|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e30] Problem z układem kierowniczym
Jakobe - 2012-12-24, 13:33 Temat postu: [e30] Problem z układem kierowniczym Witam
Mam dziwny problem z moją E30 stką a mianowicie ...
Na prostej drodze auto jedzie prosto, po skręceniu w lewo (do oporu, albo tak mocniej żeby zrobić zakręt 90st.) kierownica odbija tylko trochę tzn tak że kiedy sam wyprostuję koła kiera znowu sama skręca w lewo tak o 30st i żeby jechać prosto muszę ją trzymać wyprostowaną, ale czuję że auto ciągnie w lewo - To samo dzieję się po skręcie/zawróceniu w prawą stronę dokładnie takie same objawy tylko że kiera skręca w prawo ...
Co ciekawe objaw ten ustępuję kiedy mocniej szarpnę i skręcę kierownicą w przeciwną stronę niż ściąga, albo po prostu skręcę kierownicą na postoju .... Strasznie wkurzająca rzecz.
Sprawdzone było:
- Zawieszenie - Sworznie ok tylko 1 wbity nie jak powinno być kreseczką wzdłuż auta tylko w poprzek, tuleje wahacza trochę sparciałę, ale nie rozerwane ...
- Poduszki amortyzatorów nie skrzypią i nie ma luzu, amorki nowe przód i tył
- Wspomaganie działa normalnie i równomiernie, nic nie wyje itp - dla pewności jeszcze odpowietrzałem układ
- Przekładnia kierownica nie ma luzu tzn auto prowadzi się pewnie kiedy nic nie ściąga, również nie dochodzą z niej żadne stuki ...
- Felgi proste, na różnych oponach dzieje się to samo
- Hamulce nie trzymają i są nowe
Miał ktoś podobny problem?
Proszę o jakieś sugestię ...
Dzieki
Pzdr
knap - 2012-12-24, 15:14
a zbieżność sprawdzałeś?
beryl - 2012-12-24, 19:09
Od "nowości" tak, czy zrobiło się po czymś?
Jakobe - 2012-12-25, 10:50
Tak zbieżność ok
I zrobiło się tak samo, tzn jak kupiłem było ok trochę pojeździłem, ale nie wpadłem w żadną dziurę, ani w nic nie uderzyłem ...
Nie mam pomysłów, szkoda mi zmieniać przekładni kierowniczej bo fajnie chodzi poza tym skręcaniem ...
knap - 2012-12-25, 16:40
to nie musi być wina przekładni kierowniczej
możliwe że Twoja pompa od wspomagania już jest na wykończeniu i po prostu czasami nie daje odpowiedniego ciśnienia na przekładnie i wtedy kierownica cięzko idzie, nie odbija, itd.
czasami pomaga przepłukanie i wymiana płynu w układzie wspomagania ( powinien być czyściutki i przejrzysty ) jeśli jest brudny to też mogą się dziać takie cyrki
Jakobe - 2012-12-25, 19:07
Knap Dzięki za podpowiedź, tylko wydaję mi się że jakby to była pompa to wspomaganie by czasem ciężko chodziło, a chodzi super równomiernie, nawet w miejscu lekko i nie ma typowego objawu zużycia pompy tzn na biegu jałowym ciężko chodzi a jak doda się gazu ...
Płyn jest dość brudny ...
Faktycznie może spróbuję zmienić, ale nie łudzę się że to to ...
pzdr
knap - 2012-12-25, 20:15
ja zawsze robiłem tak że kupowałem płyn do wspomagania lany z beczki ( dużo taniej wychodzi )
i spuszczałem płyn odkręcając przewód przy przekłądni ( i z 10minut trzeba pokręcić kierownicą żeby wszystko wypluło z układu )
potem zalewam nowym i odpalam jeśli płyn dalej jest brunatny to jeden dzień na nim śmigam żeby wszystko wymyło i niestety płucze układ do skutku aż płyn będzie czysty
jak już płyn jest czysty po odpaleniu to jest ale butelke z płynem trzeba mieć w bagażniku bo u mnie zwykle po 1-2 dniach od wymiany trzeba dolać jak już wkońcu piana opadnie w zbiorniczku
beryl - 2012-12-26, 13:56
Wina płynu to raczej nie jest. Coś fizycznie ciągnie w bok, a wspomaganie pewnie tylko pomaga w tym.
Wjedź na kanał, podnieś cały przód i skręcaj kołami może coś zauważysz.
Jest jeszcze taka sprawa, że w maglu są zaworki, sterowanie wspomaganiem. Na tym są uszczelki teflonowe, oringi - może coś zmieliło się i jest taki efekt. Bez rozebrania nie sprawdzisz tego. Najlepiej byłoby wyeliminować to przez podmianę magla.
tygrysek - 2012-12-26, 21:06
a moze poprostu poprzedni wlasciciel probował usunac luz w maglownicy i zbyt mocno dokrecil srobe regulacyjna???? wtedy po skreceniu kierownica lubi sie zacinac i nie odbija poprawnie
beryl - 2012-12-27, 07:34
W maglu ze wspomaganiem nie ma możliwości takiego zabiegu. Od spodu jest ślizg teflonowy dociskający listwę na sprężynie. Ta duża nakrętka od dołu tylko osłania łożysko. Poza tym pisze, że po wyprostowaniu mu ściąga, a przy ciasnym maglu nie powinno.
stefan543 - 2013-05-11, 17:47
Kolego, zalej oba przeguby krzyżaka najpierw wd40, a potem olejem do przekładni. Już tak naprawiłem swoje auto oraz 2 kolegów, którzy już mieli jechać po nowe maglownice albo pompy wspomagania. Daj znać czy pomogło
|
|