BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Pompa progowa M57 e46

kucyfir - 2015-02-04, 11:15
Temat postu: Pompa progowa M57 e46
Witam wszystkich. Mam problem z pompą progową. Problem zaczął sie ostatnio przy wysokich mrozach ( nie wiem jaki to ma związek ) Przy przekręceniu zapłonu nie słychać pompki progowej, musze przekręcać i cofać zapłon kilka razy aż zaskoczy wtedy ją słychać i auto odpala bez problemu. Po odpaleniu - chodzi jak zegarek. Pierwszy raz zdarzyło mi sie to ok 1,5 miesiąca temu przy pierwszych mrozach tej zimy, też długo odpalałem. Choć wtedy myślałem, że świec nie grzałem ( Jeżdze benzyną w pracy i mogłem pomylić ) Byłem nie świadowmy problemu. Póżniej było w porządku, do niedzieli. Dziś jest środa a ja zastanawiam sie czy odpale jutro auto. Podpiąłem wczoraj u kumpla auto pod kompa i wyskoczył błąd pompy niskiego ciśnienia. Błąd skasowany, do końca dnia było ok. Dziś wchodze do garażu w aucie pokazuje +3 st. Przekręcam kluczyk i nic, pompy nie słychać. Odpaliła za drugim razem. Pytam was czy moze mieliście podobny problem. Sam nie wiem od czego zacząć, czy to koniec pomki progowej czy może tej w baku. Jak moge sam sprawdzić cokolwiek, czy prąd dochodzi do pomki ? Bo dziwne, że tylko bo dłuzszym postoju jest problem. Za jakąkolwiek pomoc z góry dziękuje i Pozdrawiam.
robson253 - 2015-02-04, 12:18

Cóż miałem podobny problem w Bravo tylko w benzynie. Parę razy musiałem przekręcić kluczyk aby pompa zaczęła podpompowywać paliwo przed odpaleniem i wiadomo po odpaleniu. Tez myślałem że mi pompa siada a przyczyna był przekaźnik który miał ponadpalane styki które luźno siedziały w gnieździe i bezpiecznik który miał też słaby styk w gnieździe. Lecz zdarzało mi się to przy mrozach. problem ustał po wyczyszczeniu styków papierkiem ściernym i popsikaniem spreyem do styków :) od tego można zacząć bo napewno w aucie masz taki przekaźnik który jest załączany sygnałem z komputera :) bo od niego najpierw zależy czy pompa dostanie prąd. Jeżeli jest wszystko z nim ok to następny krok to sprawdzenie przewodów czy nie maja gdzieś przypadkiem przerwy w obwodzie a na samym końcu siada wiadomo pompa. mam nadzieję że trochę pomogłem.
kucyfir - 2015-02-04, 12:55

Dzięki za odpowiedż robson. Mam dziś troche czasu i wertuje po necie. Myślałem też o tym przekażniku, bo wyczytałem że kilka osób miało podobny problem. Teraz szukam schematu przekażników w e46. Może pomożecie. Pozdrawiam.
robson253 - 2015-02-04, 13:20

Jak chcesz to mogę Ci fiknąć na maila książkę sam naprawiam do BMW E46 może tam coś znajdziesz na ten temat . Bo można też w bardzo szybki sposób sprawdzić czy też przekaźnik stanowi problem mostkując odpowiednie piny ze sobą w owym gnieździe przekaźnika który jest odpowiedzialny za pompę. Jeżeli pompa zadziała to znaczy że winny jest przekaźnik lub coś co jest przed nim. Pin 30 to jest stały plus z akumy tylko nie pamiętam który idzie plusowy na pompę majacy oznaczenie albo 85 lub 86 albo niech ktoś mnie poprawi ...
kucyfir - 2015-02-04, 13:58

Jeśli to nie problem to byłbym bardzo wdzięczny, chodzi mi tylko o jakiś rysunek poglądowy przekażników bo nie znalazłem nic w necie. Podobno można zamienić 3 z 1 od klaksonu i sprawdzić z tym, że trzeba właśnie wiedzieć który co do czego itd. Pozdrawiam. Kucyfir@g.pl
robson253 - 2015-02-04, 17:14

Cóż no ja robię w inny sposób ale tak też można :) mostkowanie jest pewniejsze czy podłączanie na krótko bo przynajmniej od razu wiadomo gdzie leży przyczyna odnośnie takich rzeczy :) Na maila już CI wysłałem to co trzeba i oby pomogło :)
kucyfir - 2015-02-04, 19:36

Dzieki robson, ale jeszcze nie przegladałęm. Zabrałem sie po południu za podmiane przekażnika. Zdemotowałem schowek oraz plastikową osłonę kabli i przekażników. Wyjmując kolejno przekażniki i sprawdząjąc na zapłonie okazało sie, że 1 z lewej odpowiedziałny jest za pompe. Po wyjęciu na jego miejsce dałem drugi z lewej ( napewno sprawny ) ponieważ mają te same parametry. Zobaczymy jutro z rana czy będzie zmiana. Napisze co i jak bo może ktos bedzie miał kiedyś podobny problem.

[ Dodano: 2015-02-05, 19:24 ]
Witam. Problem rozwiązany. Faktycznie przekażnik musiał szwankować bo teraz po zmianie nie ma żadnego problemu z rana z odpalaniem auta. Natomiast zauważyłem, że dłużej muszę czekać na rozgrzanie foteli, ponieważ uszkodzony przekażnik umieściłem w miejscu ( przekażnik nr. 2 drugi z lewej ) które odpowiada właśnie za ogrzewanie w samochodzie, także fotele grzane i nawet chwilowa podmianka go na nowy od poloneza ( jak co niektórzy sugerowali że pasuje - choć gabarytem i pinami taki sam ) też nic nie pomogła. Przekażnika od poloneza auto ( nie widziało ). Pozostaje mi tylko kupno nowego. Mimo wszystko na tą chwile pompa działa i mam nadzieje, że tak zostanie. Pisze to wszystko bo kiedyś ktoś może mieć podobny problem i zanim pojedziemy do mechanika sprawdzmy to i owo.

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group