|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Big problem autko nie odpala jak jest cieple :(
Gepard - 2004-06-07, 20:13 Temat postu: Big problem autko nie odpala jak jest cieple :( Dzis to zaobserwowalem bo przewaznie jade z punktu A do punktu B. Sprawa wyglada tak na zilnym silniku odpala na benzynce bez problemu wszystko jest oki natomias gdy silnik osiagnie swoja normalna temperaturke to nie ma szansy go odpalic ani na benzynie ani na gazie. Dopiero jak temperatura spadnie mniej wiecej o polowe to silniczek zalapuje ale tylko na gazie kolejna dziwna sprawa jest ze gdy autko chodzi rozgrzane na gazie to po przelaczeniu na benzyne odrazu gasnei wogole przestaje pracowac na zimnym chodzi. Dodam ze silniczek to 3,5 litera z 86 roku. Z gory dziekuje za pomoc bo troszke zglupialem
Gość - 2004-06-07, 23:19
moze pompa? ale jak na gazie nie pali to chyba nie pompa...
ja natomiast mam taki problem ze jak jest zimny to czasami moge krecic do usranej.... w koncu sie poddaje i musze wracac do domu nie wiem co jest...mam nadzieje ze to nie pompa!!
Miki - 2004-06-09, 10:13
Charles a kiedy ostatnio regulowałeś zawory
Gość - 2004-06-09, 12:59
no one sa do regulacji bo troszke klepia myslisz ze moze to byc przyczyna?!
P.S. sorry ze tak pozno odpisuje ale forum cos sie nie chce odpalac
Miki - 2004-06-09, 17:59
No u mnie jak byl zimny to za cholere nie chcial odpalić (przy nowej baterii). Jeden fachowiec zalecał nawet spzredac go albo robic remont silnika!!!!!!!!!!!!! Po regulacji odpala jak zimny za pierwszym nawet w -20.
SmasherE30 - 2004-06-09, 20:02
łosiek ... koledze chodzi o to, że nie odpala na CIEPŁO.
Miki - 2004-06-09, 20:20
SmasherE30 napisał/a: | łosiek ... koledze chodzi o to, że nie odpala na CIEPŁO. |
ok ale charles ma taki problem że mu na zimno nie odpala
SmasherE30 - 2004-06-09, 21:45
kurczę ... sorki, nie doczytałem, skupiałem się na temacie
a co do problemu Geparda to bardzo dziwne...
złapałem za ksiunzkę i tak czytam i wybieram najbardziej prawdopodobne sterki, odpowiedzialne za słabe odpalanie na ciepło:
- zbyt niskie napięcie cewki zapłonowej(nieee)
- znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu (no ale to motronik zapłon sam się ustawia ... komp dał ciała??)
- zbyt bogata mieszanka z powodu parowania paliwa i opadania jego kropli po silnym nagrzaniu
- złe usawienie przepustnicy
spróbuj uruchamiać furę z pedałem gazu w podłodze i daj odpowiedź
inne opcje:
- nie wyłącza się wyłącznik termiczno-czasowy (ew. wymienić),
- nieszczelny wtrysk rozruchowy (nie wiem jaka jest budowa M30 z tamtych lat ew.sprawdzić),
- nieszczelny obwód doprowadzania powietrza (sprawdzić szczelność dolotu)
- niewłaściwa zawrtość CO w spalinach (w obudowie przepływki jest śrubka odpowiedzialna za stężenie tego gazu)
- zbyt duże ciśnienie paliwa,
- niedrożny, lub załamany przewód odpływowy między regulatorem ciśnienia a zbionikiem,
- uszkodzony czujnik temeratury cieczy chłodzącej,
- nieszczelne wtryskiwacze,
- uszkodzona przepływka,
W pyte tego jest, bo to trudny temat po prostu
lokop e30 320i - 2004-06-10, 00:25
Qrwa ludziska pozakladajcie se instalki konkretne a nie gaznikowe,
Pelna elektronika musi byc..
Gość - 2004-06-10, 11:43
Gepard sorry ze zabralalem Ci watek! dzieki za podpowiedz musze czym predzej wyregulowac w takim razie zawora!
a moze ktos przetlumaczyc alfabet lokopa? bo malo z tego zrozumialem:
"pozaklafjcie se insaalki " - co to jest?
urbi - 2004-06-10, 12:16
pozakladajcie se instalki - pewnie chodzi zeby zakladac instalki gazowe na kompa nie na "śrubke"
przynajmniej tak ja to zrozumialem
Miki - 2004-06-10, 16:04
urbi ja też to tak zrozumiałem
Gepard - 2004-06-13, 13:35
Smasher tez siedzialem z ksiazunia w renku i nic wsio oki mam wrazenie ze przeplywka umiera bo ostatnio nawetr na zimnym nie chcial odpalic zalalo biedactwo i tyle obstawiam przeplywke musze zrobic jej przeglad za pomoca opisu Yoshiego. No coz pompa jest iskra tez skoro na gazie. Zostaje przeplywka lub wtryskiwacz rozruchowy.
cezar - 2004-06-14, 11:09 Temat postu: Przepływka? A co ma przpływomierz do odpalania z gazu????!!!!
Gepard - 2004-06-14, 19:44
wlasnie tez mnie to zastanowilo jezdze narazie na samym gazie i odziwo na cieplym silniku autko odpala lepiej niz na benzynce
Gość - 2004-06-14, 21:52
Mam wrazenie ze Smasher wie najlepiej.... Kurcze moze i mi pomozesz? 8)
A tak serio:
3,5l jest b.czule na zle ustawienie zaworow, jak masz za ciasno....po rozgrzaniu sa podparte - czy jak juz zapali taki goracy, to silnik pracuje rowniutko? - jezeli tak, to nie zawory..... (wszyskie musza byc na 0.35mm) jezeli sie "telepie" to 90% ze to podparte zawory.
dwa: bardzo mozliwe ze walnal czujnik temp cieczy chlodzacej informujacy motronic. Jezeli tak jest, caly czas zalewa silnik z wtryskiwacza rozruchowego i dlatego nie chce zapalic.
no i na koniec sprawdz swiece, kopolke, palec i przewody WN, moze byc tak ze iskra jest b.slaba i normalna ilosc mieszanki (nie na "ssaniu") ma problem z zapaleniem...
PS: caly czas mowie o etylinie....nie mam pojecia o LPG
Gepard - 2004-06-14, 22:51
a zaworki regulowalem jakis miesiac temu (0,25 i 0,3 za rada Loko) i autko od tego czasu znacznie lepiej pracowalo i teraz na gazie pracuje jak na moj model super plynnie Jutro sprobuje odpiac jeszcze wtryskiwacz rozruchowy moze sie zawiesil lub walna wlacznik termiczny. Choc bardziej jestem sklonny mojej teori ze walnela przeplywka bo ostatnio mialem z nia problemy autko na benzynce nie zawsze reagowalo na pedal gazu i na wolnych czasami "pracowalo" jak z odlaczona przeplywka czyli gaslo falowaly strasznie obroty a z ogledzin zewnetrznych wyglada na to ze ten przeplywomierz sowje przeszed jest polepiony na pare rodzi silikonow i wogole wyglada conajmniej nie symetrycznie Najlepiej jak bym przelozyl z jaiegos sprawnego modelu i sprawdzil a Tak woli przypomnienia nie wiem czy to pisalem w sumie autko odpala na gazie na cieplym teraz bardzo dobrze mysle ze jak pisalem post poprostu swiece byly zalene i dlatego nei chcial zalapac. Druga sprawa benzynka padla do konca bo nie chodzi wogole pompa sprawna bo to przetestowalem wiec obstawiam przeplywke.Jak sadzicie??
Gość - 2004-06-15, 14:00
Gepard napisał/a: | a zaworki regulowalem jakis miesiac temu (0,25 i 0,3 za rada Loko) |
Loko ma M20 i niech sobie poczyta na e30.de ze w M30 fabryka zaleca 0,3 ssanie a 0,35 wydech. Co do optimum uzytkownicy ustawiaja na 0,35 wszystko. http://www.behindmatrix.c...t/f00401/06.htm - ostatni przypis "Ventilspiel"
Poza tym....juz mogly Ci sie poprzestawiac
Gepard napisał/a: | Choc bardziej jestem sklonny mojej teori ze walnela przeplywka bo ostatnio mialem z nia problemy autko na benzynce nie zawsze reagowalo na pedal gazu i na wolnych czasami "pracowalo" jak z odlaczona przeplywka czyli gaslo falowaly strasznie obroty a z ogledzin zewnetrznych wyglada na to ze ten przeplywomierz sowje przeszed jest polepiony na pare rodzi silikonow i wogole wyglada conajmniej nie symetrycznie |
Jezeli Ci gaz strzelil lub tak jak piszesz polepiony masz ten przeplywomierz to duza szansa ze to juz szrot. Kolega ma 735 '92 i mamy te same problemy. Po strzale gazu przeplywomierz jak sie nie rozleci to sie rozreguluje i zadko udaje sie go juz dobrze ustawic.'
Aha, falowanie.....a czy sonde L masz sprawna? Po gazie sonda tez potrafi szybciej sie "skonczyc" zwlaszcza na taniej instalacji.
Gepard - 2004-06-15, 18:02
Sondy wogole nie mam w tym modely motronica wogole nie byla montowana A jezeli chodzi o zaworki to wczesniej mialem jak sprawdzilem luz rzedu 0.15-0.2 wiec i tak jest lepiej zgodnie z ksiazka i wszystkimi mi znanymi zrodlami powinno byc 0.3 wiec weydech tak a z wlasnego doswiadczenia i nie tylko wiem ze ssace mozna ustawic ciasneij co poprawia napelnianie sie cylindra mieszanka a nie na ten temat jest post. Prawdopodobnie w ten weekend rozbiore przeplywke i zdam relacje co i jak.
michu=bdg - 2011-03-02, 23:09
witam mam sprawe mam bmw e30 1.8 i cos długo kreci jak ma odpalic a druga sprawa jest tego typu ze ciezko odpala na cieplym silniku moze ktos mi podpowie co to moze byc
Yabi - 2011-03-03, 07:58
Jaki silnik m10 czy m40? Na początek podmień cewkę i zajrzyj też do kopułki.
Cypisek - 2011-03-03, 08:26
michu=bdg napisał/a: | witam mam sprawe mam bmw e30 1.8 i cos długo kreci jak ma odpalic a druga sprawa jest tego typu ze ciezko odpala na cieplym silniku moze ktos mi podpowie co to moze byc |
przepływomierz i czujnik temperatur silnika (niebieska wtyczka)
michu=bdg - 2011-03-05, 10:35
witam mam problem mam e30 1.8 i cos dlugo kręci zanim odpali. druga sprawa jest tego typu ze nie chodzi na rozgrzanym silniku
[ Dodano: 2011-03-05, 10:38 ]
a ten czujnik i przepływomierz jak mozna sprawdzic
[ Dodano: 2011-03-05, 10:47 ]
silnik mam m40 a zawory to tez moga byc bo tak mi mowil mechanik a tam sa samoregulatory
maaaad - 2011-03-05, 11:32
Cypisek dobrze pisze - sprawdzić te czujniki, ewentualnie wiązkę. Niebieski czujnik - do lodówki, sprawdzić opór, do zimnej wody, sprawdzić opór, później do gorącej, sprawdzić opór. Przy -10 opór powinien wynosić od 8,2 do 10,5 kiloOmów, przy +20 od 2,2 do 2,7 kiloOma, przy +80 od 300 do 360 kiloOmów.
michu=bdg - 2011-03-05, 11:49
a jesli bedzie ten cyujnik ok to zawory moga byc przyczyna ze nie chodzi na rozgrzanym silniku
[ Dodano: 2011-03-05, 12:09 ]
Cypisek, ten czujnik kupilem nowy bo byl walniety
[ Dodano: 2011-03-06, 17:51 ]
maaaad, co moze byc w koncu ta przyczyna bo wymienilem czujnik temperatury wody przeplywke i nadal nie wiem co jest niech ktos mi pomoze
[ Dodano: 2011-03-07, 19:13 ]
maad co moze byc ze e30 1.8 nie chce zapalic na rozgrzanym silniku
[ Dodano: 2011-03-08, 21:40 ]
[ Dodano: 2011-03-15, 19:57 ]
Cypisek, siema czy cewka moze byc przyczyna ze bmw e30 1.8 ciezko zapala na rozgrzanym silniku
|
|