BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Jak właściwie powinno być?

Marcin320i - 2004-03-22, 21:46
Temat postu: Jak właściwie powinno być?
Witam!

W mojej E30 (silnik M20, 90rok) po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna nierówno pracować. Czy to oznacza coś złego? :shock: Jak właściwie powinno być, bo spotkałem się z różnymi opiniami?

urbi - 2004-03-22, 22:24

wydaje mi sei ze to normalne bo silnik lapie lewe powietrze ... ale moge sie mylic :P
Anonymous - 2004-03-22, 22:27

Podobno w tych silnikach to normalne, u mnie też tak jest. Miarodajne jest sprawdzenia ciśnienia sprężania lub to ile silnik spala oleju.
urbi - 2004-03-22, 22:31

a mam chociaz troche racji ?
Marcin320i - 2004-03-22, 22:36

Oleju spala jakieś 0.8l na 1 tys. km, czasami troche mniej
To chyba nie najlepiej ;)

loko - 2004-03-22, 22:51

co do oleju to jeszcze norma na ten silnik... choć mój bierze 1l na 10tys...

co do korka to normalne że gaśnie.... i lepszy silnik tym gorzej powinien chodzić po odkręceniu korka...

pomyślcie chłopaki.. z pokrywy zaworów idzie odma prosto do kolektora ssącego więc jak odkręcacie korek wlewu oleju to wtedy tamtędy wlatuje powietrze a potem ciągnięte przez odmę do kolektora powoduje to że się komp gubi bo ma więcej powietrza niż mu się wydaje (więcej niż zmierzył przepływomierzem dlatego się dusi bo za uboga mieszanka)

urbi - 2004-03-22, 22:58

no to dobrze mowilem :lol:
jednak mi to forum sluzy 8)
a on napisal ze 0,8 na 1 tys a nie tak jak tobie 1 litr na 10tys !! !

Anonymous - 2004-03-22, 22:59

W instrukcji stoi, że max zużycie oleju może być 0,15l na 100km :shock:
urbi - 2004-03-22, 23:00

1,5 litra na 1000 km :shock: :?:
Marcin320i - 2004-03-22, 23:04

Dzieki !! ;)
Co do tego oleju - warto kombinowac zeby zmniejszyc zuzycie, czy dac sobie spokój?
Boje sie uzywac jakichs wynalazkow zageszczajacych wiec leje poprostu zwykly mineralny Lotos i specjalnie sie nie przejmuje :)

urbi - 2004-03-22, 23:12

sa jakies tam dodatki do olei al aj sei an tym nei znam ja mam tylko (jak narazie) rower :P
ale zdaje mi sei ze lepiej to jakos ograniczyc. a nie zyga ci nigdzie olejem czy tylkos ie spala ?
i 1,5 litra na 1000 to zaadzuo jak lejesz ok 4 litrow na 10 tys to po 3 mial bys pusto to jest jakas paranoja :?

Anonymous - 2004-03-22, 23:16

Jak Ci to nie przeszkadza, to ok, bo wynalazków to rzeczywiście lepiej nie stosować. Apropos na Młynarskiej jest sklep, w którym sprzedają olej z beczki, wychodzi trochę taniej (np.Mobil 1 15W40 za 14zł). Nie wiem czemu robię im reklamę, bo jak byłem, to akurat beczka się skończyła :(
kaprys - 2004-03-22, 23:23

Motul chłopaki...Motul
urbi - 2004-03-22, 23:25

kaprys napisał/a:
Motul chłopaki...Motul


cio :?:

loko - 2004-03-22, 23:26

hehe...

co do zużycia to pamiętaj że nie zawsze musi być mokra plama jak stoisz... czasem zdarza się że olej leci tylko wtedy kiedy silnik pracuje. miałem tak, po pół roku dolewania 1l na 100km okazało się całkiem przypadkiem że cieknie mi olej z czujnika ciśnienia... czyli tylko i wyłącznie jak pracował silnik.

urbi - 2004-03-22, 23:29

no ale nie bylo nic nigdzie w komorze silnika zarzygane olejem ? chyba powinno chyba ze czujnik wisi gdzies nad ziemia i nei ma juz na co skapywac tylko na ziemie podczas jazdy :?:
SmasherE30 - 2004-03-23, 00:07

Kaprys ... co takiego fajnego jest w motulu? Zalewasz? Jakim?

Co do pracy silnika po odkręceniu korka wlewy paliwa ... jak nie zarzygał Cię wytryskającym z rozrzadu olejem to super, jak nie zgasł to masz powód do zmartwień ... tu rzeczywiście wszystko obrazuje ciśnienie sprężania ... kieś nieszczelności...

Co do dodatków ... zapomnij o Xeramiku i tak na prawde całej reszcie. Opini o Xado nie znam... najprędzej (jeśli chodzi o dodatek do oleju silnikowego) własnie tej firmie bym zaufał, ale to raczej nie ma sensu. Jak bedziesz opylał silnik, czy samochód to zalej, ogranicza kłęby dymu z wydechu, ale znam opinie, ze po otwarciu takiego zalanego silnika był okropny syf :?
Pozdro!

loko - 2004-03-23, 00:11

smascher, nigdy cie nie opryska walek olejem jak odkręcisz korek na normalnie chodzącym silniku na wolnych obrotach...
urbi - 2004-03-23, 00:12

przed sprzedaza nic nie zalewaj bo pozniej ten co kupi bedzie cie wyklinal itd ... to jest taka polska mentalnosc ... sprzedac kota w worku
SmasherE30 - 2004-03-23, 00:20

Loko napisał/a:
smascher, nigdy cie nie opryska walek olejem jak odkręcisz korek na normalnie chodzącym silniku na wolnych obrotach...

No nie byłbym taki pewien ... chlapie :roll:

Cytat:
przed sprzedaza nic nie zalewaj bo pozniej ten co kupi bedzie cie wyklinal itd ... to jest taka polska mentalnosc ... sprzedac kota w worku

To w akcie desperacji, gdy chcesz opylić auto, a oczywiste jest że silnik żre litr oleju na 100km. Wtedy lejesz preparat i wartość auta wzrasta o 20% :!:
Dla niektórych osób to jedyne wyjście. Oczywiście ciesze się, że są uczciwi ludzie, którzy wyjaśnia iż swoje silnik przeszedł i najlepiej go wyremoncić...

Deggial - 2004-03-23, 07:58

dla mnie to nie jest normalne ze silnik gubi obroty przy odkreceniu korka
na Twoim miejscu sprawdziłbym cisnienie na garach bo to moze byc uszczelka pod głowicą lub pierscienie

0,8l/100 to jest smok mi bierze tyle samo ale na 10000 km (524td E-28)

silnik po odkreceniu korka wlewu oleju nie moze sie nawet zakrztusic

sprawdz czy nie masz płynu chlodzącego w oleju tzw. emulsji

pozdrawiam i czekam na komentarze

Gość - 2004-03-23, 08:19

Deggial napisał/a:
dla mnie to nie jest normalne ze silnik gubi obroty przy odkreceniu korka
na Twoim miejscu sprawdziłbym cisnienie na garach bo to moze byc uszczelka pod głowicą lub pierscienie

takie zjawisko występuje we wszystkich silnikach muj nie bierze grama oleju a po odkręceniu korka telepie nim na wszystkie strony,tak jak loko napisał bierze się to z tego ,że silnik na wolnych obrotach ma przymknięty prawie do końca przepływomierz a za wolne odpowiada silnik krokowy który miedzy innymi bierze powietrze z odmy a co zatem i dzie z wnętrza silnika nagła zmiana cisnienia w silniku powoduje takie zjawisko

Marcin320i - 2004-03-23, 09:33

Bede musial dokladnie zmierzyc ubytki tego oleju ;) Dotychczas obserwowalem kontrolke poziomu oleju (check), kiedy sie zapala wlewam 0,5l oleju (starcza na jakies 800 km ), sprawdzam na bagnecie i jezdze dalej.
Z wydechu nie wydobywaja sie jakies niepokojace kleby dymu, po odkreceniu korka nie chlapie olejem. Ubywa troszke plynu chlodzacego, ale to chyba dlatego, ze chlodnica nie jest szczelna
Moze niepotrzebnie sie przejmuje...

loko - 2004-03-23, 10:00

deggial, nie wiem gdzieś się tego naczytał ale niestety jesteś w błędzie, przeczytaj mojego posta jeszcze raz dokładnie i pomyśl logicznie... :-/
Gość - 2004-03-23, 22:56

Deggial napisał/a:
silnik po odkreceniu korka wlewu oleju nie moze sie nawet zakrztusic


kompletna bzdura:!:..... nie będę pisał czemu bo koledzy dosć fachowo to wyjaśnili i podpisuję się pod tym obiema rękami

loko - 2004-03-23, 23:42

jeśli jest to chętnie ją poznam... zkoro jest szczelny no to gdzie moze uciekać skoro nie widać na zewnątrz? do leju.. ale to łatwo sprawdzić...
sarna1 - 2004-03-24, 00:13

przybywa ''oleju'' na bagnecie - korek jest zarzygany itp.
Gość - 2004-03-24, 10:42

na pokrywie głowicy osadza się substancia wyglądająca jak musztarda to samo na korku pozatym w lepszych warsztatach mają taki prubnik który wsadzają ci do zbiornika płynu z chłodnicy i po zabarwieniu na odpowiedni kolor wiedzą czy jest olej w płynie czy nie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group