BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - wałek 318 i

goldberg100 - 2014-11-06, 10:18
Temat postu: wałek 318 i
witam
Mam taki problem z moją bmw 318i z 1987r zaczęła mi klekotać przy 160000 km oczywiście wałek się przytar miałem zalany olej mobila 10w/40 wymieniłem wałek i cało resztę po jakiś 7000 km znów ta sama historia się powtórzyła wtedy był zalany olej szela 10w40 wałek poszedł na reklamacje uznali bo rok nie miną teraz mam zalany olej 5w30 niby mechanik stwierdził ze on będzie lepszy teraz take pytanko czy nie wymienić tego oleju tak jak piszą na forum na jakiś mineralny bo nie chce znów pchać się w koszty i robić wałek zauważyłem ze ten olej lepki zaczoł ciec z pod misy i zboku silnika a przejechałem zaledwie 200 km czy może ten mechanik się nie zna i cos zle składa ze ten wałek już dwa razy się wytarł kanały olejowe z tego co twierdzi są drożne wszystko przepłukał misę zdjoł i wyczyścił po wymianie chodzi bardzo dobrze ktoś pomoże co mam zrobić z tym fantem żeby wałek się z powrotem nie wytar i co stym olejem wymieniać go ?

beryl - 2014-11-06, 19:36

Będzie się wycierał ,bo taki urok tego silnika. Poszukaj tematów M40 i rozrządu, jest dużo napisane. 160 tys. '87 to wychodzi po niecałe 6 tys./rok. Wierzysz, że ma tyle przejechane?

Podpowiem tylko: szukaj tematu z przeróbką na dźwigienki od M43. Przynajmniej wałka nie będziesz musiał wymieniać co 7 tys.

BassQ - 2014-11-06, 23:28

Sam walczyłem z klekotem, wymieniłem zawartość głowicy i po kilku tyś stukot zaczął powracać, okazało się że pompa oleju daje małe ciśnienie, puki elementy były świeże to "brały stukot na siebie"
dla pewności "stare" części włożyłem do drugiego silnika (z dobrą pompą) i okazało sie że wcale nie trzeba było ich zmieniać :D
A co do oleju to jeżdżę na mobilu 10w40, wszystkie silniki miałem tym pozalewane i raz w roku zmieniałem czyli (w moim przypadku) co ok 20tyś km i jestem pewny że po takim przebiegu jak zrobiłeś mobil demolki nie zrobi :wink:

goldberg100 - 2014-11-07, 13:08

beryl napisał/a:
Będzie się wycierał ,bo taki urok tego silnika. Poszukaj tematów M40 i rozrządu, jest dużo napisane. 160 tys. '87 to wychodzi po niecałe 6 tys./rok. Wierzysz, że ma tyle przejechane?

Podpowiem tylko: szukaj tematu z przeróbką na dźwigienki od M43. Przynajmniej wałka nie będziesz musiał wymieniać co 7 tys.


Tak to orginał mam ją 10 lat wszystkie papiery i sam ja sprowadziłem nie chciał bym za bardzo ingerować w silnik bo chce ją na zabytek nie ma innej rady ? wcześniej przejechałem nią koło 60000 km i dopiero po takim czasie się wtar a teraz 7000km

[ Dodano: 2014-11-07, 13:29 ]
A NIE WIECIE CO STYM OLEJEM ZOSTAWIC CZY WYMIENIC NA GĘŚCIEJSZY ?

beryl - 2014-11-07, 22:38

goldberg100 napisał/a:
nie chciał bym za bardzo ingerować w silnik bo chce ją na zabytek

A co to za ingerencja w silnik? Poprawisz fabrykę i tyle. Możesz wymienić popychacze, może coś pomoże, tylko kupuj INA.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group