|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - geometria e30 tył
solis - 2013-03-09, 22:57 Temat postu: geometria e30 tył witam ponownie. szkoda, że spotykamy się w tym dziale ale mam nadzieję, że już niedługo w innym.
a mianowicie problem skupia się na tylnej osi. byłem na geometrii bo mega zbiera mi lewą oponę. diagnosta po sprawdzeniu pokazał mi różnicę w układzie tylnych kół. oba koła rozjeżdżają się. dokładniej mówiąc po zmierzeniu szerokości między kołami wyszła różnica ok 2cm przód/ tył koła (mierzone na tej samej wysokości).
ponadto prawa strona siedzi jakieś 4cm niżej niż lewa. początkowo myślałem że to wina ciężarka zamontowanego w bagażniku po prawej stronie (e30 cabrio - tłumik drgań) jednak przekonałem się, że musi tam być bo bez niego jest masakra.
jest po wymianie wszystkich tulei (lemforder), amortyzatorów (sachs) i spreżyn
wyciągnąłem już cały tył i co dalej?
czy jest jakiś sposób pomierzenia co jest krzywe? belka czy wahacze?
czy może ma ktoś dostęp do belki i wahaczy z okolic trójmiasta?
czy może taki zestaw wyrówna mi tył (rozbieżność + różnicę w wysokości)
http://www.racingforum.pl...php?t84336.html
Cypisek - 2013-03-10, 10:21
solis napisał/a: | jest po wymianie wszystkich tulei (lemforder), amortyzatorów (sachs) i spreżyn |
Kiedy były wymieniane tuleje? Tuleje belki nie są wyrwane?
Myślę że najpierw doprowadź serię do ładu. U mnie po wymianie wszystkich tulei z tyłu geometria wyszła książkowa.
Czy kupiłeś już auto z takim defektem czy tak z dnia na dzień coś się posypało? Ja myślę że to jednak jakieś bliskie spotkanie z krawężnikiem przyczyniło się do takiej sytuacji.
solis - 2013-03-10, 14:11
mam ją od 3 lat. w miedzyczasie dostała nowe skóry, lakier, dach, koła, silnik doprowadziłem do ładu i parę innych. a jeżdżę nią tylko w weekendy. miała już to jak ją kupiłem ale byłem młody i zielony. niska cena mnie przyciągnęła.
w końcu zaczął mnie denerwować ten tył wiec poszło zawieszenie pod młotek.
wymieniałem to co wyżej wypisałem 2-3 miesiące temu a z racji że to cabrio nie narażam go na skrajne warunki atmosferyczne. tyle co wstrzeliłem się w ładną pogodę żeby na geometrie pojechać. no i dalej lipa. więc wszystko zdjąłem ponownie i teraz........
na krawężniki mega uważam bo mam 17" chromy. 215/45
HELP!!!
Cypisek - 2013-03-10, 14:36
solis napisał/a: | na krawężniki mega uważam bo mam 17" chromy. 215/45 |
Ale piszesz że masz tak od "nowosci" Widocznie poprzedni właściciel nie uważał, i nie mówię tu o obcierce rantu.
solis - 2013-03-10, 14:46
no pewnie masz rację.
miałem nadzieję, że po wymianie gum wszystko się zejdzie.
teraz mam nadzieję, że po wymianie belki i wahaczy wszystko się zejdzie.
następna nadzieja opiera się na tym że na belce i wahaczach się skończy i nie bedzie trzeba ciąć i spawać.
chodzi mi o to czy są jakieś punkty odniesienia na belce i na wahaczach na których można sprawdzić symetrie. czy zbudować jakieś ustrojstwo do pomiaru tego. jak mam jeden wahacz krzywy i porównam go z drugim to nie będę w końcu wiedział który jest dobry.
Cypisek - 2013-03-10, 16:28
solis, No pewnie coś da się wyliczyć, kwestia pomysłowości. Jednak myślę że gość od geometrii powinien widzieć co jest nie tak.
solis - 2013-03-10, 16:39
mówił że środek belki trzeba by przesunąć do tyłu. logicznie rzecz biorąc to by wystarczyło. ale trzeba by wspawać chyba jakieś wzmocnienia żeby nie wróciła no i ile ją wysunąć. więc najlepszym rozwiązaniem będzie "nowa".
pozostaje kwestia różnicy wysokości prawa/lewa
Cypisek - 2013-03-10, 16:47
solis napisał/a: | mówił że środek belki trzeba by przesunąć do tyłu. logicznie rzecz biorąc to by wystarczyło. ale trzeba by wspawać chyba jakieś wzmocnienia żeby nie wróciła |
Sęk w tym że belka nie ma możliwości ruchu przód/tył, coś musiało jej pomóc.
solis - 2013-03-10, 17:17
trzeba by jej trochę pomóc jednak na to się nie piszę. w tyg postaram się o nowe wahacze i belkę. boję się trochę, że trafie na krzywe bo to przez allegro
|
|