BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - wyciek oleju 318 is

CB1000R - 2013-03-05, 20:04
Temat postu: wyciek oleju 318 is
witam. wczoraj zauwazylem plamy oleju w garazu pod silnikiem i dzis po wejsciu pod auto zauwazylem ze wszysko tluste od oleju ktory sie wydostaje ...zdajsie z okolic kola pasowego osadzonego na korbowodzie...
mam pytanie czy jak sciagne kolo bede miec dostep do wymiany zimeringa czy co tam jest?
jest dosc sporo miejsca wiec chyba silnika nie trzeba wyjmowac..
Robil ktos cos w tym temacie i moze jakies porady??? tydzien mnie nie bedzie wiec sory jesli nie bede uczestniczyl na forum..
silnik M44 1,9 benzyna

Cypisek - 2013-03-06, 07:26

Jak ściągniesz koło pasowe to dostęp będzie, ale nie sądze żeby wymiana była możliwa.

Myślę że jedynym sensownym wyjściem jest zdjęcie całej obudowy rozrządu.

CB1000R - 2013-03-06, 17:36

ale dlaczego nie bedzie mozliwa wymiana po sciagnieciu kola pasowego??
BassQ - 2013-03-07, 18:54

A najpierw to obmyj silnik z oleju , pojeździj i zaglądaj skąd zaczyna ciurcyć, dla pewności :wink:
Jak chcesz 100% info to pod koniec miesiąca będę u siebie rozbierał bo mój z uszczelek cieknie ;/

Edit: post zmodyfikowano specjalnie dla jaśnie kulturalnego Pana POTEGAT -a.

POTEGAT - 2013-03-07, 21:38

BassQ jak nie znasz tematu to siedź cicho na 4 literach i nie mąć w temacie!!!

CB1000R żeby dostać się do simmeringu musisz odkręcić kolo pasowe tą dużą śrubę na klucz 22 następnie trzeba wydłubać uszczelniacz, wbić nowy zamontować koło pasowe itd. Najwięcej problemu sprawi ci wykręcenie śruby koła pasowego,

CB1000R - 2013-03-15, 09:05

a wiec dzis pojade kupic simering i sie wezme za to jak sie nieco ociepli... oleju chyba nie trzeba upuszczac aby nie wyciekal?A co do sruby to mam pytania czy ma normalny gwint czy tzw "lewy"?
Nie chcialbym zerwac gwintu przy okazji... :shock:
rozumiem ze kolo jest osadzone na klinie .to moze byc problem zeby je zdjac...ze wzgl.na brak dostatecznego miejsca ..
dzieki kolegom za info :D

szwangru2 - 2013-03-15, 10:43

CB1000R napisał/a:
normalny gwint czy tzw "lewy"?
'' normalny '' odkręcasz w lewo ,zablokuj koło zamachowe ,konkretny klucz z przedłużką i dasz radę.
CB1000R napisał/a:
rozumiem ze kolo jest osadzone na klinie .to moze byc problem zeby je zdjac...ze wzgl.na brak dostatecznego miejsca ..
zwykle piasta schodzi dośc łatwo ,opukaj małym młotkiem przed demontażem .
CB1000R napisał/a:
Nie chcialbym zerwac gwintu przy okazji... :shock:
prędzej rozerwiesz klucz - nasadkę :spoko:
CB1000R - 2013-03-15, 16:27

ok dzieki mza info jeszcze raz dzis kupilem simering wiec moze jutro sie zmusze..mimo pogody nie ciekawej i zimna

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group