|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
Projekty i realizacja - [E30] 3xx ulepek
niemrawy94 - 2011-06-15, 17:52 Temat postu: [E30] 3xx ulepek Witam.
Jestem nowy na forum więc najpierw się przedstawię. Mam na imię Wojtek, mam 17 lat (tzn. 5 lipca będzie 17 ), jestem z małej miejscowości koło Gryfic (100km od Szczecina) Wyszoboru. Od niedawna jestem posiadaczem pięknej Bavarki E30 w Coupe.
Jak na razie mody Beemki istnieją tylko w głowie ze względu na brak funduszy ale jak tylko coś się będzie działo od razu napiszę. Powiem jeszcze że projekt będzie postępował bardzo powoli ze względu na mój niewielki budżet i małe doświadczenie więc proszę o wyrozumiałość
Teraz wygląda tak:
Coś o modyfikacjach:
Silnik:
- M40B16 - jest
- Planuje M50B25 lub B20 no chyba że w międzyczasie przybędzie funduszy.
Zawieszenie:
- Gleba + może jakiś mały negatyw jeszcze nie wiem na jakich częściach.
Karoseria:
- Dokładka zderzaka M Technik
- Black Hella własnej roboty
To najbliższe plany a co z tego wyniknie to wyjdzie w praniu
henryy1987 - 2011-06-15, 18:43
pokaż fotki środka swojej coupetki z zewnątrz wygląda na zadbaną
To do 18 lat masz troche czasu żeby wprowadzić te mody.
niemrawy94 - 2011-06-15, 19:24
Dlatego właśnie kupiłem ją już teraz
A co do wnętrza to mam tylko takie:
Ale zrobię zdjęcia w weekend to wrzucę bo w tygodniu jestem w szkole poza domem..
A co do środka to jest zadbane, oprócz siedzenia kierowcy, które jest podarte na siedzisku. Poza tym nie było palone tapicerka i obicia są czyste podsufitka także.
norb - 2011-06-15, 22:12
ładne cupe dawaj wiecej fotek
niemrawy94 - 2011-06-15, 22:33
Wielkie dzięki za pozytywne opinie
Mam jeszcze coś takiego:
Więcej fotek dam po weekendzie
norb - 2011-06-17, 15:39
a jaki to kolorek kolego?? posiadałem wcześniej takiego sedanika w podobnym kolorku dokładnie to był royalblaumetallic i powiem ze był cudny
niemrawy94 - 2011-06-18, 20:09
Uuu tego to ci nie powiem chyba że powiesz mi jak to sprawdzić, a i tak niedługo będę musiał jechać do lakierniczego bo potrzebuję puszkę na nadkola, także jak się dowiem to powiem dokładnie. A fotki z pierwszych modów już wkrótce
maaaad - 2011-06-18, 21:50
Na lewym kielichu masz czarną naklejkę z nazwą i kodem lakieru Niestety, na foto nie widać za dobrze, co na niej jest napisane
Nikikin - 2011-06-19, 20:34
Bardzo ładna e30 .
Tylko nie zakładaj żadnych dokładek M-Technik ... Lepiej dopieść ją jak trzeba i będzie robiła wrażenie No i jakieś ładne koła.
Wypucować ją w szczegółach i będziesz bardziej zadowolony .
Doposażyć ją w różne bajery
globi - 2011-06-19, 21:02
Pamiętaj nie kupuj tanich zamienników, lepiej powoli a solidnie i na markowych częściach co do gleby to tylko -60/40 jak zrobisz 40/40 będziesz później zmieniał . Bardzo ładna sztuka. POWODZENIA !
niemrawy94 - 2011-06-20, 21:34
No to tak.. Kolorek to: atlantisblau
Po komentarzach widzę że uważacie mnie za kolejnego wieś-tunera który nie zna się na rzeczy.. Mogę wam zagwarantować że samochód nie dostanie żadnych neonów, spojlerów, lambo doors ani zderzaków z laminatu wykonanych w przydomowej szopie. Planuje zrobić ją w germańskim stylu i proszę nie namawiajcie mnie na to żebym zostawił ją w seryjnym stanie.
No to teraz coś o pierwszych modach:
Zacząłem od przodu, czyli black hella no i czarna nerka.
Proszę parę fotek z prac rozbiórkowych:
Reflektory już wyciągnięte:
Beemka bez oczek i nerek:
Klosze z soczewek zeszły bez większych problemów, wystarczyło włożyć je do wrzątku i praktycznie same odeszły.
Niestety z dalekosiężnymi nie było już tak łatwo... Ale efekty potem
A tu danie dnia czyli zupka z reflektorów:
No a taki był efekt:
No cóż zadowolony to nie byłem...
Szablony krzyży.. myślę że wyszły w miarę dobrze, w weekend wycinam je z blachy
W ten weekend zrobiłem jeszcze czujnik wstecznego, który lekko zaśniedział, ale wystarczyło mu trochę WD-40 i powrócił do pracy
Na specjalne życzenie henryy1987 parę fotek ze środka:
Tu widać podarty fotel kierowcy:
Mam jeszcze prośbę, jeśli ktoś miałby reflektory (lewy i prawy) te zewnętrzne, a jeszcze lepiej same klosze to proszę o info na PW lub GG.
No i to by było jak na razie na tyle. Ciąg dalszy prac już w kolejny weekend
BULLET - 2011-06-21, 09:12
Plany widzę zacne. Zobaczymy w przyszłości co z tego wyjdzie. Jeśli potrzebujesz jakiś części to wal do mnie. Mam prawie całe E30 rozebrane więc gratów jest sporo. Pozdrawiam i życzę powodzenia w modach
center - 2011-06-21, 19:52
z tymi długimi to zawsze jest jakaś lipa, jak opalarką mijania schodzą w kilka sek, to z długimi też się zawsze bawiłem.. ale aż tak nie
cierpliwość z opalarką czyni cuda...
kurde, na alledrogo krzyży od groma za śmieszne pieniądze, chce Ci się jeszcze bawić w wycinanie?? chyba że to Ty sprzedajesz
powodzenia w modach
niemrawy94 - 2011-06-21, 19:58
No właśnie też słyszałem o tych nieszczęsnych długich, ale teraz przekonałem się na własnej skórze
No właśnie tak myślę o tych krzyżach ale nie wiem jak będzie z kasą bo u mnie niestety nawet to głupie 20 zł to nie jest łatwy szmal
Grucha Jr - 2011-06-22, 08:05
Kolego, jeśli chodzi o pęknięte klosze świateł to kup sobie nowe klosze od E34, powinny pasować, np takie http://moto.allegro.pl/kl...1660979726.html i będziesz miał jak nówki. Klosze od świateł mijania też proponuję kupić nowe, chyba że Twoje są w dobrym stanie. Ja jak kiedyś robiłem Black-Hella do E30 to kupowałem właśnie szkła od E34 i były takie same.
Nikikin - 2011-06-22, 08:08
Nie uważam cię za wieś tunera.
Poprostu dla mnie dokładki M-Technik bez reszty pakietu to lipa... Wolę np. IS-Lippe na przód.
A German to nisko, szeroko i czysto. Czyli auto także musi być dopieszczone pod względem czystości.
A co do kloszy, pamiętaj, że oryginalnie szły Hella oraz BOSCH. A lepiej jak już mieć wszystkie tej samej firmy .
niemrawy94 - 2011-06-22, 21:14
Właśnie się zastanawiam nad kupnem tych zamienników i ich jakością Ale skoro polecasz to chyba je wezmę
Aha czyli ja Cię źle zrozumiałem dzięki za opinię i sory za dygresję z mojej strony
A jeszcze mam pytanie czy podczas wiercenia otworów na mocowanie krzyży nie pęknie odblask? Bo reflektory są metalowe to trzeba będzie trochę przycisnąć żeby to przewiercić a boję się że stracę lampę
Grucha Jr - 2011-06-23, 08:20
Kup wszystkie 4 szkła nowe to dopiero będzie efekt Przy okazji porządne czyszczenie lamp w środku i będą jak nowe. Co do wiercenia to ja robiłem małym wiertłem i nic nie pękło, ale ostrożność wskazana.
niemrawy94 - 2011-06-23, 09:43
A od której strony wierciłeś? Od zewnątrz?
A co do kloszy to te od soczewek są w dobrym stanie więc nie będę kupował nowych tylko je porządnie wyczyszczę
Grucha Jr - 2011-06-24, 07:33
Nie pamiętam już dokładnie, było to dawno temu, ale raczej od zewnątrz...
niemrawy94 - 2011-06-25, 22:31
Miłość do tego samochodu objawia się na każdym kroku
Fotka oczywiście po moich pierwszych spinach
Jeszcze wtedy samochód nie był mój a już byłem w nim zakochany
A dzisiaj pomalowałem nerkę na czarny mat:
Nikikin - 2011-06-26, 13:26
A jak przygotowałeś nerkę do malowania?
Nie myślałeś okleić ją czarną folią? Zawszę to większa odporność
Wrzuć więcej fotek . Albo może załóż album np. na picasa i wszystkie fotki tam wrzucaj wraz z opisami . Ja tak robię i jest to bardzo wygodne .
A właśnie, a shadow line będzie?
niemrawy94 - 2011-06-29, 14:53
Będzie o ile dowiem się jak zdjąć te relingi
Przód już prawie kompletny czekam tylko na klosze i krzyże żeby złożyć wewnętrzne i będę jeszcze malował grill na czarny mat bo coś się za bardzo rzuca w oczy taki wyblakły
A nerkę zmatowałem papierem 500 na mokro i odtłuściłem
O folii nawet szczerze mówiąc nie pomyślałem
Relacja z prac nad blacharką:
Na pierwszy rzut oka nie wyglądało to źle ale jak się za to wziąłem to nie było już tak wesoło hehe
Po wstępnym oczyszczeniu wyglądało to tak:
Teraz już jest lepiej i nie ma śladu rudej, dzisiaj już pomalowałem nadkola farbą antykorozyjną, a w weekend biorę się za klejenie dziur matami żywicznymi.
Do zrobienia pozostało jeszcze drugie nadkole i to wgniecenie:
A tak wygląda nadkole od zewnątrz:
Aha no i przypominam że wszystko robię sam więc proszę o wyrozumiałość, wiem że nie jest to profesjonalna robota ale staram się jak tylko potrafię
niemrawy94 - 2011-07-05, 18:03
Mam zamiar kupić felgi Borbet A przód 7"x16 tył 9,5"x16.
I mam pytanie jakie zawieszenie do tych kół?
Myślałem o -60/-40 samych sprężynach ale czy wtedy nie będzie obcierało przenie koło o nadkole?
Pozdrawiam
niemrawy94 - 2011-07-05, 21:25
niemrawy94 napisał/a: | Mam zamiar kupić felgi Borbet A przód 7,5"x16 tył 9,5"x16.
I mam pytanie jakie zawieszenie do tych kół?
Myślałem o -60/-40 samych sprężynach ale czy wtedy nie będzie obcierało przenie koło o nadkole?
Pozdrawiam |
Nikikin - 2011-07-06, 13:11
Ja bym wolał raczej nie łatać dziur na żywice... Ju z lepiej oddaj to do jakiegoś dobrego blacharza i niech ci to zrobi porządnie jak trzeba.
A co do felg. To przy 60/40 nie będzie obcierało ale nie powinno się samych sprężyn zmieniać przy seryjnym zawiasie. Bo może ci wtedy dobijać i wtedy właśnie możesz kołem o błotnik zahaczyć.
Zmień sobie od razu przód na grubą lagę i zawias jakiś kompletny.
Jak coś to mam do sprzedania takie felgi, w dodatku całe wypolerowane, wraz z oponami (przód nowe, tył kicha ale jeszcze przed ogranicznikiem).
niemrawy94 - 2011-07-06, 19:08
A dlaczego nie polecasz tej metody?
Z tego co ja słyszałem jest to dobra metoda.
pawelzajac7 - 2011-07-06, 21:56
też nie polecam, przód -60 jeszcze daje rade i wygląda ok, ale do tego tył -35....
1. z tyłu jest mniejszy prześwit niż z przodu, czego ja akurat nie lubie...
2. z oryginalnym zawieszeniem nie da się jeździć...dobijało mi strasznie...aa to były sprężyny -35
niemrawy94 - 2011-07-06, 22:17
Czyli krótko mówiąc -60/-35 i sportowe amorki będą git do tych kół?
Co sądzicie o tym zestawie?
http://moto.allegro.pl/za...1694399780.html
Melis - 2011-07-07, 08:08
Co do cięcia to nie jest dobry pomysł...
-auto dobija
-źle się zachowuje na drodze
-wpływa to na bezpieczeństwo
Zawias który pokazałeś jest godny polecenia za tą kase.
Kulam się na takim już ponad rok i sobie chwale.
(mam 80/60-aczkolwiek jak dla mnie to bardziej wyglądało n -60/40...)
Przerabiałem ostatio springi u kowala aby było niżej...
Co do rdzy to polecam po oczyszczeni miejsc użyć cortaninu f i na to maty a na maty dopiero szpachlowka i podkład antykorozyjny.
Jak mat nie używasz to cortanin, podkład AK, kolor...
Pozdro
niemrawy94 - 2011-07-07, 18:54
Ale ja nie mam zamiaru ciąć sprężyn..
A zamiast cortaninu nie może być czarna farba antykorozyjna do metalu? Bo ja już taką zrobiłem.
A co do zawiasu to najwyżej kupię do tego zestawu z alledrogo niższe sprężyny jakby było za wysoko. Czy takiego rozwiązania też nie polecacie?
Melis - 2011-07-08, 00:37
Kup te 60/35, polatasz i sam zobaczysz czy Ci wystarcza czy nie.
Na start z glebą bardzo dobre. Jak się obędziesz to z czasem wrzucisz niższe sprężyny.
Różnica między cortaninem a farbą antykorozyjną jest taka że cortanin wżera się w rdze konkretnie i ją wiąże a farba tylko powierzchownie w nią wnika i się jej trzyma.
Nie ma co przeżywac zrobiłeś farbą i jeśli dokłdnie sią za to zabrałeś też będzie dobrze
E30 ROST - 2011-07-08, 10:08
zacne plany i gratki za tak wielkie realizacje wzgledem wieku oby wiecej mlodziezy chcialo ratowac e30
niemrawy94 - 2011-07-08, 21:36
Wielkie dzięki za pochwalę..
A mam pytanie co do wykończenia tego nadkola.. Czy wymodelować je w środku szpachlą mniej więcej na kształt ori blachy czy zostawić tak jak się ułożyła żywica i zamalować biteksem
niemrawy94 - 2011-07-14, 23:16
Mam pytankoo..
Wie ktoś może gdzie najbliżej Szczecina jest ktoś kto poszerza stalówki?
Prosiłbym o jakiś kontakt do tego "Kogoś"
A co do prac przy Beemce to cały czas do przodu
Black Hella w końcu zrobione
Teraz zabieram się za Shadow Line no i lada dzień wlatuje coś co wywołuje uśmiech na mojej twarzy, bez względu na opinię innych
A za ten dodatek wielkie podziękowania dla Norbiego ze Świerzego Górnego..
Fotki jak tylko zrobię jakąś małą sesję to wrzucę..
Pozdroo
norb - 2011-07-21, 21:09
czekamy na fotki
niemrawy94 - 2011-08-01, 19:32
Sory za zwłokę z obiecanymi zdjęciami ale mam kłopot...
A mianowicie zgubiłem kluczyk od Ślicznej.. no a że nie mam drugiego to nie mam nawet jak się dostać do samochodu ponieważ jest zamknięty...
Dałem ogłoszenie u mnie w miejscowości, kluczyk jak na razie się nie znalazł więc rozważam inną metodę na dostanie się do samochodu..
No i prosiłbym o podpowiedź jak rozwiązać ten problem? Nie chciałbym jakoś włamywać się do samochodu czy coś innego co spowodowałoby jakieś uszkodzenia...
Myślałem nad wymianą zamków lub dorobieniem nowego klucza. Ale to drugie byłoby ryzykowne ponieważ przy każdym wyjeździe mógłbym stracić samochód, bo obawiam się że ktoś znalazł klucz i po prostu nie ma zamiaru mi go oddać..
Melis - 2011-08-02, 07:49
Spróbuj delikatnie kluczykiem od innej e30.
Tylko naprawde delikatnie i z cierpliwocią... z reguły działa
niemrawy94 - 2011-08-02, 08:22
Aha no to jak ogarnę kluczyk to spróbuję.
A co potem jak już otworzę samochód?
Mam dorabiać nowy kluczyk do zamka czy taki jakim ją otworzyłem czy jak?
Wielkie dzięki..
E30 ROST - 2011-08-02, 15:34
jezeli by tak bylo kazdy moglby jezdzic naszymi beemkami majac kluczyk do e30!!
niee jezeli masz jakis styrany klucz od e30 i twoj zamek tez nie jest 1 swierzoci jest mozliwosc ze go otworzysz!! a pozniej to albo wymiana zamków stacyjki albo zabawa w terminatora -na kabelki i lamanie blokady:P
niemrawy94 - 2011-08-02, 20:06
No ok..
Co do teorii o kluczykach z innej e30 to się okaże, jak sprawdzę to dam znać..
A na dzień dzisiejszy szukam kompletu zamków z kluczami, jakby ktoś miał to proszę o kontakt z chęcią odkupię...
E30 ROST - 2011-08-02, 21:11
strzel w dziale kupie ogloszenie moze ktos bedzie mial ! nie kazdy zaglada na nasze profile o beeemach
niemrawy94 - 2011-08-03, 08:41
No spoko nie krzycz
Chyba już znalazłem ale jak coś to napiszę..
Nikikin - 2011-08-04, 18:48
Ja kiedyś za awaryjne otwieranie e30 zapłaciłem 100zł, ale nic nie uszkodzone było
marcin2lo18 - 2011-08-07, 13:41
a ja niedawno zakładałem centralkę z alarmem i była tak zaprogramowana że samochód się zamykał po jakiś 30 sekundach, a dwa piloty zostały w środku wziąłem dosyć miękki drut zrobiłem na końcu ucho, kilka razy dogiąłem i wciskałem do środka pomiędzy uszczelką a słupkiem i celowałem tak żeby ucho zahaczyć na na cynglu od drzwi i fura otwarta
niemrawy94 - 2011-08-07, 22:44
Ja też tak próbowałem ale ucho za każdym razem spadało z cypla
A dzisiaj otworzyłem auto innym sposobem A to dzięki temu że wcześniej zdjąłem tylną lampę bo robiłem wgniecenie na rogu przy lampie, no i klapę bagażnika otworzyłem ręcznie odsuwając pręcik od centralki
Następnie pozostało otworzyć drzwi
No i wpadłem na pomysł żeby zrobić zwarcie w kostce od zamka klapy.. więc długo nie myśląc zwarłem dwa piny z czterech albo pięciu, no i rozczarowany iż nic się nie to nie dało zacząłem szukać innej metody..
No i wtedy zacząłem się śmiać sam z siebie bo jak zwykle popełniłem błąd którego bym się nigdy nie spodziewał, a mianowicie wcześniej odłączyłem akumulator i zapomniałem go podłączyć
Podłączyłem aku zrobiłem zwarcie no i drzwi się otworzyły
Ja już tak mam że zaczynam zawsze od d**y strony
Na przykładach:
Kiedyś miałem naprawić niedziałającą wycieraczkę tylnej szyby, no i zacząłem rozbierać całe poszycie klapy żeby dostać się do silniczka, wyciągnąłem silniczek obejrzałem i stwierdziwszy że z nim jest wszystko w porządku, zacząłem rozmyślać co może być nie tak...
No i po godzinie przemyśleń wpadłem na genialny pomysł który okazał się strzałem w dziesiątkę, a mianowicie wymieniłem spalony bezpiecznik no i wycieraczka zadziałała
Ja chyba nigdy nie nauczę się najpierw pomyśleć a potem zrobić
Na dzień dzisiejszy mam problem ze zdjęciem stacyjki..
Nie mogę nawet zdjąć dolnej części osłony kolumny kierowniczej, próbowałem najpierw zdjąć kierownicę i jej też nie mogę ściągnąć..
Możecie mi powiedzieć czy kierownicy nie da się zdjąć jak jest zablokowana?
Jeśli nie to jak zdjąć tą osłonę?
MaxxxS - 2011-08-08, 02:48
kluczyk zwalnia zapadkę blokady kierownicy.. . bez tego nie zdejmiesz.
nie jestem pewien ale bez zdjęcia kierownicy nie zdemontujesz obudowy stacyjki
norb - 2011-08-09, 08:44
bedziesz musiał chyba rozejrzeć sie za nową obudową stacyjki a tą jakoś zdjąć
niemrawy94 - 2011-10-03, 21:44
Po długim zastoju w pracach w końcu widać jakieś postępy.
Od tamtej pory nie zrobiłem zbyt wiele z powodu braku kasy.
To co zrobiłem:
- skończyłem naprawę nadkoli
- kupiłem stacyjkę ze wszystkimi zamkami
- wymieniłem dwa błotniki przednie na nowe bez kierunkowskazów
- porobiłem zaprawki na nadkolach i pukniętym rogu nad lampą
Aktualnie powoli przygotowuje auto do całościowego lakierowania na ten sam kolor.
Parę fotek z prac:
lowczaspl - 2011-11-02, 20:14
Zacnie to wygląda , powodzenia
niemrawy94 - 2011-11-03, 22:43
Dzięki kolego.
Ostatnimi czasy dorwałem aparat i porobiłem kilka fotek.
Z modów którymi jeszcze się nie pochwaliłem to skończyłem wreszcie Black Hella, i jeszcze w wakacje kupiłem koła Borbet A, które czeka renowacja. Jeśli ktoś ma w garażu samotny dekielek od tych kół taki jak widać na zdjęciach to proszę pisać na PW ponieważ jednego mi brakuje, byłbym wdzięczny..
Black Helle home made:
Koła:
Zaprawki:
Teraz pozostaje mi czekać na kase na lakierowanie i zawieszenie.
Pozdrawiam.
Adaasko - 2011-11-03, 23:47
jest lepszy sposob na takie zaprawki, bez chamskich odcięc - zawijasz gazetę tak zeby w bocznym rzucie wyglądala jak kropla i przyklejasz ją za "górę" a ten bąbel robi ci sensowniejsze nie tak ostre odcięcie
niemrawy94 - 2011-11-04, 00:19
Dzięki za radę. Szczerze mówiąc o tym nie pomyślałem
Ale i tak już skończyłem zaprawki więc skorzystam przy następnej okazji
niemrawy94 - 2011-11-05, 20:30
Witam.
Mam pytanie o zawieszenie.
Planuje kupic gwint i prosze o pomoc w wyborze.
Cena max to 1500zl.
Wymiar zewnetrzny McPhersona przedniego to 51mm.
I tu pytanie czy "gruba laga" czyli 51mm to grubosc amortyzatora czy srednica zewnetrzna McPhersona?
Pozdrawiam
misza - 2011-11-06, 11:12
średnica Macphersona
MaxxxS - 2011-11-06, 12:02
Też byłem kiedyś początkujący... i miałem podobny pomysł. odpuść sobie chiński gwinty.
No chyba ze po prostu chcesz aby było nisko i nie zależy ci na właściwościach jezdnych.
lowczaspl - 2011-11-06, 12:18
gwint ciężko ustawić a jak się coś spiepszy to nie wiem czy gwarancja da ci tą nowośc .
niemrawy94 - 2011-11-06, 14:12
To jakie zawieszenie proponujecie zamiast gwintu?
Ma byc nisko, a postawilem na gwint poniewaz mieszkam na wsi i w razie zimy chcialem miec regulacje wysokosci.
Kolego lowczaspl nie rozumiem dlaczego mi odradzasz gwint a sam piszesz w swoich planach ze chcesz gwint?
pawelzajac7 - 2011-11-06, 20:41
Sprężyny obniżające, np H&R -60 i -40 lub -80 i -60...do tego sportowe, twarde amorki...
MaxxxS - 2011-11-07, 00:40
Cztery amortyzatory b8 kupisz za 1700zł jak dobrze się potargujesz.... lecz sprężyny - 80 będą za krótkie na ten amorek. - 60 to max co możesz zjechać w dół. z taką konfiguracją zamkniesz się w 2tys zł.
Jesteś "początkujący" tak ?
Więc daje ci kilka miesięcy i będziesz chciał swapa wtedy się okaże że chiński gwint ta technix to troche za mało na m50 i będzie trzeba coś kupić .... i wiesz co kupisz B8 albo koni sport. Wtedy będziesz żałował że wydałeś 1000zł na gwint..
Masz lekki tył i silnik wzdłużnie ... jak nie masz gleby co cię klei do drogi to jesteś zgubiony chłopie.
Gwarantuje ci że 1.6 okaże za małym silnikiem... będziesz chciał coś więcej...
idzie zima tak ? .... będzie śnieg .... będzie 316 chodzić bokiem .. pobawisz się na łukach wiejskich dróg.... lecz asfalt wyschnie... i zrodzi ci się w głowie pomysł na sześć cylindrów...
Więc zastanów się.... czym jest dla ciebie twoje e30 ... ?
jaki masz plan ... ? ma być nisko i szeroko ... z dobrą muzą ? - kupuj ta techniks bo to tania gleba i mocno obniża.
Lecz... jeżeli masz w głowie wizje swojej bawarki z mocniejszym silnikiem ... i modami mechanicznymi .... to nie kupuj zawieszenia które i tak zaraz wystawisz na allegro.
Pozdro.
niemrawy94 - 2011-11-07, 21:46
Chcę żeby było nisko i szeroko.. I tak dopóki nie będę sam zarabiał to nie włożę do niej R6.. Ponieważ nie będę miał na jej utrzymanie..
Dzięki wielkie za opinie.
Już zdecydowałem kupuję gwint JOM.
Najwyżej będę żałował
Pozdrawiam
norb - 2011-11-08, 09:13
niemrawy94, przedmówcy dobrze Ci radzą co do zawiasu... ale twoje auto,twoja kasa,twój wybór ... założysz zdasz relacje Powodzonka
Łukasz - 2011-11-08, 11:48
niemrawy94 napisał/a: | Chcę żeby było nisko i szeroko.. I tak dopóki nie będę sam zarabiał to nie włożę do niej R6.. Ponieważ nie będę miał na jej utrzymanie..
Dzięki wielkie za opinie.
Już zdecydowałem kupuję gwint JOM.
Najwyżej będę żałował
Pozdrawiam |
Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach Powodzenia.
To będą chyba najgorzej wydane pieniądze na to auto
niemrawy94 - 2011-11-08, 20:04
Odciągnęliście mnie skutecznie od zamiaru kupna chińskiego gwintu..
Teraz szukam kitu firmowego.
Znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/sp...1886923761.html
Tylko nie mam pewności czy to nie jakaś chińszczyzna..?
Czy obniżenie 75/50 w przypadku tych sprężyn nie będzie za niskie do moich kół (Borbet A 7,5" i 9.5"), koła są na równo z nadkolami także nie schowają się w nadkolach.
Nie mogę znaleźć żadnych dobrych amortyzatorów w przystępnej cenie.
Szukałem Blistein B8 ale niestety nie stać mnie na taki rarytas.
Czy możecie mi polecić coś innego w przystępnej cenie?
Z góry dzięki i dzięki za wybicie z głowy tego nie trafionego pomysłu
Łukasz - 2011-11-09, 10:12
Co to jest przystępna cena?
Obniżenie 75/50 nie będzie dobrze pracowało z seryjnymi amorami, nawet B6 jest dla takiego obniżenia niewystarczające. B8 w tej sytuacji to profesjonalne podejście, ale rozumiem, że za drogie.
W poprzedniej E30 miałem amortyzatory "sportowe" , o takie:
http://allegro.pl/amortyz...1782515092.html
Szału nie było, ale na moje nieduże przebiegi i przy skomunikowaniu ze sprężynami Mtech dawało radę i nieco przyjemności.
Takie amory skomponuj z dobrymi spężynami - 40 lub -60 (Vogtland, H&R) i masz wystarczające, a nawet bardzo dobre zawieszenie.
MaxxxS - 2011-11-09, 11:47
jak zaklepiesz ranty błotników z tyłu to się jakoś zmieści to 9,5.
Fk automotive to firma Germańska. lecz -75 to za dużo na b8 - 60 to absolutne maximum obniżenia dla tego amorka, zalecają -40 jako optimum.
Amory Mts ci wystarczą jak na początek i nie kosztują dużo.
Kiedyś kupiłem to i nie było źle. kupiłem zestaw ze sprężynami -40 i -30 i tak smigałem w zimę a na wiosnę zakładałem niższe sprężyny KW.. to były jednak czasy nauki tylnego napędu a zawieszenia gwintowane kosztowały chore pieniądze.
Polecam ci takie rozwiązanie.. i odkładanie na coś markowego.
kamilo01 - 2011-11-09, 13:11
jaka masz lage u siebie? bo mam na sprzedaz mtechnikowe b6 na cienka lage w idealnym stanie
Adaasko - 2011-11-09, 15:22
jeśli chcesz to spojrz jak jest u mnie - gleba calkiem calkiem, przod mam chyba -70 moze nawet ciutke wiecej, i amortyzatory MTS, klei sie b.dobrze
tyl -40 bodajze i amortyzatory jakieś żółte, daje rade...
Łukasz - 2011-11-09, 15:52
Adaasko napisał/a: | jeśli chcesz to spojrz jak jest u mnie - gleba calkiem calkiem, przod mam chyba -70 moze nawet ciutke wiecej, i amortyzatory MTS, klei sie b.dobrze
tyl -40 bodajze i amortyzatory jakieś żółte, daje rade... |
? Z przodu inne amory, z tyłu inne i to ma być ok????????????
Nie propogujmy druciarstwa. I jeszcze to obniżenie - przód 70, tył 40. Sam to wymyśliłeś, czy kupiłeś takie cudo?
Ten samochód nie może być w jakikolwiek sposób przewidywalny przy np. nagłym manewrze na drodze.....
Nie ma się czym chwalić kolego.
niemrawy94 - 2011-11-09, 17:21
Sprężyny zakupiłem -75/-50. Kupię chyba tak jak mówicie te amorki MTS i zobaczymy jak to będzie..
Lubię wyzwania a w najgorszym wypadku wleci z powrotem seria i wymyśli się coś innego
kamilo01 ja mam grubą lagę- 51mm czyli niestety odpada a szkoda..
kamilo01 - 2011-11-09, 18:24
niemrawy94 napisał/a: | Lubię wyzwania |
to sie liczy :D:D:D
MaxxxS - 2011-11-09, 18:32
HEHE i dobrze! uważaj na michę kolego
niemrawy94 - 2011-11-09, 21:40
Amortyzatory zamówione:
http://allegro.pl/amortyz...1919701124.html
W weekend zaczynam rozbierać zawieszenie i czkam na dostawę części..
Jeszcze chyba żadna rzecz na którą wydałem tyle kasy mnie tak nie cieszyła
Dzięki wielkie za pomoc w dokonaniu wyboru i za to że odciągnęliście mnie od zamiaru kupna tego lipnego gwintu
niemrawy94 - 2011-11-18, 00:20
Po zimie planuje lakierować cały samochód na tez sam kolor..
Pierwszy raz stykam się z lakierowaniem w swoim życiu
Może powiecie mi jaki lakier wybrać?
Baza + bezbarwny czy akryl (akryl był oryginalnie)
Ile podkładu zejdzie na pomalowanie całości bez wnętrza komory silnika i bagażnika?
Jakie marki polecacie? Może ewentualnie jakiś lakiernik w okolicach Szczecina?
Bo sam raczej nie podołam temu wyzwaniu bo chcę żeby to miało ręce i nogi
Co z lusterkami i zderzakami, w kolor czy zostawić ori?
Pozdro
Nikikin - 2011-11-22, 00:15
Dawaj wszystko w kolor
Akryl będzie później ew łatwiej wypolerować łatwiej jak by jakieś zacieki się zrobiły czy coś. I lakier będzie tańszy.
Baza + klar będzie się bardziej błyszczał i będzie odporniejszy na warunki atmosferyczne .
niemrawy94 - 2011-11-23, 22:42
Ok z lakierowaniem jeszcze trochę poczekam aż się zrobi cieplej a na dzień dzisiejszy chcę zabrać sie za konserwację podwozia..
Jaki środek proponujecie?
Jedno wiadomo że mam dodatkowy kłopot bo muszę to zrobić bez kanału ani podnośnika..
Macie może jakieś ciekawe patenty na podniesienie auta..??
MaxxxS - 2011-11-24, 00:02
cięzko określić.. zależy jaka konserwacja cię interesuje...
konserwowanie beemki zajeło mi całą zimę.. auto rozebrałem do golasa... zdjąłem wszystko od spodu ... włącznie z bakiem ..
zeskrobałem cały oryginalny baranek bo doświadczenie mnie nauczyło że czasem i pod dobrze wyglądającym barankiem czai się rudy szatan. po wycięciu i zaspawaniu ubytków użyłem podkładu antykorozyjnego i gumy na pędzel w miejscach spawu a na koniec baranek na pistolet po całości.
wszystko czego używałem kupiłem na tej stronie http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/
a auto stało na kobyłkach a każda kobyłka stała na dwóch bloczkach fundamentowych więc w sumie uniosłem samochód na wysokość 70cm...
kobyłki kupiłem na allegro ... żabkę do podnoszenia także.
niemrawy94 - 2012-01-28, 14:39
Chyba czas w końcu odświeżyć temat..
Zmieniło się w sumie nie wiele przez brak funduszy ale zawsze cos.. ;D
Zmiany:
- wleciał zawias (jest niżej ale jeszcze mnie to nie satysfakcjonuje i pracuje nad czymś niższym)
- Borbety A się odnawiają
Aż pewnego dnia mi odbiło :
Biały osad to sól.. I od razu mówię że jest to stary i zardzewiały błotnik który i tak miał iść na złom ;D A nowy leży w garażu i czeka na lakier do wiosny..
Aktualnie auto prezentuje się tak:
Co do lakierowania bumy to jakoś się nie mogę tego doczekać.. Ale mam nadzieję że jeszcze przed sezonem uda mi się to zrobić..
Pozdroo
niemrawy94 - 2013-02-27, 22:21
Witam.
Dawno się nie odzywałem a dosyć sporo sie pozmieniało
Z takich ważniejszych rzeczy to:
- całość w nowym lakierze + komora silnika
- nowe serce m20b20
- spawany gwint na springach na zamówienie
- osłona miski
- koło
- kierunki US w trakcie
W planie jest zejść jeszcze niżej, środek, oponki i ogarnąć szczegóły.. Nadal w żółwim tempie
Fotorelacja:
Pozdrawiam
Nikikin - 2013-02-28, 12:45
Dobra gleba
Ale za dużo to raczej tym nie będziesz jeździł
Gepard - 2013-02-28, 19:38
Wyjedziesz z podwórka??
knap - 2013-02-28, 19:42
z tą glebą to nie przesadzaj bo może się to źle skończyć
znam gościa który tak zglebił swojego golfa że szurał saniami i pewnego dnia przy sporej prędkości zachaczył podłogą o coś na drodze, stracił panowanie nad autem i VW zakończył żywot na latarni przy drodze.
niemrawy94 - 2013-02-28, 22:14
Wyjeżdżam, bez przyciery się nie da ale wyjeżdżam Dlatego właśnie mam gwint żebym w każdej chwili mógł podnieść auto i spokojnie polatać Jak na razie już niżej sie nie da ale zostały jeszcze górne mocowania z przodu do zrobienia ale jak na razie jest bardzo zadowalająco
E30 ROST - 2013-03-02, 11:16
kroki naprawde swietne .ale nie lezy mi przymiarka tej felgi od merdecesa. moim zdaniem borbet lezał wspaniale ! kolor bajka
niemrawy94 - 2013-03-02, 16:29
Borbetów już nie ma i ostatecznie zostają mercedesy Chyba że znajdę coś naprawdę lepszego w co wątpię
norb - 2013-03-03, 09:05
niemrawy94, nie gadaj że zamieniłeś borbety na te felgi coś Ty oszalał
niemrawy94 - 2013-03-03, 21:47
Noo chyba oszalałem
Ale może w końcu wyjdzie z tego coś innego
niemrawy94 - 2013-04-22, 20:44
Dawno tu nie zaglądałem a jest jakiś progress...
Skończyłem kierunki US poskładałem wnętrze i ogarnąłem gwint pod względem wizualnym
Zabrałem sie za ogarnięcie silnika, a mianowicie wymiana pasków, oleju, filtrów, uszczelek i uszczelniaczy..
Jednak po zdjęciu paska rozrządu i próbie założenia nowego okazało sie że nie można ustawić kół pasowych na znaki.. Po wykręceniu świec na pierwszym cylindrze ukazał się mym oczom grzybek zaworowy leżący na tłoku...
Po zdjęciu głowicy:
Ten widok jednocześnie mnie załamał i ucieszył bo odziwo zawór nie narobił żadnych szkód poza rozwaloną świecą Drugą rzeczą jest stan gładzi wszystkich cylindrów która też jest w nienagannym stanie
Po dokładniejszych oględzinach znalazłem jeszcze jeden krzywy zawór wiec postanowiłem doprowadzić całą głowicę do porządku..
Wszystkie uszczelniacze zostały wymienione a zawory dotarte, głowica splanowana i oczyszczona, wleciała także nowa uszczelka pod głowicę.
Teraz pozostaje to wszystko złożyć zalać świeżym olejem i oczekiwać efektów pracy
Pozdrawiam
Nikikin - 2013-04-28, 14:04
To nie lepiej było już kminić nad M20B25? Zamiast reanimować b20?
niemrawy94 - 2013-04-30, 19:42
Kminiłem ale w sumie doszedłem do wniosku że wolę jak na razie odratować b20 przelatać ten sezon i pozbierać trochę więcej kasy i wtedy myśleć nad czymś ciekawszym
niemrawy94 - 2014-03-24, 22:17
Witam.
W temacie dawno nic sie nie zmieniało a w sumie jeśli chodzi o auto pozmieniało sie dosyć sporo
Przejeździłem beemką końcówkę sezonu, tyle tylko zdążyłem przed kolejnymi miesiącami prac :rotfl: Przez ten czas prezentowała sie następująco:
Ze względu naa moje chore widzimisie m20 pod koniec sezonu wyleciało z budy.. jak zresztą wiekszość "niepotrzebnego" moim zdaniem osprzętu i innych pierdół
W miejsce m20 wlecieciało m50 w świeżutką i czyściutką komore
Potem zaczęła sie walka z upychaniem całego prądu co jak na razie pozostaje w fazie totalnego haosu w miejscu deski rozdzielczej :rotfl:
Przyszedł też czas na nowe koło, dla przeciwników mercedesów to dobra wiadomość
W miejsce mercedesów wpadły Mangelsy 15x8 na oponie Nankang 165/45 r15 i wygląda to tak:
Po wstępnej przymiarce wychodzi na to że z tyłu koło trzeba będzie ostatecznie delikatnie zdystansować a z przodu mimo maksymalnego obniżenia, i tak jest koza z czym też powoli walczę
Koło docelowo będzie w kolorze komory, pozostaje powalczyć trochę z prądem i kilkoma innymi pierdołami i mam nadzieję że tym razem uda mi sie przelatać troszkę wiecej sezonu i zwiedzić trochę wiecej zlotów :metal:
Pozdro
ChriS - 2014-03-25, 18:20
Ważyłeś może takiego Mangelsa? Sporo cięższy od alusa 7x15 ?
niemrawy94 - 2014-03-25, 18:23
Nie ważyłem ale jest niewiele cięższy od zwykłej stalki 14 z oponą.
niemrawy94 - 2014-07-01, 18:43
Coś z nowości to m50 żyje i hasa, Mangelsy poszły w świat ze względu na to że aby spasować przód musiałbym podłużnice i miskę wepchnąć ze 2 centy pod asfalt :laugh:
Aktualnie zastąpiły je BBS RZ 16x8j, czekają na oponki i dystanse. Jak narazie e30 toczy sie na seryjnej stali i wygląda mniej wiecej tak na chwile obecną:
LUKAS - 2014-07-01, 19:22
Niezły kontrast komory z silnikiem
Wygląda kozacko
Adam86 - 2014-07-01, 20:19
ciemna buda+ biała komora+ ciemny silnik wygląda nieźle
....Ale jazda bez maski to już wg mnie, słaby pomysł... No chyba że siedziało by tam s50 albo jakieś M60
ogólnie niemrawy94, masz bardzo fajną bete
niemrawy94 - 2014-07-01, 21:36
Dzięki jak na razie bez machy tylko do zdjęć, teraz zostaje ogarnąć obudowy i podstawe filtra oleju żeby to wyglądało i zbieram na słupek b25 albo b28 na baranach i ITB albo turbo ale to mniej prawdopodobne
Co do kół są już zdystansowane i założone tylko porządnej opony brakuje
Łukasz - 2014-07-04, 14:24
Za darmo bym nie chciał Twojego auta. Mało tego. Nawet ze sporą dopłatą bym go nie wziął.
Ale o gustach się nie dyskutuje.
Powodzenia.
Kargul - 2014-07-04, 16:06
Łukasz napisał/a: | Za darmo bym nie chciał Twojego auta. Mało tego. Nawet ze sporą dopłatą bym go nie wziął.
Ale o gustach się nie dyskutuje.
Powodzenia. |
Nie przesadzaj, gdyby nie ta kremówka i plastik pod maską to było by perfekt!
Ogólnie nie jest źle
niemrawy94 - 2014-07-05, 15:40
Dzięki
A tak na marginesie, to po pierwsze nikt nie powiedział że bym Ci ją sprzedał a po drugie nie potrafiłbyś nią jechać
Widzę że kolejne "rasistowskie" forum na mojej liście... A szkoda
Ale nic, dla tych co z chociaż odrobiną przyjemności patrzą na ten temat wrzucam jakieś fotki z przymiarki zdystansowanych RZ'ów
PS. sory za jakość i brudny samochód ale troszkę stał Ale przynajmniej maskę zamknąłem to nie będzie plastik w oczy raził
Pozdro
Kargul - 2014-07-05, 16:48
Super koło! Milion razy lepsze niż najbrzydsza felga świata czyli borbet-a! Tak trzymaj. Fajnie musi z tym motorkiem. Kumpel miał kiedyś taką, ale z zaspawanym dyfrem miotało nim jak szatan he he. Sprzedał po jakimś czasie gościowi i ostrzegał, że taka moc i taki dyfer, tamten zaczął świrować, że to nie pierwsze rwd w jego rzyciu i po pół godziny zadzwonił do mojego kumpla, że "poniesło go troche" i wywalił w drzewo na prostej (było troszkę mokro na drodze). Taki mały off top
BassQ - 2014-07-06, 00:21
Na każdej stronie "inna" beta , nie złą masz zajawkę za jej wygląd daje 5 a za pozbycie się felg od merca dokładam "+"
niemrawy94 - 2014-07-06, 11:17
A no trochę sie pozmieniała w ciągu tych 3 lat
Jedyne co jak do tej pory sie nie pozmieniało to wnętrze ale i na to przyjdzie czas
Dzięki za pozytywy
Łukasz - 2014-07-07, 09:56
Często na forach jest tak, że ludzie słodzą sobie bez konkretnego powodu. Nie jestem hejterem, wyraziłem tylko swoje zdanie. W dość bezpośredni sposób, ale tak właśnie mam w zwyczaju.
Rób swoje, choć podejście do auta masz dyskusyjne i Twoje auto kompletnie nie jest w moim guście.
Peace.
niemrawy94 - 2014-07-07, 12:42
Widzisz Łukasz o wiele lepiej brzmi "kompletnie nie jest w moim guście" niż Twoje bezmyslnie powiedziane ze z dopłatą byś go nie wziął
Jestem otwarty na krytykę ale nie bezmyslna
Pozdro
Adam86 - 2014-07-07, 22:01
niemrawy94, na Rz będzie wyglądać w końcu tak jak powinna....
BassQ - 2014-07-12, 00:44
mam ulepka (nawet drugiego ), więc o nakładzie pracy coś wiem, poza tym fajnie że wreszcie ktoś zrobił coś innego, bo ile można oglądać klasyki z każdą śrubką dobraną po vin-ie
"czysta" komora silnika zawsze mi się podobała choć w bmw widzę pierwszy raz i jest fajnie
nad kontrastem się zastanawiam i chyba silnik zrobiłbym w kolorze nadwozia
niemrawy94 - 2014-07-28, 11:53
Dzięki
Stan obecny auta:
Pozdro
BassQ - 2014-08-03, 23:54
elegancko , dorzuć jeszcze trochę fotek komory
Łukasz - 2014-08-04, 12:41
koniecznie kup dekielki na felgi.....
niemrawy94 - 2014-08-04, 19:13
Dekle są ale tylko 3 do zdjęć raz zakładane raz zdejmowane żebym sam zobaczył jak to leży
Czekam co jeszcze zauważysz
Jakieś dwa ze starszych
Adam86 - 2014-08-04, 23:15
zdecydowanie z deklami wygląda lepiej...
Dorzuć jeszcze halogeny na przód
Ps. gdzie masz zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy
Ps. 2 Nie brakuje Ci nadkoli przednich
niemrawy94 - 2014-08-05, 09:44
Zbiorniczek jest jak na razie tylko w planach A nadkole jest ale nie kompletne ze względu na właśnie ten zbiorniczek i plany z jego umiejscowieniem. To samo tyczy sie drugiej strony bo planuję większą chłodnice z osobnym zbiorniczkiem i visko
niemrawy94 - 2014-08-17, 21:33
Siema
Auto na chwile obecną "odpoczywa" od mojej ingerencji ale w garażu czeka już kilka gratów do zmontowania tj. dyfer czy wydech na 2-rurce. Dalszych planów jest sporo ale o tym jak już coś zacznie się dziać :laugh:
Kilka zdjęć z ostatniej sesji i kilka znalezionych w internetach z szanujsie w Wolinie
vin - 2014-08-18, 19:37
http://olx.pl/oferta/bmw-...html#d390b01c9e
Widzę że autko idzie na zamianę.
niemrawy94 - 2014-08-18, 21:33
Jak na razie jest to raczej akt desperackiego zapalenia na v8 ale nie dostaje żadnych konkretnych ofert poza zapytaniami o cenę albo o wymianę na jakieś dupowozy.
Jeśli do końca sezonu nic ciekawego sie nie napatoczy to zostaje i sam będę kminił nad czymś większym i będzie bardziej stęsowo, kontrowersyjnie i bezpruderyjnie.
Pozdro
|
|