BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Różnica silnika m50

maju e30 - 2012-12-13, 15:18
Temat postu: Różnica silnika m50
Witam wszystkich, dawno mnie nie było.

Mam dylemat a informacje z neta są niejednoznaczne.

Mianowicie mam silnik m50b20 kompletny, a blok b25 (bez głowicy) oba chodziły na boschu i są NV.

Rozebrałem wszystko chcąc przełożyć osprzęt na b25, gdy obejrzałem wszystko dokładnie okazuje się iz stary blok b20 posiada dwa rzędy kanalików olejowych a b25 tylko jeden...

Moje pytanie brzmi, czy można złożyć je do siebie czy nie.
Dlaczego ''słabszy'' motor ma ''więcej'' smarowania???

Kolejne pytanie czy wałki b25 NV będą pasowały do b20 NV?

I jeszcze jedno, zauważyłem ze mój b25 ma ''wklęsłe' tłoki a z tego co się orientuję to b25 miało tłoki płaskie.


Bardzo proszę o pomoc.

MaxxxS - 2012-12-13, 19:47

kanały muszą się pokrywać koniec kropka.
miałem kiedyś podobny problem lecz odwrotny, frezowałem kanały w głowicy tak aby z dwóch wąskich powstał jeden gruby. ktoś źle dobrał głowice i ciągle wyciekał olej spod uszczelki.

ale olać to...
pytanie mam bo nie wiem czy dobrze zatrybiłem...
czy ty chcesz przełożyć głowice z b20 na blok b25 razem z resztą osprzętu ??

bo jeśli tak to daruj sobie. te dwa silniki mają różną średnicę tłoka. b20 ma 80mm a b25 84mm. prawdopodobne dlatego w b25 zdecydowali się na jeden kanał.. aby nie osłabić materiału.

musisz znaleźć pasującą głowicę lecz nawet i wtedy nie skończą się problemy ponieważ b20 i b25 mają różna średnicę dolotu. fakt faktem taki b25 z osprzętem b20 odpali i będzie smigał... ale ja osobiście nie chciałbym czegoś takiego pod maską.

pozdro.

maju e30 - 2012-12-14, 04:11

Mój problem polega na tym, ze mam 4 szt głowic, w tym 3szt b20 i 1szt b25 z czego tylko jedna b20 sprawna bo reszta pęknięta...

Druga sprawa to brak kasy na zakup kompletnego osprzętu do b25,

...trzecim tematem jest moja ciekawość.

Poza tym wszystkim tego bloku b20 nie jestem pewien iż kupiłem go kiedyś od kolegi i na pierwszy rzut oka mi się nie podoba (leżał sobie prawie 2 lata pod plandeką na dworku), ma do tego nieładnie za kamienione kanały wodne i na 100% chodził na gazie i mineralu...

Z kolei b25 jest w doskonałym stanie (panewki, tłoki), czyszczona, uszczelniona miska i ''pryśnięty'' blok. Niby nic, ale mam pewność, a to wiele.

Interesuje mnie jeszcze sprawa ''wklęsłych'' tłoków...

Tak czy inaczej dziękuje koledze za odpowiedź :spoko:

[ Dodano: 2012-12-19, 08:30 ]
Witam, ponawiam moje pytanie odnośnie wałków rozrządu:

CZY WAŁKI Z b25 PASUJĄ ZAMIENNIE DO GŁOWICY b20?

Porszę o pomoc.

[ Dodano: 2012-12-23, 21:58 ]
WIDZĘ, IŻ JEST TU PEŁNO ''ZNAWCÓW'' KTÓRZY DORADZĄ: JAKI OLEJ WLAĆ I DO KTÓREGO MECHANIKA ZAPROWADZIĆ.

NA KONKRETNY TEMAT ZERO POMOCY. ŚMIECH!!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group