BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - odpowietrzenie sprzęgła m20b25

-bodziu- - 2009-03-01, 14:39
Temat postu: odpowietrzenie sprzęgła m20b25
Witam
Potrzebuje pomocy w odpowietrzeniu sprzęgła
robiłem to według książki czyli:
- podniosłem przód
- podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy zacisku od strony kierowcy
- napełniłem wężyk
- podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy skrzyni, odkręciłem odpowietrznik
- no i kumpel cisnął na hamulec ja odkręcałem odpowietrznik przy zacisku zakręcałem go on puszczał hamulec i tak w kółko przez 1.5h i nic to nie dało pedał nadal wpada w podłogę
Czy są jakieś inne lepsze domowe sposoby na odpowietrzenie bo ten co wyżej podałem jakoś u mnie nie poszedł??

jackx - 2009-03-01, 16:03

najpierw to ustal o co Ci chodzi ??
czy o odpowietrzenie sprzęgła ( tak jak w tytule )
-bodziu- napisał/a:
podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy skrzyni, odkręciłem odpowietrznik

czy o odpowietrzenie układu hamulcowego
-bodziu- napisał/a:

podłączyłem wężyk do odpowietrznika przy zacisku od strony kierowcy
- napełniłem wężyk
- no i kumpel cisnął na hamulec ja odkręcałem odpowietrznik przy zacisku zakręcałem go on puszczał hamulec i tak w kółko przez 1.5h i nic to nie dało pedał nadal wpada w podłogę

WNTcoupe - 2009-03-01, 16:18

Mateuszek sprzegło to sie odpowietrza tylko przy skrzyni pomując i odkręcając odpowietrznik ,tylko musi byc cały czas max płynu.
alexil - 2009-03-01, 16:28

Koledze pewnie chodziło o metodę odpowietrzania sprzęgła z udziałem zacisku hamulcowego po stronie kierowcy. Też kiedyś o tym słyszałem i totalnie nie mam pojęcia kto to wymyślił :?
WNTcoupe - 2009-03-01, 16:53

nie wydaje mi sie zeby to przeszło skoro odpowietrznik z zacisku łaczyc z odpowietrznikiem z siłownika sprzegła
frantic - 2009-03-01, 18:00

ja przerabiałem ten temat wczoraj, załóż sobie rurke na odpowietrznik wysprzeglika, wsadź do butelki z płynem, odpowietrzasz pompując pedałem sprzęgła, gdy pedał jest w podłodze wtedy popuszczasz odpowietrzniki tak w kółko, jeśli to nie pomoże to odkręć wysprzeglik od skrzyni, i zaprzyj tłoczek o obudowę skrzyni i wciśnij go kilka razy od początku do samego końca, powino pomóc. Możesz pozniej tez sprawdzić czy trzymając wcisniety tłoczek wysprzeglika do obudowy skrzyni gdy twoj kupel bedzie wciskal pomalu sprzeglo zobacz czy odrazu reaguje tloczek w wysprzegliku. sprawdz tez czy masz dobrze przykrecony wysprzeglik czyli odpowietrznikiem do góry.
-bodziu- - 2009-03-01, 19:36

Ten sposób co napisałem mam z książki o e30
ogólnie to pytam jak to odpowietrzyć ponieważ po przełożeniu silnika wraz ze skrzynią był odłączony ten przewód od serwa co idzie do tego siłownika sterowania sprzęgła
teraz jak wcisnę sprzęgło to pedał wpada w podłogę i tam zostaje więc nie wiem jak on ma zaciągnąć ten płyn jak się nie podnosi w górną pozycję
spróbuje jeszcze raz jutro tym sposobem
a odpowietrznik mam od góry

klocek22 - 2009-03-01, 20:09

kolego tez mialem z tym problem. Spróbuj może tak nalej plynu max ile w ogole wejdzie w zbiorniczek, odkręć odpowietrznik sprzegla i ustaw jakis pojemnik na skapujacy plyn i zostaw tak autko 15-30min uzupelniajac plyn w zbiorniczku, po uplywie tego czasu zakrec odpowietrznik i pompuj co jakis czas upuszczajac powietrze, gdy poczujesz ze pedal jest normalny po robocie. U mnie m3ob35 ten sposob sie sprawdza!
Cypisek - 2009-03-01, 20:17

Ten sposób z odpowietrzaniem za pomocą odpowietrznika zacisku hamulcowego jest stary i sprawdzony. Jednak pracochłonny. Jest łatwiejszy sposób który stosowałem już kilka razy. za każdym razem się udawało. Problemem nie jest odpowietrzenie wysprzęglika, tylko odpowietrzenie siłownika sprzęgła. Mój sposób jest dość prosty jednak 10000% skuteczny.

Wymagane narzędzia: sprężarka z końcówką do przedmuchiwania, 2-3 metry wężyka PCV, kluczyk 6-7mm.

Nalewamy do wężyka płynu hamulcowego, od jednej strony w wężyk wciskamy końcówkę pistoletu do przedmuchiwania drugi koniec wężyka na poluzowany odpowietrznik. Ustawiamy niskie ciśnienie na manometrze nawet ze 2 atmosfery albo i mniej, Delikatnie naciskamy na spust i dmuchamy. Druga osoba patrzy kiedy w zbiorniczku wyrównawczym przestają iść bąbelki. Zakręcamy odpowietrznik i nie ma bata żeby dalej było zapowietrzone. :beer:

-bodziu- - 2009-03-01, 20:50

spróbuje jeszcze jutro wszystkimi opisanymi sposobami
jak nie dam rady to zaholuje do mechanika
jak ktoś ma jeszcze inne sposoby proszę pisać na pewno przyda się to nie tylko mi :D

WNTcoupe - 2009-03-01, 21:35

odpwietrzaj tak samo jak układ chamulcowy uda sie na 100% no chyba ze masz nieszczelny układ sprawdz go
Cypisek - 2009-03-01, 23:12

WNTcoupe napisał/a:
odpwietrzaj tak samo jak układ chamulcowy uda sie na 100% no chyba ze masz nieszczelny układ sprawdz go


Problem w tym że jak się pompa uprze to można tak sobie odpowietrzać do młodych kartofli.

A wydaje mi się ze najgorzej jest kiedy naciśnie się sprzęgło kiedy układ jest rozłączony. Pompa się zapowietrzy i koniec.

wrona - 2009-03-01, 23:41

oj tam jeszcze nie było takiej pompy która by sie sama nie napełniła grawitacyjnie.......
odkręcony odpowietrznik w wysprzegliku godzinka kapania i czasami nawet nie trzeba dalej odpowietrzać bo układ jest całkowicie napełniony.

WNTcoupe - 2009-03-02, 07:17

jak przekładamy angliki to przewody mam porozpinane i czy to od pompy abs czy sprzegła i jakoś w kilka minut sie wszystko odpowietrza bez problemu.
MARAS - 2009-03-02, 22:55

-bodziu- napisał/a:
Ten sposób co napisałem mam z książki o e30
ogólnie to pytam jak to odpowietrzyć ponieważ po przełożeniu silnika wraz ze skrzynią był odłączony ten przewód od serwa co idzie do tego siłownika sterowania sprzęgła
teraz jak wcisnę sprzęgło to pedał wpada w podłogę i tam zostaje więc nie wiem jak on ma zaciągnąć ten płyn jak się nie podnosi w górną pozycję
spróbuje jeszcze raz jutro tym sposobem
a odpowietrznik mam od góry


a przed wymianą skrzyni działał wysprzeglik przy skrzyni czy przełożyłeś razem ze skrzynią, może sam wysprzęglik jest walnięty, albo puściła pompka nad pedałem sprzegła... to się też czasem zdarza kolega tak miał pedał wpadał w podłoge wymienił wysprzeglik przy skrzyni i pedał dalej wpadał w podłogę a winne okazało się uszczelnienie pompki nad pedałęm sprzęgła i pomimo usilnych prób i odpowietrzania nie cisnęła płynu do wysprzeglika... wysprzęglik przy skrzyni jest tylko siłownikiem który przekazuje siłę nacisku płynu z pompki nad pedałem sprzęgła i to ona odpowiada za działanie rozłaczanie i załączanie docisku poprzez tłok wysprzeglika a nie sam wysprzeglik... jak uszczelki w pompce nie trzymaja ciśnienia to podczas odpowietrzania nic nie wyjdzie bo płyn bez oporów zostaje wypchniety z pompki do zbiorniczka płynu hamulcowego i spowrotem... to jak z naczyniami połaczonymi... najprostsza hudraulika...

http://bmwfans.info/origi...21/ill-21_0004/

-bodziu- - 2009-03-02, 23:11

wszystko działało jak powinno w tej poprzedniej e30
miałem ją ponad rok jako druga e30 była wąskiej lampie
miała być odrestaurowana ale była tak przegnita że aż kielichy się zeszły
szkoda jej, ale miała zdrowe b25 w automacie które jest teraz w tej pierwszej w szrokiej
jutro spróbuje jeszcze zrobić opisanymi sposobami jak nie zadziała to mam jeszcze jeden w silnik b20 ze skrzynią to się coś wykąbinuje
dzięki za pomoc jutro napisze czy dało rade

[ Dodano: 2009-03-03, 21:29 ]
No koledzy niestety jest znowu problem.
Odpowietrzyłem sprzęgło sposobem pompowania i odkręcania (wylatuje mi sam płyn bez bąbli)
pedał zrobił się normalny (choć nie pamiętam jaki był ale wydaje mi się że jest ok)
ale sprzęgła jak nie ma tak nie ma nadal, jak odpale i wciskam sprzęgło i puszczam to słychać że pracuje ale jak chce wbić bieg to nie da rady a jak się mocno przytrzyma na nie wbitym biegu to auto lekko się toczy.
Co to może być? Może rozebrać wysprzęglik da coś to?? Sprzęgło mogło się w jaki kolwiek sposób zapiec czy coś??
Może ma to znaczenie że silnik leżał rozłączony około 7 miesięcy? Wcześniej wszystko działało bez problemu.

szczepek325 - 2009-03-08, 15:22

znajomy miał podobnie
u niego przyczyną było nieszczelne połączenie wężyków
moim zdaniem to że silnik leżał tyle czasu nie powinno mieć większego znaczenia

kamil.k - 2009-03-09, 20:13

-bodziu-, masz nie do konca odpowietrzone i nie rozłacza ci do konca sprzegła albo masz to co ja mialem niedawno tyko ze ja nie wiem wogule co to bylo ze sprzegło raz działało a raz nie.rozebrałem ostatnio to sprzegło i zuzyte to ona było ale rozlaczac powinno jak najbardziej bo wysprzeglik sprawny


kilka razy odpowietrzałem u siebie normalnie przez odpowietrznik na wysprzegliku nawet w sytuacji gdy brat nieswiadomy naciskal sobie pedał jak wysprzeglik byl wyjety :D

adrian e30 - 2009-03-09, 20:59

alezmacie pomysly... sprzeglo odpowietrza sie odwrotnie jak hamulce, czyli odkrecasz odpowietrznik dopiero wciskasz sprzeglo. na wcisnietym zakrecasz, pompujesz odkrecasz odpowietrznik i wciskasz sprzeglo, kilka razy i odpowetrzone, nie zdarzylo siejeszcze zeby nie poszlo. pozdroo
kamil.k - 2009-03-09, 22:18

adrian e30, dlaczego sprzegło niby sie odwrotnie odpowietrza niz hamulce :? :wydawalo mi sie ze to jeden ... :mg:

aa byl jeszcze sposób z wezykiem i strzykawka dobrze pamietam .odkrecalo sie odpowietrznik i podawało przez niego płyn czy cos w ten sposób

adrian e30 - 2009-03-10, 08:45

bo tak sie odpowietrza... pare razy juzodpowietrzalem i nigdy nie zajelomi to wiecej niz 5 min.
pozdro

kamil.k - 2009-03-17, 19:28

przekładałem ostatnio silnik i sprzegło sie zapowietrzyło .popompowalismy z 2-3 minuty i sprzego bylo git :)
-bodziu- - 2009-03-18, 20:40

odpowietrzanie sprzęgła mam już opanowane ale niestety nadal sprzęgła nie ma
podmieniłem już wysprzęglik ze starego silnika i też nie działa
muszę kupić jeszcze tą pompkę przy pedale i podmienić może to będzie to
jak nie to na hol i do mechanika bo sam skrzyni nie mam już zamiaru zwalać ;/

Cypisek - 2009-03-18, 21:09

A dobrze masz zamontowane łożysko wyciskowe?
-bodziu- - 2009-03-19, 15:19

nie wiem chyba tak
silnik wyjąłem cały ze skrzynią z jednej e30
i wsadziłem do drugiej tyle że leżał nie podłączony ok. 7 miesięcy
a wszystko działało dobrze

kamil.k - 2009-03-19, 18:59

pedał sprzegła stawia jakis opór :?: moze juz docisk jest zjechany i tarcza i sie robi tak jak u mnie wczesniej. ze wciskam sprzeglo a raz rozłacza a raz nie

a może tarcza sie zapiekła na wieloklinie :?: bo u mnie to tez pewnie mialo wplyw na to znikajace sprzegło

-bodziu- - 2009-03-19, 20:14

pedał jest normalny tak jak powinno być
chyba nawet nie będę podmieniał tej pompki przy pedale bo to chyba nie możliwe że się popsuła od samego rozłączenia
chyba nie mam wyjścia jak zaprowadzić do mechanika :(

bono20002 - 2010-11-08, 08:45

Problem

był odkręcony przewód wysprzęglika przy budzie, ktoś przypadkiem wcisnął pedał

pedał cofnęłem, założyłem przewód , nalałem płynu pod korek, tradycyjną metodą (jak hamulcy) odpowietrzanie nic nie daje, płyn nawet nie kapnie z odpowietrznika, ze strzykawką próba wciśnięcia - też nic , nie da się po prostu!!

odkręciłem znów przewód, pare razy pedałem, a z przewodu nawet grama płynu nie wyleciało.

Następna próba - strzykawka, i w przewód od pompki sprzęgła (niebieski od zbiorniczka) no i zaczęło lecieć odpowietrznikiem ,przepchałem ze 200ml płynu strzykawką, założyłem przewód nazbiornik, zbiornik do pełna i próba klasykiem - i wraz nic....

spędziłem wczoraj 3 godziny nad tym...


Ktoś pomoże?

Pedał jes luźny , płynu pod korek, , czy pompka sprzęgła mogła sie wys.ać od wciśnięcia?

Czy tłoczek w niej powinien sztywno siedzieć , czy tak na luzie? bo miałem przez chwile wrazenie że moze sie zje.ała , bo ten tłoczek co jest do pedału zzamontowany to w pompce tak luźno dosyć lata... ?? ?

Hilfe :)

MAJSU - 2010-11-08, 09:43

Dziwna sprawa ale może ktoś kto wcisnął pedał wbił go za mocno i rozwalił pompę... :roll:
bono20002 - 2010-11-08, 09:47

No właśnie o tym myślę, tylko czy samą pompkę przy pedale, czy serwo , ale heble są i działają...
MAJSU - 2010-11-08, 12:27

bono20002 napisał/a:
No właśnie o tym myślę, tylko czy samą pompkę przy pedale, czy serwo , ale heble są i działają...


Serwo na pewno nie tylko pompka ja już. W zamiennikach tłoczek jest chyba z plastiku więc jak była tak wsadzona to całkiem możliwe.

bono20002 - 2010-11-08, 12:45

tłoczek jest metalowy sprawdzałem wczoraj :D
kamil.k - 2010-11-08, 18:34

bono20002, kup zestaw naprawczy wysprzeglika i pompki.koszt 30zł zmierz tylko srednice tloczka bo sa dwa rodzaje.aluminiowe maja fi 20,6 a plastik chyba fi 22,2


tłoczek nie moze luzno latac bo na nim musi siedziec uszczelka której podejrzewam u ciebie nie ma i dlatego pompka nie pompuje :)

chociaż z drugiej strony jak by nie bylo uszczelki to powinien gdzies ci sie lac płyn

odkrec przewód od pompki do wysprzęglika i sprawdz czy jest drożny :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group