|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
MotorSport - Inicjatywa Pucharu RWD !!!
SmasherE30 - 2006-11-07, 21:42 Temat postu: Inicjatywa Pucharu RWD !!! KLIK
Coś się dzieje! Mam nadzieje że będzie zainteresowanie bo sam w najbliższym czasie będe się starał o auto do punktowania do licencji i na pewno chciałbym w przyszłości startować w takich zawodach! Wzmianka o jednakowym ogumieniu mi się podoba ale dla każdego przedziału pojemnościowego dobrze aby była inna max szerokość.
Będzie na co patrzeć
Piotr_1 - 2006-11-07, 21:48
brzmi miło
LUKAS - 2006-11-08, 00:05
Super pomysł. Bardzo mi się podoba Żeby tylko z kaską się wyrobić ahhh
Obawiam się jednego, że w klasie powyzej 1600ccm znowu bedzie problem z Nami Beemkowiczami, typu ja mam iSa ja 320i a ja 325i... Ciekawe co z tym zrobi pomysłodawca imprezy. Wszyscy do jednego wora
PZDR!
buni - 2006-11-08, 19:28
a ja 3.0d :) ..
pomysl fajny i ...super inicjatywa
Felix BMW - 2006-11-08, 21:24
Coś czuje że jak coś to Isami trza startować . Kurcze oby wypaliło
buni - 2006-11-08, 22:15
oby wypalilo...
Andrzej540 - 2006-11-08, 22:22
pomysl fajny ale jestem ciekaw ile kosztuje przygotowanie samochodu, ubrania itp. ( moze ktos to juz liczyl? ), jezeli ktos wie to prosze rowniez o podanie kosztow startu w rajdzie PZMot. Wydaje mi sie, ze jednak malo to nie bedzie i to jest glowna przeszkoda
Piotr_1 - 2006-11-08, 22:57
W założeniach piszą że wpisowe max. 700zł, czyli 700zł trzeba liczyć. Sport nie jest tani, ale raz, dwa razy w roku przynajmniej się najeździsz Bo na żadnym kręciole nie masz takich długich odcinków ani prędkości. Chyba lepiej mieć dobrze przygotowane auto dla własnego bezpieczeństwa. Co do różnic pomiędzy 320i 318is i 325i to jakoś nie widzę przeszkód I tak lepszy kierowca wygra słabszym samochodem (lepszy czytaj np. Jurek ) Bez kitu, trzy zakręty lepiej przejechane i już nadrobione niedobory mocy.
puz - 2006-11-08, 23:36
hmmmm podoba mi sie!!! czyli jak z tymi kosztami moze ktos znajacy temat przyblizyc sprawe zbudowania takiego auta (pomijajac kwestie samego zakupu auta) no i oczywiscie startu w imprezie? czy takie hybrydy jak moje czy Buniego beda mogly startowac?
LUKAS - 2006-11-08, 23:49
Panowie pamietacie że to dego trzeba mieć licencję ...
puz - 2006-11-09, 09:31
Cytat: | Panowie pamietacie że to dego trzeba mieć licencję ... |
fakt jak takową można zdobyć, gdzie i ile?
LUKAS - 2006-11-09, 09:44
Musisz startowac w KJSach pozniej zdac egzamin, mniejewiecej tak to przebiega. Niemam licencji. Ostatnio byl jakis kurs na licencje w AK Kielce. Kosztowal chyba okolo 700zł.
Felix BMW - 2006-11-09, 10:42
Kask z Fia 1132 zł czyli 2264zł
Interkomy 765zł
Balaklawa 109 zł 218 zł
golf 279 zł 558 zł
Rękawice ( kierowca ) 230 zł
kalesony 199 zł 398 zł
skarpety 59 zł 118 zł
kombinezon 1199 zł 2398 zł
Buty 743zł 1486 zł
Suma 8435 zł
Fotele bimarco sprint 659 zł 1318 zł
Klatka 2000 zł ( nie wiem dokładnie )
System gaszenia 1595zł ( omp)
wyłącznik prądu 200 zł ( ?)
zapinki na maskę i jakieś inne zabawki powiedzmy z 500 zł dodatkowo .
Suma 5613 zł
Samochód np bmw 318is 5000 tys zł
Zrobienie silnika od podstaw 6000 tys zł ( nie mówie tu o jakiś kutych tłokach czy cuda wiankach .
Obspawanie całego auta 2000 zł ( strzelam )
Zawias 1500 zł
rozpórki 500 zł
szpera 1500 zł
Robocizna 3000 zł ( mówie tu o warsztacie z górnej półki a nie p. Kaziu )
Suma 19 500 zł
Całosć 33 548 zł
Zaje..scie tani sport To co policzyłem to ceny detaliczne . Ceny spisałem ze sklepu który jest na stronie Hoga.pl I wszystko ma homologację FIA.
LUKAS - 2006-11-09, 10:47
"Tani" sport, jak dla kogo
Felix czemu podales przy detalach dwie ceny w zł? Czy to moze mialo byc Euro i zł
Felix BMW - 2006-11-09, 10:47
Natomiast nie wiem gdzie szukać uzywanych strojów i używanych foteli i innych zabawek . Jeżeli o czymś zapomniałem to poprawcie mnie ! Sądze ze da sie tu zaoszczędzić jakieś z 5000 tys. Na samochodzie nie da sie oszczedzić , na klatce obspawaniu tez nie da się . Mozna by nie modernizować silnika wiec jakby tu mozna tez znaleść jakięś wyjscie . tak czy śmiak 20 000 jak nic .
[ Dodano: 2006-11-09, 09:48 ]
LUKAS napisał/a: | "Tani" sport, jak dla kogo
Felix czemu podales przy detalach dwie ceny w zł? Czy to moze mialo byc Euro i zł |
Np cena jest podana za 1 kask a tych kasków musisz kupić dwa . I tanio to to nie jest
Bruner - 2006-11-09, 12:12
Felix, to co podales to chyba do startow w pucharze PZM, tutaj maja byc inne wymagania:
Cytat: | Dozwolone ma być używanie strojów, foteli oraz pasów z utraconą homologacją, wymagane są zwykłe gaśnice, zaś wyłącznik prądu jest tylko zalecany. |
Wyposazenie z utracona homologacja jest sporo tansze - moga to byc produkty starsze i uzywane . Tylko faktycznie troche trudniej z zakupem, ale mozna dosc mocno zejsc z tej kwoty ktora podales. Pozatym wszystko liczysz razy 2 - niby dobrze bo sa 2 osoby w zalodze, ale przeciez to sie rozklada na 2 osoby, wiec realnie na glowewyjdzie o polowe mniej.
puz napisał/a: | Cytat: | Panowie pamietacie że to dego trzeba mieć licencję ... |
fakt jak takową można zdobyć, gdzie i ile? |
Tu masz regulamin wydawania licencji:
http://www.pzm.pl/regulam...ajowej_2006.pdf
Andrzej540 - 2006-11-09, 21:46
Bruner normalnie to kierowca PLACI jeszcze pilotowi za starty, tak wiec z tym dzieleniem kosztow na 2 ta ja bym byl ostrozny. Wydaje mi sie, ze ten Puchar RWD ma byc podlaczony do PZMot tak wiec koszt startu to: wpisowe - 700 zl, paliwo ( zapoznanie z trasa + rajd to pewnie wyjdzie z 300km ), opony, noclegi dla kierowcy, pilota i jakiejs ekipy serwisowej, wlasnie ta ekipa serwisowa, jakis samochod serwisowy, klocki, tarcze, oleje itp. jakies male "obcierki", tak mysle, ze mniej jak 2000-3000 zl za jeden start to nie ma co liczyc ( i to tak na "biednie" ) . Kupno samochodu i jego przygotowanie to co najmniej 20 000 zl ( wiem ile kosztowalo mnie zrobienie "Mandaryny" a z chomologowanyc czesci to mam tam tylo pasy i kierownice ). A i aby bylo jasne, sam pomysl jest SUPER ! Trzeba tylko jakos tak to zorganizowac aby koszty jakos ograniczyc ( czytalem gdzies na innym forum o zorganizowaniu III Ligi, cos pomiedzy KJS a PZMot i moze to jest wlasnie to co nam jest potrzebne? ). Wystarczy popatrzec na frekfencje na SuperOES czy ALT
Pancin - 2006-11-09, 22:23
Andrzeju, w PZMocie sytuacje, że piloci jeżdżą za kasę są spotykane niezwykle rzadko. To nie ta liga. Jeżeli chodzi o liczenie wszystkiego x2 to też mocno naciągane, bo nikt nie będzie sponsorował pilotowi ubranka. Podstawowym kosztem będzie zakup i przygotowanie samochodu. Ale to robi się raz, a potem jeździ się przez co najmniej 1 sezon. Z rozmów ze znajomymi kierowcami z PPZM wiem, że jak się dobrze zepniesz i nie będziesz miał przygód ze sprzętem, to eliminację PPZM da się zamknąć w 3-4 tys. Oczywiście, że nie będzie to nigdy tak tani sport jak szachy ale i tak cenowo będzie znacznie lepiej niż przymierzanie się do jakiejś mocniejszej klasy obecnie jeżdżącej.
Andrzej540 - 2006-11-10, 09:08
Pancin w sumie masz racje ale 3-4 tys. za jedna eliminacje to i tak nie jest malo i trzeba to brac pod uwage. Przygotowanie samochodu niech to bedzie 20 tys. do tego 5 eliminacji to kolejne 20 tys. i to moim zdaniem minimum za pierwszy rok a jak znam zycie to bedzie wiecej ( a gdzie treningi, jakies dzwony? ).
jurek - 2006-11-10, 19:13
joko ze mam juz jakies doswiadczenie to np. na zapoznaniu 2 lata temu do rajdu subaru ktory jest w krakowie (ja tez jestem z krakowa) zrobilem 500KM przy regulaminowych 3 przejazdach na takie zawody zaloga wyjezdza we srode lub czwartek z samego rana a serwis najdalej w piatek rano ma byc na miejscu co do samych zawodow to licze w seryjnym Isie 220tys przebiegu:) spalanie na OS 15L dojazdowka10L pozatym nigdy nie wracalem z zawodow w sobote bo jest to niebezpieczne pozatym wypadalo by przelac gardlo jakims plynem:)i wtedy (u mnie zazwyczaj ) powrot konczyl sie w niedziele w nocy:)
pozatym jak sie jedzie np. 400KM na zawody to wypada cos zobaczyc w tej okolicy a nie odrazu do domu:)
powiem tak nie majac 20tys na auto i kolejnych przynajmniej 10 na kilka startow to nie dotylal bym sie nawet tego tematu
dzwonil do mnie kolega klementowicz i mowil ze ostatnie zawody kosztowaly go blisko 12 tys i wierze w to ze tak bylo(dzwonek)
w zawodach moga startowac tylko auta zgodne z homologacja i zadne swapy, przeszczepy nie wchodza w gre. jak macie jakies pytania to zapraszam
ps. dlatego startowalem w wyscigach gorskich ze brakuje mi kilku zlotych i czasu by startowac w rajdach ...ale faktem jest ze nigdy sie z nich nie wylecze...:((
Piotr_1 - 2006-11-10, 20:45
czyli jeednak drogo
Bruner - 2006-11-10, 20:54
jurek napisał/a: | dlatego startowalem w wyscigach gorskich ze brakuje mi kilku zlotych i czasu by startowac w rajdach |
Mozesz napisac jak to wyglada od strony finansowej? Duzo tansza zabawa niz rajdy? Powiedzmy ze dla E30 318is jak juz mowimy o tanim sciganiu. Jakie sa wymogi wzgledem sprzetu i kierowcy?
jurek - 2006-11-11, 18:00
wymogi praktycznie takie same nie trzeba miec sustemu gasniczego nie trzeba 2go fotela pasow , natomiast koszu samego uczestnictwa inny
mianowicie wpisowe 400zl za 2 rundy
wyjazd w piatek powrot w niedziele
paliwo czesci laweta bus
spanie i flaszka dla chlopakow za pomoc(ja jezdzilem w skladzie ok 3 os)
suma ok 1000-1200 za jeden weekend wiec ok 1/3 tego co rajd a sprzet wogle sie nie zuzywa(przez caly sezon wymienilem koncowke i galke w zawiasie, i zkonczylem 1kpl. opon(700zl szt. nowe) wiec nie ma dramatu
Piotr_1 - 2006-11-12, 20:11
A w jakich miejscach odbywają się eliminacje (miejscowości). Pewno trzeba się przeprowadzić do Krakowa
jurek - 2006-11-13, 19:21
http://www.pzm.pl/sporty....endarz&idkal=14
kalendarz w tym roku
[ Dodano: 2006-12-10, 16:17 ]
puchar jedzie na1005 wpisowe takie jak wszyscy 1000 albo 1400,nie trzeba systemu gasniczego, reszta taka jak inni opony seryjne zapraszam wszystkich chetnych
Felix BMW - 2006-12-10, 22:09
Znalazłem coś takiego .
REGULAMIN RAJDOWEGO SAMOCHODOWEGO PUCHARU TYLNEGO NAPĘDU
–
RWD TROPHY
1. Ustalenia ogólne
1.1 Rajdowy Samochodowy Puchar Tylnego Napędu (zwany dalej RWD Trophy) jest własnością Polskiego Związku Motorowego (zwanego dalej PZM).
1.2 Nadzór nad przebiegiem RWD Trophy sprawuje Główna Komisja Sportu
Samochodowego (zwana dalej GKSS).
1.3 Rajdy – Rundy RSP PZM organizowane s_ przez Automobilkluby
i Kluby sfederowane w PZM na podstawie Regulaminu Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski
1.4 W Rundach RWD Trophy muszą być spełnione wszelkie wymogi
bezpieczeństwa dotyczące organizatorów Rund RSMP. Dopuszczalne
wyjątki zawarte są w art.12 i 13.
1.5 Organizatorzy poszczególnych Rund zobowiązani są do przesłania
do Biura Sportu ZG PZM, wyników w terminie 2 dni od zakończenia
rajdu.
1.6 Zdobywcą Pucharu RWD Trophy jest załoga, która zwycięży w łącznej klasyfikacji generalnej w sezonie – z zastrzeżeniem zawartym w art. 17.2. Regulaminu RSMP. Puchary funduje Zarząd Główny PZM i będą wręczone
podczas ceremonii zakończenia sezonu RSMP.
2. Charakter zawodów
2.1 RWD Trophy jest cyklem rajdów dla kierowców posiadających licencję K i M lub równorzędną wydaną przez kraje UE oraz pilotów posiadających
przynajmniej licencję „W” „RC” i „RT”.
2.2 Trasa rajdu – Rundy RWD Trophy powinna mieć długość minimum 100
km, w tym, co najmniej 70 km odcinków specjalnych (OS). Pozostałe wymagania dotyczące trasy wg art. 3.3 i 3.4 Regulaminu RSMP
2.3 Trasa rundy RWD Trophy musi mieć tylko jeden etap.
2.4 Wymogi dla organizatorów rajdów są określone w regulaminie RSMP
(plan zabezpieczenia, książka drogowa, karta drogowa, parki serwisowe).
3. Dopuszczone samochody – podział na grupy i klasy
3.1 Do rajdów RWD Trophy dopuszczone będą tylko samochody z tylnym napędem bez podziału na grupy. Dopuszczone będą samochody z utraconą
homologacją FIA lub krajową bez względu na rok jej wygaśnięcia.
3.2 Samochody startujące w RWD Trophy będą podzielone na klasy w
zależności od pojemności silnika, jak następuje:
• klasa 1 – markowa Fiat 126p,
• klasa 2 - do 1600 cm3 włącznie
• klasa 3 powyżej 1600 cm3
3.3 Jeżeli podczas dwóch pierwszych Rund RWD Trophy w sezonie zbierze
się minimum pięć samochodów tworzących inną klasę nie wymienioną
powyżej (tzw. Markowa), GKSS na pisemny wniosek zainteresowanych
zawodników może utworzyć odrębną klasę. Samochody muszą odpowiadać wymaganiom Załącznika J do MKS.
3.4 Samochody z utraconą homologacją mogą być zgłaszane do
zawodów.
3.5 Samochody wyprodukowane w Polsce, które utraciły homologację –
fragmentarycznie mogą być skompletowane zgodnie z kolejnymi
udokumentowanymi wariantami producenta np. nadwozie, zderzaki,
tablica rozdzielcza itp. (na podstawie katalogu części, książki naprawczej,
zdjęć). Samochody muszą odpowiadać wymaganiom załącznika J do MKS.
3.6 Do rajdów RWD Trophy dopuszczone będą samochody nie młodsze niż:
Sezon startów: Samochody wyprodukowane przed rokiem:
2007 1993
2008 1994
2009 1995
2010 1997
2011 1998
2012 1999
2013 2000
4. Regulamin uzupełniający
Regulamin uzupełniający musi być zatwierdzony przez GKSS w trybie
określonym regulaminem RSMP. Opublikowanie regulaminu powinno
nastąpić, co najmniej 30 dni przed rundą.
5. Władze Rund RSP PZM
5.1. Na każdą rundą GKSS powoła Delegata Technicznego, który będzie
kierownikiem sędziów technicznych. Za organizację badania kontrolnego
odpowiedzialny jest organizator rajdu.
5.2. GKSS powoła na każdą rundę Zespół Sędziów Sportowych.
5.3 Na każdą rundę, GKSS powoła Obserwatora PZM, który będzie
oceniał poziom organizacyjny rajdu w oparciu o kryteria określone w
formularzu ocen. Uprawnienia i obowiązki Obserwatora, analogiczne jak
obserwatora FIA, podają Przepisy Ogólne.
6. Wpisowe
Wysokość wpisowego na rajd RWD Trophy w roku 2007 wynosi nie więcej
niż 700,- PLN
7. Ubezpieczenie
Organizator każdego rajdu jest obowiązany wykupić polisę
ubezpieczeniową OC oraz NNW obejmującą osoby organizatora nie
objęte innym ubezpieczeniem. Polisy te muszą swym zakresem
obejmować cały czas trwania rajdu.
8. Protesty – odwołania
8.1 Wszystkie protesty musza być składane zgodnie z postanowieniami
Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (art. 171 i następne).
8.2 Wszystkie protesty muszą być składane na piśmie i muszą być
wręczone dyrektorowi rajdu wraz z kaucją 100% wpisowego, która nie
będzie zwrócona, jeżeli protest nie zostanie uznany.
8.3 Jeżeli protest wymaga demontażu i ponownego montażu części lub
zespołów samochodu składający protest musi wnieść dodatkowo opłatę
w wysokości:
- 200% wpisowego, jeżeli protest dotyczy określonych części lub
zespołów samochodu (silnik, układ przeniesienia napędu, układ
kierowniczy, układ hamulcowy, instalacja elektryczna, nadwozie itp.)
- 500% wpisowego, jeżeli protest dotyczy całego samochodu.
8.4 Wysokość kaucji towarzyszącej zapowiedzi odwołania od decyzji ZSS
do GKSS wynosi 1500 PLN.
9. Warunki klasyfikacji
9.1 W każdej klasyfikacji rocznej RWD Trophy uwzględnieni będą tylko
kierowcy, którzy zostaną sklasyfikowani w minimum jednej rundzie.
9.2 Wszystkie przypadki ex equo będą rozstrzygane wg zasad RSMP.
9.3 W RWD Trophy prowadzone będą następujące klasyfikacje końcowe:
• indywidualna generalna
• indywidualna w poszczególnych klasach
• klasyfikacja klubowa
10. Punktacja
10.1 W klasyfikacji indywidualnej generalnej, indywidualnej w klasach stosowana będzie następująca punktacja:
Zajęte miejsce Frekwencja zawodników
8 lub więcej 7 6 5 4 3 2 1
Pierwsze (1) 10 8 6 5 4 3 2 1
Drugie (2) 8 6 5 4 3 2 1
Trzecie (3) 6 5 4 3 2 1
Czwarte (4) 5 4 3 2 1
Piąte (5) 4 3 2 1
Szóste (6) 3 2 1
Siódme (7) 2 1
Ósme (8) 1
Dziewiąte (9) i dalsze 0
11. Nagrody
11.1 Organizator każdej z rund RWD Trophy obowiązany jest zapewnić:
• za 1, 2, 3 miejsce w klasyfikacji generalnej – po 2 puchary
• za 1 miejsce w klasie liczącej 5 załóg – 2 puchary
• za 1, 2 miejsce w klasie liczącej 6 – 8 załóg – po 2 puchary
• za 1, 2, 3 miejsce w klasie liczącej więcej niż 8 załóg – po 2 puchary
11.2 W miarę możliwości organizator może przewidzieć inne dodatkowe
nagrody, których lista musi być wywieszona na tablicy ogłoszeń przed
rozpoczęciem rajdu.
12. Wyposażenie bezpieczeństwa samochodów.
12.1 Samochody obowiązkowo muszą posiadać dwie ważne gaśnice minimum 2kg zgodne z załącznikiem J.
Zaleca się by każdy samochód zgłoszony do RWD Trophy posiadał oznakowany główny wyłącznik prądu zgodnie z Załącznikiem J art.253.
12. We wszystkich samochodach obowiązuje stosowanie otulin ochronnych wykonanych z materiałów niepalnych na klatkach bezpieczeństwa w miejscach, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z kaskami członków załogi, oraz w miejscach, które mogłyby być narażone na bezpośredni kontakt z ciałem członków załogi.
12.3 Dopuszcza się stosowanie foteli z utraconą homologacja FIA.
12.4 Dopuszcza się stosowanie pasów bezpieczeństwa z utraconą homologacja FIA.
13. Wyposażenie bezpieczeństwa załogi.
Podczas przebywania w samochodzie na trasie odcinka specjalnego
każdy członek załogi, pod rygorem wykluczenia, musi mieć na głowie
zapięty kask ochronny (z listy technicznej FIA nr 25) i musi mieć zapięte
pasy bezpieczeństwa.
Ponadto każdy członek załogi musi być ubrany w:
- kombinezon ognioodporny
- balaklawę,
- skarpety,
- buty,
- rękawice (obowiązek używania rękawic nie dotyczy pilotów)
dopuszcza się stosowanie kombinezonów oraz innych elementów wyposażenia bezpieczeństwa osobistego załogi utraconą homologacją FIA.
14. Inne postanowienia.
14.1 Do kwestii nie ujętych niniejszym regulaminem mają zastosowanie:
- Międzynarodowy Kodeks Sportowy,
- Przepisy Ogólne Rajdów Mistrzowskich FIA,
- Regulamin RSMP.
14.2 Dopuszczone samochody.
W czasie badania kontrolnego zawodnik i/lub kierowca musi okazać
oryginał homologacji oraz Książkę Samochodu Sportowego pod rygorem
niedopuszczenia do startu.
14.3 Opony.
Opony będą dla wszystkich zawodników dostarczane przez jednego producenta.
14.4 Badania kontrolne.
Badania kontrolne będą się odbywać w oparciu o przepisy Regulaminu
Ramowego RSMP.
14.5 Książka Samochodu Sportowego.
Wystawienie „wtórnika” Książki Samochodu Sportowego skutkuje
dodatkowym szczegółowym badaniem kontrolnym i opłatą 200 zł
wpłacaną u organizatora zawodów.
|
|