|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
 |
Nasze Śmigiełka - [E36] REZA E36 328i+ rally edition
Reza - 2013-01-07, 09:56 Temat postu: [E36] REZA E36 328i+ rally edition Przedstawiam moje e36 328i 1997r przygotowane do rożnego rodzaju imprez związanych z motosportem: track day , wyścigi, kjs, rallysprint, superoes, supersprint, minisprint, bmw-challenge itd. auto bardzo dobrze przygotowane i doinwestowane, wszystko robione z głową na najlepszych podzespołach i częściach, bezawaryjne. Buda bezwypadkowa, bez korozji jedynie mała wgniotka na tylnym pasie pod klapą. Auto do wygrywania klasy i generalki, co niejednokrotnie udowodniłem w różnego rodzaju imprezach.auto po zakupie było całkowicie seryjne wszystkich zmian dokonałem ja
Sezon 2012:
Rallysprint Majówka Kluczewo - 3 miejsce w generalce i 2 miejsce w klasie IV
I Rallysprint Chojna - 1 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie IV
II Mini Oes Stargard Szczeciński - 1 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie IV
KJS Dni Stargardu - 1 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie IV
KJS Chojna – 1 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie IV
III Mini Oes Stargard Szczeciński – 1 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie IV
IV Mini Oes Stargard Szczeciński – 1 miejsce w generalce i 1 miejsce w klasie IV
Rallysprint Wrzosy Kluczewo - 4 miejsce w generalce i 2 miejsce w klasie IV
Vice mistrz pucharu auto klubu szczecińskiego w klasyfikacji generalnej(po 8 eliminacjach)
Mistrz pucharu auto klubu szczecińskiego w klasie IV(po 8 eliminacjach)
Vice mistrz cyklu Mini Oes 2012 w klasyfikacji generalnej (po 4 eliminacjach)
Mistrz cyklu Mini Oes 2012 w klasie IV(po 4 eliminacjach)
Vice mistrz Samochodowych Mistrzostw Stargardu 2012 w klasyfikacji generalnej(po 4 eliminacjach)
Vice mistrz Samochodowych Mistrzostw Stargardu 2012 w klasie IV(po 4 eliminacjach)
filmik z sezonu 2012:
http://www.youtube.com/wa...Pwczqmw&index=1
a to specyfikacja mojego 328i
silnik:
-nowa pompa wody
-nowe paski
-nowe rolki
-nowa chłodnica
-nowa odma bmw
-nowe wszystkie 24 popychacze/szklanki oryginał Ina(ori bmw)
-zregenerowany profesjonalnie vanos
-nowy napinacz łańcucha ori bmw
-brak visco, elektryczny wentylator załączany z czujnika(temp. trzyma idealnie) lub w razie czego guzikiem z kabiny
-dolot to seryjna puszka z filtrem gąbkowym pipercross
-kolektor dolotowy od silnika m50b25
-dodatkowy regulator ciśnienia paliwa z regulacją
-aluminiowa obudowa termostatu zamiast plastikowej
-zdemontowana przepustnica od asc
-zdemontowane podgrzewanie przepustnicy
-przednia cześć wydechu(kolektory,katalizatory) seryjna z przebiegiem 42000km
-końcowy tłumik sportowy z nierdzewki renomowanej firmy bastuck dedykowany do e36 328i
-nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią z poliuretanu
-pracuje na oleju valvoline vr1 10w60
zawieszenie:
-przód-tył gwint ta technix
-całe przednie zawieszenie w poliuretanach
-całe tylne zawieszenie w poliuretanach(wszystkie tuleje wahaczy i belki)
-nowe sworznie mayle HD
-nowe końcówki i drążki kierownicze lemforder
-mocowania amortyzatorów z m3(zwiększają negatyw i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy)
-tylne mocowania amortyzatorów aluminiowo-poliuretanowe
-rozpórki kielichów przód-tył renomowanej firmy wiechers sport
-stabilizator przedni najgrubszy z dostępnych seryjnych(325i-328i Mpakiet) 25,5mm
-stabilizator tylny najgrubszy z dostępnych seryjnych(m3 3.2) 20mm
-płyta aluminiowa pod silnikiem wraz z rozpórką z rury bezszwowej
układ napędowy:
-skrzynia seria 328i
-short shifter pro racing
-założony dyferencjał 4.10 ze szperą 40%
-bardzo rzadko spotykane koło jednomasowe(6.3kg) występowało tylko w e30 320i z lat 83-84(seryjny dwumas warzy 14kg)
-docisk z m20b25
- tarcza spiekowa czterołopatkowa robiona na zamówienie
układ hamulcowy:
- pompa hamulcowa z serwem z e36 m3 3.2
-kompletny swap hamulców przednich z e46 330i(325mm)
-nowe przednie tarcze wentylowane zimmermann
-nowe przednie klocki zimmerman
-nowe tylne tarcze wentylowane zimmermann
-nowe tylne klocki zimmermann
-nowe szczeki ręcznego zimmermann
-wywalona pompa abs i poprowadzone nowe miedziane przewody hamulcowe
-hydrauliczny ręczny shift-r
-korektor siły hamowania wilwood regulowany pokrętłem
-płyn hamulcowy sportowy motul rbf660
wnętrze:
-wybebeszone ze wszystkich plastików,mat,wygłuszeń i głośników
-2 kubełki sparco sprint z aktualną homologacją
-pasy 3pkt sparco z homologacją drogową E
-kierownica zamszowa z odsadzeniem omp wrc
-akumulator seryjnie w bagażniku
-seryjnie samochód ze swoim wyposażeniem warzył 1420kg, waga w obecnej specyfikacji 1230kg
Auto było zmierzone na hamowni-217,5KM/5772rpm, 283,5Nm/4792rpm
te parametry w połączeniu z wagą mniejszą od serii o jakieś 180kg, dyferencjałem 4.10 40%,jednomasem i sprzęgłem spiekowym zapewniają bardzo przyzwoite osiągi. auto jest naprawdę bardzo szybkie, do tego bardzo dobrze się prowadzi i nieźle hamuje
0-100km/h około 6s, v-max około 180km/h. ale cały sezon 2012 auto przejeździło na dyferencjale 3.73 25%, dyfer 4.10 40% jest zamontowany dopiero od grudnia...
w najbliższych planach: klatka bezpieczeństwa, maska,zderzak przedni i błotniki z laminatu. były tez w planach wałki ale poza świątkiem ciężko znaleźć coś w dobrych pieniądzach...
no i oczywiście remap sterownika,z tego co sie orientuje to nawet bez wałków raczej nie będzie problemu z przekroczeniem 230km i 300nm. no i jeśli znajdzie sie jakiś sponsor to zmieniłbym zawias na coś konkretniejszego(b8 + sportline, b14 lub ewentualnie gwint z regulacją twardości typu xyz/k-sport)
kilka zdjęć z różnych imprez,jak auto doczeka się jakiejś sesji to oczywiście uzupełnię galerie
Luca - 2013-01-07, 13:54
Fajny samochód, do tego dobry kierowca - czego chcieć więcej!!!
Pozytywna zajawka - tak trzymać - popieram i gratuluję wyników!
Cypisek - 2013-01-07, 18:13
Ostatnia fota zaj..ista A co się stało z najszybszym na świecie m40?
Reza - 2013-01-07, 18:45
buda "najszybszego m40 na świecie" po prostu była juz mocno zjedzona i nie nadawała sie do niczego,wiec szukałem nowej budy i tak okazyjnie trafiłem siostrę biliźniaczkę mojej m40stki tylko z m52b28,wypasionym wyposażeniem i idealną budą za naprawdę małe pieniądze.wiec buda m40tki poszła na żyletki a silnik z kompem,wiązką,skrzynią stoi sobie w rogu w garażu i czeka wystawiałem go parę razy na sprzedaż ale jakoś nie było chętnych...
LUKAS - 2013-01-07, 18:54
Dobrze przygotowane auto
Ładny wynik na hamowni bardzo ładny
Gratuluję wyników, widać że auto jest w odpowiednich rękach
W tym sezonie niezlłą kolekcje pucharów juz nazbierałeś
PZDR!!
Reza - 2013-01-07, 19:52
a i zapomniałem wspomnieć o oponach... jeżdżę na federalu rsr 595 225/45,235/45r17 lub slicku profila xr-01 215/45r17 bo to najlepsze opcje w stosunku jakość-cena. choć jak by finanse pozwoliły to bym raczej na r888 śmigał ale ceny zabijają
przez 4 lata trochę garnków się nazbierało
LUKAS - 2013-01-07, 19:57
Reza napisał/a: | przez 4 lata trochę garnków się nazbierało |
Coś o tym wiem
CO do opon to federale dobre są przy temp 20-30 (nawet 35)
R888 przy 30 juz plywaja po dluzszej jezdzie.
Reza - 2013-01-07, 20:26
dokładnie dlatego na późną wiosnę i lato mam rsr 595 a na jesień i wczesną wiosnę oraz w chłodniejsze dni xr-01 mieszanka średnia.xr-01 to naprawdę dobra opona taka budżetowa namiastka r888
LUKAS - 2013-01-07, 20:45
no i ma homo drogowe
NIE jeździłęm na niej, rzeczywiście taka dobra jest?
Reza - 2013-01-07, 20:54
no jest dobra... tylko trzeba dobrze dobierać mieszanki do warunków bo ma małe tolerancje na temp. dlatego występuje w 5 rodzajach mieszanki.przy rwd pokusić by się należało o taki setup gdzie na tyle jest zawsze mieszanka o jedno oczko twardsza czyli np. przy temp. 8-10 stopni przód miękka,tył średnia.wszystko zależy tez od nawierzchni i długości próby
taki koleś o ksywce "inur" startujacy m3 na sosie w poznaniu w listopadzie był 3 w generalce a w grudniu nawet 1.a konkurencja tam jest spora. a startował na miękkim profilu 225/40r18
|
|