|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Problem po swapie z m40 na m20b20 brak prądu na świecach..
niemrawy94 - 2012-07-02, 19:33 Temat postu: Problem po swapie z m40 na m20b20 brak prądu na świecach.. Witam.
Jak w temacie, przy próbie odpalenia nie chciał zaskoczyć więc wyciągnąłem świece w celu sprawdzenia iskry. Okazało się że nie ma iskry na świecach więc sprawdziłem cewkę. Niby wszystko w porządku prąd dochodzi ale po przyłożeniu do pokrywy zaworów przewodu głównego prowadzącego z cewki do rozdzielacza i próbie przekręcenia rozrusznikiem nie pokazała się nawet najmniejsza iskra. Nie wiem czy może to być wina cewki czy może czujnika położenia wału (jak poradził mi mechanik)?
POMOCY
szwangru2 - 2012-07-03, 02:14
Nie zamieniłeś przypadkiem między sobą wtyczek od czujnika położenia wału i impulsatora ?
niemrawy94 - 2012-07-03, 08:48
Raczej nie bo nie były odłączane.. Ale zdziwiło mnie to że pod czujnik idzie tylko jeden kabel, tylko w tym momencie nie wiem czy do impulsatora też idzie pojedynczy kabel? A może to wina cewki bo ona została z m40??
lysy174 - 2012-07-03, 10:42
Nie chce sie madrzyc bo zaraz powiedza ze i tak sie nie znam ale o ile pamietam to do M20 idzie inny czujnik polozenia walu niz do M40 wiec to troche dziwne ze go nie odlaczales. To samo sie chyba tyczy impulsatora.
A do czujnika polozenia walu powinny dochodzic 2 przewody w jednej izolacji i owszem moze byc uszkodzony czujnik i takie wlasnie moga byc tego objawy.
niemrawy94 - 2012-07-03, 10:56
Czujnik położenia wału jest z m20 i był przy m20 przy kupnie tego silnika który kupiłem razem z całą wiązką dlatego napisałem że nie grzebałem nic przy czujniku ani przy impulsatorze. Od czujnika idą jednak dwa przewody mój błąd
LUKAS - 2012-07-03, 11:54
M40 obroty masz z okraglego gniazda łaczacego wiazke silnik-buda.
A w M20 masz osobny kabelek wychodzący do 3pinowej wtryczki przy sterowniku.
Jesli nie dział obrotek to musisz sygnał z tego kabelka przy sterowniku M20 poscic do zegarów i gra gitara.
niemrawy94 - 2012-07-03, 13:42
Aha ok jutro się za to biorę i zdam relacje co z tego wyszło..
Szajbaa - 2012-07-04, 02:59
to ja nie lapie, to silnik Ci nie pali czy nie masz obrotów?
jak nie masz nadal tej iskry to powiedz mi czy po zapłonie chodzi silniczek krokowy? jak nie to nie zgadza sie jeden plus w kostce łączącej silnik z budą,
czujnik połozenia wału mozesz zmierzyć mu opornosc, ale jesli silnik przed wsadzeniem chodzil w starej budzie to stawiam na brak tego plusa.
niemrawy94 - 2012-07-04, 10:21
Silniczek krokowy chodzi po przekręceniu kluczyka, a z tego co ja rozumiem to do ustalenia czasu zapłonu potrzebny jest sygnał z obrotomierza którego ja nie mam.. Mam rację?
A jeśli chodzi o plus z kostki to powiedz mi pod jakim pinem znajduje się on w kostce kabinowej m40 i pod jakim w kostce silnika m20 ? I może jeszcze jaki powinien być kolor tego kabla?
Przed chwilą wyciągnąłem licznik i po zobaczeniu kilkunastu przewodów w dwóch kostkach stwierdziłem że jednak nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć przewód ze schowka do licznika..?? Czy mam go może podłączyć do okrągłej kostki w komorze silnika??
Już się pogubiłem co i jak, który kabel z którym i wgl...
Pomocy
[ Dodano: 2012-07-05, 14:49 ]
Połączyłem przewód z okrągłej kostki (pin nr9 czarny kabel) z przewodem z tej kostki ze schowka (w niej są miejsca na 4 piny ale tylko 3 są zajęte i z każdym z tych 3 kabli próbowałem i dalej zero iskry) Już totalnie nie wiem co to może być. Może spróbuje z inną cewką jak coś znajdę.. Ale może macie jakieś inne propozycje??
|
|