BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

Projekty i realizacja - odbudowa e30

marcin2lo18 - 2010-07-05, 17:34
Temat postu: odbudowa e30
Witam, chciałem przedstawić mój mały projekt odbudowy mojej e30. Kupiłem je dwa lata temu jako kompletnego golasa z silnikiem 1.6 w gazie. W styczniu tego roku silnik dożył swoich dni, a ja zacząłem się zastanawiać co dalej począć z autem. Z powodów finansowych zabrałem się za odbudowę dopiero teraz.




Auto obecnie ma wybebeszone wnętrze, wyjęty został stary silnik, i czeka na wizytę u blacharza, jestem już umówiony z gościem i po 15 przyjeżdża z lawetą i zabiera beemke, do zrobienia są reperaturki tylnych błotników, będą wymieniane obydwa przednie błotniki, trochę trzeba pospawać przy kielichach, no i zobaczymy jak z progami.












W między czasie wymienię uszczelniacze zaworowe w m20b20, który został zakupiony jako nowe serce, odmalowane zostaną może blok, dyfer, zaciski hamulcowe, trójkąty od lusterek, będę robił lampy na blach hella itp. Beemka dostanie tylne wahacze na tarcze, elektryczne szyby na przód, komplet nowych gum, tulejek i sworzni, i jakąś lekką glebę. Mam jeszcze prośbę do kolegów, pojawił się problem z skrzynką bezpieczników





moja stara wiązka łączy się ze skrzynką bezpośrednio, natomiast nowa wiązka od m20 przez wtyczkę, dodam, że jest to m20 starego typu z kopułką w bloku, ma ktoś może jakieś schematy albo robił już taką operację?? Będę wdzięczny za pomoc, pozdro

MAJSU - 2010-07-05, 17:54

Powodzenia chociaż moim zdaniem kompletnie nie warto...

Popraw zdjęcia.

Pietrek - 2010-07-07, 11:01

marcin2lo18 napisał/a:
moja stara wiązka łączy się ze skrzynką bezpośrednio, natomiast nowa wiązka od m20 przez wtyczkę,



Stara wiązka też ma twyczke, przy kielichu jest taka prostokątna, możliwe że w obudowie. Wtyczka moze też być przypięta do skrzynki.

CyRyL - 2010-07-07, 22:16

majsu czemu mówisz że nie warto ?
jak się już ma i chce zrobić dla siebie ?

ja tam życze właścicielowi powodzenia i oby dobrnąć do końca swoich planów :D

Matii e34 525i - 2010-07-07, 23:06

Najważniejsza jest PASJA, a nie przeliczanie czy opłaca się inwestować :) Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze i zobaczymy dalsze efekty, pozdrawiam!
marcin2lo18 - 2010-07-08, 17:15

Dziękuje kolegom za słowa uznania, jestem fanem beemek, a najbardziej e30, dlatego chce dołożyć wszelkich starań, żeby ożywić moje auto. Mam prośbę, czy ktoś mógłby udzielić mi szybkiej instrukcji demontażu podsufitki bo nie wiem jak się za to zabrać??
marcin2lo18 - 2010-07-09, 16:46

Nowe foty z postępu prac, buda już praktycznie gotowa do wizyty u blacharza, wykładzina wyjęta, podsufitka zdemontowana(trochę się poobdzierała niestety i trzeba będzie kupić nową). pytanie do kolegi Pietrka, będę musiał rozpołowić obudowę bezpieczników żeby zobaczyć czy jest w środku ta wtyczka?? bo ta obudowa jest klejona chyba.














Pietrek - 2010-07-11, 21:49

Nic nie musisz rozpoławiać, złącze jest tuż przy skrzynce.
Sama skrzynka nie jest klejona, to by było bez sensu. skrzynka jest skręcona, wkręty masz pod przekaźnikami.

marcin2lo18 - 2010-07-13, 16:24

Oto, zdjęcia otwartej puszki, czy koledzy mogą mi powiedzieć co z tym dalej zrobić?? Bo ja tam żadnej wtyczki nie widzę.







marcin2lo18 - 2010-08-06, 17:03

Witam kolegów, ściągnąłem głowice ze swojego m20b20 i mam zamiar oddać ją do fachowców w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych, i mam pytanie do forumowiczów, co warto jeszcze zrobić przy okazji z tą głowicą?? Nie chodzi mi o jakiś gruntowny remont, ale o zabiegi które niedrogim kosztem wydłużą żywotność silnika i poprawią eksploatacje
MAJSU - 2010-08-06, 19:15

marcin2lo18 napisał/a:
Witam kolegów, ściągnąłem głowice ze swojego m20b20 i mam zamiar oddać ją do fachowców w celu wymiany uszczelniaczy zaworowych, i mam pytanie do forumowiczów, co warto jeszcze zrobić przy okazji z tą głowicą?? Nie chodzi mi o jakiś gruntowny remont, ale o zabiegi które niedrogim kosztem wydłużą żywotność silnika i poprawią eksploatacje


Sprawdzenie zaworów czy nie są pogięte, uszczelniacze ew. prowadnice zaworowe ale to już auto-szlif oceni. simmering przedni wałka + o-ring, korki gumowe osi dźwigienek, uszczelka pod dekiel. Oczywiście planowanie. Sprawdzić wałek czy nie jest wytarty na krzywkach i czy popychacze nie są wyrobione na stopkach.



Na drastycznym przykładzie o co chodzi:

Lewa zła a prawa dobra :)



Uszczelki kolektora dolotowego załóż na szpilki i podocinaj tak żeby nie zasłaniały kanałów bo na pewno gdzieś będą zasłaniać.

Jak masz czas i ochotę to jak weźmiesz gołą rozebraną głowice możesz wypolerować kanały wylotowe i sprawdzić czy po stronie dolotowe po przyłożeniu kolektora dolotowego niema jakiegoś progu przy wlocie który utrudnia przepływ. Aluminium jest miękkie więc łatwo się je obrabia frezami albo papierem ściernym. Pamiętaj tylko że jeżeli się za to zabierzesz to musisz później dokładnie wymyć całą głowice żeby nie zostały opiłki.

W deklu przydałoby się zdjąć tą blachę która jest przyczepiona od góry i wymyć nagar spod spodu bo na pewno jest go masa. Instrukcja jak to zrobić jest na forum w temacie piaskowania dekla.

marcin2lo18 - 2010-08-06, 21:14

ok dzięki za fachową odpowiedź, pozdro
radial - 2010-10-01, 20:55

Co do tych dźwigienek zaworowych to bez kitu niedroga sprawa. FEBIego w IC w hurcie jakoś niespełna 40zł/szt kosztują.
marcin2lo18 - 2010-12-27, 15:38
Temat postu: odbudowa e30
Witam kolegów, odświeżam temat. Auto już po remoncie blacharskim i swapie silnika z m40b16 na m20b20. Wszystko trwało bardzo długo i zostało jeszcze trochę do zrobienia ale myślę, że jestem już bliżej niż dalej :) auto w chwili obecnej ma już podłączony wał, i wydech kompletny od b25, został jeszcze remont zawieszenia(wymiana tylnych wahaczy z hamulcami bębnowych na tarczowe), wymiana tulejek, gleba no i skompletowanie środka.










Mam jeszcze pytanie do kolegów, czy pomiędzy skrzynią a silnikiem przychodzi jakaś osłona żeby koło zamachowe osłonić?? Bo w tym momencie to wygląda następująco i wydaje mi się trochę podejrzane, a mechanicy którzy robili mi swap tłumaczą się, że muszę jakąś osłonę właśnie załatwić, proszę o fachową odpowiedź. Pozdro





trzeci1677 - 2010-12-27, 16:03

Kolego a mozesz powiedziec ile przy tym silniku 2.0 wał ma dlugosci calej??
kam 16 - 2010-12-27, 16:32

No brakuje ci takiej blachy, która idzie między skrzynie a silnik...
marcin2lo18 - 2010-12-31, 12:45

Nie wiem dokładnie ile długości ma wał, wiem tylko że jest krótszy niż przy m40 1.6. Ogólnie wydaje mi się że skrzynia jest chyba źle osadzona, jest jakby niżej od miski czy to możliwe?? Może nie jest to skrzynia od tego silnika, wstawiam zdjęcie na którym widać symbole skrzyni może ktoś wie coś na ten temat. Pozdro


Cypisek - 2011-01-02, 13:21

Jakby skrzynia była źle osadzona to nie przykręcił byś jej do silnika......... brakuje ci tej blachy - osłony pomiędzy skrzynie a silnik. Poszukaj wału z m20b20 i wszystko będzie pasić.
marcin2lo18 - 2011-04-03, 11:17

Witam, czy ktoś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak mam podłączyć sondę która ma uciętą wtyczkę do wiązki silnika?? sonda ma 2 białe kable-grzanie jeśli się nie mylę, czarny-odczyt kompa?, i szary-masa?? a w wiązce mam fioletowy, czarny, zielony i chyba żółty
KszyszekN - 2011-04-04, 08:27

ta oslona jest z aluminium, jak cos to mam taka ;) jak ja jeszcze potrzebujesz to daj znac jak bedziesz w Bydgoszczy to ci ja oddam za pare groszy 726966866 pozdro
marcin2lo18 - 2011-04-04, 16:12

no nadal potrzebuje, a ty w toruniu nie bywasz??bo ja bardzo rzadko do bydzi jeżdżę
KszyszekN - 2011-04-05, 06:49

niestety niebywam, ale jak co moge ci wyslac poczta
marcin2lo18 - 2011-04-07, 12:57

ok a ile sobie zyzczysz za ta oslone??zrob moze fotke bo raz juz kupowalem od goscia i nie taka mi wyslal, pozdro
marcin2lo18 - 2011-04-09, 07:25

Nikt nie wie jak tą sonde podłączyć?? bardzo proszę o pomoc :help:
KszyszekN - 2011-04-10, 13:36

niemasz kogos zeby ci miernikiem sprawdzil, mi kumpel tak zrobil niewiem dokladnie jak ale idzie - popytam sie znajomych co maja m20 jakie maja kolory ;)
marcin2lo18 - 2011-04-17, 11:27

Wczoraj korzystając z sprzyjającej aury zabrałem się za wymianę wahaczy przy mojej e30 na nowe z hamulcami na tarcze, i mam problem ze śrubami :cry: nie mogę ich ruszyć ani odrobinę, pole manewru jest bardzo małe a śruby mocno trzymają, czy lepiej zdjąć całą belkę czy potraktować je dużą ilością wd40??perspektywa odkręcania belki trochę mnie przeraża bo trzeba będzie chyba wydech zdemontować i wał odkręcić ;/ , może ktoś kto wymieniał już na na to jakiś patent, proszę o pomoc, pozdro.
marcin2lo18 - 2011-05-15, 11:49

Dodaje nowe foty z postępu prac przy odbudowie mojej e30. Temat tylnego zawieszenia na razie odpuszczam, poczekam aż auto będzie na chodzie i wtedy oddam go do jakiegoś mechaniora żeby on się tym zajął. Zająłem się za to przednim zawieszeniem, zakupiłem komplet sworzni i tulejek firmy meyle (tulejki pełne acentryczne), wczoraj wykręciłem wahacze które zostały odmalowane, oraz zdemontowałem mcPersony i założyłem sprężyny obniżające z amorami bilsteinB6 oraz wymieniałem miskę olejową i montowałem osłonę na kolo zamachowe której mi brakowało. w środku autko już praktycznie gotowe, położyłem nowy dywan, skompletowałem osłony, przykręciłem nowe podgrzewane fotele sportsitze(nabyte za 80 zł z powypadkowego auta a trzeba jedynie fotel kierowcy obszyć :D ), pozostało zamontować kanapę tylną która wczoraj została wyprana i założyć nową podsufitkę ale to dopiero za jakiś czas bo fundusze są trochę ograniczone :/ Pod maską jeszcze bałagan, trzeba zamontować zbiorniczek od wspomagania i od spryskiwaczy oraz wymienić gumę przepływomierza, ale tym zajmę się na koniec. Zdemontowałem również instalacje gazową bo nie mam zamiaru zamęczyć nowego silnika gazem. Mam pytanie do kolegów, jak wymontować wentylator nawiewu bo nie chodzi mi na żadnym biegu i czy może to jest kwestia przełącznika bo miałem już raz wymieniany wentylator u mechanika i krótko po tym przestał chodzić na drugim a potem na trzecim biegu?










Nikikin - 2011-05-16, 12:30

Jeśli wentylator działa na jakim kol wiek biegu to nie jego wina. Wtedy to raczej wina opornika dmuchawy.

A żeby wyjąć dmuchawę to na grodzi pod maską jest osłonięty blachą przykręconą na 4 wkręty.

marcin2lo18 - 2011-05-16, 15:21

Coś słyszałem o tym oporniku ale gdzie on się znajduję?? A masz może jakieś foto tej klapki albo link z realoem?? Bo pod maskę zajrzałem i dalej nie wiem gdzie szukać:/ z góry dzięki
marcin2lo18 - 2011-05-18, 14:51

I co nikt z kolegów nie podpowie??
Cypisek - 2011-05-18, 15:47

Klapka jest w komorze silnika, na ścianie grodziowej, na samym środku, zdejmiesz maty wygłuszające i będziesz widział. Opornik dmuchawy jest na obudowie nagrzewnicy.
marcin2lo18 - 2011-05-18, 16:34

ok chyba wiem gdzie szukać, ale chyba kolektor ssący trzeba zdjąć żeby się tam dostać??
Nikikin - 2011-05-19, 00:30

Nie trzeba.

Jest dosyć szeroka i na samej górze więc jak tam po prostu zajrzysz to powinieneś znaleźć bez problemu.

A opornik dmuchawy w zależności od wersji jest pod dmuchawą (w wersji z klimą) albo bodajże pod samą nagrzewnicą od strony kierowcy.

marcin2lo18 - 2011-05-20, 16:26

Wentylator sprawdzony, na krótko elegancko kręci, więc chyba kwestia tego opornika, dzięki za pomoc. A czy ktoś może teraz odpowie mi na pytanie o sonde lambda, jakie kolory od sądy(2 białe, czarny i szary) odpowiadają kolorom w wiązce silnika??
marcin2lo18 - 2011-05-27, 12:05

Potrzebuję przepływki do m20b20 083 końcówka ale ceny w polsce mnie powalają i jeszcze obawiam się, że co druga to reklamowana jako sprawna a są już rozsypane po gazie dlatego zacząłem szukać na angielskim ebayu bo mam tam rodzinę i zastanawiam się czy od b25 byłaby dobra do mojego auta bo są dwie ciekawe propozycje a ktoś mi kiedyś mówił, że nawet lepiej chodzi 2.0 z przepływką od 2.5

http://cgi.ebay.co.uk/BMW...=item43a73db1c4

http://cgi.ebay.co.uk/BMW...=item2a10dc80a4

marcin2lo18 - 2011-06-27, 16:29

Witam wstawiam kolejne fotki z prac nad moją E30, błotniki przykręcone(potrzebuję jedną listwę boczną na błotnik) zawieszenie już złożone, auto nareszcie może się pochwalić glebą :jupi: :jupi: :jupi: brakuje mi tylko dystansów żeby założyć fele na przód, może ktoś z kolegów ma na sprzedaż dystanse o grubości 20mm?? Auto zalane nowym olejem po wymianie miski, oraz ma już nowy przepływomierz, który poprawił pracę silnika potrzebuję jeszcze łącznik podciśnienia gumy przepływomierza z serwem bo założony jest prowizoryczny trójnik i lekko faluje na obrotach. W ciągu tygodnia założone zostaną nowe końcówki drążków(czekam na paczkę) i sonda. A w sobotę szykuję się na grubą akcje z zakładaniem podsufitki mam nadzieję że podołam :wink: , potem już tylko przykręcić maskę(kupię siłownik), złożyć światła przednie, przymocować zbiorniczki, listwy od dywanu, oraz wymienić opornik nawiewu bo chodzi tylko na 4 biegu :P i w drogę o ile starczy mi w tym miesiącu kasy na nowy akumulator zaległe ubezpieczenie i przegląd, ale to już szczegóły :lol: :lol: :lol: Pozdro





lukanio007 - 2011-06-27, 20:03

hym koło mi nie pasuje tutaj
marcin2lo18 - 2011-06-27, 20:07

A dlaczego niby?? ja uważam że całkiem nieźle pasuje do e30,docelowo będą wysunięte o jakieś 2cm to efekt będzie lepszy. pozdro
marcin2lo18 - 2011-07-03, 13:39

Witam kolegów wczoraj znowu działałem trochę przy aucie, wyjmowałem szyby i zakładałem nową podsufitkę, do wymiany poszła linka od gazu, oraz ogarnięty został temat łącznika podciśnienia z serwem także jest już fabryka ale dalej mam problem z pracą silnika i bardzo proszę o radę w tej kwestii-mam dwie przepływki do m20b20 jedną starą użytą jeszcze przy swapie goście którzy przekładali mi silnik ocenili że jest z nią coś nie tak i radzili kupić nową na niej silnik chodzi równo na jałowym ale jak go przegazuje to zaraz potem sie zalewa i gaśnie, na drugiej przepływce silnik faluje na jałowym ale ładnie się wkręca do odcięcia i wraca do niskich, jeden kolega doradził mi regulacje przepływki tą śrubą na imbus tylko na której się skupić, która waszym zdaniem wykazuję gorsze objawy?? Zdjęcia z wczorajszych prac dodam wieczorem, pozdro
marcin2lo18 - 2011-07-12, 05:39

Witam wszystkich i zwracam się z apelem o pomoc bo jestem już na prawdę zdesperowany, nie mogę dojść do ładu z moim autem, na wolnych obrotach strasznie faluje ale niby wkręca się gdy się jej prze gazuje gorzej już gdy się zacznie jeździć po około kilometrze silnik się zalewa i trzeba kombinować odpinając przepływkę itp żeby dalej jechać, wszyscy z którymi gadam obstawiają przepływomierz, próbowałem go regulować śrubą od powietrza bocznikowego ale to mały efekt daje może ktoś z okolic torunia ma m20b20 w swoim aucie i zechciałby podjechać żeby podmienić przepływki i sprawdzić jak to będzie chodziło, to już drugi przepływomierz, który kupiłem i nie uśmiecha mi się kupować trzeciego :zly: proszę o pomoc bo normalnie mam ochotę wyciągnąć ten silnik z powrotem bo już niby pracę końcowe a tu nie można się jeszcze cieszyć autem :(
marcin2lo18 - 2011-07-18, 12:44

Witam wszystkich chciałbym poinformować że wczoraj odbyłem dziewiczą podróż po remoncie moim autem do domu :) co prawda bez przeglądu i na falującym zalewającym się silniku ale dałem radę :p dzisiaj w końcu zrobię zdjęcia jak to wszystko wyszło, nie jestem do końca zadowolony ale muszę się cieszyć tym co jest na tą chwilę :wink: ponawiam prośbę do kolegów z torunia lub okolic, może ktoś podjechałby do mnie żeby podmienić przepływki tak żebym na 100 % miał już pewność że to mi krzaczy, a jeszcze lepiej jak ktoś z okolic ma na sprzedaż przepływkę do m20b20 z końcówką 083. Pozdrawiam
marcin2lo18 - 2011-08-26, 16:53

Witam dodaje kilka aktualnych fotek mojej e30 od ostatniego posta ogarnąłem trochę rzeczy chociaż nie było łatwo bo doprowadzić beemke do dobrego stanu to nieraz droga przez mękę :P Falowanie które spędzało mi sen z powiek zlikwidowane, chociaż nie jest do końca wyleczone bo niby przyczyną był silniczek krokowy oraz czujnik temp i na tą chwilę od krokówki jest odłączony sygnał a kumpel szuka mi jakieś sprawnej bo nie mam zamiaru kupować w ciemno z allegro. Po założeniu większych kółek rozsypało się łożysko od tylnego lewego koła i miałem z tym nie lada problem ale już też temat ogarnięty i obecnie już pomykam sobie bunią po ponad 2 latach czekania :) Na razie jestem ale za niedługo wymieniam wszystkie łączniki stabilizatorów, dalej będę wymieniał uszczelkę pod miską bo trochę kapie oraz czujnik ciśnienia oleju, następnie chce założyć hamulce na tył na tarczę oraz wymienić wszystkie 4 drzwi bo są małe ogniska rdzy oraz na prawych przednich i tylnych lewych mam wgniecenia:/ i tylną klapę bo ma wgniotke i pojawiają się pęcherze. Pozdro




knap - 2011-12-28, 21:00

kawał dobrej roboty :) :spoko:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group