BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Trzęsie budą na wolnych E30 M40b18

suri99 - 2015-06-06, 17:18
Temat postu: Trzęsie budą na wolnych E30 M40b18
Witam
Otóż mam taki problem a dokładnie z silnikiem M40b18. Na wolnych obrotach silnik nie równo pracuje trzęsie całym autem stało się tak po wymianie oleju, filtru, kablach zapłonowych i świec. Nie wiem co może być przyczyną wymieniłem już kopułkę i palec, wyczyściłem przepustnicę podmieniłem przepływomierz dalej to samo. Po odpięciu przepływki auto raz gaśnie, a innym razem nie. Dodam jeszcze, że samochód stracił swoją moc jedzie dużo słabiej niż przedtem. Nie ma instalacji gazowej. Ktoś wie co to może być ??

Pozdrawiam.

Cypisek - 2015-06-07, 08:50

A może skopałeś kolejność przewodów zapłonowych?
suri99 - 2015-06-07, 09:55

Skopałem kolejność na początku jak założyłem nowe przewody, ale później je przełożyłem poprawnie.
Cypisek - 2015-06-07, 13:09

Jakie świece? NGK? Próbowałeś po kolei ściągać fajki ze świec?
suri99 - 2015-06-07, 13:21

Świece Ngk wszystko podłaczone dobrze. Kable zapłonowe max gear może one są skopane ? Przebicia żadnego nie mają bo sprawdzałem.
ChriS - 2015-06-07, 15:32

Telepie tylko na wolnych czy na wyższych obrotach też nierówno pracuje?
Masz iskrę na wszystkich 4 cylindrach ?

Cypisek - 2015-06-07, 17:03

Świece NGK od czasu uruchomienia produkcji we francji znacznie straciły na jakości. Ściągaj fajki ze świec i sprawdź który gar nie pracuje lub kuleje. Następnie możesz przełożyć śwece razem z kablem z innego cylindra.
suri99 - 2015-06-07, 20:06

Telepie tylko na wolnych na wysokich ok i kreci się normalnie do odcinki. Czyli mam odpalić auto i ściągać fajki ze świec ? Dobrze rozumiem ??
Cypisek - 2015-06-08, 10:23

suri99 napisał/a:
Czyli mam odpalić auto i ściągać fajki ze świec ? Dobrze rozumiem ??


Tak, chyba że się boisz to gaś ale wtedy trudniej ocenić czy praca silnika się zmienia ; ]

suri99 - 2015-06-08, 12:48

Nie no dam rade :D Czyli odpalam auto i odłączam falki ze świec i sprawdzam czy praca silnika się zmienia czy nie. ?
Adam86 - 2015-06-08, 18:09

Tak. Jeżeli ściągniesz fajke ze świecy, i silnik zacznie kuleć/nierówno pracować to znaczy że na tym cylindrze układ zapłonowy działał poprawnie. Jeżeli ściągniesz fajkę i nie będzie żadnej różnicy w pracy silnika to na tym cylindrze jest problem z zapłonem.
suri99 - 2015-06-08, 18:15

Ok dzięki za wytłumaczenie będę sprawdzał. :D
ogolny - 2015-06-08, 21:09

A jak Cię kopnie to masz przebicie :lol:
suri99 - 2015-06-13, 11:03

Witam po przerwie, ale dopiero teraz miałem możliwość sprawdzić te przewody, a więc zrobiłem tak jak mówiliście odłączałem fajki ze świec i sprawdzałem co się dzieje. Niestety przy każdym cylindrze było to samo czyli po całkowitym wyjęciu fajki silnik zaczynał się telepać i po chwili gasnąć. Czy to oznacza, że kable są dobre i to nie w tym jest przyczyna złej pracy silnika ? .
Cypisek - 2015-06-13, 13:49

Czyli raczej wszystko z przewodami i świecami w porządku, chyba że źle dobrałeś świece zapłonowe.

Zobacz gumę łączącą przepływomierz z kolektorem, czy przypadkiem gdzieś nie pękła i nie zasysa lewego powietrza.

suri99 - 2015-06-13, 16:25

No popatrzę ale już sprawdzałem wcześniej psikałem, plakiem na nią i było git, ale jeszcze sprawdzę ją dokładnie.
Cypisek - 2015-06-14, 08:50

A filtr paliwa wymieniałes?
suri99 - 2015-06-14, 11:01

Dzisiaj sprawdziłem gumę od przepływki i wszystko z nią git, ale włączyłem auto z odłączoną przepływką i obroty jakby się unormowały spaliny tak bardzo nie śmierdziały jak z podłączonym przepływomierzem jak silnik złapał trochę temperatury to znów zaczął kulać. Czy to są oznaki walniętej przepływki ?.

Filtra paliwa jeszcze nie wymieniałem.

Cypisek - 2015-06-14, 14:43

Bardzo możliwe że przepływka. W niej siedzi jeszcze jeden czujnik temperatury.

[ Dodano: 2015-06-14, 15:43 ]
A jeszcze jedno. Odłącz sondę, wtyczkę masz pod podstawą akumulatora.

suri99 - 2015-06-14, 20:14

Sonda jest nowa, jak ją odłączę to nie ma różnicy.
beryl - 2015-06-14, 22:48

suri99 napisał/a:
wcześniej psikałem, plakiem

Nie wiem dlaczego ludzie ciągle tym plakiem psikają. Przecież przy takich próbach ujeb@ne będzie wszystko. Benzynę albo rozpuszczalnik się bierze i pędzlem namacza. Jeszcze przy okazji wyczyścicie sobie coś, a nie upierdzielicie plakiem.

Tak na marginesie, wie ktoś jak sprawdzić ten czujnik temp. w przepływce? miernikiem np?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group