BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - m20b25 po swapie potwornie kaleczy

barkohba - 2013-03-03, 13:23
Temat postu: m20b25 po swapie potwornie kaleczy
Witam. Jestem na forum nowy ale z tematem mojej e30 męczę się już dość długo. Otóż oryginalnie jest to 320 i była wyposażona w jednostkę m20b20. Jako, że ilość spalanego oleju przekraczała już dopuszczalne normy postanowiłem wymienić silnik na m20b25. Po poszukiwaniach znalazłem m20b25, niestety kolektor ssący, przepływomierz (083) oraz komputer były z b20. Zgodnie ze słowami sprzedawcy silnik chodził ładnie. Kupiłem silnik a zaraz po tym kolektor b25 wraz z listwą wtryskową oraz gumę przepływomierza. Założyłem silnik, wymieniłem olej, płyny, uszczelki, wszystko po podłączałem i uruchomiłem silnik. Pracował pięknie. Udało się odpowietrzyć układ chłodzenia. Kiedy silnik się rozgrzał w jednej chwili zaczął kaleczyć. Nie było możliwości wkręcenia silnika na obroty a silnik strzelał w oba kolektory i gasł. Silnik uruchomiłem jeszcze na przepływomierzu i komputerze od b20 i choć nie będzie miał wtedy pełnej mocy to nie powinien tak kaleczyć. Samochodem praktycznie nie da się ruszyć z miejsca. Sprawdziłem sprężanie na cylindrach i faktycznie na drugim nie ma szału bo jest ok. 10 natomiast na całej reszcie jest po 12. w związku z tym nie ma możliwości aby silnik tak kaleczył ze względu na sprężanie. Dodam jeszcze, że w samochodzie jest LPG, które chodziło ładnie na starym silniku. Po włączeniu tego zasilania silnik kaleczy dokładnie w taki sam sposób. Niestety nie mam zielonego pojęcia co sprawia, że silnik zimny pracuje ładnie a dokładnie po chwili tak jakby palił tylko na 2 garach. Nie sprawdzałem jeszcze rozrządu ale jakby był przestawiony to chyba kaleczyłby cały czas a nie po chwili. Zastanawiałem się jeszcze nad sondą ale czy byłaby w stanie tak spieprzyć działanie silnika tylko swoimi odczytami? Dodam, że cała instalacja jest od Motronic.
Bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie bardzo wiem już co robić. Przepływka i komputer z b25 już jadą ale wątpię aby to była wina starej przepływki i komputera, tym bardziej, że "nowy" silnik kupiłem z komputerem i przepływką na której pracował i uruchamiałem go w samochodzie na obu zestawach (z nowego i starego silnika) bez żadnych zmian.
Panowie i - panie oczywiście:) - powiedzcie mi czy macie jakieś pomysły?

WI$NIA - 2013-03-03, 16:17

Spróbuj podmienić cewkę zapłonową. Jak się rozgrzeje właśnie potrafi wariować.
slawo - 2013-03-03, 21:28

czujnik temp do kompa sprawdz i mase na silniku przy okazji
BassQ - 2013-03-06, 00:03

Jeśli przewody wysokiego napięcia nie są pomylone :wink: to:
1. na pierwszym znajduje się impulsator, wypnij go , zapal i sprawdź
2. podmieniłbym czujnik halla na inny
3. czy regulatorem ciśnienia na listwie wtrysków nie zapitala benia podciśnieniem do kolektora ssącego
4. to co koledzy wyżej napisali :wink:
5. lewucha
666. jak "osiwiejesz" (albo tuż przed) to pisz mi na priva skąd dokładnie jesteś to może się jakoś ustawimy :wink:

1. na złym rozrządzie nie chodziła by od początku
2. bez przepływki będzie chodzić
3. bez sondy będzie chodzić
4. bez impulsatora będzie chodzić
Na złych informacjach nie będzie chodzić-więc rozpinać wtyczki/ na braku inf będzie chodzić :wink:

barkohba - 2013-03-10, 22:49

Witam. Problem już rozwiązany. Włożyłem czujnik położenia wału ze starego silnika i pracuje pięknie. Bardzo dziękuje za pomoc.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group