|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Przekładka 2.0 E34 do E36
max1201 - 2013-11-04, 17:48 Temat postu: Przekładka 2.0 E34 do E36 Robię przekładkę 2.0 z E34 do e36 (stary silnik kaput)od razu mówię że moje e36 bylo już swapowane na 2.0 silnik tylko z e36 i pytanie czy wiązka będzie pasowała ?, to samo tyczy się komputera czy będę go musiał wymieniać czy wystarczy go ustawić ?. I ogólnie jak to wszystko podłączyć ? i jeszcze w starej wiązce nie mam kabla który wpina się do kolektorów, to jest jakiś czujnik ?
Niżej fotka zaznaczone na czerwono od czego to jest ? i trzy to potrzebne.
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?p=612848
Pomóżcie
Cypisek - 2013-11-04, 18:20
Vanos czy bez?
max1201 - 2013-11-04, 18:29
Raczej bez wanosa, blok silnika nie jest aluminiowy i wlew oleju przy szybie(z tego stwierdziłem że bez). Stary silnik raczej wanosa nie miał bo kopa dostawał dopiero od 4tysi+++
Cypisek - 2013-11-05, 07:03
Masz e36 m50b20, chcesz włożyć silnik m50b20 z e34 tak?
Przerzuć goły słupek, elektrykę zostaw jak jest i tyle. Musisz tylko przełożyć miskę olejową.
max1201 - 2013-11-05, 07:26
Dokładnie tak jak napisałem, ale jeszcze jedno pytanie mam czy misa olejowa z tego starego silnika będzie pasowała ? i czy dużo jest roboty z przekładaniem tego no i oczywiście czy muszę ją przełożyć ?, aa i o jaki ,,słupek" Ci chodzi ?
I jeszcze tak na szybko ma ktoś może schemat elektryki ? bo kosteczki wsystko pasuje tylko które z którą podłączyć .BO jest kilka identycznych i mam problem z tym
Cypisek - 2013-11-05, 08:57
Słupek w sensie blok, głowica pokrywa miska. Bez żadnego osprzętu.
Musisz zmienić miskę chyba pompę oleju i smok.
Elektrykę sobie podpisz i nie będziesz miał problemu. Jest kilka identycznych wtyczek? tylko ci się tak wydaje.
max1201 - 2013-11-05, 18:58
Przełożyłem mise olejową ze starego silnika a co do pompy to wystarczyło przekręcić taką rurkę z filtrem a nie zmieniać całą pompę .I w ogóle Cie nie rozumiem po co zmieniać blok i głowić ? Jaki to ma sens w ogóle jak to jest prawie cały silnik xD??. Póki co silnik wsadziłem do budy i wszystko wyskręcałem jutro będę podpinał i jak odpali to wrzucę filmik jak to cacuszko pali i jezdzi
PS: co do wtyczek to jest problem bo sa 4 kostki po 3piny i raczej nie jest bez różnicy gdzie sobie je podepnę o to mi chodziło
Cypisek - 2013-11-06, 06:43
max1201 napisał/a: | .I w ogóle Cie nie rozumiem po co zmieniać blok i głowić ? Jaki to ma sens w ogóle jak to jest prawie cały silnik xD?? |
Chcesz zmienić silnik to napisałem Ci żebyś sobie zmienił sam silnik zostawiając stary osprzęt. Jeżeli nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, to widocznie musisz jeszcze raz przejść szkołę podstawową i gimbazę, bo nie podziałały. Chyba że nie przeszedłeś, wcale bym się nie zdziwił xd.
max1201 - 2013-11-06, 21:02
Inteligencą nie świecisz bo piszesz jak czysty gimbaziak mnie to nie rusza. Mam jeszcze jeden problem, w tym silniku z e34 są jakieś dodatkowe czujniki z kostkami na 3piny, są one centralnie pod kolektorami ssącymi od czego to jest
Rat84 - 2013-11-07, 09:30
Nie rozumiem po co starasz sie sam to zrobic skoro nie masz zielonego pojecia o tym. Nie obraz sie ale chyba lepszym wyjsciem bylo by zawiez to do jakiegos mechesa dac 300-400zl i miec z glowy. Zero problemu i klopotu. No ale jak sie juz tak upierasz to najlepiej wrzuc zdjecia. Jezeli miales m50b20 bez vanosa i taki sam silnik wkladasz z e34 to wszystko powinno pasowac poza misa olejowa i ta rurka z filtrem od smoka.Koledze Cypisek, chodzilo ze jesli nie masz jakies czujnika w starym silniku a w nowym jest, to caly osprzet czyli alternator, kolektor ssacy, przepustnice i inne rzeczy przy ktorych sa czujniki przeloz od starego padnietego silnika ktory byl w aucie.
max1201 - 2013-11-07, 10:21
Niestety mnie na to nie stać żeby targać na lawecie dwa auta do mechanika który policzy sobie za wyciągnięcie dwóch silników i za włożenie tego jednego w jednym zakładzie powiedzieli mi że za wszystko około 1100zł ;00 w innych po 900-1000zł ..Ja to zrobiłem sam wszystko za zerowe koszta.O przekręcaniu czujników dobrze mówisz bo zacząłem to robić wczoraj . Ale wrzucę fotki tych dwóch bo na starym tego nie ma w ogóle.
[ Dodano: 2013-11-07, 12:20 ]
Zdjecie tych czujników.Kijowa strona bo trzeba pobrać ale to zajmuje minute i zdjecie w bardzo dobrej rozdzielczości widać jak ulał
http://przeklej.org/file/...0131107.003.jpg
Rat84 - 2013-11-08, 17:07
Ten dolny zaznaczony kolkiem wyglada na czujnik spalania stukowego. Wiec jezeli zostawiasz wiazke ze starego silnika poprostu przekrec ten czujnik a jezeli idzie z nowego i go nie ma to sie nie ma czy stresowac. Z tego co rozumiem zostawiasz wiazke z poprzedniego silnika wiec poszukaj miejsca powinno byc na ten czujnik i go poprostu przekrec. To drugie widac tylko kostke ale obstawiam (jezeli pamiec mnie nie myli ) ze jest to taki sam czujnik wiec tez go przekrec. Miejsce na nie powinno byc.
Chocco94 - 2013-11-10, 19:20
Tak ogólnie spytam co się stało, że silnik Ci padł?
|
|