BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

STYLIZACJE WEWNĘTRZNE - Tak wyglada piekne M20

slawo - 2005-02-23, 21:24
Temat postu: Tak wyglada piekne M20
http://www.behindmatrix.c...t/f01205/05.jpg

http://www.behindmatrix.c...t/f01205/06.jpg

http://www.behindmatrix.c...t/f01205/07.jpg

Co Wy na to? ja umarlem z wrazenia

Marcin - 2005-02-23, 21:32

Docelowo po remoncie moj silnik ma wlasnie tak wygladac.
Bruner - 2005-02-23, 21:38

:shock: :shock: :shock:
Ja pierdykam :!:
Takie baranki by mi sie przydaly :)

Anonymous - 2005-02-23, 22:04

łoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ale cacko powiedzcie gdzie take cóś da sie zrobić to moje bedzie identyczne:) MASAKRA świeci sie jak psu ja..a :P
gratulacje dla właściciela za tak swietną robote:) POZDRO

cinek_sw - 2005-02-23, 22:34

wow :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
slawo - 2005-02-23, 22:55

U mnie nikluja i chromuja.Postaram sie dowiedziec ile taka operacja kosztuje i jakie temp wytrzymuje.Na pierwszy rzut pojdzie alternator i zobacze efekty :) normalnie sie napalilem :)
BADYL - 2005-02-23, 22:57

Poczekajcie troszke to niedługo pewne M20 bedzie tam wygladało.No moze oprócz baranków.
SmasherE30 - 2005-02-23, 23:11

no własnie ... hehe może bez baranków :wink:

najciekawsze jest to komu się chciało polerowac kolek od Ety :wink:

a baranki nie sa polerowane tylko własnie jakieś ... po chemicznym

HAMANN E30 - 2005-02-23, 23:30

wizualnie robi wrazenie :shock:
rogaś318 - 2005-02-23, 23:36

Powiecie, że się czepiam, ale kolektor dolotowy jest wypolerowany tylko od góry :lol: . Widać to na drugim zdjęciu. Mimo to i tak wyrazy szacunku dla faceta (a może kobiety), ktory(a) to zrobił(a). 8)
Pawel-e30 - 2005-02-24, 00:21

kirek napisał/a:
pewne M20 bedzie tam wygladało.


Może coś więcej napiszesz czyje to m20?

SmasherE30 - 2005-02-24, 01:08

jak ktos mi pomoże znaleźć kolek dolotowy od 2,5 to za miesiąc na pewno moje :twisted: :wink:
Jacek E30 - 2005-02-24, 11:25

Nic nowego ! ! ! Jeżeli widzieliście słynną niebieską E30 z Poznania albo brązowego cabrio E30 tez z Poznania to widok jest dokladnie taki sam a może i nawet lepszy , szykuje się więcej takich aut zwłaszcza E30 . Trzeba czekać do majówki bo narazie wszyscy pracują nad swoimi niuniami no i wtedy będzie można podziwiać efekty . POZDRO .
P.S. Zdjęcia są z e30.de !! !

bachus - 2005-02-24, 11:35

planuje tak u siebie + jesczze ładny dolot polerowany do dyfuzorka w dokładce zderzaka a'la ALPIN. Boje sie tylko zdjąc kolektor - boje się ze potem nie złoże:P
Bruner - 2005-07-09, 15:12

Odgrzewamy temacik.
Wpadla mi w rece zbedna pokrywa (nie od bmw), wiec chcialbym na niej potrenowac i zobaczyc jaki bedzie efekt, a potem moze zrobie cos takiego u siebie. Problem w tym ze nigdy nie bawilem sie w polerowanie i nie mam pojecia jak to sie robi. Moze mnie ktos oswiecic, co, jak i czym, zeby byl taki efekt jak na zdjeciach ktore zapodal Slawo?

slawo - 2005-07-09, 15:53

popytaj smaschera lub Jima - chlopaki wiedza cos na ten temat
Lord Lukasz - 2005-07-09, 21:02

Mój m10 po wczorajszym myciu wygląda prawie tak samo :D

Podziwiam ludzi co robią takie rzeczy, widział ktoś gazete maxtuning czy coś podobnego, jest tam E30 takie czerwone, silnik wygląda jak by dopiero wyjechał z salonu, auto zresztą podobnie (dodam że blachy miała PL ) Sam bym sie w to pobawił ale wiem że koszty takiego czegoś są gigantyczne....

SmasherE30 - 2005-07-09, 21:17

niekoniecznie ...
a kolektor wydechowy jest po kadmowaniu :wink:

Bruner - 2005-07-10, 07:20

Juz sie dowiedzialem co i jak, tylko jeszcze jedno male pytanko: warto po polerce potraktowac aluminium jakims srodkiem, albo lakierem bezbarwnym zeby nie zmatowialo? Jesli zostawie bez niczego to po jakim czasie bedzie trzeba poprawiac?
SmasherE30 - 2005-07-10, 11:00

należy utrzymywac w czystości powierzchnie po polerce, wszelkie wyschłe plamy z wody będa nie do usunięcia. Zasada jak przy felgach więc po prostu co jakiś czas trzeba przetrzeć czymś agresywniejszym :wink:
KotSylwester - 2005-07-10, 12:49

Hmm słuchajcie , przecież felgi fabrycznie polerowane są w lakierze bezbarwnym... nie ma może takiego aż efektu ale jest to trwałe. Z drugiej strony podobno marnie się trzyma lakier na polerowanym elemencie. Trzecia sprawa to może polerka a potem chromik? Mam dekiel od M10 i w wolnym czasie się nim zajmę, dopiero po sesji jestem , lipiec zawalony pracą...więc pewnie początek września... :(
henry - 2005-07-10, 21:08
Temat postu: Polerowanie
Witam! Trochę "ćwiczyłem" tak jak Smasher polerowanie elementów stalowych i aluminiowych.Ponieważ da sie pochromowac elementy z aluminium to napewno zabezpieczy je ta operacja przed dalszym utlenianiem.Lakier bezbarwny "przetestowałem" na wypolerowanych felgach - niestety jego nałożenie powoduje przytłumienie tego "blasku" po polerowaniu , ale zabezpiecza na 100%, i w przypadku felg nie ma zjawiska odpadania lakieru , chociaż jak wiadomo "felga pracuje" (zgina się ,napręża itp.).To co podlega działaniu wyższych temperatur po polerowaniu nie musi być dodatkowo zabezpieczane ,tylko jak pisze Smasher ,okolicznościowo przecierane dla utrzymania efektu po polerce - Pzdr - henry
SmasherE30 - 2005-07-10, 21:57

musze się podpytać kto robi w Wawie chromowanie, bo ten proces powoli wymiera bo opary jakie się wydzielają sa rakotwórcze :x ale efekt jest zajefajny i trwały :twisted:
Piotrek - 2005-07-11, 08:38

Bruner napisał/a:
Odgrzewamy temacik.
Wpadla mi w rece chcialbym na niej potrenowac i zobaczyc jaki bedzie efekt, . Problem w tym ze nigdy nie bawilem sie w polerowanie i nie mam pojecia jak to sie robi. Moze mnie ktos oswiecic, co, jak i czym, taki efekt


Bruner no nie gadaj :D nie wierze ze jeszcze nigdy nie polerowałes :D
jak? jak chcesz to napisze ci na PW :D :D bo na ogólnym może zniknąc :D :D

slawo - 2005-07-11, 09:17

Napisz tutaj,moze wiecej osob skorzysta.Pozdro
cinek_sw - 2005-07-11, 14:20

Piotrek napisał/a:

Bruner no nie gadaj :D nie wierze ze jeszcze nigdy nie polerowałes :D
jak? jak chcesz to napisze ci na PW :D :D bo na ogólnym może zniknąc :D :D

na offie nic nie znika :wink: :wink:
dawaj dawaj tu!!!!! :D :D

Piotrek - 2005-07-11, 14:47

ok, a wiec tak :D

zawsze polerujesz ręką , chwytasz i jedziesz(papierem) w górę i w dół az zauważysz połysk :D :D

po jakims czasie przecierasz mleczkiem i znowu jest połysk :D

slawo - 2005-07-11, 22:14

no to sie dowiedzielismy ze ho ho !! !
RoboCop - 2005-07-11, 22:26

wbrew pozorom do polerki nie potrzeba nic
wielkiego tylko cierpliwość cierpliwość i jeszcze raz
wiecie :lol:

silnik faktycznie niezły - jakbym mógł odstawić auto na
tydzień też bym taki miał, wiem co mówie bo niejeden
dekiel i kolektor nabłyszczyłem, ale ten baran - marzenie
cuś takiego mieć...

Marcin - 2005-07-15, 00:05

SmasherE30 napisał/a:
niekoniecznie ...
a kolektor wydechowy jest po kadmowaniu :wink:


Dobra mam juz kolektor Hartge, teraz Maciek powiedz gdzie, za ile i jak sie robi to kadmowanie. Czy chromowanie nie wystarczy, czy chrom pod wysoka temp. spadnie???

SmasherE30 - 2005-07-15, 00:40

Nie chrom nie spadnie, to nie lakier, to powłoka chemiczna trwale przylegająca do metalu :D spójrz na harleye, wszędzie jest chrom, na wydechu też. Jedyne co może sie stac to Ci sie zacznie kolek z czasem odbarwiac na niebiesko pod wpływem temperatury, ale zawsze bedzie gałdki i lustrzany. Gdzie chromują tego nie wiem, ale kadmowanie powinni robić wsżedzie tam gdzie się robi elementy mechaniczne aut (piaskowanie, szlify itp.) Dokładnie nie wiem jak przebiega proces kadmowania. Prawdopodobnie najpierw powierzchnia elementu metalowego poddana jest oczyszczeniuprzez piaskowanie, potem umyta, a następnie chemicznie zostaje nałożona warstwa w procesie kadmowania co daje elementowi trwały prawdziwy metalowy kolor (raczej mat).
Podzwoń w takie miejsca i popytaj co robią jak i za ile oraz jaki jest efekt bo ja ci dokłądnie nie potrafie powiedzieć ... sam tego nie wykonuje :wink:

Marcin - 2005-07-15, 07:39

OK w takim razie na pewno bede chromowal bo akurat wiem gdzie takie rzeczy robia w Tarnowie. Poza tym takie niebieskie odbarwienia beda jeszcze bardziej rasowo wygladac :D

Dzieki

KotSylwester - 2005-07-15, 08:21

MCinek, pamiętaj pochwalić się jak to odchudza portfel;) Kolektorki, dekiel itp.. Pozdro :)
Łukasz - 2005-07-15, 08:58

Silnik ma mieć przede wszystkim kopyto, a nie wygląd według mnie, ale to tylko moje zdanie. Oczywiscie dobrze jak wszystko schludnie wygląda, nie ma burdello bum bum (jak w japońcach), ale bez przesady.

Nie zrobiłoby na mnie wrażenia, gdyby mój silnik zamiast kozackiego dekla i kozackich baranów miał serię byleby moc pozostała ta sama.

RoboCop - 2005-07-15, 09:16

[quote="SmasherE30"]Nie chrom nie spadnie, to nie lakier, to powłoka chemiczna trwale przylegająca do metalu :D spójrz na harleye, wszędzie jest chrom, na wydechu też. Jedyne co może sie stac to Ci sie zacznie kolek z czasem odbarwiac na niebiesko pod wpływem temperatury, ale zawsze bedzie gałdki i lustrzany.


To niedokładnie tak z tymi chromami, mam trochę do czynienia z motocyklami- jedne kolana się odbarwiają inne nie,np.BMW w prospektach rekl mają kolorowe wydechy-mimo że sprzęty są nowe, KTM jak jest nowy ma srebrną rurę a po pierwszym zapaleniu po paru minutach pracy na wolnych obrotach :shock: jest kolorowy-podobno to jest tak zrobione, żeby było widać, że sprzęt nigdy nie był jeżdżony...
inne motocykle -co byś nie robił nie zabarwisz tak- nie wiem z czego to wynika, może w chromowni coś powiedzą, ale nie liczyłbym na cuda i wątpię czy znajdziecie jakiś porządny warsztat w tej branży, najlepiej kontaktować się z gośćmi od starych aut i motocykli, bo jak dasz gdziekolwiek to po paru tygodniach zostanie sama rdza...

KotSylwester - 2005-07-15, 09:25

Ja zauważyłe ze w motorach kolektory robią się żółte, na jakichs 20cm od silnika. chrom znika.. jak spalony czajnik;)
RoboCop - 2005-07-15, 10:29

to uogólnienie...
Mówie, że co motor ma inaczej, w jednocylindrówce miałem ładne fioletow-nieb wydechy, w dwucylindrowcu jakbym nim nie pałował kolanka były wciąż srebrne-miałem przestawić zapłon, ale bałem się,
że mi spłyną tłoki...
Nie wiem, czy to zależy od rodzaju chromu, czy od stali z jakiej są
wykonane rury...
nie ma tu jakiegoś metaloznawcy, czy jak tam to nazwać?

Łukasz - 2005-07-15, 10:43

metalurga
RoboCop - 2005-07-15, 10:53

metalurg, galwanizer, obojętne- byleby znał temat w teorii i praktyce,
ale dużo na ten temat mogliby powiedzieć miłośnicy starej motor.
oni wydają majątek na chromy- niestety pourywały mi sie takie kontakty...

Marcin - 2005-07-15, 12:07

Za rok w Tarnowie bedzie premiera mojej ER21 323i i wtedy kazdy zobaczy na zywo jak wyszlo chromowanie baranow Hartge :D Na razie trzeba sie uzbroic w cierpliwosc, za silnik sie biore dopiero po nowym roku.
Łukasz - 2005-07-15, 12:11

A moje barany Hartge maja oryginalno-pracująco-ciemno-miedziano-złoto-stalowo-niebieski kolor i tak mi sie podobaja najbardziej....
Ale chętnie popodziwiam oczywiscie chromy także :D

Bruner - 2005-07-15, 12:20

Łukasz napisał/a:
Silnik ma mieć przede wszystkim kopyto, a nie wygląd według mnie

Ale fajnie jak kogos objedziesz, gosciu dogania Cie na np na stacji benzynowej i pyta co masz pod maska. Otwierasz, a tam.... :D :D :D

Łukasz - 2005-07-15, 12:29

.....Otwierasz, a tam M40 i to 1.6 w dodatku.....to dopiero radocha :D

...i tylko gdzies tam zaplatane jakieś małe sofcik turbo w kąciku :wink: ....

....i mówisz, że to silnik dodatkowy od wiatraczka, bo goraco dzis jakoś :lol: ...

....a ten co Cię dogonił to był koles w nowej trójeczce 325i 218 koników.... :idea:

Bruner - 2005-07-15, 13:20

A dla niepoznaki jeszcze parownik i weze od gazu :wink:
Marcin - 2005-07-15, 15:10

Łukasz napisał/a:
A moje barany Hartge maja oryginalno-pracująco-ciemno-miedziano-złoto-stalowo-niebieski kolor i tak mi sie podobaja najbardziej....


Wlasnie o to chodzi Lukasz, ze one w oryginalne byly cos ala chromowane i ja chce do tego powrocic.


Łukasz - 2005-07-15, 15:21

Dlatego chętnie popatrzę jak zrobisz, serio, napewno ładnie będzie wygladało....

Limit moich wydatków na samochód w tym modelu :wink: przynajmniej narazie już się wyczerpał, więc poczekam na lepsze czasy....

P.S a te katalogi z tymi częsciami i specyfikacjami często ogladam, wzbudzają tęsknotę.... :roll: i chęci.....

RoboCop - 2005-07-15, 19:35

Przecież tych baranów i tak nie widać- tam jest zdajesie osłona termiczna
, tak?
Wyrwałbym Wam te barany razem z sercem :twisted:

Marcin - 2005-07-15, 20:13

Jak nie widac jak widac :D


Piotrek - 2005-07-15, 22:54

no kolektorki miodzio :D
Menel - 2005-07-15, 23:03

przyklejone do tematu.. "a tak powinno wygladac M30 " 8)

http://img309.imageshack....nowaalp26ez.jpg

TERAZ POLSKA 8)

Piotrek - 2005-07-15, 23:05

moim zdaniem malowanie zbiorniczków na płyny to juz jest lekkie przegięcie ale reszta lux
Menel - 2005-07-15, 23:17

wiesz piotrek..jak cos w nowym oryginalnym stylu to w dobrym stylu.
wiec po calosci diament schwartz metalic
stan plynow jemu jest nie potrzebny bo wiem ze to cabrio jest serwisowane tak jak w niemczech..ksiazka serwisowa od a do z 8)
eeeeh tylko takie beemki kupowac i od taaakich ludzi
pozdro

RoboCop - 2005-07-16, 06:12

Mcinek napisał/a:
Jak nie widac jak widac :D



kumpel ma M20 robione na ALPINE i tam orginalnie jest osłona,
bez niej zjarałoby się wygłuszenie maski i przewody wn,
może ALPINA ma wyżej biegnące rury...

LUKAS - 2005-07-16, 06:54

Mcinek napisał/a:

Czy ja dobrze wiedzę, tu jest (twu) LPG :shock:

Łukasz - 2005-07-16, 17:13

To są barany Pabla, tak LPG, niezła jazda Lukas, co? :lol: :lol: :lol:
metaldaw - 2005-07-16, 19:21

:D ładnie się prezentuje :D
RoboCop - 2005-07-16, 19:39

ale COOO?!
barany czy nieodłączne wyposażenie każdej Beemki w tym kraju
eLPiDżi? :D

HAMANN E30 - 2005-07-16, 21:47

RoboCop napisał/a:
Mcinek napisał/a:
Jak nie widac jak widac :D



kumpel ma M20 robione na ALPINE i tam orginalnie jest osłona,
bez niej zjarałoby się wygłuszenie maski i przewody wn,
może ALPINA ma wyżej biegnące rury...


niewiem,ale ja niemam baranków i też mam osłonę termiczną :roll:

RoboCop - 2005-07-17, 05:30

Mnie nie chodzi o tą orginalną osłonę jaka jest na powyższym zdjęciu,
tylko o taką zrobioną z blachy, ona zasłania cały kolektor.

Marek E30 - 2005-07-18, 10:56

Może ktoś podjąłby się i napisał krótką instrukcję polerowania?
RoboCop - 2005-07-18, 19:32

Nikt się nie zgłasza do tablicy to może ja :P
1///Najpierw odtłuszczam element, dekiel pod spodem lubi być tak
zabagniony, że wolę nie myśleć co jest niżej w silniku.
2///Czyszczę wiertarką ze szczotką drucianą, głownie z tego żółtego
ochronnego lakieru - czasem samo to daje już ładny efekt.
3///drapie papierem ściernym o ziarnistości 180-220 - dopóty dopóki
już mam wielką ochotę walnąć tym elementem o śćianę :twisted:
4///znów wiertarka ze szczitką- może niepotrzebnie, ale muszę odreagować :wink:
5///jak już jakoś to wygląda, to biorę papier wodny 300-400 i znów
drapanie całości
6///pasta polerska- to już kosmetyka, nie zajmuje to wiele czasu i sił
i od razu niesamowity efekt
7/// MONTAŻ - ALE PIĘKNY :lol: :lol: :lol: :lol:


Zauważyłem, że dekle z różnych modeli różnie się obrabia, chyba
są odlewane z różnych stopów.

RoboCop - 2005-07-18, 19:38

Ach zapomniałem o najważniejszym - jak ktoś nigdy tego nie robił
to radzę zacząć od dekla - na upartego w 4/ 5 godzin da się go doprowadzić do naprawde ładnego wyglądu i łatwo się demontuje.
A kolektor dolotowy, to PRAWDZIWA DROGA PRZEZ MĘKĘ, materiał
ciężki w obróbce (przynajmniej przy tej "metodzie i narzędziach",
które ja stosuję) a demontaż też niełatwy.
Mam nadzieję, że do czegoś się przydałem z moimi radami :P

slawo - 2005-07-18, 19:54

ja zaczalem od gotowca,nie robilem sam po prsotu kupilem


RoboCop - 2005-07-18, 19:58

A co to za coś? Jakieś wyposażenie "LIMITED EDITION" :?:
slawo - 2005-07-18, 20:00

oslona cewki zaplonowej ;)
RoboCop - 2005-07-18, 20:08

:roll: :roll: :roll: rzeczywiście!!!
Marek E30 - 2005-07-19, 15:44

A czy zdrapanie lakeru ochronnego nie bedzie mialo zlego wplywu na silnik? Na zacznie korodowac albo cos?

pozdrawiam

RoboCop - 2005-07-19, 19:38

Według mnie nie ma to znaczenia, polerujesz silnik, po to żeby często
zaglądać pod maskę, a jak już otworzysz to bierzesz szmatkę i obcierasz z kurzu, czy co tam się nazbierało na nim.
Ten lakier był kładziony chyba po to, żeby aluminium nie śniedziało
większość kierowców, do silnika nie zagląda, więc jego"walory estetyczne"
nie były brane pod uwagę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group