BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

Projekty i realizacja - [ 70%] [e30] dominik 327 tbo

Dominik - 2007-08-12, 20:59
Temat postu: [ 70%] [e30] dominik 327 tbo
Długo to trwało, ale wreszce wyjechałem. Sporo jest jeszcze do zrobienia... ale do rzeczy:

silnik 2,7 z głowicą od 2.0 (731)
tłoki frezowane (st.sprężania 8:1)
blok oringowany
mocniejsze szpilki
głowica obrobiona przez Smashera (dzięki !! ) :)
turbina Garett T3/T4
pompa Walbro 255 lph
regulator paliwa ustawiony na 4 bary
niestety na razie seryjny wydech, który znacznie ogranicza silnik przy wyższych obrotach
wkrótce przelotowy
seryjny komputer
wtryski: aktualnie 190cm3 od m50b25 a na półce 315cm3, które będą zamontowane razem z SMT7 - bez tego po założeniu wtryskiwaczy silnik zalewało i strasznie szarpał
SMT7 i mapsensor będą montowane w tym tygodniu

zawieszenie:
gwint+5 śrub+tarcze 300mm

wrażenia:
samochód jeździ lepiej niż przedtem...:)
bez wydechu samochód przyśpieszał szybciej ale było koszmarnie głośno
turbo wkręca się od ok 3 tys. obr.
aktualne doładowanie to 0,6 bara
dyfer 2,79 jeszcze tylko kilka dni - jego miejsce zajmie S3,25
projekt jest w fazie rozwoju i myślę, że będzie lepiej
wiszące kable i druciarskie opaski będą oczywiście usunięte

OGROMNE DZIĘKI DLA NOKERA !! !!!!

przepraszam za słabą jakość zdjęć












Yakuzatti - 2007-08-12, 21:03

KAWAŁ PORZĄDNEGO MIĘSA! :twisted: :twisted: :twisted:
Robsy-M-Technic - 2007-08-12, 21:04

Przekozak :shock: A czemu regulator paliwa masz ustawiony na 4 bary? Nie powinno być więcej? Pozdrawiam :)
yoshi - 2007-08-12, 21:05

ale fajna dmuchawka, a jak z dołem zakułeś, jak tak to ile cię to kosztowało :?: :D
gratki za projekt super sprawa

buni - 2007-08-12, 21:17

pieknie...mamy pierwsza e30 HMT ;) BRAWO !! !

p.s.
nie tra Ci te felgi z tylu ? ja sobie takimi powyrywalem tylne blotniki...:(:(

Mauser - 2007-08-12, 21:23

:brawo: :brawo:
Nareszcie na forum . . .
Jak to jest z wydajnością wtrysków/ciśnieniem doładowania/ciśnieniem paliwa? Wszystko obliczone?
Tłoki rozumiem że seria z Ety . . .?
Acha . . .jak możesz to zapodaj fotki jak przerobiłeś kolektor

Dominik - 2007-08-12, 21:32

Ustawiłem 4 bary bo wyżej zalewało silnik na wolnych. Ciśnienie w listwie zwiększa się wraz z wzrostem ciśnienia w kolektorze. Dołu nie ruszałem. Silnik był złożony z nowymi pierścieniami, panewkami itd. Opierałem się na doświadczeniach ludzi z e30tech. Jest tam dużo mocnych aut praktycznie na seryjnych gratach. Co do felg to musiałem sklepać ranty. W zasadzie tarło na nierównościach gdy z tyłu siedziały 2 osoby. Jak jeździłem sam było ok. Wydajność wtrysków 315cm3 dla 6 cylindrów to ok 350KM więc jest b.duży zapas. Tłoki od 325i. Zdjęcia kolektora wrzucę niebawem.
SmasherE30 - 2007-08-12, 21:32

Mauser ... nic nie trzeba liczyć ... wiadomo że tamte 315tki starczą ... ustaleniem optymanego dawkowania paliwa zajmie sie SMT jak się już sam nauczy albo ktoś kumaty go przekalibruje.

Dominik, jak na tę chwile zmieniłbym tylko jedno ... przemalowałbym InterCooler tak żeby nie było widać napisu TOMSON bo wszyscy będa sądzić że ta firma w znaczącym stopniu przyłożyła łapę do tego projektu, co jak dla mnie byłoby nieporozumieniem...

Trzymam kciuki za powodzenie projektu od samego początku ... do samego końca.

Mauser - 2007-08-12, 21:42

Chodziło bardziej o ciśnienie paliwa przy określonym doładowaniu - czemu akurat takie . . .
No a teraz jak pisze Dominik wszystko jasne . . .

duch_robi - 2007-08-12, 21:48

W jaka moc celujesz??
Dominik - 2007-08-12, 21:59

Mam zamontowany adapter do seryjnego kolektora i wygląda podobnie do tego:

Moc...:) Nigdy nie zakładałem jakiejś konkretnej liczby. Zobaczę ile wyjdzie po wystrojeniu świnki i pomyślę co dalej... Apetyt rośnie w miarę jedzenia. :D

puz - 2007-08-12, 22:13

:prosze: pieknie i co tu wiecej gadac!!!
duch_robi - 2007-08-12, 22:21

Ok, zle zapytalem, nie o to jaka moc chcial bys osiagnac, bo kazdy chcial by oczywiscie ile wlezie -zapytam inaczej, po przerobkachktorych dokonales ilu koni mozna sie spodziewac tak +/-.
daniel325 - 2007-08-12, 22:35

no fajnie :spoko: planujesz jakos szybko zestroic? ciekawe ile auto zrobi na 1/4? jak obstawiasz?
Dominik - 2007-08-12, 23:12

Krótki filmik (4MB) pierwsze odpalenie, jeszcze z wtryskami od m20b25, regulatorem 3Bar.
Pierwszy wyjazd z garażu bez wydechu
Na 3 biegu brakuje paliwa już przy 4 tys. obrotów.(wtryski od m20b25, wtryski od m50 sprawują się lepiej ale i tak na wysokich obrotach robi się ubogo i temperatura spalin dochodzi do 850 st) Silnik wkręca się wyraźnie szybciej niż z seryjnym tylnim tłumikiem. Dlatego wykonanie wydechu zlecę firmie, która to ogarnie. Myślałem o El-tec. Rozmawiałem z właścicielem i powiedział, że będzie wydajnie i nie za głośno. Mierzyłem stoperem przyśpieszenie do 100 i wychodzi ok 7 s. Nie jest to rewelacja ale to dopiero początek... Po strojeniu i z dobrym wydechem liczę na 6 ?? Liczę na zakończenie prac w przeciągu 2 tygodni.
Podobne setupy na e30tech osiągają ok 250 koni. Ile będzie w moim przypadku będę wiedział wkrótce :D

alexil - 2007-08-12, 23:55

Kiedyś chodziły mi po głowie podobne pomysły ale na ziemię sprowadziły mnie koszty. Możes zdradzić ile mniej więcej Cię to kosztowało?


Pozdrawiam

Dominik - 2007-08-13, 08:18

alexil napisał/a:
Kiedyś chodziły mi po głowie podobne pomysły ale na ziemię sprowadziły mnie koszty. Możes zdradzić ile mniej więcej Cię to kosztowało?


Pozdrawiam


Nie wiem czy to dobry pomysł. Moja żona może to przeczytać. Jest bardzo wyrozumiała, ale... :lol:
Orientacyjne ceny gratów (orientacyjne, bo wiele z nich kupowałem b.dawno)
Turbosprężarka 1200 kupiona w Anglii (taka sama w Polsce ok 2000)
Intercooler 650
Adapter do kolektora 500 (niemiecki ebay - dzięki Slawo!!)
Blow off - 300
Przewody silikonowe, kolanka, węże do oleju, trójniki, taśma żaroodporna do wydechu itp - ok 1000
Większa chłodnica oleju z przewodami - 400
SMT7 - 600
Zegary EGT, ciśnienia doładowania, temp. i ciśnienia oleju, AFR - 1200
Wtryskiwacze - 600

Do tego trzeba doliczyć remont i modyfikacje silnika.
Koszty były większe, bo kupiłem sporo gratów, których nie wykorzystałem. Plany zmieniały się wraz z postępem prac. Myślę, że za kasę, którą wydałem dałbym radę wrzucić jakiś m52 lub m54. Ale chodziło o wyzwanie :D

Łukasz - 2007-08-13, 08:33

Wierzę, że po włożeniu tyle serca i trudu i kasy będzie efekt, który Cię zadowoli!!!
brain69 - usunięty - 2007-08-13, 09:53

dominik.................... siła, furka pierwsza klasa, gratulacje pomysłu i wykonania, trzymam kciuki za końcowy efekt
LUCAS_M3 - 2007-08-13, 14:09

Masakra - podoba mi się Twój projekt ale przyznam że koszty są spore ;/ ale na tym filmiku to silnik pracuje jak amerykański krążownik z silnikiem 5.0 :D kapitalnie
Pietrek - 2007-08-13, 16:45

Czy to ty w Chorzowie na BMW mani mówiłeś że składasz 327 turbo ? :) Jeśli tak to super, jeśli nie to znaczy że szykuje sie gdzieś druga zaturbiona eta :)

Projekt zasługujący na uznanie , ciekaw jestem jak to będzie latać po wystrojeniu :)
Powodzenia :spoko:

Dominik - 2007-08-13, 17:03

Dziękuję Panowie za dobre słowo i wsparcie :)

Cytat:
Czy to ty w Chorzowie na BMW mani mówiłeś że składasz 327 turbo ? :) Jeśli tak to super, jeśli nie to znaczy że szykuje sie gdzieś druga zaturbiona eta :)


Niestety, nie byłem ostatnio w Chorzowie, więc można się niedługo spodziewać kolejnego turbolota z szachownicą na masce :D

duchPW - 2007-08-13, 17:39

niezły z Ciebie kozak Dominik - wielki szacuneczek za złożenie takiej zabawki :spoko:
Mlody - 2007-08-14, 10:59

:shock: Niezla zabaweczka :twisted: Masz jakis filmik jak to jezdzi albo chociaz sam dzwiek :D


Sorry wrocilem po 2 dniowej trasie bez snu i nie wylukalem :oops: :P

Pietrek - 2007-08-14, 12:01

Przecież dał filmik ...
ANDRZEJ-BIELAK - 2007-08-14, 13:00

NIEZŁY LATAWIEC. :spoko:
Mam jedno pytanie, ile koni może przynieść złożenie takiego silnika bez turbiny, silnik 2,7 z głowicą od 2.0.
Spotkałem się z różnymi danymi, najlepiej jakies wykresik z hamowni.

Dominik - 2007-08-14, 13:36

Silnik jest odprężony, więc jako n/a nie ma takiej mocy jak silnik o st. sprężania np 10:1.
Silnik 2,7 o "normalnym" st. spr. jeżeli nawet będzie miał "tylko" 160-170 koni, będzie nadrabiał przebiegiem i wartością momentu obrotowego.
Kiedyś wklejałem ten wykres:

slawo - 2007-08-14, 19:49

wielki szacunek - i w koncu wrzucules to na forum!!!

od paczatku sledze ten projekt i to jest cos co mi sie marzy


naprawde jestes chlopie kozak!
trzymam kciuki za dalsze postepy przyjacielu!!!

nokerman - 2007-08-19, 22:37

Cóż moge dodać
jestem w tak komfortowej sytuacji że śledze i uczestnicze w tym projekcie na bieżąco (czego możecie mi pozazdrościć :mg: )
Noi Dominik, wypadałoby te 30% dorobić do końca wakacji no nie :wink:

PS. Opisał bym wrażenia z jazd testowych, ale nic nie pamietam bo zatkało mi oddech :lol:

brn69 - 2007-08-19, 23:26

takim to dobrze :D miodzio projekt :spoko:
Piotr_1 - 2007-09-16, 22:51

bez nowych wtrysków i smt to widzę jeszcze nie ma szans na pokaz możliwości, które rozpoczną się powyżej 4000 rpm ;) gratuluję zdrowego podejścia, podoba mi się :spoko:
Piotr_1 - 2007-09-16, 22:53

i mam pytanie, ten zestaw koletor wydechowy z ebaya to tylko wejście do turbiny jest w zestawie czy to wyjście na wydech też?
Gasper - 2007-09-16, 23:51

Ja również trzymam kciuki za projekt i pozdrawiam! :)
Dominik - 2007-09-17, 18:11

Piotr_1 napisał/a:
i mam pytanie, ten zestaw koletor wydechowy z ebaya to tylko wejście do turbiny jest w zestawie czy to wyjście na wydech też?


Adapter to tylko to co na rysunku. Mówiąc o wyjściu na wydech masz na myśli to co za turbiną ? Jeżeli tak to w komplecie z turbosprężarką była flansza do downpipe (w tym przypadku 3"), którą trzeba było przyspawać.

G-R-Z-E-Ś - 2007-09-17, 18:53

Stary podziwiam cie i życzę ci dużo powodzenia w dalszych realizacjach tego cuda :shock:
LUCAS_M3 - 2007-11-10, 16:13

i jak tam prace się posówają z uturbianiem buni :wink:
Przemass - 2007-11-10, 16:24

uturbiona juz jest :brawo:
LUCAS_M3 - 2007-11-10, 16:31

Przemass napisał/a:
uturbiona juz jest :brawo:


no niby tak ale jakoś relacje staneły w miejscu a przyznam że interesuje mnie ten temat i nie wiem dlaczego tak ucichł :wink:

Teodor - 2007-11-10, 17:49

LUCAS_M3 napisał/a:
Przemass napisał/a:
uturbiona juz jest :brawo:


no niby tak ale jakoś relacje staneły w miejscu a przyznam że interesuje mnie ten temat i nie wiem dlaczego tak ucichł :wink:



Zima nie zachęca do aktywności :wink:



Dominik naprawdę pięękne auto...tylko podziwiać za wytrwanie w planach. Jam ma pytanie troche z innej beczki...5 śrub na kołąch uzyskałes przez dystanse czy może cały kompletny zawias przeszczepiłeś np z compact'a :?:

nokerman - 2007-11-10, 18:25

Zawieszenie z Compakcika 8-)
Teodor - 2007-11-10, 18:41

No to cud miód i orżeszki jednym słowem..chyba niedlugo sam musze dopaść zawieche compacta z rozbiórki niedługo. Kogo mogę spytac na PW o szczegóły które części musze zmienić bo nie chcę tu bydła robic!

POZDRO I jeszcze raz szacun za pracę przy aucie! Czekamy na dalsze wieści!

Dominik - 2007-11-10, 19:52

Prace się zatrzymały... Mało czasu i mało kasy. W zasadzie poddałem się tydzień temu. SMT7 nie wyrabia z obsługą wtryskiwaczy o 2x większej wydajności niż oryginały. Nie potrafię obciąć o połowę czasu wtrysku biegu jałowego. Silnik jest zalewany na wolnych obrotach. Zimny silnik jest ciężko odpalić. Takie są skutki mocno odprężonego silnika i niskiej temperatury. W warunkach wyższych temperatur otoczenia nie było to odczuwalne, bo paliwo łatwiej odparowywało i silnik odpalał bez problemu. Teraz po prostu świece są zalewane na dzień dobry. Na mniejszych wtryskiwaczach z odpalaniem jest OK, ale... paliwa wystarcza do około 3000 obr. Wniosek: Megasquirt albo VEMS na gwiazdkę i można rzeźbić dalej. Narobiłem tylko bałaganu w samochodzie:

Jednym słowem - pospawać i poskładać do kupy to jedno, a sprawić, żeby jeździło jak trzeba to drugie. Ale co tam... Czekałem trzy zimy, poczekam jeszcze jedną. A w zimie i tak nie byłoby jazdy, bo nie mam zimówek. :lol: Na razie sycę się doznaniami swoimi i osób, które jeździły autem. Zobaczyć jak pasażer z trudem łapie powietrze - bezcenne. :lol: Noker co prawda oddychał normalnie, bo to twardziel, ale moja siostra była zielona jak ją przewiozłem. Na wiosnę może być już tylko lepiej... Albo gorzej - zależy gdzie się siedzi. :lol:
P.S.
Teodor - jeżeli chodzi o zawiechę, to wal śmiało na PW. Kiedyś w wolnej chwili napiszę jakiegoś "tutoriala". A jeżeli chodzi o ścisłość, to moje tylne wahacze są od Z3 - też pasują. Wydaje mi się, że nawet łatwiej je kupić. Ludzie, którzy handlują gratami do Z3 chętnie przyjmą zamówienie na te wahacze. Mnie kosztowały 500 zł kompletne, z zaciskami.

Ostatni filmik z telefonu nagrany z Nokerem.

Teodor - 2007-11-10, 21:35

ładnie ładnie trzymaj poziom stary a będzie dobrze...apropo wiem że wiele wyczynowych aut odpala sie na innym programie natomiast po zagrzaniu wyłącza się i uruchamia na innym lub przelącza (zależy od konstrukcji zaplonu, komputera i silnika)
SmasherE30 - 2007-11-13, 20:22

Dominik spróbuj dać 2 listwy paliwowe, czyli tak jakby seryjne wstryskiwacze razy dwa. SMT można zaprogramować tak żeby obsługiwało dodatkowe wtryski i włączało się do działania dopiero od pewnych obrotów. Czyli na seryjnych wtryskach będziesz jeździł i odpalał auto przy wykorzystaniu seryjnego kompa a poowyżej powiedzmy 2200-2500 będzie wkraczało SMT i sczytywało dane z MAPa i dawało odpowiedni czas otwarcia na 2 komplet wtrysków.

Kombinuj ziom trzymam kciuki ... i mówie skontaktuj się z Coobciem ... albo kimś kto SMT ma w małym paluchu to Ci chociarz podrzuca jakiś pomysł!!
POZDRO :!:

Dominik - 2007-11-13, 21:29

Wrzuciłem temat na streetracing.pl ale utwierdzam się tylko w przekonaniu, że MS to jedyne słuszne rozwiązanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę kurs dolara. Cena niewiele wyższa od smt a możliwości troszkę :D większe. No i gotowe mapy od gościa z e30.tech.
Jeżeli chodzi o drugą listwę, to pod kolektorem jest trochę ciasno. Myślałem o jednym dużym wtryskiwaczu - smt może go wysterować bezpośrednio, ale tu też się rodzą kolejne komplikacje typu: doprowadzenie paliwa, montaż itp. MS daje większą swobodę operowania zapłonem. Można np zastosować moduł EDIS 6 i osobne cewki na każdą świecę, rezygnując tym samym z fabrycznego rozdzielacza zapłonu.

tomcat944 - 2007-11-14, 12:39

hej,
TA!! i to jest dobre wyjscie.... to musi ciekawie wygladac - m20 z osobnymi cewkami....

wejdz jeszcze na www.pure-pf.com oni maja dobre berty z turbinami....

adrian e30 - 2007-11-14, 13:05

gratki i powodzenia w dalszych pracach jestem ciekawy co to pokaze jak bedzie skonczone.
no i ile wytrzyma silnik.

kamil.k - 2007-11-14, 21:02

tomcat944 napisał/a:
hej,
TA!! i to jest dobre wyjscie.... to musi ciekawie wygladac - m20 z osobnymi cewkami....



albo mi sie wydaje albo ktos z forum przełozył własnie kiedys do m20 cewki od m50 czy jakos tak .kojarzy ktos :?:

Piotrek E-30 - 2007-11-14, 21:03

tomcat944 napisał/a:
hej,
TA!! i to jest dobre wyjscie.... to musi ciekawie wygladac - m20 z osobnymi cewkami....

wejdz jeszcze na www.pure-pf.com oni maja dobre berty z turbinami....


Jakie projekty i jakie ceny! :shock:

hała - 2007-11-15, 22:55

z smt sa problemy, ja u siebie sprawdzalem mozliwosci motronica 1,3 z smt6 i przejsciem na map'a ze zmiana na map'a nie ma problemu ale po zalozeniu wtryskow 350 ( tak na przyszlosc) na wolnych zalewalo ( modyfikacja sygnalu przeplywki a dokladniej z mapa) po podlaczeniu wszystkich wtryskow pod wyjscie smt ( tzw turbo fueller) nawet po zejsciu z czasem wtrysku do 1,3 ms ( wg smt) przelewa.

moj megasquirt lezy i czeka na inna cewke i pare zabawek, napisales ze chcesz zmienic zaplon na EDIS6 to nie zapomnij o przekladce kola fonicznego z 60-2 na 36-1

jezeli chodzi o COP (osobne cewki np m50) kumpla w e30 z m50 MS z kodem MSNExtra chodzi w wastedspark'u, mamy problem prawdopodobnie z magnesowaniem sie kola fonicznego (m50 z bosch'em czyli czujnik indukcyjny) jedyne wyjscie to zmiana na kolo do m50/m52 z simensem i czujnikiem halla ( stosowalismy rozne filtry itp, odsuwalismy VR'ke ale nic nie pomoglo) wiec Dominiku szykuj sie na drobne porblemy z MS ale wszystko da sie rozwiazac

pozdrawiam i powodzenia z projektem hała

Dominik - 2007-11-15, 23:21

Jeszcze rzut na taśmę z SMT7. Ostatnie podejście tak dla sportu, bo klamka zapadła i MS-a biorę na 100%. Mianowicie, chcę spróbować podpiąć motronika z 530i (m30B30). Tak sobie na logikę wydumałem, że tam powinny być fabrycznie krótsze czasy wtrysku i może będzie łatwiej to ogarnąć. I tu pytanie do fachowców. Gdzie m30 ma impulsator i czy koło z wieńcem 60-2 jest takie samo jak w m20 ? Komputery są te same M1.3 lub M1.1, więc teoretycznie powinno banglać...
slawo - 2007-11-15, 23:37

Mody z osprzetem od m30 sa znane w rajchu
zestaw jaki sprzedaja to komp, wtryski,przeplywka i przepustnica przerobiona - chodzi o mocowanie i to wszystko - laduja to do m20 wlasnie pod turbo
nic o czujniku nie pisza ani o kole

Dominik - 2007-11-15, 23:46

hała napisał/a:
z smt sa problemy, ja u siebie sprawdzalem mozliwosci motronica 1,3 z smt6 i przejsciem na map'a ze zmiana na map'a nie ma problemu ale po zalozeniu wtryskow 350 ( tak na przyszlosc) na wolnych zalewalo ( modyfikacja sygnalu przeplywki a dokladniej z mapa) po podlaczeniu wszystkich wtryskow pod wyjscie smt ( tzw turbo fueller) nawet po zejsciu z czasem wtrysku do 1,3 ms ( wg smt) przelewa.

moj megasquirt lezy i czeka na inna cewke i pare zabawek, napisales ze chcesz zmienic zaplon na EDIS6 to nie zapomnij o przekladce kola fonicznego z 60-2 na 36-1

jezeli chodzi o COP (osobne cewki np m50) kumpla w e30 z m50 MS z kodem MSNExtra chodzi w wastedspark'u, mamy problem prawdopodobnie z magnesowaniem sie kola fonicznego (m50 z bosch'em czyli czujnik indukcyjny) jedyne wyjscie to zmiana na kolo do m50/m52 z simensem i czujnikiem halla ( stosowalismy rozne filtry itp, odsuwalismy VR'ke ale nic nie pomoglo) wiec Dominiku szykuj sie na drobne porblemy z MS ale wszystko da sie rozwiazac

pozdrawiam i powodzenia z projektem hała


Ooo, widzę, że kolega jest w temacie :) . Składałeś sam emesa czy kupiłeś gotowca ?

P.S. Dzięki Sławciu. Na taką odpowiedź liczyłem :D

hała - 2007-11-17, 01:26

zlozyl mi go znajomy elektronik samochodowy (koles tez jezdzi na MSnExtra starym polo 1,3 oczywiscie nie wolnossacym i moja dlubnieta eta zostaje z tylu), plytki zamawia w firmie produkujacej plytki drukowane.

jezeli chodzi o osprzet od m30 to wydajnosc wtryskow m30/m20 192/153 a pojemnosc 3,5/2,5 wiec wychodzi na to samo moze ecu z 2,8 lub 3,0 ma krotsze czasy wtrysku ale po co rzezbic w "kupie"

w MS masz pelna kontrole nad dawka paliwa i zaplonem oraz pare bonusow (kontrola doladowania , launch control, natrysk wody na ic, knock sensor i pare innych mniej potrzebnych) a koszt nie jest zbyt wygorowany w dodatku $ idzie w dol
najtansza alternatywa jest DTA ale to i tak ok 2500

SmasherE30 - 2008-05-20, 22:29

Działasz ziomuś dziaaałaaaaszz :!:
Całe forum patrzy :twisted: :wink:

Pozdro :mg: :spoko:

Dominik - 2008-05-21, 01:03

Działam, działam. :lol: Przyszła wiosna a z nią chęć do pracy. Złożyłem MS-a II w obudowie motronika, nie trzeba ciachać wiązki. Kupiłem cewki i czujnik położenia przepustnicy z potencjometrem. Zamówiłem nowy czujnik położenia wału, bo stary coś marudzi... Małymi kroczkami ale do przodu. :) Chęci nie brak tylko czasu...





Nie za cicho ten BOV chodzi ?? :?

Cypisek - 2008-05-21, 09:42

Dźwięk masakra, coś pięknego! Jakie osiągi??
Dominik - 2008-05-21, 09:47

Subiektywnie lepsze niż były :wink: W czwartek sprawdzę...
Pietrek - 2008-05-21, 10:04

Dźwięk mielonych świszczacych wiewiórek w M20 ... bezcenny :D
Oby jeździła bezproblemowo ! :spoko:

SuT - 2008-05-21, 10:06

Kurde dawaj wykres:D ehehe

Naprawde fajnie chodzi a BOV to straszny :D ladnie;] jak z osiagami? zrob cos do setkie:P i 100+ xD
pozdrO! fajny projekt

SmasherE30 - 2008-05-22, 00:46

CACY :!: Z rolowańca lepiej mu idzie :mg:

Jak już wszystko będzie banglac na MSie to koniecznie musisz zadowolić zmysły audiofili (czyli dużej częsci z nas w szczególności mnie hehe) i wydech zrobić przelotowy bo teraz to jest okrutny dławik i nie ma tego gromu i wygaru (co an poczatku ... istny Sky RB26Dett :twisted: ) tylko szum :wink:

Pozdro

kamil.k - 2008-05-22, 08:45

na razie to słuchac tylko szum a nie ryk silnika i to mi sie nie podoba :D

moze to bedzie pierwsze m20 z forum które przekroczy bariere 200 koni :?: :D

puz - 2008-05-22, 09:05

ładnie ładnie kolego musze zobaczyć w koncu to cudenko na zywca :prosze:
Łukasz - 2008-05-22, 09:57

pokaż dominik tym wszystkim swapownikom :wink: , jak powinno latać prawdziwe m20 :)
Pietrek - 2008-05-22, 14:56

zaklej mikrofon z kamerze kawałkiem gąbki i taśmy - nie będzie szumieć :wink:
Dominik - 2008-05-23, 09:09

Dźwięk z aparatu jest nieco inny niż w rzeczywistości. Mikrofon obcina niskie tony. W realu samochód jest dość głośny, co w trasie jest męczące no i trzeba zdejmować nogę z gazu na widok patrolu. Ale wydech będzie zrobiony.
Wczoraj beta przeszła chrzest bojowy na lotnisku w Ułężu. Dym z klocków, fioletowe tarcze, ślizgające się sprzęgło ale banan na twarzy. Wynikami się nie popisałem ale jak na pierwszy raz nie było najgorzej. Buni przejeżdżał 30 sekund szybciej ale on oprócz auta posiada jeszcze umiejętności, których mi brak :oops: Nie wiedziałem, że jazda po torze może dostarczyć tylu emocji. Polecam :lol:

Mauser - 2008-05-23, 10:51

W takim razie poprosimy o relację video z tych jazd. 8-)
Dominik - 2008-05-23, 11:13

Coś zmontuję, niestety nagrywałem mało i nie mam zbyt wiele materiału. W dodatku okazało się, że aparat, który zabrałem, ma możliwość nagrywania sekwencji 15 sekundowych. Następnym razem wezmę kogoś do nagrywania.
Dominik - 2008-06-16, 18:25

SmasherE30 napisał/a:
CACY :!: Z rolowańca lepiej mu idzie :mg:

Jak już wszystko będzie banglac na MSie to koniecznie musisz zadowolić zmysły audiofili (czyli dużej częsci z nas w szczególności mnie hehe) i wydech zrobić przelotowy bo teraz to jest okrutny dławik i nie ma tego gromu i wygaru (co an poczatku ... istny Sky RB26Dett :twisted: ) tylko szum :wink:

Pozdro


Widzisz... trudno będzie pogodzić zmysły audiofili ze zmysłami panów na stacji diagnostycznej :lol: Jest jeden patent działający na zasadzie przepustnicy i silnika krokowego. Pstryk i całe spaliny idą w bok, np tuż za przednie koło. Przy zamkniętej przepustnicy spaliny idą normalnie, przez cały wydech i tłumiki. Taki wynalazek nie jest nawet drogi, trzeba go niestety sprowadzić zza oceanu lub strugać samemu.

Kolejne weekendowe jazdy mocno zmęczyły sprzęgło, które powoli mówi "dobranoc". Podobno seria powinna wytrzymać 220-230 KM i nie spodziewałem się, że okaże się najsłabszym ogniwem. Co do osiągów to tu można obejrzeć. (1,3 MB)

urbi - 2008-06-16, 22:37

TUTAJ CHODZI O PASJE, TUTAJ CHODZI O SILE ! TUTAJ CHODZI O MOC !

to jest jeden z projektow ktore przegladam z wielkim zaciekawieniem ! wiesz Dominik ze trzymam kciuki czekam na filmiki no i wykresy !
pozdro i do zobaczenia ziom ! :)

SmasherE30 - 2008-06-19, 00:48

Wiesz Dom... stacje diagnostyczne można obejść, a mandaty i tak będziesz dostawał, jak nie za wydech to za wygłupy :P

Cukierka to z tego nie zrobisz ;) Lepiej kup druga jak nie masz a ta traktuj jak auto do czerpania najpiękniejszych donań :twisted:

:!: Wszyscy za mną :!: : We wanna hear this f#$%n awesome sound :!:

Joł ;)

Szajbaa - 2008-11-07, 16:38

projekt umarł czy cos jeszcze bede mogł tu poczytac?? bo szczerze mowiąc to bardzo mnie to ciekawi
Dominik - 2008-11-07, 18:15

Żyje, żyje. Przechodzi co prawda choroby wieku dziecięcego :) , ale... nie od razu Kraków zbudowano. Generalnie brak czasu. Samochód stoi 120 km od mojego aktualnego miejsca zamieszkania, więc nie ma jak dłubać po pracy. Druga sprawa to tuning mieszkania :) , który według mojej żony ma wyższy priorytet niż Niunia... Zresztą, na forum jest już tyle kozackich projektów, że nie chcę się już wychylać ze swoim paździochem :lol: Na dzisiejszy dzień sprzęgło jest do wymiany. Wystarczyło na 3 tys. km. Obawiam się, ze przed Kielcami nie zdążę go wymienić, ale przynajmniej będę miał na co zgonić w przypadku kiepskich czasów :lol:
Pietrek - 2008-11-09, 23:18

Dominik napisał/a:
Zresztą, na forum jest już tyle kozackich projektów, że nie chcę się już wychylać ze swoim paździochem :lol:


Wsadzić m54 , a zaturbić M20 to jest różnica i jest się z czym wychylać !
Zdawaj relacje i nie gadaj głupot.

Powodzenia w dalszych modach !

urbi - 2008-11-09, 23:20

Dominik nie piernicz glupot ! moze sie powtarzam ale jak na moj gust jeden z najciekawszych projektow na forum !

czekamy na dalsze relacje :D i filmiki :jupi:

pozdrawiam :)

Stammek86 - 2008-11-10, 13:42

mi też bardzo sie podoba ten projekt...m20 to m20 a nadmuchane to już w ogóle rewelka :spoko: zycze powdzenia w dalszych modach i czekam na efekty :mg:
Enzo - 2008-11-10, 13:45

Dokladnie, mazy mi sie taka ladnie utrzymana E30 m20 turbo najlepiej 327i :)
Tymon - 2008-11-17, 14:47

Dominik dźwięk twojego E30T...no torze był powalający :!: :D
Tak szczerze, to nawet nie wiem jak Ci poszło, bo jak tylko mogłem to latałem po torze swoim E30, ale naprawdę rewelka :!:
Szkoda, że nie miałem okazji z tobą porozmawiać na temat twojego woziku.
Widziałem że w środku masz dodatkowe zegary, ale zastanawia mnie jakie to są, EGT, Temp Oleju :?:

Pozdrawiam i do zobaczenia :)

Tymon - 2008-11-17, 14:57

Już doczytałem jakie masz zegary.
Jak to się sprawuje na trasie :?: Wiesz, jakie są wartości na zegarach itp.

Pozdrowionka

Dominik - 2008-11-17, 15:52

Enzo napisał/a:
Dokladnie, mazy mi sie taka ladnie utrzymana E30 m20 turbo najlepiej 327i :)


Enzo, głupio mi to pisać, ale ona nie jest ładnie utrzymana... Stan techniczny jest ok, ale jeżeli chodzi o blachę i środek to niestety jest sporo do zrobienia.

Tymon, szkoda, że tylko dźwięk... :lol: Co z tego że turbo gwizda jak kierowca...

...nie ogarnia tematu. :oops:

EGT dochodzi pod 850 st na wyższych biegach, wtedy oczywiście odpuszczam. Przy takiej jeździe jak w Kielcach, czyli biegi 1-3 nie martwię się o temperaturę spalin. Na 4 i 5-ce silnik jest bardziej obciążony, wtryski nie dają rady i robi się ubogo. Druga kwestia to restrykcyjny wydech, który nie pozwala na właściwe odprowadzanie spalin. Temperatura oleju dochodzi max do 110 st ale tylko podczas pałowania w bardzo gorący dzień. Normalnie jest 90-100 st.

P.S. Wracając do dźwięku, to dla mnie the winner is Michał i jego biała V8 :brawo:

SmasherE30 - 2008-11-17, 22:33

No i była okazja ale po czasówkach się Dom zmył i się w końcu nie przejechałem :( buuu
Dominik - 2008-11-17, 22:45

Maciek, ja bym został, ale młody marudził, że mu zimno i musiałem lecieć. Jeszcze nie raz będziesz miał okazję. Obiecuję :D
SmasherE30 - 2008-11-18, 01:06

Dominik napisał/a:
Maciek, ja bym został, ale młody marudził, że mu zimno i musiałem lecieć. Jeszcze nie raz będziesz miał okazję. Obiecuję :D

Ja doskonale wiem o co chodzi ... nawet się spodziewałem, że tak będzie :wink:
Niech świstak będzie z Tobą :lol:

P.S. Przynajmniej uwieczniłem Twojego BOVa na 2 filmikach :mg:

Enzo - 2008-11-18, 07:24

Dominik napisał/a:
Enzo, głupio mi to pisać, ale ona nie jest ładnie utrzymana... Stan techniczny jest ok, ale jeżeli chodzi o blachę i środek to niestety jest sporo do zrobienia.


I to jest wlasnie piekne w takich wozach, moja tez to ma :wink:
Na swiatlach kazdy sobie mysli ze 316i :mg:
I love this game :lol:

Szajbaa - 2008-11-18, 09:57

takie sytuacje to własnie przyjemnośc z jazdy;] a co do stanu to albo driftowóz albo igiełka
urbi - 2008-11-18, 14:44

Dominik napisał/a:
Maciek, ja bym został, ale młody marudził, że mu zimno i musiałem lecieć. Jeszcze nie raz będziesz miał okazję. Obiecuję :D


a ja ? A JA ! :?: :?: :?: :prosze: :prosze: :prosze: :prosze:

Dominik - 2008-11-18, 15:06

Ty też Urbi :D
Maciek, wrzuć gdzieś te filmy. Ze środka słychać trochę inaczej niż z zewnątrz :)

Pietrek - 2008-11-18, 17:09

Dominik napisał/a:
Ty też Urbi :D

A ja też ? Ja też ? :D

Dominik - 2008-11-18, 17:23

Jak to powiedział koń na Wielkiej Pardubickiej: "nie widzę przeszkód"...
adrian e30 - 2008-11-18, 19:23

toja tez chce i przy okazji moze pogadamy;];]
Dominik - 2008-11-18, 19:59

Nie ma sprawy Adrian, ale żebyś nie był rozczarowany przesiadając się ze swojego bolidu :)
alexil - 2008-11-18, 20:02

Cytat:
Nie ma sprawy Adrian, ale żebyś nie był rozczarowany przesiadając się ze swojego bolidu



Bolid bolidem ale dźwieku zaturbionego M20 chyba nic nie przebije :-)

slawo - 2008-11-18, 20:36

alexil napisał/a:
Bolid bolidem ale dźwieku zaturbionego M20 chyba nic nie przebije


podpisuje sie pod tym! swistak to potega nad potegami!!!
moje zdanie przyjacielu znsasz :)

Dominik - 2008-11-18, 20:51

Ech, Panowie... jak to czytam, to nabieram chęci do pracy. Bo przyznam się szczerze, że czasem mam chwile zwątpienia... No i marzy mi się V8 :roll: Ale najpierw skończę to co zacząłem.
...Mam nadzieję :lol:

slawo - 2008-11-18, 20:58

pamietaj ze V8 jest lepsze,jest najlepsze...to cudo - ale tylko jesli Twoj piec wyladuje pod maska ety ;) hihih
winnym wypadku ani mi sie waz ;)

Długi196 - 2008-12-15, 01:19

pracuj pracuj bo dokladnie marzy mi sie to co Ty wlasnie juz masz :D 327 turbo :) zycze powodzenia :jupi: :jupi: :jupi: :beer:

a tak juz poza tematem to zastnawiam sie ile konikow ma najmocniejsze m20 w Polsce :?: ktos moze wie :D :?:

Popek_666 - 2015-02-20, 21:18

Trochę odkopuję temat, ale mógłby mi ktoś podać numer tych wtrysków 315cc? Czy one pasują P&P do góry od m20b25, czy trzeba coś przerabiać?
Dominik - 2015-02-22, 14:16

Numerów nie mogłem odszukać. Wymiarami są takie same. Ale na fabrycznym kompie może być problem z uruchamianiem zimnego silnika. Będzie mocno przelewany.
Popek_666 - 2015-02-23, 22:50

Czy są to może te: http://e-katalog.intercar...z-benzyny.html?
Planuje zakup DET 3, więc mógłbym pokombinować i wystroić tak żeby nie przelewał. Ew. wtryski od M50B25 mają chyba 190cc więc więcej od serii i do tego reduktor manualny na 4BAR (zawsze moge go skręcić do 3BAR). Co o tym sądzisz?

Dominik - 2015-02-24, 00:07

Jeśli lubisz wyważać otwarte drzwi, tracić czas i kasę... Miałem DET-a, później SMT a skończyło się na MS. Więc kup EMU albo Megasquirta i zrób to raz a dobrze. Lepiej uczyć się na cudzych błędach. Jeżeli chodzi o wtryskiwacz to nie jest to taki jak moje ale wymiarami powinien pasować. 190cm3 będzie za mało i jak będziesz butował bez monitorowania AFR to silnik zabijesz dość szybko. No chyba, że planujesz niskie doładowanie, takie 0,2-0,3 bara.
Popek_666 - 2015-02-24, 13:35

Będę dmuchał 0.5 nie więcej. Gdzie można dostać Megasquirta, bo szczerze ciezko znalezc, chyba ze ebay. Bardzo mnie ciekawi co miał DET3 do wyważania drzwi :P . Rozwiniesz myśl :) ? Ps. AFR nie może nie być monitorowany jak ma być bezpiecznie ile byś nie dmuchał, takie moje zdanie. Chyba ze stać kogoś na nowy silnik co chwile :P
Dominik - 2015-02-24, 14:16

Miałem na myśli to, że zamiast od razu kupić MS-a kombinowałem z wtryskami i świnkami, a powinienem był od razu kupić sterownik standalone. To jeżeli chodzi o wyważanie otwartych drzwi. Jest kilka sklepów sprzedających MS-y, ale za granicą. W tej chwili kupiłbym EMU.
Popek_666 - 2015-02-24, 17:05

Wiesz ciężko na dzień dobry wywalić 2k na kompa, stad pomysł na świnie. A gdzie jeszcze reszta gratów :)
Adam86 - 2015-02-24, 19:10

Dominik, a tak BTW to co sie z beemką dzieje ?? masz ją jeszcze ??
misza - 2015-02-28, 12:18

Pewnie 3/4 wszystkich m50 turbo w PL jeździ na DETcie mają po 400km i jakoś daje rade.
Dominik - 2015-07-10, 06:46

Adam86 napisał/a:
Dominik, a tak BTW to co sie z beemką dzieje ?? masz ją jeszcze ??

Jakoś mi umknęły te posty, stąd późna odpowiedź. Przepraszam :)
Niestety, miesiąc temu zmieniła właściciela. Niestety dla mnie nie dla niej. Pojechała prosto do warsztatu blacharskiego w celu naprawienia drobnych :wink: niedoskonałości. Przez zimę składałem nowy, mniej odprężony silnik. Żółty blok - +20% mocy. :spoko: W starym poszły uszczelniacze zaworowe i palił olej. Zamontowałem nowe sprzęgło. Nowy właściciel zainwestował w skórzaną tapicerkę. Ma być pro. Jak wyjedzie z warsztatu to postaram się zrobić parę fotek.



misza napisał/a:
Pewnie 3/4 wszystkich m50 turbo w PL jeździ na DETcie mają po 400km i jakoś daje rade.

Tu się z Tobą zgodzę. M50 może jeździć na DETcie, bo m50 ma w przeciwieństwie do m20 wtrysk sekwencyjny.

czarny e30 - 2016-04-20, 13:48

prosze o pomoc teraz ja jestem posiadaczem tej bmw
czarny e30 - 2016-04-20, 13:49

ale mam z nia problem Dominik odezwij sie ....
nokerman - 2016-05-05, 17:08

Jaki problem? Opony z tyłu się dymią?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group