|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - E36 touring 1996-1999 320i VS 318i
SmasherE30 - 2013-02-03, 23:01 Temat postu: E36 touring 1996-1999 320i VS 318i Siema!
Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.
Chodzi głównie o koszta eksploatacji tych modeli, czy różnica na prawdę jest warta świeczki, zastanawiania? Mi oczywiście nie musicie mówić o zaletach R6 nad R4 , chodzi tylko o aspekt ekonomiczny. Dodam, że chodzi o jazdę na LPG na sekwencji. Ok. 10tys rocznie. Powiedzmy, że kupuję 320i z LPG za 6500zł, albo 318i z LPG za 5000zł.
Czy 318i ma znaczną przewagę w spalaniu nad 320i? Trasa? Miasto? Nagrzewanie? Awaryjność?
Dzięki za wszelkie wskazówki. Możecie się rozpisywać, wrzucac linki, z chęcią postudiuję.
Pzdr
sarna1 - 2013-02-04, 21:08
hej,
żonka ma 318, auto super, w mieście pali max 10, na trasie 7-8, polecam.
W 2011 byłem nią na tourne we Włoszech to z 5,5 kkm wyszła średnia 7,3 z klimą i pełne obciążenie także super jeśli patrzysz na koszta. Sam wiesz że R6 poniżej 10 nie schodzi przynajmniej w moich 4ech egzemplarzach to się nie udawało
318i jeździ się ok - mocy nie ma dużo ale silnik jest hmmmm elastyczny.
Łukasz - 2013-02-04, 22:26
Jak auto zagazowane to nie widzę sensu zastanawiać się, czy R6, czy R4.... Brać R6. Różnice nie są ogromne, R4 i tak musisz pokręcić, żeby jechało, a wtedy swoje spali. Wiem, że niby BMW pali cylindrami, ale nie ma co przesadzać.
Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania?
POTEGAT - 2013-02-05, 07:42
Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0
Pawel-e30 - 2013-02-05, 07:46
Łukasz napisał/a: |
Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania? |
SmasherE30 - 2013-02-05, 14:37
Bo ja się na gazie nie znam i mam zaległości
Dzięki Marcin!
Jest też opcja przeswapowania 318tki na 1,9 z compakta, ale póki co maksymalna ekonomiczność.
Pewnie skończy się na zakupie 318i, istalacji LPG sekwencji ciut na wyrost, z możliwością adaptacji pod R6 i będzie śmigać, a z czasem zależnie od portfela, albo nie będę przerzucał silnika albo wrzucę M52B28
sarna1 - 2013-02-05, 19:18
daj na luz ze swapami jeździj tym oszczędnie to za rok - dwa kupisz ori e36 m3 do upalania na weekendy. Juz teraz można taki woz w dobrym stanie kupic za 5tyś euronków.
daniello - 2013-02-05, 19:35
kupuj 320i ,mialem 3 x 318i w kombi i zadne z nich ponizej 12 litrow w miescie nie schodzily ,mialem 320i w kombi i po miescie palilo 9 -10 litrow mozna i zejsc do 8litrow ale to max emeryt mode,teraz kupilem 320i w kombi z lpg i pali mi 11,5 litra gazu na 100km
za 30zl robie rowno 101km,a 318i meczy sie strasznie przyspieszenia zero katorga i silnik chodzi jak kosiarka jakas,2.0 demonem szybkosci nie jest ale daje rade i dzwiek lepszy
sarna1 - 2013-02-05, 20:51
no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.
Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne
Adam86 - 2013-02-05, 21:07
Cytat: | Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0 |
SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6
daniello - 2013-02-05, 23:19
sarna1 napisał/a: | no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.
Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne |
ja tez przewalilem troche tego gruzu najwiecej mi palila po miescie e30 m20b20 14-15 litrow,
jezdze autem normalnie ,czsem bok,czasem troche dynamiczniej,nie jestem zawalidroga jak potrzeba gniote do odcinki
Adam86 napisał/a: | Cytat: | Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0 |
SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6 |
wlasne tu sie z toba nie zgodze 318i m43b18 pali wiecej niz m44b19 z m43b18 to spalanie z 12 mi nie schodzilo w kazdej z trzech sztuk a is pali tyle samo co 2,0,po drugie is to kapota silnik ,czesto zyja swoim zyciem dojsc do ladu z nimi masakra,siadajace glowice norma,poczytajcie troche na forach co sie dzieje ludzia z isami ,ja tylko bym sie zastanowil na 2,0 lepsza kultura pracy silnika,nastepna sprawa ze 2,0 zawsze sprzedaz a 1,8 to malo ludzi sie interesuje sprzedac take cos zawsze problem ,wiem bo sprzedaalem
Cypisek - 2013-02-06, 07:48
Adam86 napisał/a: |
SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6 |
taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.
Łukasz - 2013-02-06, 10:48
Opcja swap 318i na 1.9 z compacta - mega pomysł i zapewne bardzo opłacalny
Adam86 - 2013-02-06, 22:32
Cypisek napisał/a: | taaa, is w touringu, w compakcie może i tak. |
lepszy Is w touringu niż zwykłe 1,8.. nie powiesz Mi że nie..
Łukasz - 2013-02-06, 22:47
Smasher, szukaj M40. Dobry, sprawdzony i niedoceniany silnik. I ma hydraulikę, czyli idealnie pod ElPiDŻi
W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40
Czego chcieć więcej, wiosna idzie, więc bocian pod maską jak znalazł
Cypisek - 2013-02-06, 22:48
Adam86 napisał/a: | Cypisek napisał/a: | taaa, is w touringu, w compakcie może i tak. |
lepszy Is w touringu niż zwykłe 1,8.. nie powiesz Mi że nie.. |
Może i tak, tylko że to bezsens tak samo jak i 1.9 : ]]
ChriS - 2013-02-07, 17:54
To może m20 ?
Podobno eta dobrze na gazie chodzi
Cypisek - 2013-02-07, 21:47
ChriS napisał/a: | To może m20 ?
Podobno eta dobrze na gazie chodzi |
Kiedyś na allegro było e36 z m30b35 : ]]
Pawel-e30 - 2013-02-08, 18:26
Łukasz napisał/a: |
W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40
|
Hahaha padłem... nie mów że mówisz o Spekterze
Smasher jak byś chciał zagazowanego Compacta to Ambitny sprzedaje
Cypisek - 2013-02-08, 19:09
Pawel-e30 napisał/a: | Łukasz napisał/a: |
W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40
|
Hahaha padłem... nie mów że mówisz o Spekterze
Smasher jak byś chciał zagazowanego Compacta to Ambitny sprzedaje |
Nieee chyba chodzi o jednego takiego PiSaka
sarna1 - 2013-02-09, 11:10
Bagor
szwangru2 - 2013-02-10, 15:03
SmasherE30 napisał/a: | Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18. | kupiłem e36 iT z m43b18 ze względu na bdb stan karoserii ,silnik całkiem zdrowy i nie sprawiał problemów spalanie około 10l benzyny .Kupiłem zdrowe m52b20 przełożyłem i spalanie bardzo podobne a w trasie dużo mniejsze ,osiągi lepsze zero problemów choc autem jeżdzi moja żona Nie zastanawiaj się bierz 2,0 .
nokerman - 2013-02-10, 18:25
nie bierz 2.0 tylko 2.5, sam dobrze wiesz dlaczego, albo dopytaj Lukasa
ChriS - 2013-02-10, 18:38
nokerman napisał/a: | nie bierz 2.0 tylko 2.5, sam dobrze wiesz dlaczego, albo dopytaj Lukasa |
Dobrze mówisz
Życie jest za krótkie,żeby marnować je na 1.8 czy 2.0
Łukasz - 2013-02-11, 10:52
w sumie 3.2 też można zagazować, bierz 3.2......
slawo - 2013-02-11, 19:55
same padaki wymieniacie, wiem ze bedzie ciezko, ale znajdz 328i kombi zapodaj sekwencje i olej bociana!
kupisz bociana i szlak Cie trafi po kilku km! i bedziesz swapowal i kombinowal.
b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo!
daniello - 2013-02-11, 23:04
slawo napisał/a: | same padaki wymieniacie, wiem ze bedzie ciezko, ale znajdz 328i kombi zapodaj sekwencje i olej bociana!
kupisz bociana i szlak Cie trafi po kilku km! i bedziesz swapowal i kombinowal.
b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo! |
jest pewien problem,znajdz takie co by sie trzymalo kupy i niekosztowalo 15k
Łukasz - 2013-02-11, 23:50
czytaliście Panowie o budżecie Smasha? 5-6 klocków. Jeśli ktoś ma takie ładne, zdrowe 328iT na sekwencji za 5- 6 000 pln poproszę o namiary i sam chętnie kupię
slawo - 2013-02-12, 13:21
cholera przegapilem budzet w takim razie zamilkne
nokerman - 2013-02-13, 08:16
slawo napisał/a: | b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo! |
humor ci się wyostrzył na tych wyspach
Gepard - 2013-02-13, 22:55
Wiesz na wyspach jest inna wilgotność i tam auta mniej pala Poważnie to ja bym Ci polecił szukać jak najzdrowszej budy a motorem martwic się później. Kupisz 4 cylindry to zrobisz swapa na m44 tanim kosztem (dyfer półosie skrzynia sprzęgło wszystko zostaje) Obecnie latam e30 z m44 i jazda po wawie na krótkich odcinkach 9-10.4 benzynki. Moja poprzednia e36 z m42 gaz sekwencja maksymalnie 11l. Ale podkreślam latam na krótkich dystansach. Trasa to inna bajka 6-7 litrów maks.
slawo - 2013-02-14, 20:39
nokerman napisał/a: | slawo napisał/a: | b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo! |
humor ci się wyostrzył na tych wyspach |
czy ja wiem, kilka m52b28 w zyciu mialem i nie jest zle idzie psokojnie zejsc ponizej 8l w trasie miasto to inny wymiar
terazniejsze e39 528iaT miescie sie w sredniej 12 litrow przy tych cholernych londynskich korkach i zapchanych pseudo autostradach ( 80% miasto - 20% autostr)
taki duzy off top hehe
SmasherE30 - 2013-02-20, 02:54
Ok, aż tak tragicznie nie popłynęliście
Filozofię mam jak wspomniał Gepard, szukam ładnej budy z szyberdachem i ASC (railingi można dołożyć bez większych problemów). Rzadko taka konfiguracja występuje w 318i ale się zdarza. Prędzej 320i. Lakier i drobne obcierki nie są istotne. Egzemplarz ma być zadbany. Fajnie jak będzie wewnątrz Mpakiet. Powoli do celu.
Zdaje sobie sprawę z ogólnej irytacji jazdy 4cylindrówką w beemce, tym bardziej, że M50 ma nieporównywalnie lepszą kulturę pracy. Jednak auto ma być możliwie najekonomiczniejsze pod względem spalania. Z czasem i tak wyląduje tam coś mocniejszego. Istotne jest też aby póki co zmieścić się w progu OC<2000cm3. No i kwestia tej instalacji LPG, żeby to się dało potem rozwinąć bez konieczności wymiany 70% osprzętu ale na to jest osobny temat.
Póki co zbieram dane. Nigdzie mi się nie spieszy. Pzdr
cinek80 - 2013-02-20, 23:13
Witam. Mam jedną uwagę: jesienią szukałem kombi z m43 i gazem, niestety kombi z lpg za 5 tysięcy to były złomy dymiące na niebiesko, zgnite blacharsko. Stanęło na sprowadzonym od Niemca 316 i dołożeniu lpg - koszta całości to ok 12000 z wyprowadzeniem kwiatków zatuszowanych przez handlarza. Spalanie lpg 400 km za 115 zł - 43 litry. Pozdrawiam
*ja szukałem wersji climatronik/ grzane siedzenia - 2 najważniejsze elementy do dupowozu (wg mnie)
* ja szukał bym od razu z docelowym silnikiem - wyjdzie taniej
Łukasz - 2013-02-22, 22:10
Smash - znam namiar na e36 318i M40, ale PIĘKNE, jak NOWE, oglądałem, macałem. Bordowy sedan, buda nie tknięta, lakier oryginalny. Przebieg bodajże 90 000km (!) Cena 8 000 pln. Jak jesteś zainteresowany PW.
SmasherE30 - 2013-02-22, 22:26
Cinek dokładnie znalezienie pożądanego wyposażenia w najuboższej silnikowo wersji trochę wyczyn ... potem problemy z adaptacją LPG do czegoś "większego" ... cały czas myślę nad 320i ... jeszcze różnica w OC/AC...
Łukasz na razie zbieram dane, zakup poczeka... pzdr
Pawel-e30 - 2013-02-23, 09:26
a po co ci AC przy tak starym aucie ?
Niezłe wymagania jak na budżet 5-6 k
Zerknij sobie na TDS-y można coś trafić zdrowego
Młodzi gniewni raczej nie interesują się TDS-ami większa szansa że coś trafisz
Łukasz - 2013-02-25, 13:38
myślę Smash, że musisz dopasować wymagania do budżetu i spuścić z tonu. Przy tej kasie liczy się najbardziej, czy auto jest zdrowe, nie puszcza bąków w kolorach tęczy, nie ma w sobie 3 przystanków i nie było wałkiem malowane. A to, czy ma kiere Mtech, sporty, czy relingi..... Hmmmm.... To już - przynajmniej moim zdaniem - mało ważne.
Gepard - 2013-02-26, 20:59
A moze ty chcesz mojego sedana 323 z lpg z pomyslow na szybko??
Łukasz - 2013-02-28, 10:56
Gepard napisał/a: | A moze ty chcesz mojego sedana 323 z lpg z pomyslow na szybko?? |
Samochód będzie kupowany w okolicach 2014 z tego co zrozumiałem. Na razie Smash robi rekonesans, zbiera dane, jeździ po kraju i świecie, pyta użytkowników na innych kontynentach, jak się auto sprawdza w tropikach, na pustyni, ile spala z 14 pasażerami (republika Kongo), ile przewiezie ryżu (Chiny), jak awaryjność LPG (Holandia), jak się jeździ z kierownicą po złej stronie (Anglia), czy można zamontować fotele od Forda T (USA), czy klima jest wydajna (Grenlandia), czy można wsadzić silnik od kosiarki (Kuba), czy..... Wszystko na spokojnie.
Do zakupu auta trzeba podejść z rozsądkiem, pośpiech jest złym doradcą. Szczególnie jak chodzi o takiego rodzynka.
I ja to rozumiem. Zawsze zanim kupię auto za kilka tysi to średnio 3-4 lata spędzam na zbieraniu info. Potem to się zwraca z nawiązką.
Cypisek - 2013-02-28, 12:12
Łukasz, uroniłem łezkę.
SmasherE30 - 2013-03-09, 20:28
Łukasz tym się różnimy ... stąd ten temat
Łukasz - 2013-03-10, 22:53
mężczyzna zamiast gadać działa
a temat - jak temat, śmieszny trochę, ale chyba o to w życiu chodzi, żeby nie było śmiertelnie poważnie
Gepard - 2013-03-22, 00:43
Łukasz napisał/a: | Gepard napisał/a: | A moze ty chcesz mojego sedana 323 z lpg z pomyslow na szybko?? |
Samochód będzie kupowany w okolicach 2014 z tego co zrozumiałem. Na razie Smash robi rekonesans, zbiera dane, jeździ po kraju i świecie, pyta użytkowników na innych kontynentach, jak się auto sprawdza w tropikach, na pustyni, ile spala z 14 pasażerami (republika Kongo), ile przewiezie ryżu (Chiny), jak awaryjność LPG (Holandia), jak się jeździ z kierownicą po złej stronie (Anglia), czy można zamontować fotele od Forda T (USA), czy klima jest wydajna (Grenlandia), czy można wsadzić silnik od kosiarki (Kuba), czy..... Wszystko na spokojnie.
Do zakupu auta trzeba podejść z rozsądkiem, pośpiech jest złym doradcą. Szczególnie jak chodzi o takiego rodzynka.
I ja to rozumiem. Zawsze zanim kupię auto za kilka tysi to średnio 3-4 lata spędzam na zbieraniu info. Potem to się zwraca z nawiązką. |
Ha ha dobre parę lat temu mój kumpel chciał kupić e36 szukał dwa lata i kupił e46 po lifcie. W tym szaleństwie jest metoda odkładasz kasę a auta tanieją
Rafał - 2013-05-09, 09:26
Łukasz de best !
Do tematu:
Mam e36 323 i zrobiłem nim ponad 100 000.
Poprzedni silnik jaki miałem w tym samochodzie to 2.0 palił tyle co 2.5 i nie jechał.
Dobrą opcją jest złożenie 323 wymieniając tylko sam słupek, wszystkie graty zostają z 2,0.
Moim zdaniem warto kupić auto bez gazu i samemy dołożyć - koszt 1500 + 300 zł
to tyle.
Łukasz - 2013-05-09, 11:59
Rafał, dzięki, dosżły mnie słuchy, że Maciek wydrukował i włożył do teczki z napisem:
Zbieram dane
Cypisek - 2013-05-09, 14:06
Rafał napisał/a: | koszt 1500 + 300 zł |
to tyle.
Rafał - 2013-05-25, 00:04
pytasz o 300 czy o 1500 ?
Cypisek - 2013-05-25, 05:16
Rafał ja o nic nie pytam.
Rafał - 2013-05-25, 08:24
za dużo biorę zdecydowanie )))
Łukasz - 2013-05-27, 09:55
ale za to widać, że towar przedni!
SmasherE30 - 2014-03-29, 18:38
Panowie chciałbym wam podziękować za wszelkie wskazówki. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem E36 320i '97 touring. Dynamikę motoru znam z e30 m20b20 ale tutaj w M52b20 vanos daje radę sprawnie się rozpędzić nie przekraczając 3 tys obr, za to po przekroczeniu 3700 obr niczego nie mógłbym pragnąć więcej do codziennej eksploatacji.
W cyklu miejskim (70% poza godzinami szczytu) auto pali ok 10,1/100 także jestem zadowolony, niebawem umawiam się na gazowanie u Toudiego pod Pułtuskiem.
Pozdrawiam.
nokerman - 2014-04-03, 10:35
no to szerokości
PS. mieścisz się na fotelu?
Łukasz - 2014-04-09, 21:31
323i/328i nie było?
SmasherE30 - 2014-05-14, 20:02
Noker tak. Mieszcze sie na sporcie i jest ok. Denerwuje mnie troche brak regulacji kolumny. Kiera przydalaby sie blizej. Ponadto jest bliska odleglosc ramion przelacznikow od kola kierownicy. Powalcze z tym.
Lukaszu szukalem dlugo i nie bylo godnego 328 z pewna historia i w odpowiedniej cenie. Mialem na oku dwa ale jakies skladaki. Jak sie dobrze ulozy to sobiezaprzegne wiekszy piec alenie narzekam.
Łukasz - 2014-05-15, 12:14
Powodzenia. Generalnie słyszałem od Łukasza, że auto nie jest złe
Daj namiar na Toudiego, kolega będzie gazował m62b44 w E39.
|
|