BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [E34]Nierówna praca silnika na biegu jałowym LPG i PB

vafel1990 - 2012-10-27, 18:49
Temat postu: [E34]Nierówna praca silnika na biegu jałowym LPG i PB
Witam.
Od jakiegoś czasu borykam się z nierówną pracą silnika na biegu jałowym - auto nie chodzi na wszystkie cylindry, obroty nie falują.
Dzieje się tak na gazie jak i benzynie ale nie zawsze bo czasami auto chodzi jak należy. Układ dolotowy jest szczelny, świece wymienione, fajki od cewek również. Auto nie ma spadków mocy, Czujnik położenia wału wymieniony na drugi i dalej to samo (mam osprzęt siemensa).
Jak wcześniej wspomniałem zdarza się, że auto chodzi normalnie na biegu jałowym tj. dojeżdżam do jednych świateł wszystko jest ok, dojeżdżam do następnych i jest lipa, telepie całą budą i jakby nie chodził na wszystkie cylindry.
Przewertowałem kilka tematów ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Na komputer jestem umówiony za tydzień ale może ktoś podpowie, gdzie ewentualnie szukać przyczyny w/w problemu.

Cypisek - 2012-10-27, 19:41

Przepływomierz można spróbować podmienić.
beryl - 2012-10-27, 23:36

Czujnik przepustnicy, zawór wolnych obrotów, jeśli takowy masz.
vafel1990 - 2012-11-03, 18:39

dzisiaj kumpel podłączył mnie do kompa z prawdziwego zdarzenia i wyskoczyły mi takie błędy:
51- elektryka odpowietrzenia zbiornika paliwa - to wiadomo bo nie było go przy diagnostyce ale już założony
53- grzałka czujnika O2 - sonda lambda??
62- potwierdzenie sygnału zapłonu
75- napięcie czujnika O2 - sonda lambda??
i był jeszcze błąd czujnika potencjometru przepustnicy ale po wykasowaniu błędów nie powrócił a reszta tak
I Jak sprawdzić tę sondę - bo to nie są małe koszta bo do siemensa nie ma zamienników

E30 ROST - 2012-11-04, 10:21

jesli jak napisales komp z prawdziwego zdarzenia ... musi miec wizualizcje podglad podzespolów . ustawiasz na sonde i patrzysz jak dziala . jak dziala to dziala jak nie dziala to nie dziala :D
mozna jeszcze multimetrem ... ale jak masz ta (kable 2 biale , szary i czarny ) gdzie biale to grzalka , szary masa czarny sygnał . wbijasz sie w czarny multimetrem stawiasz na napiecie volty np 12 v i paczysz . czy sonda miga czy nie czy dizal -+ czynie. jak masz sonde z zoltym i niebieskim kablem to nie pomoge !

vafel1990 - 2012-11-13, 20:30

Witam. Więc dzisiaj wymieniłem sondę i dalej jest to samo, dodatkowo do wymiany poszedł opornik znajdujący się w wiązce nad listwą wtryskową i dalej nic... Czy po wymianie sondy potrzebne jest skasowanie błędów??? Dodam, że po przepałowaniu auta wszystko jest ok jakieś 25-20minut lub do następnego odpalenia i znów to samo. Podpowiecie coś???

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group