|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Grzechotanie w m20b25-zagadka
alexil - 2008-01-10, 19:09 Temat postu: Grzechotanie w m20b25-zagadka W skrócie: miałem poroblemy z chłodzeniem, auto złapalo temperature (podchodziło pod czerwone pole) więc zgasilem silnik, poczekałem chwile i znów ruszyłem na pareset metrów, stop i chłodzenie silnika. Taki sposobem dojechałem do domu (ok 10 km). Odstawiłem auto pod blok, na drugi dzień rano zrobiłem porządek z układem chłodzenia, zapalam auto a tam jeden wielki grzechot-silnik zapalił, chodził w miare normalnie ale okrutnie grzechocze (gdzieś na górze silnika-głowica/rozrząd). Nie jest to typowe stukanie lecz dźwiek przypominający troche zatarte tryby lub tarcie jakiegoś koła zębatego o metal. Sprawdziłem kompresję i jest ok (po 12 atmosfer), pod deklem też wszystko wydaje się być ok (sprawdzałem zawory, dźwigienki-wszystko ok)
Ma ktoś jakiś pomysł? Nie chcę pochopnie zdejmować głowicy z wiadomych powodów.\
Czy pompa wody mogła zgubić wirnik i wydawać takie dźwięki? Ostatnio był z nią problem więc już wszystko staram się brać pod uwagę.
Pozdrawiam
mattim_bmw - 2008-01-10, 20:44
Własnie obstawiam urwany wirnik od pompy (słyszałem juz o takim przypadku) a w twoim przypadku nawet logiczne (przegzewanie sie silnika). Mysle ze nei ma z tym duzo problemu i radze od pompy zacząc.powodzonka
pozdro
alexil - 2008-01-10, 21:06
Zdjąłem pasek z alternatora i pompy-pompa w rękach chodzi lekki i bez żadnych dźwięków.....Może dopiero po uruchomieniu silnika dostaje jakiś drgań i hałasuje?
Dodam, że miałem w układzie wode, a nie płyn-lód, który się tworzył mógł zabić pompę do końca....
Pozdrawiam
mattim_bmw - 2008-01-10, 21:15
alexil, kumpel na poczatku zimy załatwił pół silnika w oplu 2.0 16v przez to ze miał wode. Podobno zamarzła pompa (jest na pasku rozrzadu) przeskoczył pasek, przestawił sie rozrząd, głowica poszła sie jeb.. Na szczescie w m20 taka sytuacja nie ma istnienia. Dopóki nie wyciagniesz pompy nie bedziesz miał pewnosci ze wirnik jest ok.
ukaszek - 2008-01-10, 21:18
No właśnie alexil jak wcześniej pisałeś zdejmuj pasek i uruchom silnik jak grzechota to wiadomo że coś w silniku , a nie osprzęt, czyli pompa wody, wspomagania czy alternator.
pozdr.
alexil - 2008-01-10, 21:19
Dziś już wyciagnąłem chłodnice, jutro wyciągne pompę. Mam nadzieję, że to tylko pompa....
A co do wody to miałem ją zmienić na płyn na drugi dzień, bo wracałem do siebie do domu. No i podczas powrotu do domu zaczęły się jaja i cały klaps....
Pozdrawiam
MAJSU - 2008-01-10, 21:48
Szkoda było 30zł na Petrygo to teraz masz babo placek... Bardzo możliwe że lód połamał wirnik pompy Zalej coś odpornego na mróz i poczekaj, teraz jest na plusie więc może się reszta rozpuści.
alexil - 2008-01-11, 00:13
Nie prosiłem Cie żebyś prawił mi morały o tym czym trzeba zalewać w silnik jak jest mróz tylko o konkretną poradę, która mogłaby pomóc w rozwiązaniu mojego problemu więc jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia (na temat) to nie udzielaj się proszę w tym temacie.....
Amen.
LUKAS - 2008-01-11, 00:56
MAJSU_WuWuA napisał/a: | Bardzo możliwe że lód połamał wirnik pompy |
Przecież wirnik jest żeliwny. ... Przynajmnij w oryginale ...
Co do sprawności pompy to zwyczajnie sprawdź czy masz przelew na pracujacym motorze, oraz po dodaniu gazu.
Ale jesli maszjuz zdjeca chlodnice to zdejmij pasek i zakrec ręcznie pompą ...
alexil - 2008-01-11, 01:11
Przecież pisałem, że zdjąłem pasek i pompa obraca się lekko....
Jedyne co mnie baaaardzo zastanawia to fakt, że wieczorem kiedy odstawilem auto silnik nie wydawał żadnych dziwnych dźwięków....Zaczął to robić na drugi dzień rano.
Dodam, że motor dośc mocno się zagrzał, a w nocy było ok -5 stopni. Może nagły skok temperatury zrobił mu krzywdę?
Czekam na dalsze pomysły.
Pozdrawiam
LUKAS - 2008-01-11, 07:49
alexil napisał/a: | Przecież pisałem, że zdjąłem pasek i pompa obraca się lekko.... |
Nie chodziło mi o to czy pompa kręci się lekko z zewnątrz, tylko żebyś sprawdził czy tłoczy płyn ...
Niemam zabardzo pomysłu co to może być (niesłyszałem tego, a pomóc na odległość jest ciężko), któś poruszył temat padniętego wirnika i to chciałbym abyś sprawdził, a można to zrobić niedemontując pompy.
alexil - 2008-01-11, 08:48
Układ chłodzenia jest w tej chwili odłączony. Moim priorytetem jest zlokalizowanie i usunięcie grzechotania, później ewentualnie zajmę sie pompą wody.
Pozdrawiam
LUKAS - 2008-01-11, 08:57
A niewpadłes nato ze to pompa wody ...
Opisz wogóle ten dzwięk.
Jaka ma częstotliwośc, jaki był względem obrotów...
brain69 - usunięty - 2008-01-11, 08:58
ostatnio robiłem m20 w którym pękło koło pasowe pompy wody, a pękło tak dziwnie że się nie rozleciało i w rękach na dawało oznak uszkodzenia , dopiero po odkręceniu zobaczyłem że go szlag trafił, pompa kręciła się lekko,
po zapaleniu silnika włączeniu świateł radia dmuchawy gdy alternator stawiał opór pompa zaczynała się ślizgać i silnik sie grzał, dodatkowo naciąg paska powodował grzechotanie owego nieszczęsnego kółka o koło główne (to z ząbkami)
aha jak coś to pompę mam ale kółka już nie
adrian e30 - 2008-01-11, 09:00
czyli co odlaczyles chlodzenie i nadal grechocze??????
alexil - 2008-01-11, 09:59
Wykręciłem pompę wody i wydaje się być ok. Na 99% przeskoczył mi rozrząd i tak wali......
Zaraz będę patrzył dokładnie.
Pozdrawiam
LUKAS - 2008-01-11, 11:28
Zanim rozbierzesz napęd rozrządu sprawdź czy znaki się zgadzają
alexil - 2008-01-11, 11:41
Nie zgadzają się, własnie rozebrałem rozrząd-przeskoczył o 2 zęby. Nie mam tylko pojęcia jak to zrobił w ciągu nocy......
Pozdrawiam
Cooba - 2008-01-11, 11:47
Raczej nie w nocy tylko zaraz po odpaleniu auta rano. Mozliwe ze nawet przy samym rozruchu.
Pozdro.
LUKAS - 2008-01-11, 11:50
Nie nie jeśli już, to przeskoczył w trakcie GASZENIA motoru.
Wymień pasek, napinacz i módl sięoby niebyło kolizji.
Sprawdź kompresję po złożeniu
alexil - 2008-01-11, 14:20
Pasek i napinacz został ten sam, silnik pali bez problemu i chodzi jak przed awarią.
Teraz nie mierzyłem kompresji ale mierzyłem po tym jak zaczął grzechotać i było po 12 atmosfer na każdym garze więc kolizji raczej nie było.
Pozdrawiam
Piotr_1 - 2008-01-11, 14:56
fajnie.......... ciekawe kiedy w m50, m52, m54 chopokom zaczną przeskakiwać łańcuchy
duchX - 2008-01-11, 17:27
Zapomniales jeszcze o jednym njabardziej teraz kultowym silnikiem M30 ......................
LUKAS - 2008-01-12, 00:46
no to klawo
alexil napisał/a: | Pasek i napinacz został ten sam, |
Ale jeśli neichchesz powtórki z rozrywki, to proponuję na wczoraj zmienić pasek odrazu już z rolką i dobrze to ustawić
Za drugim razem może być BUM ...
alexil - 2008-01-12, 10:34
Pasek i rolka mają 10 tyś km i nie mam zamiaru ani kasy ich wymieniać. Przeskoczył z mojej głupoty, z niczego innego.
Pozdrawiam
LUKAS - 2008-01-12, 10:52
alexil napisał/a: | Przeskoczył z mojej głupoty, z niczego innego. |
Rozwiń myśl proszę ...
Zalekko ustawiłeś naciąg
alexil - 2008-01-12, 15:05
Nie, miałem w ukladzie wodę zamiast płynu.
Pozdrawiam
duchX - 2008-01-12, 17:21
moim zdaniem przegrzal silnik poniewaz jezdzil na zamarznietej wodzie potem autko ostyglo dosc szybko pewnie bylo kilka stopni na minusie i albo temperatura zlapala walek albo bylo duzo wilgoci ktora zmienila sie w lod i w momencie zapalania auta rano musialo przytrzymac na ulamek sekundy walek i przeskoczylo od cala filozofia ..........
alexil - 2008-01-12, 17:33
O tym właśnie mówię-moja wina i to wszystko. Ale już przestawiłem pasek, poskładałem motor do kupy i jest git-pali bez problemu.
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.
Pozdrawiam
nawros - 2011-01-14, 23:54 Temat postu: przestawiony rozrzad witam mam podobny problem z ktorym sie ty spotkales
oto link z praca mojego silnika, czy przypomina on prace podczas przestawionego rozrzadu u Ciebie?
http://www.youtube.com/watch?v=8tEuQonRSqY
|
|