BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - E36 touring 1996-1999 320i VS 318i

SmasherE30 - 2013-02-03, 23:01
Temat postu: E36 touring 1996-1999 320i VS 318i
Siema!

Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.

Chodzi głównie o koszta eksploatacji tych modeli, czy różnica na prawdę jest warta świeczki, zastanawiania? Mi oczywiście nie musicie mówić o zaletach R6 nad R4 ;) , chodzi tylko o aspekt ekonomiczny. Dodam, że chodzi o jazdę na LPG na sekwencji. Ok. 10tys rocznie. Powiedzmy, że kupuję 320i z LPG za 6500zł, albo 318i z LPG za 5000zł.

Czy 318i ma znaczną przewagę w spalaniu nad 320i? Trasa? Miasto? Nagrzewanie? Awaryjność?

Dzięki za wszelkie wskazówki. Możecie się rozpisywać, wrzucac linki, z chęcią postudiuję.

Pzdr

sarna1 - 2013-02-04, 21:08

hej,

żonka ma 318, auto super, w mieście pali max 10, na trasie 7-8, polecam.

W 2011 byłem nią na tourne we Włoszech to z 5,5 kkm wyszła średnia 7,3 z klimą i pełne obciążenie także super jeśli patrzysz na koszta. Sam wiesz że R6 poniżej 10 nie schodzi :) przynajmniej w moich 4ech egzemplarzach to się nie udawało :D

318i jeździ się ok - mocy nie ma dużo ale silnik jest hmmmm elastyczny.

Łukasz - 2013-02-04, 22:26

Jak auto zagazowane to nie widzę sensu zastanawiać się, czy R6, czy R4.... Brać R6. Różnice nie są ogromne, R4 i tak musisz pokręcić, żeby jechało, a wtedy swoje spali. Wiem, że niby BMW pali cylindrami, ale nie ma co przesadzać.

Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania? :roll:

POTEGAT - 2013-02-05, 07:42

Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0
Pawel-e30 - 2013-02-05, 07:46

Łukasz napisał/a:


Smasher, Ty, stary beemkowicz zadajesz takie lamerskie pytania? :roll:


:spoko:

SmasherE30 - 2013-02-05, 14:37

Bo ja się na gazie nie znam i mam zaległości :P

Dzięki Marcin!

Jest też opcja przeswapowania 318tki na 1,9 z compakta, ale póki co maksymalna ekonomiczność.

Pewnie skończy się na zakupie 318i, istalacji LPG sekwencji ciut na wyrost, z możliwością adaptacji pod R6 i będzie śmigać, a z czasem zależnie od portfela, albo nie będę przerzucał silnika albo wrzucę M52B28

sarna1 - 2013-02-05, 19:18

daj na luz ze swapami :) jeździj tym oszczędnie to za rok - dwa kupisz ori e36 m3 do upalania na weekendy. Juz teraz można taki woz w dobrym stanie kupic za 5tyś euronków.
daniello - 2013-02-05, 19:35

kupuj 320i ,mialem 3 x 318i w kombi i zadne z nich ponizej 12 litrow w miescie nie schodzily ,mialem 320i w kombi i po miescie palilo 9 -10 litrow mozna i zejsc do 8litrow ale to max emeryt mode,teraz kupilem 320i w kombi z lpg i pali mi 11,5 litra gazu na 100km
za 30zl robie rowno 101km,a 318i meczy sie strasznie przyspieszenia zero katorga i silnik chodzi jak kosiarka jakas,2.0 demonem szybkosci nie jest ale daje rade i dzwiek lepszy :spoko:

sarna1 - 2013-02-05, 20:51

no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.

Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne :)

Adam86 - 2013-02-05, 21:07

Cytat:
Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0


SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is :) bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6

daniello - 2013-02-05, 23:19

sarna1 napisał/a:
no wiesz, mojej żonie 318 w mieście pali 7em litrów Pb, ale pewnie jeździ tak jak ty 320 żeby spaliła 10.

Miałem dużo beemek i po mieście to chlejusy straszne :)

ja tez przewalilem troche tego gruzu najwiecej mi palila po miescie e30 m20b20 14-15 litrow,
jezdze autem normalnie ,czsem bok,czasem troche dynamiczniej,nie jestem zawalidroga jak potrzeba gniote do odcinki


Adam86 napisał/a:
Cytat:
Złotym środkiem byłby IS pali tyle co 1,8 a jedzie jak 2,0


SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is :) bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6

wlasne tu sie z toba nie zgodze 318i m43b18 pali wiecej niz m44b19 z m43b18 to spalanie z 12 mi nie schodzilo w kazdej z trzech sztuk a is pali tyle samo co 2,0,po drugie is to kapota silnik ,czesto zyja swoim zyciem dojsc do ladu z nimi masakra,siadajace glowice norma,poczytajcie troche na forach co sie dzieje ludzia z isami ,ja tylko bym sie zastanowil na 2,0 lepsza kultura pracy silnika,nastepna sprawa ze 2,0 zawsze sprzedaz a 1,8 to malo ludzi sie interesuje sprzedac take cos zawsze problem ,wiem bo sprzedaalem

Cypisek - 2013-02-06, 07:48

Adam86 napisał/a:

SmasherE30, właśnie... zrób swapa na 1,8Is :) bedziesz zadowolony i z osiągów i spalania. Montaż LPG i eksploatacja też wyniesie cie mniej niż do R6


taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.

Łukasz - 2013-02-06, 10:48

Opcja swap 318i na 1.9 z compacta - mega pomysł i zapewne bardzo opłacalny :lol:
Adam86 - 2013-02-06, 22:32

Cypisek napisał/a:
taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.

lepszy Is w touringu niż zwykłe 1,8.. nie powiesz Mi że nie.. :wink:

Łukasz - 2013-02-06, 22:47

Smasher, szukaj M40. Dobry, sprawdzony i niedoceniany silnik. :twisted: I ma hydraulikę, czyli idealnie pod ElPiDŻi :roll:

W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40 :wink: :wink:

Czego chcieć więcej, wiosna idzie, więc bocian pod maską jak znalazł :mg:

Cypisek - 2013-02-06, 22:48

Adam86 napisał/a:
Cypisek napisał/a:
taaa, is w touringu, w compakcie może i tak.

lepszy Is w touringu niż zwykłe 1,8.. nie powiesz Mi że nie.. :wink:


Może i tak, tylko że to bezsens tak samo jak i 1.9 : ]]

ChriS - 2013-02-07, 17:54

To może m20 ? :wink:
Podobno eta dobrze na gazie chodzi :mg:

Cypisek - 2013-02-07, 21:47

ChriS napisał/a:
To może m20 ? :wink:
Podobno eta dobrze na gazie chodzi :mg:


Kiedyś na allegro było e36 z m30b35 : ]]

Pawel-e30 - 2013-02-08, 18:26

Łukasz napisał/a:


W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40 :wink: :wink:




Hahaha padłem... nie mów że mówisz o Spekterze :D

Smasher jak byś chciał zagazowanego Compacta to Ambitny sprzedaje :wink:

Cypisek - 2013-02-08, 19:09

Pawel-e30 napisał/a:
Łukasz napisał/a:


W dodatku był tu na forum jakiś czas temu kolega z Warszawy oferujący CIPY do M40 :wink: :wink:




Hahaha padłem... nie mów że mówisz o Spekterze :D

Smasher jak byś chciał zagazowanego Compacta to Ambitny sprzedaje :wink:


Nieee chyba chodzi o jednego takiego PiSaka

sarna1 - 2013-02-09, 11:10

Bagor ?? :brawo: ;/
szwangru2 - 2013-02-10, 15:03

SmasherE30 napisał/a:
Mam pytanie do osób które posiadają lub miały styczność z E36 kombi z silnikiem M50B20 lub M43B18.
kupiłem e36 iT z m43b18 ze względu na bdb stan karoserii ,silnik całkiem zdrowy i nie sprawiał problemów spalanie około 10l benzyny .Kupiłem zdrowe m52b20 przełożyłem i spalanie bardzo podobne a w trasie dużo mniejsze ,osiągi lepsze zero problemów choc autem jeżdzi moja żona :wink: Nie zastanawiaj się bierz 2,0 .
nokerman - 2013-02-10, 18:25

nie bierz 2.0 tylko 2.5, sam dobrze wiesz dlaczego, albo dopytaj Lukasa ;)
ChriS - 2013-02-10, 18:38

nokerman napisał/a:
nie bierz 2.0 tylko 2.5, sam dobrze wiesz dlaczego, albo dopytaj Lukasa ;)


Dobrze mówisz :mg:
Życie jest za krótkie,żeby marnować je na 1.8 czy 2.0 :]

Łukasz - 2013-02-11, 10:52

w sumie 3.2 też można zagazować, bierz 3.2...... :mg:
slawo - 2013-02-11, 19:55

same padaki wymieniacie, wiem ze bedzie ciezko, ale znajdz 328i kombi zapodaj sekwencje i olej bociana!
kupisz bociana i szlak Cie trafi po kilku km! i bedziesz swapowal i kombinowal.
b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo!

daniello - 2013-02-11, 23:04

slawo napisał/a:
same padaki wymieniacie, wiem ze bedzie ciezko, ale znajdz 328i kombi zapodaj sekwencje i olej bociana!
kupisz bociana i szlak Cie trafi po kilku km! i bedziesz swapowal i kombinowal.
b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo!

jest pewien problem,znajdz takie co by sie trzymalo kupy i niekosztowalo 15k

Łukasz - 2013-02-11, 23:50

czytaliście Panowie o budżecie Smasha? 5-6 klocków. Jeśli ktoś ma takie ładne, zdrowe 328iT na sekwencji za 5- 6 000 pln poproszę o namiary i sam chętnie kupię :beer:
slawo - 2013-02-12, 13:21

cholera przegapilem budzet ;) w takim razie zamilkne ;)
nokerman - 2013-02-13, 08:16

slawo napisał/a:
b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo!


:lol: :lol: humor ci się wyostrzył na tych wyspach

Gepard - 2013-02-13, 22:55

Wiesz na wyspach jest inna wilgotność i tam auta mniej pala :) Poważnie to ja bym Ci polecił szukać jak najzdrowszej budy a motorem martwic się później. Kupisz 4 cylindry to zrobisz swapa na m44 tanim kosztem (dyfer półosie skrzynia sprzęgło wszystko zostaje) Obecnie latam e30 z m44 i jazda po wawie na krótkich odcinkach 9-10.4 benzynki. Moja poprzednia e36 z m42 gaz sekwencja maksymalnie 11l. Ale podkreślam latam na krótkich dystansach. Trasa to inna bajka 6-7 litrów maks.
slawo - 2013-02-14, 20:39

nokerman napisał/a:
slawo napisał/a:
b28 jest naprawde oszczedne jak sie nie kreci go duzo!


:lol: :lol: humor ci się wyostrzył na tych wyspach


czy ja wiem, kilka m52b28 w zyciu mialem i nie jest zle ;) idzie psokojnie zejsc ponizej 8l w trasie ;) miasto to inny wymiar ;)
terazniejsze e39 528iaT miescie sie w sredniej 12 litrow przy tych cholernych londynskich korkach i zapchanych pseudo autostradach ( 80% miasto - 20% autostr)

taki duzy off top hehe

SmasherE30 - 2013-02-20, 02:54

Ok, aż tak tragicznie nie popłynęliście :D

Filozofię mam jak wspomniał Gepard, szukam ładnej budy z szyberdachem i ASC (railingi można dołożyć bez większych problemów). Rzadko taka konfiguracja występuje w 318i ale się zdarza. Prędzej 320i. Lakier i drobne obcierki nie są istotne. Egzemplarz ma być zadbany. Fajnie jak będzie wewnątrz Mpakiet. Powoli do celu.
Zdaje sobie sprawę z ogólnej irytacji jazdy 4cylindrówką w beemce, tym bardziej, że M50 ma nieporównywalnie lepszą kulturę pracy. Jednak auto ma być możliwie najekonomiczniejsze pod względem spalania. Z czasem i tak wyląduje tam coś mocniejszego. Istotne jest też aby póki co zmieścić się w progu OC<2000cm3. No i kwestia tej instalacji LPG, żeby to się dało potem rozwinąć bez konieczności wymiany 70% osprzętu ale na to jest osobny temat.

Póki co zbieram dane. Nigdzie mi się nie spieszy. Pzdr

cinek80 - 2013-02-20, 23:13

Witam. Mam jedną uwagę: jesienią szukałem kombi z m43 i gazem, niestety kombi z lpg za 5 tysięcy to były złomy dymiące na niebiesko, zgnite blacharsko. Stanęło na sprowadzonym od Niemca 316 i dołożeniu lpg - koszta całości to ok 12000 z wyprowadzeniem kwiatków zatuszowanych przez handlarza. Spalanie lpg 400 km za 115 zł - 43 litry. Pozdrawiam
*ja szukałem wersji climatronik/ grzane siedzenia - 2 najważniejsze elementy do dupowozu (wg mnie)
* ja szukał bym od razu z docelowym silnikiem - wyjdzie taniej :wink:

Łukasz - 2013-02-22, 22:10

Smash - znam namiar na e36 318i M40, ale PIĘKNE, jak NOWE, oglądałem, macałem. Bordowy sedan, buda nie tknięta, lakier oryginalny. Przebieg bodajże 90 000km (!) Cena 8 000 pln. Jak jesteś zainteresowany PW.
SmasherE30 - 2013-02-22, 22:26

Cinek dokładnie znalezienie pożądanego wyposażenia w najuboższej silnikowo wersji trochę wyczyn ... potem problemy z adaptacją LPG do czegoś "większego" ... cały czas myślę nad 320i ... jeszcze różnica w OC/AC...

Łukasz na razie zbieram dane, zakup poczeka... pzdr

Pawel-e30 - 2013-02-23, 09:26

a po co ci AC przy tak starym aucie ? :|

Niezłe wymagania jak na budżet 5-6 k

Zerknij sobie na TDS-y można coś trafić zdrowego ;-)
Młodzi gniewni raczej nie interesują się TDS-ami większa szansa że coś trafisz :wink:

Łukasz - 2013-02-25, 13:38

myślę Smash, że musisz dopasować wymagania do budżetu i spuścić z tonu. Przy tej kasie liczy się najbardziej, czy auto jest zdrowe, nie puszcza bąków w kolorach tęczy, nie ma w sobie 3 przystanków i nie było wałkiem malowane. A to, czy ma kiere Mtech, sporty, czy relingi..... Hmmmm.... To już - przynajmniej moim zdaniem - mało ważne.
Gepard - 2013-02-26, 20:59

A moze ty chcesz mojego sedana 323 z lpg z pomyslow na szybko??
Łukasz - 2013-02-28, 10:56

Gepard napisał/a:
A moze ty chcesz mojego sedana 323 z lpg z pomyslow na szybko??


Samochód będzie kupowany w okolicach 2014 z tego co zrozumiałem. Na razie Smash robi rekonesans, zbiera dane, jeździ po kraju i świecie, pyta użytkowników na innych kontynentach, jak się auto sprawdza w tropikach, na pustyni, ile spala z 14 pasażerami (republika Kongo), ile przewiezie ryżu (Chiny), jak awaryjność LPG (Holandia), jak się jeździ z kierownicą po złej stronie (Anglia), czy można zamontować fotele od Forda T (USA), czy klima jest wydajna (Grenlandia), czy można wsadzić silnik od kosiarki (Kuba), czy..... Wszystko na spokojnie.

Do zakupu auta trzeba podejść z rozsądkiem, pośpiech jest złym doradcą. Szczególnie jak chodzi o takiego rodzynka.

I ja to rozumiem. Zawsze zanim kupię auto za kilka tysi to średnio 3-4 lata spędzam na zbieraniu info. Potem to się zwraca z nawiązką.

Cypisek - 2013-02-28, 12:12

Łukasz, uroniłem łezkę.
SmasherE30 - 2013-03-09, 20:28

Łukasz tym się różnimy ... stąd ten temat
Łukasz - 2013-03-10, 22:53

mężczyzna zamiast gadać działa :)

a temat - jak temat, śmieszny trochę, ale chyba o to w życiu chodzi, żeby nie było śmiertelnie poważnie :wink:

Gepard - 2013-03-22, 00:43

Łukasz napisał/a:
Gepard napisał/a:
A moze ty chcesz mojego sedana 323 z lpg z pomyslow na szybko??


Samochód będzie kupowany w okolicach 2014 z tego co zrozumiałem. Na razie Smash robi rekonesans, zbiera dane, jeździ po kraju i świecie, pyta użytkowników na innych kontynentach, jak się auto sprawdza w tropikach, na pustyni, ile spala z 14 pasażerami (republika Kongo), ile przewiezie ryżu (Chiny), jak awaryjność LPG (Holandia), jak się jeździ z kierownicą po złej stronie (Anglia), czy można zamontować fotele od Forda T (USA), czy klima jest wydajna (Grenlandia), czy można wsadzić silnik od kosiarki (Kuba), czy..... Wszystko na spokojnie.

Do zakupu auta trzeba podejść z rozsądkiem, pośpiech jest złym doradcą. Szczególnie jak chodzi o takiego rodzynka.

I ja to rozumiem. Zawsze zanim kupię auto za kilka tysi to średnio 3-4 lata spędzam na zbieraniu info. Potem to się zwraca z nawiązką.

Ha ha dobre parę lat temu mój kumpel chciał kupić e36 szukał dwa lata i kupił e46 po lifcie. W tym szaleństwie jest metoda odkładasz kasę a auta tanieją :)

Rafał - 2013-05-09, 09:26

Łukasz de best !

Do tematu:
Mam e36 323 i zrobiłem nim ponad 100 000.
Poprzedni silnik jaki miałem w tym samochodzie to 2.0 palił tyle co 2.5 i nie jechał.

Dobrą opcją jest złożenie 323 wymieniając tylko sam słupek, wszystkie graty zostają z 2,0.

Moim zdaniem warto kupić auto bez gazu i samemy dołożyć - koszt 1500 + 300 zł


to tyle.

Łukasz - 2013-05-09, 11:59

Rafał, dzięki, dosżły mnie słuchy, że Maciek wydrukował i włożył do teczki z napisem:

Zbieram dane

Cypisek - 2013-05-09, 14:06

Rafał napisał/a:
koszt 1500 + 300 zł


:lol:

to tyle.

Rafał - 2013-05-25, 00:04

pytasz o 300 czy o 1500 ?
Cypisek - 2013-05-25, 05:16

Rafał ja o nic nie pytam.
Rafał - 2013-05-25, 08:24

za dużo biorę :( zdecydowanie :) )))
Łukasz - 2013-05-27, 09:55

ale za to widać, że towar przedni! :mg:
SmasherE30 - 2014-03-29, 18:38

Panowie chciałbym wam podziękować za wszelkie wskazówki. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem E36 320i '97 touring. Dynamikę motoru znam z e30 m20b20 ale tutaj w M52b20 vanos daje radę sprawnie się rozpędzić nie przekraczając 3 tys obr, za to po przekroczeniu 3700 obr niczego nie mógłbym pragnąć więcej do codziennej eksploatacji.
W cyklu miejskim (70% poza godzinami szczytu) auto pali ok 10,1/100 także jestem zadowolony, niebawem umawiam się na gazowanie u Toudiego pod Pułtuskiem.

Pozdrawiam.

nokerman - 2014-04-03, 10:35

no to szerokości

PS. mieścisz się na fotelu?

Łukasz - 2014-04-09, 21:31

323i/328i nie było? :(
SmasherE30 - 2014-05-14, 20:02

Noker tak. Mieszcze sie na sporcie i jest ok. Denerwuje mnie troche brak regulacji kolumny. Kiera przydalaby sie blizej. Ponadto jest bliska odleglosc ramion przelacznikow od kola kierownicy. Powalcze z tym.
Lukaszu szukalem dlugo i nie bylo godnego 328 z pewna historia i w odpowiedniej cenie. Mialem na oku dwa ale jakies skladaki. Jak sie dobrze ulozy to sobiezaprzegne wiekszy piec alenie narzekam.

Łukasz - 2014-05-15, 12:14

Powodzenia. Generalnie słyszałem od Łukasza, że auto nie jest złe :)

Daj namiar na Toudiego, kolega będzie gazował m62b44 w E39.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group