|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - BMW e32 750i - po przejechaniu 10km hamulce same hamują
Lord Lukasz - 2009-10-31, 18:02 Temat postu: BMW e32 750i - po przejechaniu 10km hamulce same hamują rano odpalam auto i wszystko jest ok, hamulce normalnie działają, przejade około 10km i auto samo zaczyna hamować, tak bardzo że pod górke skrzynia nie daje rady go upchać i przełącza sie w tryb awaryjny, jak po prostej chwile pojade to tarcze robią sie czerwone i całkowicie wyłączają sie hamulce
Pedał ogólnie jest taz miękki i łapie na dole, potem jak trzymają hamulce łapie na górze
Auto postoi 3-4 godziny i normalnie można jechać, poziom płynu hamulcowego jest cały czas taki sam.
Od czego zacząć ? ktoś mi podpowiadał że nawala hydrauliczne wspomagania hamulca czyli ta druga pompka, lub regulator ciśnienia od tej hydraulicznej pompki, ktoś jeszcze mówił mi o jakiejś gruszce ?
Zaciski wykluczam ponieważ jak wyłączą sie już hamulce to odrazu puszczają wszystkie koła i robią sie zimne, tak samo rano, przez te 10km hamulce wogule sie nie grzeją,
Byłem na rolkach do sprawdzania hamulców i dopuki same nie zaczną ahmować to skuteczność hamowania jest ok, przednie koła mają małe opory toczenia ale przypuszczam że spowodowane jest to tym że auto stało rok czasu nie jeźdzone
BYłem na komputerze i nie da sie połączyć z komputerem abs, wyszło że nie działa wogule ? wydaje mi sie że to nie ma nic wspólnego z całą sytuacją ?
michal540i - 2009-10-31, 18:15
Może cały układ się zapowietrza?
Lord Lukasz - 2009-10-31, 18:20
Raczej nie po np. płynu hamulcowego poziom jest cały czas taki sam, najprawdopodobniej zamieszanie robi hydrauliczne wspomaganie hamulca, to takie przypuszczenie, nie miałem nigdy w życiu do czynienia z układem wspomaganym nie serwem tylko hydrauliką
Vindevil - 2009-10-31, 18:23
Wymień płyn , naciągnął wody przez postój.
gatun0 - 2009-10-31, 18:24
rusz zaciski , prawdopodobnie stoją .
jackx - 2009-10-31, 18:25
wszystko zalezy od tego z którego roku masz samochód, w pierwszych rocznikach było montowane hydrauliczne wspomaganie hamulcy i ten objaw co podałes mniej wiecej własnie sie tak objawia jak jest juz do wymiany akumulator cisnienia czyli tzw. "gruszka" dokładnie taka sama jak w nivo , gromadzi ona olej pod cisnieniem zdaje sie 100 atmosfer i po porzez system zaworów uwalnia olej do pompy wpsomagającej pompe hamulca .
całe ustrojstwo powinno sie znajdowac obok pompy hamulca na nadkolu
Lord Lukasz - 2009-10-31, 18:42
Zaciski nie stoją bo przez te 10km koła są zimne, dopiero potem zaczynają same hamowaj, auto mam z roku 1992 i ktoś mi też mówił o tej gruszce,
Jak sie to wymienia skoro takie ciśnienie tam jest ? po wymianie trzeba coś jakoś odpowietrzać ?
metaldaw - 2009-10-31, 18:53
po wymianie odpowietrzanie
slawo - 2009-10-31, 19:15
stawiam na pompe hamulcowa, ktoras sekcja nie cofa sie do konca, wlasnie kolega mial taki problem
jackx - 2009-10-31, 20:08
Lord Lukasz, z wymianą nie ma najmniejszych problemów , odkrecasz starą przykrecasz nową , cisnienie jest jak pracuje pompa od wspomagania bo jest to jeden układ , na 99% jest to wina gruszki , przechodziłem to samo w swojej e23
a co do roku to nie wiem jak było w 750 , byc moze układ hydrauliczny był tam przez cały okres produkcji ze wzgledu na brak miejsca na tradycyjne serwo , na pewno w e32 z 6R na poczatku produkcji układ wspomagania hamowania był hydrauliczny a pózniej wprowadzili tradycyjne serwo podcisnieniowe
Gepard - 2009-10-31, 20:59
Zgadzam sie gruszka od serwa hydraulicznego. Znany problem juz w e28.
Lord Lukasz - 2009-11-01, 15:14
Dzisaj zauważyłem jeszcze że jak heble zaczynają hamować pedał robi sie wysoki i jest jakiś taki sprężynujący troche i twardy, gruszke będe miał we wtorek, powiedzcie mi jeszcze co to jest za urządzenie zaznaczone na fotce bo wydaje mi sie że to też jest jakiś regulator ciśnienia bo idzie od niego wężyk do tej pompy wspomagającej hamulec ? wymienić to też ?u
i tak przy okazji gdzie jest komp od abs-u w e32 ?
bono20002 - 2009-11-02, 09:43
Lord Lukasz napisał/a: |
i tak przy okazji gdzie jest komp od abs-u w e32 ?
|
o ile dobrze pamietam gdzieś w okolicach schowka w desce od strony pasażera...
seba19862 - 2009-11-02, 23:51
jestm mechanikiem w eurowarsztacie sprawdzi tloczki i reparaturki jesli masz duzo rdzy na tloczkach i duze wrzery wymien komplet czyli tloczek i reperaturke i oczywiscie plyn przewaznie jest tak ze tloczki nie odbijaja bo sa zardzeiale a jesli masz wszystko ok to odpowietrz na zaplonie bo pompka abs moze trzymac powietrze
Cypisek - 2009-11-03, 09:12
seba19862 napisał/a: | jestm mechanikiem w eurowarsztacie sprawdzi tloczki i reparaturki |
Dlatego omijamy eurowarsztaty
Lord Lukasz - 2009-11-03, 15:17
Cytat: |
jestm mechanikiem w eurowarsztacie sprawdzi tloczki i reparaturki jesli masz duzo rdzy na tloczkach i duze wrzery wymien komplet czyli tloczek i reperaturke |
napisalem przecież że na zimnym wszystko działa, pościągałem wszystkie koła i czy zapalony czy nie zaciski ładnie puszczają, na codzień zajmuje sie regeneracją zacisków więc na samym początku je sprawdziłem i są ok, każdy sie cofa po puszczeniu hamulca,
płyn sie nie gotuje napewno bo jak auto było podniesione i chodziło chwile to koła normalnie sie obracały do pewnego momentu i potem zaczęło samo łapać i w końcu zblokowało koła tak że obrócić sie nie dało tak więc wykluczam układ hamulcowy bo jak auto chodziło na podnośniku to nie dotykałem hamulców
, wczoraj dostałem sie do gruszki od hamulców o której wspominał ktoś wyżej i była ogólnie mokra z płynu od wspomagania takjakby przeciekała, zamówiłem gruszke i to urządzenie którego fotke wklajałem ,nazywa sie to regulator ciśnienia chyba, jak żadne z tych nie pomoże to pozostaje tylko pompa wspomagania hamulca
seba19862 - 2009-11-03, 19:01
jeszcze moze sprubuj podmienic komputer od abs
Lord Lukasz - 2009-11-04, 21:02
No wlasnie nikt nie chce sie przyznać gdzie jest komputer abs w e32 ???
slawo - 2009-11-04, 21:04
Lord Lukasz napisał/a: | No wlasnie nikt nie chce sie przyznać gdzie jest komputer abs w e32 ??? |
pod maska obok normalnego kompa
Lord Lukasz - 2009-11-06, 20:40
Witam, zmieniłem gruszke i dalej to samo, już myślałem że jest ok bo dłuższą chwile pojeździłem, jest tak samo jak było czyli wszystko ok i w pewnym momencie pedał robi sie twardszy i auto zaczyna samo hamować, jak zaczęły hamować tylko troche to zgasiłem auto i po 10 minutach puściło, krótka przejaźdzka i znowu to samo,
Kompa abs-u nie znalazłem w puszczce w której są pozostałe kompy.... tak więc jest w innym miejscu, pod siedzeniami tył też go nie ma ale zastanawiam sie czy poszukiwania mają sens bo abs i asc działają dobrze.
slawo - 2009-11-06, 20:41
dalej stawiam na pompe hamulcowa
Lord Lukasz - 2009-11-06, 21:36
Cytat: | dalej stawiam na pompe hamulcowa |
Zimne auto stoi na podnośniku, odpalam i nie dotykam pedału hamulca tylko auto chodzi i obrcam co jakiś czas podniesionymi kołami, po kilku minutach zaczynają łapać i nie da sie ich już obrócić ręcznie, od momentu odpalenia do momentu złapania kół nie dotykany by pedał hamulca,
myle sie czy pompe hamulcową można wykluczyć łącznie z zaciskami ?
seba19862 - 2009-11-06, 22:14
widzialem taki przypadek w pasacie gdzie tylnie kola same sie zaciskaly wina bylo swiksowanie komputera abs
kamil.k - 2009-11-07, 19:52
Lord Lukasz, a masz tam jakis alarm może on uruchamia blokade kół
Artur C. - 2009-11-07, 23:14
Raczej nie pompa hamulcowa jest winna a serwo hydrauliczne lub błąd w regulacji cięgna do pedału hamulca.
wrona - 2009-11-08, 03:41
czytam ten temat odkąd powstał i czekam aż ktoś napisze to co napisał Artur.........
objawy typowe dla " delikatnie non stop " wciśniętego hamulca , jako ze auto świeżo po zakupie może ktoś założył nie taką pompę , tudzież nie wyregulował ciegna pedał pompa.......................................................
takie same objawy mialem w jednej z m3 jak zlozylem pompę od 328 z serwem od m3
pompa byla non stop delikatnie wcisnieta i powodowala przy pomocy ukladu wspomagania ( w tym wypadku serwo ) ciagly wzrost cisnienia w ukladzie hamulcowym pomimo braku obciążenia samege pedalu.....................
moze tu trzeba szukac przyczyny!!!!!!!!!!!!
pozdr wrona i powodzenia z nowym nabytkiem
Lord Lukasz - 2009-11-08, 07:49
Dzięki za nowe pomysły, w poniedziałek zbadam temat, przy aucie nikt nic nie robił, nagle w czasie jazdy wystąpił problem, auto wciągli na lawete, zjechało i stało rok czy dwa bo właściciel nie zdecydował sie na naprawe
Tylko zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, w układzie hydraulicznym jest ciśnienie tylko wtedy jak pracuje pompa czyli jak pracuje silnik, hamulce jak mocno złapią to trzymają jeszcze przez jakieś kilka minut po zgaszeniu silnika, tak wolno by schodziło ciśnienie z układu hamulca hydraulicznego ?
czekam jeszcze na te dwa czujniki co są na regulatorze ciśnienia bo gdzieś wyczytałem że one zamykają sie i odmykają tylko znowu nie wiem co nimi steruje ? czy komp abs-u czy mają jakiś własny drugie sterownik ?
Piotrek325 - 2009-11-08, 10:54
ja bym zaczal od elektryki, odlacz zasilanie od ABS i ASC i zobacz czy obiaw wystepuje
http://forum.beemka-klub....p=222373#222373
z tego co tu jest wypisane to bezpiecznik numer 1 *abs* i 17 *asc*
osa13 - 2010-04-01, 12:09
Gdzieś kiedyś czytałem odnośnie systemu BMW H31 (hydrauliczne wspomaganie), gdzie podawali jego możliwe awarie. Otóż jedną z nich było blokowanie zaworów powrotnych w serwie, co powodowało częściowe lub całkowite blokowanie hamulców.
Niestety nowe serwo to jakieś kosmiczne kwoty. Można próbować zregenerować.
Jakby nic innego nie pomagało w tym temacie to kupiłbym używke i zobaczył czy się poprawi (można dostać za 50-100 zł).
MARAS - 2010-04-01, 18:42
dokładnie jak pisze Piotrek325 odłczyć ABS w celu wykluczenia awarii kompa i samoistnego zadziałania ABS i zobaczyć czy nadal będzie sam hamował.
ASC w e32 nie powoduje hamowania tylnych kół tylko przymknięcie przepsutnicy i zubożenie mieszanki.
gdyby było ASC+T to teoretycznie mógłby samoistnie hamować tylne koła a nie przednie to nie jest dynamiczna kontrola trakcji więc moim zdaniem odpada.
Też obstawiałbym cięgno hamulca o czym Wrona wspomina lub dupniety serwomechanizm jak mówi osa13.
Pompa hamulcowa moim zdaniem odpada gdyż sam to potwierdziłeś testując na podnośniku.
P.S. Kór... znów się nie wyspałem chyba i odgrzałem kotleta z ubiegłego roku ale ciekaw jestem jak się to skończyło i co było przyczyną.
ChriS - 2010-04-01, 19:04
MARAS napisał/a: | P.S. Kór... znów się nie wyspałem chyba i odgrzałem kotleta z ubiegłego roku ale ciekaw jestem jak się to skończyło i co było przyczyną. |
Nic nie szkodzi,przynajmniej zauważyłem ten temat
Mam identycznie ten sam problem co Łukasz i też jestem ciekaw jak to się skończyło.
Moja 850 stoi już 5 miesiąc i fajnie byłoby ją w końcu przewietrzyć.
Lord Lukasz - 2010-10-31, 09:42
Też odgrzebałem temat przez przypadek, w sumie może komuś sie przyda więc podam rozwiązanie zagadki. Problem robiła pompa hamulcowa i nic więcej, poprostu w v12 jest ona blisko kolektora wydechowego , jak sie troche zagrzała od silnika poprostu przycinał sie tłoczek w niej i nie cofał sie.
Problemu szukałem cały czas w hydraulicznym wspomaganiu hamulca bo tak mi poradziło wiele osób, wymieniłem w zasadzie wszystko co odpowiada ze wspomaganie hamulca czyli gruche, regulator ciśnienia, czujniki, pompe wspomagającą.
Dopiero po wymianie pompy hamulcowej problem znikł na zawsze
|
|