BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

Nasze Śmigiełka - Bmw e30 Wąska 83r by karole30qp m50b25nv

karole30qp - 2012-06-10, 17:04
Temat postu: Bmw e30 Wąska 83r by karole30qp m50b25nv
Witam przeglądając wiele for BMW, chciałbym przedstawić swoją przygodę z e30 na wąskiej lampie :)
A więc na początku trzydziestka kręciła się w okolicy u niesamowitego oprawcy ;/
Kiedy dowiedziałem się że jest na sprzedaż, od razu uderzyłem do niego ale rzekł sobie 1000zł... Zaproponowałem 800 i pojechałem do domu. Po tygodniu kupiłem furmane za 300zł :D Auto uległo małemu pożarowi pod maską (tak jest jak się przewody paliwowe łata taśmą izolacyjną :P ). Opaliła się instalacja maska i poza tym ok :)
Początkowy plan swap m30 100% szpera i lotnisko. Ale że jestem bardzo sentymentalny dla Marki auto zaczęło przechodzić reanimację :)

Pierwsze zdjęcia:












Auto zostało rozebrane do gołych blach. Dziurawe podszybie nadkole wewnętrzne przy wlewie i kieszenie bagażnika zostały wyspawane. O dziwo progi i nadkola błotników tylnych były w super stanie. Wymieniłem maskę klapę tylną i przednie błotniki i auto trafiło do znajomego lakiernika. Po malowaniu wyglądało tak:





Tu stan fartucha i początkowy pomysł z gwintem Home made :P







Po wszystkim myśląc nad przeznaczeniem auta stwierdziłem że DLA MNIE najlepszym rozwiązaniem w kwestii silnika (plan suszara ) będzie motor m50b25 NV z e34. Dlatego też zakupiłem w niemcowni całe e34 z takowym motorem :D
Swapowałem sam wszystko zmieściłem jak się należy, chłodnica e30 324td ori pucha filtra powietrza e34 m50, visco na miejscu, także zero cięcia i drutu :) Jedyne przy czym trzeba było spawać to wydech ;P Środkowy od m50b25 e34 ostatni e30 m20b25.

Zdjęcie spod maski jeszcze bez ori filtra powietrza.



A tutaj zdjęcia po pierwszych próbnych jazdach.











Zdjęcia już po konwersji na 5x120 tylko koła od e34 i trochę duże opony :P

A tutaj po zmianie opon i zrobionej oczekiwanej glebie :D











Wpadły fotele sportsitze komp OBC II i nowe mapy ecu z przesuniętą odcinką na 7100rmp.













Wpadły felgi z e38 8jx16









I auto na dzień dzisiejszy wygląda praktycznie tak jak na ostatnich zdjęciach :)

A więc tak:
Mechanicznie:

- Swap m50b25 nv
- konwersja na 5x120
- gwint fk g21 e36 compakt (beton)
- nowe elementy gumowo metalowe zawieszenia
- rozpórki kielichów
- lekkie koło m20 + sprzęgło 20b25 sachs (do założenia w tym tygodniu)
Optycznie:

Odświeżona i polakierowana karoseria
100% oryginalny wygląd+ gleba

Środki:
- Sportsitze
-kiera i gałka ///M
- OBC II
- wskazówki zegarów na czerwono

http://www.youtube.com/watch?v=nDowKnITSj0

Przejazd na 1/4 z preluda H22A ponad 200Hp

Oraz dwa zdjęcia by KRAZEK :D





Nie mam więcej zdjęć jak zrobię dodam. Proszę o opinie i porady ponieważ auto jest jeżdżące w ciągłej przebudowie :P Pozdawiam

blue - 2012-06-10, 18:10
Temat postu: Bmw e30 m50
Generalnie to dobrze zrobiłeś ze uratowałeś wąsacza :brawo: , a nie poszła do upalania lub driftiu.Bardzo fajnie wygląda na tych felgach :spoko: .Ja bym już chyba nic nie robił.Zostaw ja tak jak wygląda, żadnego m-techa, leć do przodu w oryginale tak jak wyszła z fabryki :wink:
kamilo01 - 2012-06-10, 20:13

jak dla mnie bomba
Adam86 - 2012-06-10, 21:57

Szkoda by jej było na upalanie, wiec ogromny pozytyw za odratowanie babci :brawo: Wgląda super :spoko:
PaKu - 2012-06-11, 02:08

Tak samo odemnie pokłony za taki kawał roboty, dostała 2 zycie :)
karole30qp - 2013-11-21, 01:08

Witam, jako że temat bardzo długo nie aktualizowany to streszczę :wink: Druga połowa roku 2012 nie układała się po mojej myśli. Jakoś w połowie sierpnia na drogę wyszedł mi 150kg jeleń i na nim załatwiłem swój dupowóz 530d. Tu zaczęły się problemy, brak AC i prędkość z jaką jechałem pozbawił mnie szans na jakiekolwiek odszkodowanie. Koszty naprawy e39 po wyliczeniach wynosiły ok 8 tys zł więc auto zostało sprzedane w całości na graty. Zostało mi tylko e30 więc chcąc nie chcąc musiałem je sprzedać :( W między czasie kupiłem e36 w sedanie class II po swapie na 2.8 i kulałem się do sierpnia tego roku. Cały czas śledziłem swoją e30 po forach i jakich tylko śladach i znalazłem ją w Warszawie. Jako że właściciel był fanem e36 dogadaliśmy się i w sierpniu tego roku odzyskałem wąsacza :) :) :) Jestem z tego powodu mega szczęśliwy bo myślałem cały rok jak ją odzyskać :) W dzień po odzyskaniu wyglądała tak:






Jako że keskiny zostały z e36 sprzedałem je znajomemu z bliskiego mi scs klubu, ponieważ do e30 było za szeroko i nie tak jakbym to widział. Było też dla mnie za wysoko :cry:
I szybko:



A zaraz po tym zaopatrzyłem się w felgi BBS RC 8 i 9 j i auto wyglądało tak :















Później zacząłem trochę udoskonalać. Auto odzyskałem z padniętą pompą paliwa, padniętą przepływką, padniętym czujnikiem położenia wałka i czujnikiem temperatury. Wymieniłem wszystko i do tego dokupiłem:
Nową gumę wlewu paliwa


(stara obok nowej)

Nową gałkę biegów z emblematem





I nerki w ori chrom i kierunki w ori pomarańcz









Zakupiłem też na przyszłość



I zaliczyłem zlot z 1/4 w Wilczych laskach, a oto efekt



Pierwsze miejsce w klasie III 2001cm3-2500cm3.

Parę filmików:

http://www.youtube.com/watch?v=nZfs1LIp4eM

http://www.youtube.com/watch?v=9vAV6T9HkjQ

http://www.youtube.com/watch?v=JX56Rbc9hXg

http://www.youtube.com/watch?v=ByiG_YIOUl4

http://www.youtube.com/watch?v=gQL90m5tFSg

http://www.youtube.com/watch?v=hS3G-QaPfV0

Sorka za taki wykład ale chciałem wszystko umieścić w jednym poście :wink:

Na dzień dzisiejszy przyszedł jeszcze układ korbowo tłokowy z m54b30 i reszty już nie muszę chyba opisywać ;P

lukanio007 - 2013-11-21, 11:50

Widać że sztuka zadbana i ma sie dobrze.
Kamil-e30 - 2013-11-23, 15:34

piękna bestia :shock:
Adam86 - 2013-11-23, 17:21

...Fajna historia. :) Fajnie że znów trafiła w twoje ręce. (widze że źle nie ma) :wink:
tak poza tym:

Wzór poprawnie wyglądającej e30 :spoko:
No i barzdo przyjemnie się odpycha :brawo:

byłeś na hamowni ??
Co tam masz za skrzynie i dyfer ??

golum22 - 2013-11-23, 20:52

jest piękna :shock: fajnie że wróciła :brawo:
nic tylko radości z jazdy :D

karole30qp - 2013-11-24, 01:52

Adam86 napisał/a:
byłeś na hamowni ??
Co tam masz za skrzynie i dyfer ??


W tym zestawieniu na hamowni nie byłem. Myślę że jest taka solidna seria :wink: Skrzynia na tą chwile getrag z 318is ale w planie mam zmodzenie skrzyni zf z 328 i 325tds. Dyfer 3.45 ori 25% szpera na małej głowie.

ChriS - 2013-11-24, 08:58

Piękna klasyczna wąska.... a plastik pod maską ;/
Łukasz - 2013-11-25, 10:20

ChriS napisał/a:
Piękna klasyczna wąska.... a plastik pod maską ;/


zgadza się.....

karole30qp - 2013-11-25, 20:52

I zawieszenie :wink: Panowie nie dramatyzujmy, gdyby auto było w stanie kolekcjonerskim w oryginalnym lakierze itp itd to na pewno było by inaczej :wink: Za dużo pieniędzy kosztuje taka odbudowa na oryginał i najczęściej większość takich odbudowanych aut pozostawia wiele do życzenia i dlatego poszedłem w stronę przyjemności z jazdy :P Wygląda w miarę jedzie w miarę i mi to wystarcza :wink: Ale żeby nie było wszystkie opinie cenię bo są ważne i mogą zawsze zmienić moje nastawienie :wink: Pozdr
Adam86 - 2013-12-04, 21:58

karole30qp, a ja ci życzę żeby tam kiedyś wpadł plasti o oznaczeniach s50.. :wink:
karole30qp - 2013-12-13, 18:57

Dzięki :wink: Szczerze to byłem już w tamtym roku przygotowany na taki swap ale losy potoczyły się tak nie inaczej.. Ale po nowym roku będziemy mieli m50b30 i zobaczymy jak to będzie dawało radę :)

[ Dodano: 2014-03-25, 17:15 ]
Mała aktualizacja. Babcia stała grudzień i styczeń bez motorku. W tym czasie złożyłem stroker i m50b30 już żyje :) Nawet już dotarte :D W skrócie w silniku zostało zrobione:

-układ korbowo tłokowy m54b30
-głowica po odnowie (dotarte zaworki, uszczelniacze itp)
-honowany blok
-nowe panewki, pierścienie
-nowe siemeringi wału
-nowe uszczelki na resztę silnika wszystkie
-nowy rozrząd

No i tak śmiga

http://www.youtube.com/watch?v=6JAhHBu99Mc

Dla porównania tak jechało b25

http://www.youtube.com/watch?v=gQL90m5tFSg

Najlepiej odtworzyć dwa w osobnych oknach obok siebie i fajnie widać różnicę :)

Poza tym przymierzałem już docelowe koło. Felga 16" ACT 9,5j et14 tył i 8,5j et10 przód.









A no i wpadł wydech z kwasu (na zdjęciu trochę krzywo podwieszony do poprawki ;P )



No i dzisiaj przymierzyłem ogon na klapę i póki co zostanie. Jak auto zostanie na sezon ogarnięte na tip top to podejmę decyzję czy będzie dalej czy wyleci :)









Ogólnie w tej chwili priorytetem jest ogarnięcie auta i strojenie. Lecz w tej chwili wszystko się ociąga przez zakup drugiego auta i inne koszta oraz pracę ;/ ;/ Ale powoli do przodu :) Pozdo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group