nr. 6) podstawy filtra oleju. Ona był winna, puszczała olej i czujnik wyłapywał brak ciśnienia.
Może komuś to kiedyś pomoże
Czuwaj
|
|