|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
maroFX - 2012-12-05, 22:55 Temat postu: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa... Witam,
w mojej E30 touring '92 mam zamontowany ECU Bosch oznaczony (na pomarańczowej naklejce) jako 0261 200 989, czyli Motronic 1.3. Teoretycznie mam mozliwość odczytania kodów bledów z silnika, ale samochod nie miał fabrycznie zamontowanej kontrolki Check-Engine (nie-amerykanin :zdegustowany: ).Nie ma tez kabla doprowadzonego do licznika, tylko do złącza diag. silnika. (c101 pin 12) Pogrzebałem po rożnych forach i schematach i podpiąłem się z diodą LED pod 15pin ECU (BRAZOWY KABEL! nie szary) który załącza masę i do +akumulatora. I teraz chyba coś nie tak to działa jak opisują:
Dioda swieci caly czas na postoju (napięcie dosyc niskie bo słabsze światło). Po przekreceniu stacyjki na poz.2 dioda gaśnie. W tym momencie naciskam pedał gazu 5x rytmicznie, ale jak zrobie to za wolno do po pierwszym odpuszczeniu gazu dioda sie zapala na pełnym napieciu i świeci jasno. Nic sie dalej nie dzieje. Inaczej zaczynając, jak wcisnę pedal 5x szybko dioda nie zapala sie w ogole. Dopiero kolejne wolne wcisnięcie gazu zapala diode i dalej juz nic. Żadnych kodów. Podczas jazdy robi rytmiczne krotkie przygaśnięcia (pewnie dlatego, ze nie jest to żarówka). Co zrobiłem źle, czego nie zrobiłem ? Jak powinno sie wciskać ten pedał? Gdzie jest czujnik przepustnicy który daje info o wcisnieciu gazu do podlogi (moze on nie dziala poprawnie) ? Czy moze byc jakaś inna procedura dla mojego ECU?
Poźniej wpiąłem sie z diodą w licznik w pole + gdzie miała być żarówka check-kontrolki i dioda zapala sie dopiero jak przekrece stacyjke na poz. 2. Dalej zachowuje sie identycznie jak wyżej. Raz zdazyło mi sie ze dioda swiecila przez moment bardzo slabo (jakby przez rozladowywany kondensator),potem nagle sie zapaliła i zmienila swoja jasnosc tylko kilka razy. Potem zamarła.
tak to na pewno nie wyglada: http://www.youtube.com/wa...d&v=8CbB-wUYYlc
BassQ - 2012-12-07, 22:36
BMW Code Database
DME M1.1, M1.2 and M1.3
1 DME Fault
3 Fuel Pump Relay EKP
4 Idle Speed Controller
5 EVAP Canister Valve
6 Air Flow Sensor
7 Air Flow Sensor
8 “CHECK ENGINE” Light -OPCJA 1 - pokrywa się również z DME M1.7, M1.7.1, M1.7.2, M3.1 and M3.3
10 Lambda Regulation
12 Lambda Sensor
15 “CHECK ENGINE” Light Failure -OPCJA 2 -którą już sprawdziłeś
16 Injectors Cyl 1,3,5
17 Injectors Cyl 2,4,6
22 Idle Speed Controller
23 Lambda Sensor Heating, or Aux Air Pump Relay
28 Lambda Sensor
29 Vehicle Speed Sensor (VSS)
32 Injectors 2/4
33 Solenoid Valve Kickdown (Automatic Transmission)
37 System Voltage
38 ASC/DWA (EML Vehicles)
40 AirCon Compressor
43 Idle Speed Setting – CO Adjustor
44 Inlet Air Temperature Sensor
45 Coolant Temperature Sensor
50 Engine Torque Regulation (EML)
51 Ignition Angle Regulation (EML)
52 Idle Speed Switch
53 Wide Open Throttle (WOT) Switch
54 Torque Converter Lockup Clutch
55 Ignition System
100 DME Control Unit Final Stage
101 DME Plausibility – Engine Inoperable
252 DME Control Unit
255 DME Control Unit -Internal Error
maroFX - 2012-12-08, 18:05
ok, a jak to odnosi sie do np: tej rozpiski?
https://docs.google.com/file/d/0B97_9QGD6ECGYTQ5YmVjZGQtYzI2MC00NzM3LWIwNzQtYjY4MzUwNGExYzg3/edit?hl=en&pli=1
Tutaj pin 8 zdecydowanie nie jest wyjściem dla kontrolki CHECK.
Czyli E30 ma osobną kontrolke CHECK która nie ma nic wspólnego z kontrolką do wyświetlania kodów błędów. Ona tylko pokazuje ze coś jest nie tak i mruga tak caly czas. Jak tutaj. http://www.youtube.com/watch?v=puwXonLKdFE
Natomiast tutaj widac, ze faktycznie sa osobne kontrolk: http://www.youtube.com/watch?v=N8jVdgabIy4
Wstawiony u mnie LED zachowuje się tak ,że po przekreceniu stacyjki na ON nic nie swieci domomentu gdy nie rusze pedału gazu; włącza sie już na stale gdy raz wcisne i odpuszcze pedał gazu. Po zapaleniu silnika rytmicznie przygasa.
[ Dodano: 2012-12-10, 19:10 ]
chyba nikomu nie udało się uruchomić diagnostyki w E30.... dziwne Czy europejskie Motroniki na prawdę są inne niż amerykańskie, czy tylko nie mamy fizycznie podpiętej kontrolki ?
[ Dodano: 2012-12-27, 09:52 ]
No i jest mała rewolucja. Sprawdzilem wszystkie połączenia od krańcówek do ECU, zmieniłem w aucie wtryski, złożyłem wszystko. Auto duzo lepiej odpaliło i przestał wibrować silnik! W Świeta czekalem na parkingu na rodzine i tak sobie od niechcenia zrobilem stomp test i... kontrola zaskoczyła!!:D:D wyszedł mi na dzień dobry kod 1262 (Idle speed actuator) i teraz kilka pytań:
- samochód po zmianie wtrysków pracuje duzo przyjemniej i chętniej reguje na pedał gazu,ale podczas rozpędzania jakby na moment (gdzieś 1/4 sek) silnik przerywał i szarpał. Czy to wina silnika krokowego, czy Motronic uczy sie nowej mapy wtrysków?
- Inny objaw: raz nie chcial dobrze zapalić, jakby nie bylo iskry wogole i zgasł 2 razy,musiałem go podratować pedałem gazu, kaszlnął kilka razy i zaskoczył. Każde odpalenie musi potrwać chwile bo nawet male obciążenie (skrzynia na luzie,swiatła) powoduje przyduszenie silnika i spadek obrotów (do 0,5-0,6 tys/min). Wystarczy ze pochodzi minute,lekko go przygazuję i juz trzyma sam obroty pod obciażeniem. Dla odmiany ciepły silnik trzyma jałowe w granicach 0,9tys/min. Czy to znowu wina krokowca czy Motronica, który poznaje nowe warunki pracy?
|
|