BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Praca silnika w Bmw E30 318i M40

Anonymous - 2004-05-11, 19:08
Temat postu: Praca silnika w Bmw E30 318i M40
Witam wszystkich
Od niedawna mam mały problem ze swoją beemką....
Mianowicie gdy uruchamiam auto całkowicie zimne po całej nocy postoju to od razu gaśnie (bez ruszania pedału gazu) natomiast jak przytrzymam silniczek w granicach 1500-1700obr. przez 2-3minutki to zacznie pracować na wolnych obrotach,ale to bardzo nierówno.Dodam,że po przejechaniu paru kilometrów (auto osiągnie temp.roboczą) pracuje na wolnych obr.równo.

Jestem bardzo zdziwiony,ponieważ wcześniej po uruchomieniu zimnego silnika obroty zatrzymywały się w granicach 1200-1300obr. i powoli się zmniejszały,aż spokojnie opadły do 700-800obr. i silniczek pracował równiutko.
Samochód nigdy nie jezdził na gazie! Jestem zwolennikiem benzynki
I nie posiadam LPG!

Jeżeli spotkał się ktoś z takim problemem,prosze o pomoc...

SmasherE30 - 2004-05-11, 20:58

Wymieniałeś cos po zimie? Może wystarczy skontrolowac stan przewodów WN, filtrów i świec?
loko - 2004-05-11, 21:35

a może to ssanie ci padło w jakiś sposób? dostaje za ubogą mieszankę jak jest zimny i gaśnie
kaprys - 2004-05-11, 21:43

loko napisał/a:
a może to ssanie ci padło w jakiś sposób? dostaje za ubogą mieszankę jak jest zimny i gaśnie


to samo pomyslalem... objawy wskazują na ssanko

Anonymous - 2004-05-11, 23:40

Witam

Z tego co sie orientuje to ssanie jest automatyczne...
Jeżeli macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić to proszę o wiecej szczegółów.

Gość - 2004-05-11, 23:44

trzeba sprawdzić czujnik temperatury wkręcony w blok pod kolektorem ssącym czy dziala prawidlowo trzeba go wykręcic podłączyć do ohmomierza i włorzyć do czajnika jerzeli podczas nagrzewania sie wody miernik nie będzie pokazywal zmiany wartości oporu tego czujnika znaczy to ,że czujnik jest do wymiany
Gość - 2004-05-12, 07:00

korzuch e30 napisał/a:
hi!!

PS mam LPG

chłopak jeżdzi na bęzynie więc gazownicy niech go swoimi doznaniami nie katują bo to i tak nie pomoże w ustaleniu przyczyny,włąściwie to darek powinien dla gazowników załorzyć oddzielne forum gdzie największą podnieta jest zagazowanie Mpowera
jeżeli kogoś uraziłem to sorki ale nie prównywajcie jazdy samochodem na gazie z jazdą na paliwie bo nieraz okazywało się ,że za wszystkie kłopoty w pracy silnika odpowiada instalacja LPG :wink:

kaprys - 2004-05-12, 07:22

z tym gaśnieciem na LPG coś jest...
w kangoo na gazie jak wrzuce luz na 4 jadąc to gaśnie...

Gość - 2004-05-12, 07:29

kaprys napisał/a:
z tym gaśnieciem na LPG coś jest...
w kangoo na gazie jak wrzuce luz na 4 jadąc to gaśnie...

trzeba zwęrzke zalorzyć na dolot powietrza bo silnik sie dławi bo zadurzo powietrza dostaje
a pozatym to my lejemy coś innego do zbiorników :wink:

Anonymous - 2004-05-12, 16:05

Witam
Cytat:
Samochód nigdy nie jezdził na gazie! Jestem zwolennikiem benzynki
I nie posiadam LPG!
To "tylko" tak dla przypomnienia,bo widze ze wdarl sie temat LPG :twisted:
Cytat:
chyba czas wymienic swiece tylko nie wiem po ilu sie wymienia i jakie mam włozyc mam silnik 1,6 m40 e30 cchem NGK

Ostatnio wymienialem u siebie swiece(2-3 tyg.temu).Kupilem NGK (oznaczenie moge sprawdzic),dwu-elektrodowe...Jednym slowem mowiac: Straszny szajs! naprawde stanowczo odradzam!
Do niemieckiego silnika japonskie swiece :?: :!: Jak swiece to "tylko" BOSCH i to tez oryginały...

Gość - 2004-05-12, 17:56

Inparco napisał/a:
Kupilem NGK (oznaczenie moge sprawdzic),dwu-elektrodowe...Jednym slowem mowiac: Straszny szajs! naprawde stanowczo odradzam!
Do niemieckiego silnika japonskie swiece :?: :!: Jak swiece to "tylko" BOSCH i to tez oryginały...


Tu wypadało by Cię obśmiać z tego że bosch jest najlepszy. Do trabanta był niezły choć i tak polska iskra była jeszcze lepsza.
Zapytaj o opinie elektromechanika na temat świec Boscha.... ja już nic nie będę komentował... acha i zapytaj co poleca do BMW.

Co do świec do M40 to z tego co pamiętam powinny być o ozanczeniu NGK No.20.
Świece w polskich warunkach wg rady elektromechanika dobrze jest wymieniać co 10000-15000km.
Moje NGK się rozkraczyły dokładnie po przebiegu 21tyś km.

kaprys - 2004-05-12, 21:47

hmmm ale żescie namieszali...z tymi swiecami
to w końcu jakie kupic ?
NGK jest firmą amerykańską...ale odziałow to ma najwięcej w japonii i brazyli :lol: :lol:

Cube_ - 2004-05-13, 20:20

Do Kaprysa: silnik gasnie przy duzej predkosci na luzie bo ped powietrza przy zamknietej przepustnicy powoduje zmniejszenie podcisnienia w kolektorze i zmniejszenie wydatku gazy przez parownik(oczywiscie tylko I i II gen.) rozwiazaniem jest nie zwezka w dolocie ktora zdlawi silnik wylko wyjecie lacznika od filtra powietrza do lampy/blotnika(nie wiem skad kanggo powietrz ciagnie) badz odwrocenie go przeciwnie do kieunku jazdy.
Do korzuch e30: 60tys km to zdecydowanie za duzo jak na swiece jezdzone na gazie. NGK ma dobra opinie przy czym produkowane w japonii sa podobno duzo lepsze nie robione w francji. Co najwazniejsze do gazu powinno sie stosowac swiece jednoelektordowe i takie chyba byly w m40 firmowo. pozdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group