|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Magiel e36 w e30 - problem
Piotrek E-30 - 2008-01-28, 18:59 Temat postu: Magiel e36 w e30 - problem Witam
Zamontowany mam magiel z e36, model chyba 318 is do mojej e30, wszystko dziala,lepsze przełozenia ale cos jest nie tak.Otóz strasznie lekko kreci sie kierownica dosłownie 1 paluszkiem dotykam i obraca sie do konca, jak bym smiglem krecił, 0 jakich kolwiek oporów, podczas jazdy jest to niebezpieczne, poniewaz ewidetnie nie mozna wyczuc auta.Dzieje sie tak od momentu montazu,niby fajnie bo małym paluszkiem jeste mw stanie obracac, nawet dosłornie puscic kierownice isama sie kreci, ale jest to jak pisalem niebezpiecznie i tak byc nie powinno.Pasek jest naciągniety wiec to nie to.Silnik to m40 pompa tez,o co chodzi,prosze o jakies info, wskazówki.
Artur C. - 2008-01-28, 19:42
Z tych oblawów wynika że jest ta maglownica uszkodzona.
Potwierdzeniem bedzie nerwowość auta podczas jazdy przy niewielkich manewrach i luz na kierownicy przy zgaszonym silniku.
.
Cypisek - 2008-01-28, 19:55
Miałem to samo u siebie. Też mam maglownicę od e36. u mnie takie coś ustało po zmianie oleju i pompy wspomagania. Obie pompy miały 110 bar ale jednak zrobiło to różnicę. Może pomogła wymiana oleju? Chociaż wtedy też był zalany Mobil ATF 220. Spróbuj może na początek zmienić olej. Może jakiś syf w maglownicy jest i musi się wypłukać. Pompa była sprawna?
[ Dodano: 2008-01-28, 19:58 ]
A właśnie, obcinałeś ten dzyndzel na wieloklinie?
Piotrek E-30 - 2008-01-28, 20:05
Pompa była sprawna ale jeździła ok 3 miesiace nieuzywana bez paska...moze to olej moz epompa oby nie magiel...bo to juz trzeci Aczkolwiek to co Artur pisze objawy podobne...
Dzyndzel obiałem na tym frezie, a frezik delikatnie dalem dalej na srube sciskającą.
Cypisek - 2008-01-28, 20:12
Słuchaj to samo było u mnie, tylko dodatkowo maglownica buczała przy skręcaniu. Zmień olej, najlepiej było by przepłukać cały układ wspomagania. Powiedz mi jeszcze czy skracaleś wieloklin maglownicy? jest luz na wyłączonym silniku czy nie?
[ Dodano: 2008-01-29, 19:31 ]
Po rozmowie z Piotrkiem e30 wyszło na jaw że kolega uciął kawałek wieloklinu.
Ostrzegam wszystkich zakładających maglownicę z e36 NIE OBCINAJCIE WIELOKLINU! krzyżak bez problemu da się nabić do końca bez jego obcinania. Wieloklin składa się z 2 elementów - wewnętrznego (odpowiadającego za manualny ruch kierownicy) i zewnętrznego (odpowiadającego za ruch wspomagany) Ucięcie końcówki wieloklinu maglownicy powoduje rozłączenie tych 2 elementów! wtedy pojawia się luz przy wyłączonym silniku (przy włączonym też ten luz jest ale trudniej wyczuwalny) oraz kierownica zaczyna się bardzo lekko obracać, wręcz sama się kręci!
Podsumowując:
Jeżeli chcemy założyć maglownicę z e36 montujemy ją bez żadnych przeróbek! nic nie trzeba zmienić wszystko jest to samo! jedynie podczas przykręcania maglownicy trzeba na śruby pomiędzy maglownicę a te widełki gdzie ją się przykręca dać kilka podkładek bądź nakrętek (ok 6-7mm) oraz nabić krzyżak na wieloklin maglownicy do samego końca! (do czarnego plastiku) Cała filozofia, dziękuję za uwagę
Piotrek E-30 - 2008-02-06, 17:14
Dokładnie...Cypisek dobrze gada, magiel kupiłem zdrowiutki to musiełem go rozj...
Pytanie w związku z tym czy wałek atakujący magla jest taki sam w e30 i e36, czy inny jest slimak srednice tego wszytskiego itd? Mam wałek z magla z e30 ale nie wiem czy podejdzie do tego z e36? Jak by nie pasilo to potrzebuje cieknący rozwalony magiel dla samego tego wałka
NIE UCINAC TRZEPIENIA!!! UCZ SIE NA BłEDACH INNYCH NIE SWOICH!
Artur C. - 2008-02-06, 17:48
No wiedziałem że uszkodzony
Cypisek - 2008-02-06, 17:59
Myślę że w e30 będzie inny ten element.
Piotrek E-30 - 2008-02-06, 18:01
Artur C. napisał/a: | No wiedziałem że uszkodzony |
Oj od razu takie mocne slowa ,zaworki wzgledem siebie sie poprzestawiały, ot caly problem
Artur C. - 2008-02-06, 18:13
Napisz czy narysuj które wymiary z magla E36 Cie interesują a ja podam wymiary elementu z E30 bo akurat mam magla w stanie rozkładu po regeneracji drugiego.
Piotrek E-30 - 2008-02-06, 19:04
Same walki nalezalo by miec obok siebie i suwmiara pomierzyc, magli od e30 tez mam juz kilka, robi sie małe zlomowisko :lol:Wazna jest wysokosc,srednica,kształt slimaka...(nie wiem czy podejdzie na listwe od e36) inne przelozenia pewnie co innego..bez porównania walków wzgledem siebie nie ma co patrzec nawet, bo magiel jest okey, wałek sie spier....aczył
Rafał - 2008-02-09, 00:32
a mocowania przekladni sa takie same w e36 i e30
Piotr_1 - 2008-02-09, 04:17
Rafał było w innym temacie, jakieś podkładki trzeba tylko dodać.
alexil - 2008-05-28, 00:27
Odświeżę trochę temat, bo również mam problem z maglem od E36 zamontowanym w E30. Moje objawy są troszkę inne.
Na początku było podobnie-bardzo lekka praca układu, wręcz niebezpieczna. Po zmianie oleju jest dużo lepiej-kierownica kręci się lekko ale bez przesady-tak jak powinno być.
Martwi mnie jednak, że podczas jazdy kiera niebardzo ma ochotę wracać do środkowego położenia-muszę jej w tym pomagać.
Teraz pytanie:uszkodzony magiel? Koleś, od którego go kupiłem zapewniał, że towar był sprawdzany przed demontażem i wszystko było ok. I w sumie poza tym o czym piszę naprawde nie mam się do czego przyczepić.....
Pozdrawiam
Artur C. - 2008-05-28, 05:28
Mam podobnie od max idzie sam ale pół obrotu przed środkiem już trzeba dociągnąć.
alexil - 2008-05-28, 08:26
U mnie nawet od maksymalnego wychylenia niebardzo chce wracać.... Co może byc przyczyną?
Pozdrawiam
LUKAS - 2008-05-28, 08:56
Robiłeś geometrię po zmieniae magla
sarna1 - 2008-05-28, 17:57
za mocno masz scinieta listwe ta sruba na dole - odpusc troche na srubie kompensujacej luz na listwie.
buni - 2008-05-28, 18:26
a propo mega lekkiego obracania sie kierownica to potwierdzam :
sciety wieloklin da w koncu o sobie znac wlasnie takim efektem.
mam natomiast inne pytanie :
jak zmniejszyc skretu koła ? jest on zbyt duzy i kola obciera przy maksymalnym skrecie o podluznice.
far77 - 2008-05-28, 18:38
czy pompe tez załoze do E 30 z E 36 ?
alexil - 2008-05-28, 23:47
Cytat: | sciety wieloklin da w koncu o sobie znac wlasnie takim efektem. |
Sęk w tym, że u mnie wieloklin jest nietknięty.
Cytat: | za mocno masz scinieta listwe ta sruba na dole - odpusc troche na srubie kompensujacej luz na listwie |
Myślisz, że wtedy kiera chodziłaby tak lekko?
Cytat: | Robiłeś geometrię po zmieniae magla |
Nie robiłem ale wątpię żeby miało to aż takie konsekwencje....Jakiś czas temu zmieniałem końcówki i po wizycie na stacji diagnostycznej okazało się, że geomteria jest tragiczna(nic dziwnego po wymianie końcówek) ale nie było żadnych podobnych objawów-kiera normalnie wracała do neutralnej pozycji.
Pozdrawiam
bono20002 - 2009-07-14, 13:58
Witam, panowie nie chciałem zakładać nowego tematu, mysle że ten wystarczy
Sprawa jest taka:
Magiel z e36
Auto - e30 wąski lampiszon, silnik m10
Problem taki, magiel wszystko ładnie pieknie prawie pasi, tylko jak sie załozy drązek na wieloklin, to ni chu chu nie idzie przykrecic magla bo zawadza o miskę olejową,, jak sie drazka nie załozy, to magiel wchodzi.
no i teraz tak, czy kombinowac z wyjeciem drązka z budy, załozeniem magla i dopiero nabijac drazek - bo samo rozkrecenie go nic nie da.
Czy jak panowie ?
Bawił sie ktos z maglem z e36 w wąskiej z m10? tam naprawde mimo że silnik malutki to akurat na dole ciasno jakby jakies V
pozdrawiam
kamil.k - 2009-07-14, 14:31
bono20002, a dawałes podkładki pod magiel tak gdzie sie go przykreca do belki bo wydaje mi sie że trzeba dac
bono20002 - 2009-07-14, 16:41
no własnie nie dawałem ale to nie zmienia faktu że wraz sie oprze o miske bo magiel z e36 jest grubszy, z resztą pewnie im wyzej tym gorzej bo miska jest trapezowata chyba, ale przyjżę się temu z bliska dziś i jutro napiszę , bo problem pojawił sie wczoraj a jeszcze nie miałem okazji z podkładkami podziałać
wrona - 2009-07-15, 07:19
chlodnice z magla zdjąłes??
pozdr
Szajbaa - 2009-07-15, 07:33
ja milem z m10 magiel e36 z chlodnica ale musialem chlodnice lekko odginac zeby sie zmiescilo jak nabijesz krzyzak do konca na magile do plastiku to bedzie pasowac.
bono20002 - 2009-07-15, 10:15
wrona napisał/a: | chlodnice z magla zdjąłes??
pozdr |
oho, jaką chłodnicę? a tam jest coś takiego ?
Szajbaa - 2009-07-15, 10:26
nr 8
http://bmwfans.info/parts...ring_oil_pipes/
[ Dodano: 2009-07-15, 11:26 ]
przypomnij wieczorem na kom to ci fotke wysle bo mam na innym kompie
[ Dodano: 2009-07-17, 15:31 ]
Rafal_e30 - 2009-11-12, 00:10
Panowie odgrzebię lekko kotleta, ponieważ teraz mi przyszło się borykac z problemem maglownicy z e36 w e30
Generalnie wszystko jest jasne i klarowne ale interesuje mnie kilka szczegółów.
W jaki sposób najlepiej rozwiązac problem z założeniem śruby ściskającej krzyżak z wieloklinem malga? W maglu z e36 wieloklin jest dłuższy tak jak czytam nie ścinac go tylko nabic do końca ale wtedy to przetoczenie nie będzie pasowało w miejsce gdzie przychodzi śruba. Czy najlepiej spiłowac lekko ten wieloklin z boku tak aby powstało miejsce na ori śrubę, czy może użyc cieńszej aby się zmieściła bez problemu? Jak Wy rozwiązaliście ten problem?
Druga sprawa to chłodniczka oleju do wspomy (magiel z e36 320 M50). Czy jest jakiś sposób aby zmieścic ją w e30 z silnikiem m20? Z moich wstępnych oględzin i przymiarek wynika, że nie wejdzie więc ją odkręciłem ale może ktoś z Was ją zmieścił w jakiś sposób. Może to zbytecze zawracanie sobie głowy? W sytuacji gdy ją wywalę to nie będzie problemów z podłączeniem węży od hydrauliki tak aby ją ominąc?
Pozdrawiam
Piotrek325 - 2009-11-12, 00:24
kolego wchodzi chlodnica oleju z e36 spokojnie da sie ja wcisnac kolo miski. co do sruby to nabita oryginalna sruba
pozdrawiam.
Rafal_e30 - 2009-11-13, 12:12
Piotrek325 napisał/a: | co do sruby to nabita oryginalna sruba |
tylko, że wtedy za pewne spaprze się gwint. Nie lepiej by było przeszlifowac okrągłym pilnikiem wieloklin i zrobic takie wyżłobienie w tym miejscu?? Próbował ktoś może takiego rozwiązania?
Gepard - 2009-11-13, 18:03
Dwa dni temu zakladalem bierzesz mlotek i przebijasz nic sie nie dzieje. Ja chlodniczke sobe darowalem ale przymierzalem i z ale z racji planu zmiany silnika odpuscilem bo bedzie mi miejsce potrzebne
marcinek_89 - 2012-10-26, 18:19
Szukam potwierdzonych informacji dotyczących przełożeń magla z poszczególnych modeli BMW i poszczególnych silników.
Tzn. przełożenie:
E30 -
E36 - dot. różnych wersji silnikowych i nadwoziowych tzn. jak wypadak compact, M3 itp.
Z3 -
E46 - Czy każda wersja nadwoziowa i silnikowa miały identyczne maglownice?
Pozdro
maaaad - 2012-10-26, 23:43
marcinek_89, zerknij do tego tematu:
http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=403129
Posty Cypiska i mój.
knap - 2012-10-31, 18:14
Panowie, ostatnio montowałem przekładnie ze36 w mojej 323i (e30) w której fabrycznie wogóle nie było wspomagania.
przekładnia pasuje bez problemu razem z gałkami od e36
jedynie pod uszy od przekładni trzeba dać pare podkładek.
nie ciąłem ani nie przerabiałem wielkolinów.
jak położyłem przekładnie z e36 i przekładnie z e30 ( ze wspomaganiem ) to niczym się nie różniły, jedynie wałek z wieloklinem wychodzi z przekładni pod innym kątem, niczego nie trzeba ciąć ani szlifować
ja musiałem tylko zainstalować krzyżak od e30 ze wspomaganiem bo e30 bez wspomagania jest całkiem inny i o wiele dłuższy.
jedyny problem z krzyżakiem miałem taki że nabiłem go za głęboko i przy kręceniu kierownicą śruba się zaczepiała o ściane grodziową pod serwem i po przesunięciu krzyżaka w dół było ok.
baaardzo ważna jest zbierzność po takim zabiegu
po wymianie przekładni też nie ustawiałem zbierzności " bo nie sciągało "
jak puściłem kierownice to beemka jechała jak po szynach ale wystarczyło dodać gazu na łuku i była nieobliczalna, auto jechało jak chciało
po ustawieniu zbierzności auto było nie do poznania, trzymało się drogi jak przyklejone,
więc uważam że po wymianie przekadni zbierzność należy ustawić w pierwszej kolejności
HARY E30 - 2012-11-01, 15:17
witam u mnie tez wszystko pasilo bez zadnych przerobek ciec i giec, a zamiast podkladek idealnie pasuja nakretki do felg stal od forda
|
|