BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - POMÓŻCIE W ROZWIĄZANIU PROBLEMU - BRAK MOCY/ZAPALANIE

CmK - 2013-11-19, 20:17
Temat postu: POMÓŻCIE W ROZWIĄZANIU PROBLEMU - BRAK MOCY/ZAPALANIE
Czy po odpięciu zaznaczonego zielonym kółkiem wężyka powinno lecieć z niego paliwo przy włączonym zapłonie?

Jeżeli nie to w które miejsce najlepiej wpiąć się manometrem by zmierzyć ciśnienie paliwa?



lysy174 - 2013-11-19, 21:36

Ekspertem nie jestem ale to co zaznaczyłeś to regulator ciśnienia paliwa. Po włączeniu zapłonu pompa paliwa w zbiorniku pracuje (elektryczna pompka) więc może stamtąd lecieć paliwo. Ba, moim zdaniem wręcz powinno.
Co do wpinania się miernikiem ciśnienia to zależy co potrzebujesz sprawdzić? Ciśnienie z pompki czy ciśnienia przed wtryskami.

CmK - 2013-11-20, 09:25

Chciałem sprawdzić ciśnienie pompki paliwa gdyż autko mi nie zapala szukam przyczyn. Wężuyk w zaznaczonym miejscu jest suchy całkowicie. nie pojawiło się tam paliwo co mogłoby oznaczać własnie zepsutą pompę lub jest to węzyk "powrotny".

Prosiłbym jeszcze o wypowiedzenie się kogoś kto ma silnik m20.

lysy174 - 2013-11-20, 18:03

No mnie sie zdaje ze jest to wezyk powrotny. najlepiej dobierz sie do samej pompy. w e30 jest zdaje sie pod kanapa tylna. zdejmij takanowalna pokrywe i tam masz pompke z dwoma wezykami. na nich masz oznaczenia czy jest to zasilanie czy powrot i tam sprawdz czy idzie paliwo.
ogolny - 2013-11-20, 20:05

Wepnij się w przewód doprowadzający paliwo na listwę.
CmK - 2013-11-21, 14:24

Wpiąłem się w oba wężyki idące bezpośrednio z baku do komory i w żadnym nie było paliwa więc raczej mi pompka padła lub przekaźnik.
lysy174 - 2013-11-21, 18:12

Do M20 masz zwykłą sterowaną napięciem pompkę.
Spróbuj wziąć jakieś 2 kawałki kabelka i podepnij pompkę bezpośrednia z aku i zobacz czy się odezwie czy nie. Tylko zwarcia nie zrób bo będziesz miał fajerwerki :)

CmK - 2013-11-22, 17:40

Tylko po co mi spinać ją na krótko jak wystarczy że sprawdze czy jest na niej napięcie?
lysy174 - 2013-11-22, 21:00

Mozna i tak w sumie. Ale ja tam zawsze zapobiegawczo podpinałem pompki na krótko.
Ale twój pomysł też ma sens :)

CmK - 2013-11-22, 22:06

Sprawdziłem pompke jest sprawna. Poczyściłem wszystko począwszy od wtrysków przepływki aż po krokowca przekażniki i bezpieczniki. Auto zaczęło odpalać , ciężko ale odpala. Jednak pojawiły się problemy.. całkowity spadek mocy oraz

Na LPG auto trzyma cały czas 2,1 k obrotów i za chiny nie chce spaść. Rzyga mi olejem po pierwszych świecach od strony przodu auta. nie wiem jeszcze skąd ale dość konkretnie bo przy jeździe próbnej pociekło chyba na kolektor wydechowy i kupa dymu i smrodu spod maski..

Ktoś ma jakąs koncepcje?

ogolny - 2013-11-23, 06:25

Może być wytarty pasek potencjometru w przepływce i błędnie odczytuje, sprawdź też dokładnie szczelność doloty
lysy174 - 2013-11-23, 08:27

A czy przed problemami z pompką też te objawy występowały?
Czy oprócz wspomnianego czyszczenia układu paliwowego robiłeś coś jeszcze?

Ogólny dobrze napisał że może to być przepływka czy dolot ale równie dobrze mogłeś coś zepsuć w elektryce jak ją czyściłeś.
Dodatkowo może to być też sonda lambda lub po prostu teraz chodzi ci jednocześnie na gazie i PB bo gdzieś na przekaźnikach masz zwarcie.

CmK - 2013-11-23, 11:01

Oprócz czyszczenia nic nie robiłem, był delikatnie pęknięty wężyk paliwowy zasilający listwę to go troszeczkę skróciłem.

Przed problemami z zapalaniem nie było tego problemu. Dodam że na początku "jeszcze w garażu" aytko chodziło normalnie tak jak wcześniej, przełączyło się na gaz też normalnie. Objawy wystąpiły dopiero przy jeździe próbnej.

[ Dodano: 2013-11-23, 11:01 ]
Oprócz czyszczenia nic nie robiłem, był delikatnie pęknięty wężyk paliwowy zasilający listwę to go troszeczkę skróciłem.

Przed problemami z zapalaniem nie było tego problemu. Dodam że na początku "jeszcze w garażu" aytko chodziło normalnie tak jak wcześniej, przełączyło się na gaz też normalnie. Objawy wystąpiły dopiero przy jeździe próbnej.

Jadąc nim nie chciał się za bardzo wkręcać do 2k dosłłownie jak by go muliło zamiast ciągnąć powyżej 2k już jakoś lepiej ale też bez szału.

lysy174 - 2013-11-23, 21:46

CmK napisał/a:
Jadąc nim nie chciał się za bardzo wkręcać do 2k dosłłownie jak by go muliło zamiast ciągnąć powyżej 2k już jakoś lepiej ale też bez szału.


No to wygląda na to że nadal jest coś nie tak z pompą paliwa.
Wymieniłeś ją na nową czy tylko reanimowałeś starą? Bo może stara uległa uszkodzeniu i obecnie działa ale nie ma wymaganego ciśnienia 3,5 bara.

CmK - 2013-11-24, 17:04

ma być 3.5 czy 2.5? m20b20
lysy174 - 2013-11-24, 20:48

Z tego co kojarzę to 3,5 bara ale mogę się mylić.
Niech się jakiś znawca wypowie...

Wrona, Lukas do odpowiedzi!!!

Cypisek - 2013-11-25, 10:39

Regulator w m20b20 jest chyba 2.5 bara.

Jeżeli w przewodach nie ma paliwa to znaczy że paliwo cofa się do zbiornika. Pompa jest padnięta, nawet jeżeli podaje paliwo to za mało/za niskie ciśnienie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group