|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - swap e46 problem z wałem
TONY H. - 2014-05-01, 19:43 Temat postu: swap e46 problem z wałem Cześć, właśnie przerzuciłem silnik m54 b22 na m54 b30.
skrzynia u mnie była 5 biegów a tu jest 6 i jest sporo dłuższa. Chciałem zostawić ten dyfer ale nie pasuje mi wał. Oryginał jest za długi. ten z b30 ma inne mocowanie do dyfra jakieś na kulkach i na 6 śrub, u mnie jest na 4 i 4 otwory puste.
U mnie rozłącza się na wieloklinie i myślałem ze dam sam przód wału z b30 ale ten się nie rozłącza w połowie.
Co dalej? Może jakiś inny wał podejdzie od diesla? Nie mam pomysłu.....
mój wał
wal 330
makkus - 2014-05-01, 22:02
jeśli nie będzie wału plug&play to co za problem dać do skrócenia (w domyśle także wyważenia) stary wał, skoro nie masz zamiaru zmieniać dyfra... ?
TONY H. - 2014-05-02, 06:58
ten trójnik do skrzyni (mocowanie) w starym wale jest mniejsze niż w 330
makkus - 2014-05-02, 21:35
to jeśli masz "taki jak potrzebujesz" z drugiego wału, to jedziesz tam gdzie zajmują się wałami, i Ci przespawają mocowania, skrócą resztę i wyważą, w krakowie naprawdę nie stanowi to żadnego problemu, czas operacji jeden dzień ( w skrajnych wypadkach dłużej )
TONY H. - 2014-05-03, 09:22
chyba tak zrobię, z 2 jeden
makkus - 2014-05-03, 11:33
skoro nie ma innego gotowca to jest to najmądrzejsze rozwiązanie
pomierz go najwyżej później i będzie dla potomnych w niezbędniku, żeby nie było zasadzek na przyszłość
P.S. jak masz wszystko na wierzchu, przyjrzyj się w jakim stanie są krzyżaki, coby nie robić dwa razu tego samego...
Cypisek - 2014-05-03, 15:27
Jakby co to u mnie leży dyfer z trzylitrówki
TONY H. - 2014-05-03, 20:05
dyfer mam ale chciałem żeby został 3.38. fajniej by przyspieszał.
wrona - 2014-05-04, 07:03
3.38 ma oryginał z automatu 330i wiec podmianka i zero kombinowania z wałami.
ale wg mnie to nie jest dobry pomysł 2 bieg tylko do około 75km/h, i zero ekonomi w trasie .... ale to już zależy kto co lubi
pozdr wrona
|
|