BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

FELUNEK - POLERKA ALUFELG

BARABUS - 2007-04-21, 20:37
Temat postu: POLERKA ALUFELG
Witam, jak wyżej w temacie chciałem się podzielić moimmi doświadczeniami z przebiegu odnowy BBS RS. Konkretnie chodzi o polerke.

Tak wygląda felga przed polerką. Wiadoma sprawa należy najpierw odkręcić śrubki i wentyle. Jeżeli jest konieczność to zanim rozdzielimy rant felgi od reszty należy go wyrównać, można na tokarce lub też innymi sposobami. Ja osobiście mam taką maszyne własnej produkcji, składa sie z silnika połączonego z piastą za pomocą paska klinowego :) No i przy użyciu tej maszyny do obracającej się felgi przykładam pilnik ... reszte znacie :wink: Jeżeli nie macie takiej maszyny lub tokary to jest stary sprawdzony sposób, przykręcamy koło do auta, podnosimy na lewarku... podkłądamy coś pod auto dla bezpieczeństwa i załączmy 2 bieg :mg:




Teraz tak, w moim przypadku felga byą pokryta tylko clarem, pod spodem była już polerka. Stan felgi był dobry, nie było mocnych wżerów więc przystąpiłem do usuwania claru.... rozdzieliłem rant od reszty bo prepsrat do usuwania jest bardzo mocny a nie chciałem uszkodzić lakieru na środkowej części felgi. Najpierw wylałem troche tego magicznego płynu a potem rozniosłem go po powierzchni pędzelkiem.




Oto efekt działania preparatu do usuwania starych powierzchni lakierniczych. Na clar zadziałał błyskawicznie... 10 minut i po zabawie. Z farbą proszkową jest już gorzej, trzeba powtarzać zabiek z trzy razy i ostro skrobać szpachelką :wink: Tylko ostrożnie by bie porobić głębokich rys.
W moim przypadku clar schodził pięknie, wystarczył pędzelek do zgarniania jego pozostałości.






Po usunięciu claru czyścimy rant jakimś mocnym rozpuszczalnikiem by usunąć pozostałości po preparacie który wcześniej stosowaliśmy, ponieważ dość szybko on zasycha i potem może nam utrudnić prace polerską :) Ja użyłem rozpuszczalnika Birol... niby najmocniejszy :roll:
Tak wygląda oczyszczony rant


Po oczyszczeniu rantu przechodzimy do mniej przyjemnych prac.... szlifowanie o ile jest to konieczne. Jak już wcześniej wspomniałem w moim przypadku pod clarem była oryginalna polerka, jedynie przy krawędziach zewnętrznych napotkałęm małe wżery spowodowane wcześniejszymi odpryskami lakieru. Jak się usuwa wżery każdy wie. Bieżemy papierki ścierne w zalezności od stanu felg., ziarnistość od 200,400,600,800,1000,1200,1500,2000... ja użyłęm 400,800,1200 i na koniec 2000 bo nie miałem wiele pracy. Przy szlifowaniu możemy pomóc sobie maszyną włąsnej konstrukcji lub napędem auta (jak wyżej) lub też jechać ręcznie. Wszystkie papiery oczywiście na mokro... dużo namaczać !! ! Trzemy tak długo po kolei od 200 do 2000 aż kolejny papier usunie nam rysy poprzedniego.
Po szlifowaniu możemy zabrać się do polerki

A oto moje przyrządy do polerki. Najlepsza jest piła kątowa z filcem na rzep.... duże obroty są wstanie dopololerować słąbo przygotowaną powierzchnie. Do miejsc mniej dostępnych można użyć wiertarki z krążkiem filcowym... mój ma 20x150mm :roll: Oczywiście sam filc nie wystarczy, do polerki jest potrzebna pasta, moim zdaniem najlepsza jest w kostce biała do aluminium ... zakupiona na allego. Jest twarda, nanosimy ją bezpośrednio na obracające się narzędzia (filc)



A oto efekt mojej kilkugodzinnej pracy :]





(za popełnione błędy ortograficzne i przejęzyczenia przepraszam, ale za wiele pisania by na to zwrócic uwage :P )

7ka - 2007-04-21, 20:54

:spoko: :spoko:

fajny material :wink:

Yakuzatti - 2007-04-22, 19:36

Dzieki Barabus, przyda sie na przyszlosc, + dla Ciebie :spoko:
marvin-86 - 2007-04-23, 05:32

a ja zrobilem ostatnio taki numer, tylek w auta na zabiejedno kolo w gorze ( nie mam szpery inaczej trzeba obydwa podniesc :D ) filc pasta (niestety tylko automax) i heja :D 5 bieg wrzucilem dodalem gazu na 1300 obrotowi pieknie bylo :D !!
GERMAN BOY - 2007-04-23, 08:27

Barabus.To własnie jest to o co chodzi na tym forum.Mega {biiiiip} materiał dałes i żeby choc 20 procent użytkowników było tak inteligentnych i życzliwych jak ty to to forum było by pieknym zbiorem fachowych materiałow jak zrobic bmke od podstaw ze szczególami.Naprawde git :spoko:
nokerman - 2007-04-23, 09:02

BARABUS, dobra robota :spoko:
BARABUS - 2007-04-23, 09:10

Dzięki,myśle że będzie więcej tego typu tematów bo dość sporo grzebie w moich beemkach,.... :)
emaloo - 2007-04-23, 11:43

Dzięki Barb za ten materiał, możnaby go przykleić?
pozdr.

Grzesiek - 2007-04-23, 13:24

marvin-86 napisał/a:
a ja zrobilem ostatnio taki numer, tylek w auta na zabiejedno kolo w gorze ( nie mam szpery inaczej trzeba obydwa podniesc ) filc pasta (niestety tylko automax) i heja 5 bieg wrzucilem dodalem gazu na 1300 obrotowi pieknie bylo !!
nie wiem czy byl to taki znakomity pomysl z tym podniesieniem jednego kola i wrzucenie 5 biegu co na to dyfer???? dalej zyje czy daje juz oznaki zmeczenia???(chodzi mi czy nie wyje bo przy takim czyms mechanizm troszku sie nadwyrezyl jak sie myle to poprawcie !! !!!!!
BARABUS - 2007-04-24, 06:07

Odpowiadam na liczne pytania na PW :)
Oto szkic maszyny którą stworzyłem... real foto jutro bo zaostawiłem u teścia cyfrówke ;/
Tak to wygląda:
Ja wykożystałem początkowo silnik od pralki oraz przełożenie 1-2 (silnik - piasta, by zmniejszyć obroty) Jednak silnik okazał się słaby i spadał z obrotów do tego stopnia że go zatrzymywałem przykłądając papier :mg: Obecnie moja maszyna jest na etapie swapa na silnik 1.1 KW (2 lub 3 fazy.... umiem podłączyć ale się nie znam :lol: ) Początkowe próby wykazały ze silnik jest idealny lecz ma on zbyt duże obroty i przy przełożeniu 1-1.3 felga osiąga około 1000 obr/min !! niebezpiecznie ..... Sam silnik ma 1390 obr/min, ja chce zrobić takie przełożenie żeby felga miała max 500 obr/min. To nie prawda że im większa prędkość tym lepiej... tak jest przy końcowej polerce... pastą ! Natomiast jadąc papierkami ściernymi dzieje się głupia rzecz, papier ścierny nie nadąża odprowadzać startego aluminium i się zapycha.... co powoduje ze zamiast szlifować robi rysy na ej feldze;/ Szlifując ręcznie nie dochodzi do tego. Im mniejszej gradacji papier tym większe zapychanie się go....

maerik - 2007-04-24, 09:19

Najs! Pewnie kiedyś skorzystam ;]
frantic - 2007-04-24, 11:31

BARABUS, ty to jesteś jak ten chłopak z bajeczki "Pomysłowy Dobromir" :beer: czy jakoś tak jak chodzi o różnego rodzaju wynalazki, super materiał przy się, może będę sie bawił za niedługo z rantami w Azevach A więc ten tutorial się przyda.

Masz jakiś pomysł jak zabezpieczyć ramiona felg przy używaniu zmywacza do lakieru, które chce zostawić w oryginalnym lakierze a liznąć tylko ranty które trochę się utleniły pod bezbarwnym

BARABUS - 2007-04-24, 11:42

frantic napisał/a:
BARABUS, ty to jesteś jak ten chłopak z bajeczki "Pomysłowy Dobromir" :beer: czy jakoś tak jak chodzi o różnego rodzaju wynalazki, super materiał przy się, może będę sie bawił za niedługo z rantami w Azevach A więc ten tutorial się przyda.

Masz jakiś pomysł jak zabezpieczyć ramiona felg przy używaniu zmywacza do lakieru, które chce zostawić w oryginalnym lakierze a liznąć tylko ranty które trochę się utleniły pod bezbarwnym


Ja obklejałem taśmą izolacyją taką od prądu :mg: Dobrze się trzyma i łatwo daje się formować, tzn uginać na zaokrągleniach. Najlepiej tak zabezpiecz wrazie czego a mimo tego uważaj zeby za dużó nie wjechać na to bo nie wiem czy taśma się wkońcu nie rozpuści :wink:

r3kin - 2007-04-24, 13:54

:brawo: :brawo:
marvin-86 - 2007-04-26, 03:16

młody318IS napisał/a:
marvin-86 napisał/a:
a ja zrobilem ostatnio taki numer, tylek w auta na zabiejedno kolo w gorze ( nie mam szpery inaczej trzeba obydwa podniesc ) filc pasta (niestety tylko automax) i heja 5 bieg wrzucilem dodalem gazu na 1300 obrotowi pieknie bylo !!
nie wiem czy byl to taki znakomity pomysl z tym podniesieniem jednego kola i wrzucenie 5 biegu co na to dyfer???? dalej zyje czy daje juz oznaki zmeczenia???(chodzi mi czy nie wyje bo przy takim czyms mechanizm troszku sie nadwyrezyl jak sie myle to poprawcie !! !!!!!


eee nic sie nie dzieje nie wyje :) zreszta ... juz za miesiac za dwa bedzie szperen tralala :D
bara good work man beer 4 u do zobaczyska w torronto ;)

pawelbach - 2007-04-26, 03:20

jak kupie jakies fajne fele to napewno skożystam (tylko najpierw fura)
lemon - 2007-04-28, 20:35

jak sie nazywa ten srodek do usowania powloki lakieru??
Bruner - 2007-04-28, 21:56

Sa rozne, ale najlepszy jest Scansol, tylko ciezko go dostac. Jak bedziesz kupowal cos innego to najlepiej w zelu albo w plynie do nanoszenia pedzelkiem (nie w sprayu) - nanosisz tylko tam gdzie trzeba bez zachlapywania wszystkiego dookola.

Barabus, ciesz sie ze felgi byly juz po polerce, ja wlasnie walcze z pokrywa zaworow do M20 i palcow juz nie czuje. Chyba bede musial wymyslic jakis patent bo albo zarobie sie na smierc albo mnie checi opuszcza i pojdzie w kat. Ma ktos jakis patent na narozniki przy otworach na sruby (zwlaszcza te w wycieciach na swiece) ? Tre i tre a tam ciagle widac pory, dziurki, dolki itp. Chyba mam za grube paluchy zeby tam dojsc :/ Mam tylko nadzieje ze pierwszy etap czyli wyrownanie porowatosci jest najgorszy a pozniej bedzie szlo szybciej, bo chyba sie pochlastam.

Cinek - 2007-04-28, 22:06

Scansol? Przecież to środek do usuwania farby olejnej lamperii). Mamy taki na sklepie u mnie w firmie gdzie pracuje.Groszowe sprawy puszka kosztuje nie wiecej jak 20 zł z tego co pamiętam.Tylko nei wiem czy mówimy o tym samym.
urbi - 2007-04-29, 00:44

to jest dokladnie to o czym mowisz
fil - 2007-04-29, 10:47

:!: Pytanko: a jesli mialem juz kiedys pieknie wypolerowane ranty tylko na myjni mi fele jakimis toksykami potraktowali i wszystko splynelo w pizdu to musze przechodzic przez te wszystkie etapy, czy moge jakos sobie uproscic to zadanie :?: bo jestem zdecydowany zeby sobie to samemu zrobic :roll:
Pietrek - 2007-04-29, 11:28

fil, Filc na szlifierke lub wiertarke , pasta i jedziesz :wink: Jeżeli powierzchnie felgi masz gładką ale zbielałą to filc wystarczy. Jeżeli zrobiła sie jakaś porowata to niestety papierkiem trzeba polecieć.
Więc bierz kątówkę z filcowym krążkiem i jazda :spoko:

puz - 2007-04-29, 12:07

cos mi sie wydaje ze moje felaszki zawedruja do Ciebie.
fil - 2007-04-29, 12:18

Pietrek napisał/a:
fil, Filc na szlifierke lub wiertarke , pasta i jedziesz :wink: Jeżeli powierzchnie felgi masz gładką ale zbielałą to filc wystarczy. Jeżeli zrobiła sie jakaś porowata to niestety papierkiem trzeba polecieć.
Więc bierz kątówkę z filcowym krążkiem i jazda :spoko:

musial bym je znow obejrzec bo w piwnicy leza i nie wiem co z powierzchnia...trza bedzie sie za to wziasc w dlugi weekend

BARABUS - 2007-05-01, 18:09

Oto efekt moich prac.... BBS RS 8/8.5x17"



.... a to jedno to wytwór mojej wyobraźni, ciekawe gdzie to upchne :lol:
GOLD BBS RS 13x17" !! !! :]

Obiecane fotki maszyny będą w piątek....







Pietrek - 2007-05-01, 22:22

polerka pierwsza klasa świecą sie jak księżyc w pełni, ale po jaką cholere skręciłeś razem 2 bębny ? :lol:
BARABUS napisał/a:
ciekawe gdzie to upchne

Może między bajki :)

Może załóż bęben felgi na przód , rant na tył i otrzymasz bardzo oryginalne ET :lol:

Te felgi pujdą do drugiego cabrio czy gdzie ? :) Chyba nie będą mieć złotych środków ? :|



PS. umyj rączki bo masz brud za pazurami :wink:

lemon - 2007-05-01, 23:07

ja sie powolutq zabieram do swoich borbetow A mam nadzieje ze tez calkiem calkiem wyjdzie
Pawel-e30 - 2007-05-02, 10:22

złote środki właśnie b. ładnie wyglądają :beer:
urbi - 2007-05-02, 13:48

mi tez sie podobaja napewno bardziej niz srebrne ! co z fotami maszyny ? moze bym w koncu moje borbety zrobil ?
BARABUS - 2007-05-04, 06:40

urbi napisał/a:
mi tez sie podobaja napewno bardziej niz srebrne ! co z fotami maszyny ? moze bym w koncu moje borbety zrobil ?


Mówisz masz 8)
Wiem że na zdjęciach wygląda jak duży kawał drutu, ale tu nie o to chodzi :wink:




[ Dodano: 2007-05-04, 06:42 ]
Pietrek napisał/a:
polerka pierwsza klasa świecą sie jak księżyc w pełni, ale po jaką cholere skręciłeś razem 2 bębny ? :lol:
BARABUS napisał/a:
ciekawe gdzie to upchne

Może między bajki :)

Może załóż bęben felgi na przód , rant na tył i otrzymasz bardzo oryginalne ET :lol:

Te felgi pujdą do drugiego cabrio czy gdzie ? :) Chyba nie będą mieć złotych środków ? :|



PS. umyj rączki bo masz brud za pazurami :wink:

A skręciłęm je dla jaj :twisted: Mam w sumie 6 szt. felg 4szt 8x17" i 2szt. 8.5x17 a tyle nie potrzebuje więc zrobiłem sobie taką jedną na pokaz 8)

maerik - 2007-05-04, 09:06

O mój boże ale śliczne :shock:
Do porszawki te gold fele? :mg:

Bertizzz - 2007-05-04, 11:55

witam...tez mam BORBET A w mojej e36 8.5 wszystkie 4... przymierzam sie do polerki...dajcie jakies foty jak wypolerujecie...jak bedzie wypas to szybciej sie zabiore ;) mam nadzieje ze na rzemien zdaze ...pozdro!
lesiek - 2007-05-08, 18:44

Bertizzz napisał/a:
witam...tez mam BORBET A w mojej e36 8.5 wszystkie 4... przymierzam sie do polerki...dajcie jakies foty jak wypolerujecie...jak bedzie wypas to szybciej sie zabiore ;) mam nadzieje ze na rzemien zdaze ...pozdro!


Jak bedziesz polerowal to dzwon, zawsze pomoge, jak nie moimi dwoma lewymi rekami, to przynajmniej słowem :lol:

Bertizzz - 2007-05-08, 18:56

spoko Lesiek...dzieki za checi ale lustra niebede robil jak Korzuch...to kwestia gustu chyba ...lustro mi nie lezy...pozdro!
7ka - 2007-05-18, 20:59

sluchaj..do czego sa te zlote..moze mialbym klijeta.. :?:
BARABUS - 2007-05-18, 21:11

7ka napisał/a:
sluchaj..do czego sa te zlote..moze mialbym klijeta.. :?:


Hehehe... złota jest tylko jedna, miałem dwie dodatkowe felgi i sobie dla jaj skręciłem dwa bębny do kupy :mg: , taka ozdoba na ściane w garażu :wink:

7ka - 2007-05-21, 15:55

no powiem ci ze fajnie ci wyszlo..szkoda ze nima kompetu.. ;/
Bertizzz - 2007-06-07, 12:04

...Barabus a co myslisz o pojechaniu borbetow A sama pasta?ewentualnie drobniutkim papierem sciernym?jak to wyjdzie...jaka paste bys mi doradzil?pytam Ciebie bo jak dla mnie jestes profesor w tej dziedzinie :spoko:
BARABUS - 2007-06-07, 12:17

Bertizzz napisał/a:
...Barabus a co myslisz o pojechaniu borbetow A sama pasta?ewentualnie drobniutkim papierem sciernym?jak to wyjdzie...jaka paste bys mi doradzil?pytam Ciebie bo jak dla mnie jestes profesor w tej dziedzinie :spoko:


To znaczy o co ci chodzi :) Bo jak nie masz jeszcze polerki no to musisz od podstaw pokolei papierkami. A jak chcesz odnowić troche zapuszczoną polerke no to możesz spróbowac pastą AUTOSOL, uwaam ze pod tym wzgldem nie ma lepszej. Wszystk zależy od tego jak teraz wygląda fela, pokaż jakies foto poglądowe to postaram ci się doradzić :)

Bertizzz - 2007-06-07, 12:20

;/ ok fajnie wysle Ci fotki na pw niebede zasmiecal tematu ,dzieki!
maerik - 2007-06-07, 12:50

Powiedzcie mi jak felga skręcana trzyma szczelność? Uszczelka jest czy coś? :|
BARABUS - 2007-06-07, 17:44

maerik napisał/a:
Powiedzcie mi jak felga skręcana trzyma szczelność? Uszczelka jest czy coś? :|


Felge skleja się na zwykły czarny sylikon :) Nie za dużo bo jak się wyciśnie po stronie rantu to się robi bałagan ;/

mattim_bmw - 2007-06-08, 14:17

Jeszcze jaksa fajna oponke naciagnij na ta TRZYNASTKE :P pzdr.
lokiecgb - 2007-06-28, 20:27

jestem pelen podziwu dla twojej machiny. kiedys probowalem polerowac ranty w swoich felgach lecz byly po piaskowaniu ;/ i odpuscilem. moze z twoja maszyna byloby mozliwe . sprobuje. :spoko:
BARABUS - 2007-06-28, 20:40

lokiecgb napisał/a:
jestem pelen podziwu dla twojej machiny. kiedys probowalem polerowac ranty w swoich felgach lecz byly po piaskowaniu ;/ i odpuscilem. moze z twoja maszyna byloby mozliwe . sprobuje. :spoko:


Jak najbardziej jest to możliwe, po prostu trzeba tak długo jechać papierem o gradacji 80 aż znikną te wgłębienia, potem dajesz 150...240... 400 itd i masz polere 8-)

[ Dodano: 2007-06-29, 10:29 ]
Tak z nudów.... początkowo miałem wizje 11x16" w moich RSach, ale zrezygnowałem bo nie mam zamiaru robić wydmuszek z moich nadkoli :lol:



maerik - 2007-07-28, 08:39

BARABUS powiedz no czym ty się zajmujesz prywatnie? ;]
Bo na pkt. felg to świra masz :spoko:

BARABUS - 2007-07-28, 15:21

maerik napisał/a:
BARABUS powiedz no czym ty się zajmujesz prywatnie? ;]
Bo na pkt. felg to świra masz :spoko:


Mam gospodarstwo rolne :lol: .... tylko uprawa zbóż :) Także mam czasem dość dużo czasu wolnego i skrobię sobie te felaszki 8-)

SOER - 2007-09-20, 21:27

BARABUS, Jak możesz to podaj linka do pasty polerskiej którą polecasz, i jakich krążków polerskich używasz ? jakoś stopniowo czy zawsze tym samym ? felgi mam kerscher carmona czyli jak Borbet A ale z większym rantem i czym wypolerować tam głęboko rant już w kącikach przy lakierowanych ramionach ? szlifierka raczej nie .. czymś na wiertarkę ?
BARABUS - 2007-09-22, 06:18

SOER napisał/a:
BARABUS, Jak możesz to podaj linka do pasty polerskiej którą polecasz, i jakich krążków polerskich używasz ? jakoś stopniowo czy zawsze tym samym ? felgi mam kerscher carmona czyli jak Borbet A ale z większym rantem i czym wypolerować tam głęboko rant już w kącikach przy lakierowanych ramionach ? szlifierka raczej nie .. czymś na wiertarkę ?



A więc tak:
- pasta to ta niebieska. jest trochę z grubszym ziarnem.... dobra do powierzchni nie dokładnie zrobionymi papierkami, czyli większymi rysami ale bez przesad :mg:
http://allegro.pl/item245..._aluminium.html
- pasta błękitna, taka prawie biała ale nie białą bo biała jest kupa bo się marze i pozostawia smugi ;/ z drobniejszym ziarnem... na allegro jej nie widzę, ja kupuje w sklepie w Poznaniu na u. Strzeszyńskiej na przeciwko Lisnera w dawnym Domarze czy jakoś tak


powiem tak, najczęściej używam tej błękitnej a potem na koniec biorę szmatkę trochę Autosola i ręcznie przepolerowywuję i jest bomba 8-) niebieską zazwyczaj biorę do małych elementów co trzeba ręcznie szlifować, często mi się nie chce i sa niedokładnie wyszlifoanie, wtedy niebieska pasta + szlifierka kątowa i cisnę do bólu aż dym leci :lol: ... i znikają wszystkie nierówności :mg:

Co do tych zagłębień to w borbetach dochodziłem szlifierką, teraz mam Borbet B na stole i pomału działam ;/ zobaczymy co z tego wyjdzie, bo nie ukrywam że aluminium jest inne niż w skręcanych felgach, jest bardziej ciemne i trzeba zupełnie inaczej do tego podejść, także będę sie dalej uczył

kuzyn - 2008-01-31, 22:32

:gwizd:
BARABUS - 2008-01-31, 22:34

proszę o podwieszenie tematu, bo ludzie mnie non stop męczą o polerkę a ja muszę ciągle szukać go i im dawać linka :P
magik0123 - 2008-01-31, 22:39

:brawo: :brawo: :brawo: :wow: NORMALNIE MISTRZOSTWO śWIATA!!! wiecej takich kolesi i bedzie sie mozna golic na ulicy do rancikow!!! dla mnie to kupa DOBRZE WYKONANEJ ROBOTY!!! POZDRAWIAM :spoko: :spoko: :spoko:







:twisted: BMW E34 525i SWAP 2.7 ETA ... RAKIETA :twisted:

BIERNAŚ - 2008-01-31, 23:00

BARABUS resect :) pomysl o polerce jakiegos BORBETA i powies go w lazience zamiast lustra:)
ANDRZEJ-BIELAK - 2008-02-01, 05:53

JacekG napisał/a:
:gwizd:
:mg: :mg: :mg: :lol: :lol: :lol: polerka w toku?????
zmstr - 2008-02-25, 21:16

A ja mam pytanie czy środek do rozpuszczania claru będzie miał jakąś reakcję z oponami i maszynką? Bo chciałbym się zabrać za polerkę swoich felg bez ściągania opon i zastanawiam się właśnie nad tym, czy nie zeżre mi opony :mg:
BARABUS - 2008-02-25, 21:18

zmstr napisał/a:
A ja mam pytanie czy środek do rozpuszczania claru będzie miał jakąś reakcję z oponami i maszynką? Bo chciałbym się zabrać za polerkę swoich felg bez ściągania opon i zastanawiam się właśnie nad tym, czy nie zeżre mi opony :mg:



nie powinien, ale osobiście nie polecam stosowania tego środka na opony

zmstr - 2008-02-25, 21:24

wiesz, chodzi mi o to, że gdyby zdarzyło się, że kilka kropel rozleje się po oponie, to nic z nią nie zrobi :)
BARABUS - 2008-02-25, 21:37

kilka kropel nie zaszkodzi, ale lepiej od razu wytrzyj oponkę :wink:
zmstr - 2008-02-25, 21:54

dzięki :) jak skończę robotę (mam nadzieję że za miesiąc będą gotowe, przy moim wolnym czasie) to na pewno zamieszczę fotki z efektem końcowym (chyba że tak spartolę robotę, że będę się tego wstydził :lol: )
pejafreak - 2008-02-25, 21:55

BARABUS, teraz tez robie Ranty od BBS RM i mam problem szlifowalem do 2000 i zaczlem polerowac i na rancie tam gdzie srubki zostaja przyrecane Swieci sie nawet a inne czesci sie nie swieca chodz je nawet dlurzej Polerowalem
to jest moj sprzend co sadzisz o tych pastach ?? http://cgi.ebay.de/Mega-A...1QQcmdZViewItem


BARABUS - 2008-02-25, 22:03

ja używam tylko jasnoniebieskiej pasy + filc na szlifierkę a potem Autosol i flanelka na wiertarkę :mg: , innych nie polecam bo po prostu nie znam
pejafreak - 2008-02-26, 13:31

:help: Mogles by mi dac jakiegos linka tej niebieskiej pasty co uzywasz :?:
Najlepiej z ebay.de albo allegro.pl

Pietrek - 2008-02-26, 13:35

zmstr napisał/a:
A ja mam pytanie czy środek do rozpuszczania claru będzie miał jakąś reakcję z oponami i maszynką?


Nie wiem jak gume ale plastik rozpuści ... Podejżewam że na gume może działać podobnie.

Konkretnie chodzi mi o Scansol

michaś - 2008-11-10, 17:35

mam stare OZ, są podobne troche do mimów tylko że zęby są pod lekkim kątem. te felgi nie są rozbieralne a chce je elegancysz zrobic, jak nazywa sie ten środek do rozpuszczania bezbarwnego?? troche próbowałem autosolem miejscami i nawet nie było najgorzej ale jeśli jest jakiś lepszy środek to poprosze. felgi są w stanie który określam na 3- bo widac ze w zime ich nikt nie oszczedzal. prosze Cie o pomoc guru polerki i wylizanych parapetów :) :prosze: :prosze: :prosze:
BARABUS - 2008-11-10, 17:39

michaś napisał/a:
mam stare OZ, są podobne troche do mimów tylko że zęby są pod lekkim kątem. te felgi nie są rozbieralne a chce je elegancysz zrobic, jak nazywa sie ten środek do rozpuszczania bezbarwnego?? troche próbowałem autosolem miejscami i nawet nie było najgorzej ale jeśli jest jakiś lepszy środek to poprosze. felgi są w stanie który określam na 3- bo widac ze w zime ich nikt nie oszczedzal. prosze Cie o pomoc guru polerki i wylizanych parapetów :) :prosze: :prosze: :prosze:


pisałęm juz wcześniej, znam takie: SCANSOL, TECHNSOL, DRAGON i inne, idziesz do sklepu z lakierami i prosisz o zmywacz do starych powierzchni lakierniczych :wink:

michaś - 2008-11-10, 18:16

:twisted: :twisted: dzieki wielki :prosze: :prosze:
ToR_GT - 2009-01-09, 16:21

Mam pytanie taką felgę wypolerowaną czy rant lakieruje się w celu zabezpieczenia jakims lakierem bezbarwnym? Ja teraz w moich Borbetach chce wypolerowac rant i niewiem czy joś to potem zabezpiecza się by dłużej bylo blyszczace?
KwitoE30 - 2009-01-09, 16:22

nie bo stracisz połysk.
ToR_GT - 2009-01-09, 16:24

a jak samochody sie lakieruje natyskiem bezbarwnego lakieu i tak samofelge by trysnął to chyba połysk by był? Bo bez zabezpieczenia to ona chyba szybko matowieje? a przy okazjiszukma jakiegoś warszatu do polecenia w Warszawie i okolicach comoga mi ranty wypolerować
KwitoE30 - 2009-01-09, 17:04

jak wypolerujesz i polakierujesz to uzyskasz efekt mgły czyli nie bedzie połysku pełnego.

jak wypolerujesz i nie polakierujesz to co 2tyg około bedziesz musial przetrzec je pastą ścierną w celu ich wyczyszczenia.

IPLO - 2009-01-09, 17:36
Temat postu: ...
prubowałes zdzierac lack arbo ferabe traczami z dmuchanego plastki POLECAM 3min na rant schodzi mozna kupic w pol. bez chemi na fele
tu mozna troche zeczy zobaczyc
http://www.kiesow.org/en/...c=loc1&artnr=04
polskie strony moza wygrzebac w gogle

pozwole sobie dorzuci fote nienajlepsza jakosc jak na niby dobty tel.


użyte zostały dzwie pasty brazowa na początek niebieska na koniec
sprzet wiertara poszyły 4 rolki 112

piotrbmw4 - 2009-01-11, 23:55

wszystko super fajnie tylko szkoda ze felgi tzeba co 2 tyg czyscic bo matowieja a aluminium sie utlenia a co sie dzieje jak dostaje wody ze o soli zima nie wspomne moze jest jakis złoty srodek aby felgi sie błyszczały nonstoper bez poprawek
IPLO - 2009-01-18, 15:57
Temat postu: ..
CO 2 tygi he ja znam ludzi co czysczom 2 raz dzieie i nic nie matowjeje po prostu trzeba dbac to sie bedize dobrze trzymac
robcio_ - 2009-01-18, 17:14

http://www.moto.allegro.p..._aluminium.html


czytajac post BARABUSA, zobaczylem cos o niebeiskiej paście chodzi o taka jak na tej aukcji ?

Tomek3er - 2009-01-18, 17:42

tak ta tez jest dobra. W Castaramie kosztuje 20zł
Squad - 2009-01-18, 18:30

ToR_GT napisał/a:
a jak samochody sie lakieruje natyskiem bezbarwnego lakieu i tak samofelge by trysnął to chyba połysk by był? Bo bez zabezpieczenia to ona chyba szybko matowieje? a przy okazjiszukma jakiegoś warszatu do polecenia w Warszawie i okolicach comoga mi ranty wypolerować


Wypolerowaną powierzchnię mozna zabezpieczyć tylko lakierem bezbarwnym kładzionym piecowo czyli proszek. Z pistoletu lakier nie będzie się trzymać i będzie złaził płatami, ale to też nie jest pewne na bank. Do dziś tyram element wypolerowany i polakierowany klarem z spray'u i nic nie złazi, ale na felgach bym nie ryzykował, na bank proszek się trzyma, a wygląda to tak jak fotki poniżej:
Prosie


A tutaj rant też w klarze:


Dla odmiany bez klaru,
Prosie:

Merc:

I AMG jak kolega wczesniej pokazywał:


Oczywiście każda felga wyjdzie inaczej po polerce i po klarze, inne stopy itd. Chciałem nakreślić mniej więcej jaka to różnica jest. Pozdro.

rifresz - 2009-04-13, 21:08

Kurde myslelm ze po bezbarwnym bardziej sie bedzie swieciło... ;/
DavMc - 2009-06-29, 20:45

a testował ktoś inne kolory past?
biała, zielona, niebieska, różowa??
czym się różnią i którą najlepiej do przepolerowania rantów?

[ Dodano: 2009-06-29, 21:52 ]
czodzi oczywiście o pasty w kostkach - te twarde

Blondyn 320i - 2009-06-30, 13:55

Ja testowałem białą i błękitną.
Biała jet tłusta- dobrze się nią zbiera większe rysy- potrzebuje mniejszą temperaturę by się rozpuścić i dobrze rozprowadzać, filc dobrze nią nasiąka. Najlepiej używać z kółkiem szmacianym lub miękkim filcem.

Błękitna jest twarda i sucha- świetnie nadaje się do uzyskania końcowego połysku i efektu lustra. Słabo zbiera większe rysy, za to dobrze nabłyszcza. Ja używałem jej do uzyskania końcowego efektu. Najlepiej używać z twardym filcem i wysokimi obrotami.

Dee Jay - 2009-08-18, 21:07

Barabus możesz powiedzieć jaki silnik będzie najlepszy do tej twojej maszynki? Mam już wszystko co trzeba by zrobić podobną tylko nie wiem jaki silnik do tego zamontować
bujonik - 2009-12-23, 17:33

a ja mam takie pytanie do znawców,poleruje swoje felaszki i powierzchnia jest ładnie zeszlifowana, użyłem pasty czerwonej ( lekko ściernej) i po niej białą... jest efekt lustra ale takiego za mgłą,czy pasta błękitna nabłyszczy ładnie felgę??
rifresz - 2009-12-23, 17:44

nablyszczy ja autosol i bawelna na wiertarke
bujonik - 2009-12-23, 17:49

no własnie nie,specjalnie kupiłem te paste i bawałne też mam na wiertarke i nie na błyszcza;/ możliwe ze takie alu że sie nie bedzie błyszczeć?? obok mam bbs i rant lśni jak lustro a te małpy nie chcą:(

[ Dodano: 2009-12-29, 20:06 ]




[ Dodano: 2009-12-29, 20:09 ]
te czarne plamki które widać na pierwszym zdjęciu to ptaki akurat leciały:)
fele jkeszcze nieskończone czekam na małe filce by spolerować zakamarki...

Mr X - 2010-02-11, 16:16

Panowie a da sie ten cały proces wykonać bez tej magicznej maszyny i bez zatykania koła na auto znajdujące się w powietrzu ?? :) Czy opcja jest taka maszyna auto lub ręcznie ??
Chmielu - 2010-02-11, 20:03

bujonik napisał/a:
no własnie nie,specjalnie kupiłem te paste i bawałne też mam na wiertarke i nie na błyszcza;/ możliwe ze takie alu że sie nie bedzie błyszczeć?? obok mam bbs i rant lśni jak lustro a te małpy nie chcą:(



No właśnie tutaj się zaczyna bolączka.
Połysk rantów czy też całych felg zależy też od jakości aluminium z jakiego zostały wykonane. Czy jest miękkie czy też twarde.

Np. Ranty OZ wypolerujesz na śliczne lustro a Borbetów już nie.

To jest moja teoria z doświadczenia. Oczywiście może nie być prawdziwa.

Pozdrawiam ;-) :spoko:

kamil.k - 2010-02-11, 20:57

bujonik a jakim papierem kończysz ?? ja jak miałem problem że alu nie chciało nabrac połysku tylko miało taki mleczny i odbicie bylo lekko rozmazane to brałem wodnym papierem chyba ponad 1000 i tarłem nie w kólko tylko raz wzdłuż a za chwile w poprzek

po użyciu pasty nie zauważyłem jakiegos oszałamiającego efektu i lepie polerowac jak najdrobniejszym papierem

rifresz - 2010-02-11, 21:00

polerke powinno sie kaczyc na papierku 2500 a potem pasta 1000 to za malo
Squad - 2010-02-12, 10:36

Chmielu napisał/a:
bujonik napisał/a:
no własnie nie,specjalnie kupiłem te paste i bawałne też mam na wiertarke i nie na błyszcza;/ możliwe ze takie alu że sie nie bedzie błyszczeć?? obok mam bbs i rant lśni jak lustro a te małpy nie chcą:(



No właśnie tutaj się zaczyna bolączka.
Połysk rantów czy też całych felg zależy też od jakości aluminium z jakiego zostały wykonane. Czy jest miękkie czy też twarde.

Np. Ranty OZ wypolerujesz na śliczne lustro a Borbetów już nie.

To jest moja teoria z doświadczenia. Oczywiście może nie być prawdziwa.

Pozdrawiam ;-) :spoko:


Niestety to nie prawda, praktycznie każdą felgę da radę wypolerować na błysk jedynie trzeba dobrać odpowiednie pasty, wypolerować ranty typu BBS, czy jak wspomniałeś O.Z. nie jest duzym problemem bo jak wiemy sa to elementy kute które praktycznie same się polerują, sztuką jest uzyskać taki sam efekt na jakimś skondoniałym DOTZ'ie czy innym popularze. Wszystko uzależnione jest od techniki, doświadzczenia oraz past, zupełnie inną kwestią jest szlifowanie o czym pisze kolega Rifresz, nie jest także do końca prawdą że polerkę trzeba kończyć na papierze 2500, tak oczywiście można, ale taki sam efekt można uzyskać kończąc na 700 oraz uzywać odpowiedniej pasty (wszędzie gloryfikowany Autosol, jest dobry, ale to nie jest pasta polerska, sprawdza się jedynie przy polerowaniu rantów ale też nie zawsze). Przecież jak wszyscy dobrze wiemy papier ścierny od 1000 w górę jest jak kartka papieru. Oczywiście to nie tyczy się wszystkich felg, są felgi które trzeba pojechać mniejszymi papierami by uzyskać zadowalający efekt, ale tego można się dowiedzieć jedynie metodą prób i błędów. Prawdziwe pasty polerskie kupuje się na kilogramy w kształcie dużego prostokątnego klocka, w zależności od koloru jest im przypisana funkcja, odpowiednio od najciemniejszej do najjaśniejszej. Ciemne są poczatkowe, jasne jak biała czy różowa (pachnie truskawkami) jest wykończeniowa i są z dodatkiem łoju, by wstępnie zabezpieczyć powierzchnie czymś w rodzaju wosku, ale tutaj także nie ma reguły, u niektórych producentów kolory mogą oznaczać zupełnie inne funkcje, zawsze trzeba się dowiedzieć, najlepiej metodą prób i błędów. Aha, jeszcze powrócę trochę do metody szlifowania, jeżeli już ktoś ma maszynkę do szlifowania, to niech poprubuje innych płynow do mokrego szlifowania, a nie tylko wody (bądź wody z mydłem co także czasami daje radę po dodaniu do pasty w trakcie polerowania). Hmmm nie wiem, może benzynka :spoko: :jupi: tylko uwaga na samozapłony, dobrze radzę, żeby potem nie było pretensji do mnie, haha. Zajmowałem sie polerowaniem felg na poważnie od 2003 do 2008 roku i w głównej mierze były to całe felgi, a nie tylko i wyłącznie ranty więc ,sprzedałem za darmo trochę doświadczenia, a ile przetartych palców poszło już tego nie wspominam, dobrze się bawiłem przy tym. Niech wyjdzie na zdrowie. W najbliższym czasie planuję powrócić do tematu z tym, że na pełnej profesce ale to już uzaleznione będzie od UE. Pozdrawiam.

bujonik - 2010-02-17, 09:17

zabrałem się za polerowanie felg:) jeżeli ktoś chce oddać felgi w moje ręce pisać napewno się dogadamy moje gg 6831926, okolice warszawy :)

fotki kilku moich prac...








piotrbmw4 - 2010-02-18, 17:04

felgi z polyskiem ale bez zabezpieczenia ktore aby blyszczaly i nie czarnialy musza byc czesto myte polerowane i jechane co jakis czas papierem trudno to uczynic gdy zbiera sie na nich brod nie tylko z klockow
kamil.k - 2010-02-18, 20:16

przeciez można nawoskowac i nie traci sie tak szybko połysku i łatwiej utrzymac w czystosci

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group