|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - M20B25 w e30 i prędkość maksymalna
Piotrek325 - 2010-09-05, 22:45 Temat postu: M20B25 w e30 i prędkość maksymalna dzisiaj wracałem z Gdańska i jechałem A1, wiec postanowiłem sprawdzić do ilu rozpędzi sie moja e30 325.
Trochę mnie zdziwiło ze piaty bieg 4,250 obrotów i dalej nie chce jechać. Prędkość około 205.
Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok.
Ale mimo wszystko wydaje mi się że takie w miarę zdrowe m20 powinno napędzić tę budę do więcej niż 200.
Jechałem sam, bez dużego bagażu.
Może to wina pompy paliwa albo, regulatora. Wtryski są po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, oraz nowe o-ringi)
Ma ktoś jakiś pomysł ?
KwitoE30 - 2010-09-05, 22:51
posprawdzaj sobie wszystko bo moja stara eta leci szybciej...
Bloody - 2010-09-05, 23:13
No moje m20b25 przed remontem (czyli stawiam że miało 140-150KM) w 5 osób osiągnęło 200km/h (oczywicho w Niemczech na autostradzie, a jaak...), więc jak Twoje w pojedynkę jedzie 205 to raczej coś nie tak...
Ewentualnie masz tak zaje.... krótki dyfer
kams - 2010-09-05, 23:31
zajekrotki dyfer , to by mu do odcinki szła
Bloody - 2010-09-05, 23:35
A no też prawda, zapomniałem że nie doszedł do odcinki... To dyfer odpada
ogolny - 2010-09-06, 07:06
A te 205km/h to według wskazań licznika czy GPS? Bo to może być spora różnica.
Piotrek325 - 2010-09-06, 08:41
tego i tego, na zegarach było prawie 210, na GPS 207, wiec w miarę miarodajne.
Najbardziej mnie zastanawia to co opisałem wyżej, mianowicie to nagle "odciecie".
Tylko że samochód nie wydawał dźwięku przy rozpędzaniu takiego jakby nie dostawał paliwa, więc sam nie wiem. Dlatego pytam
Kruczek - 2010-09-06, 12:11
moje m20b25 + skrzynia z 2,0 i dyfer 4,27, bez problemu osiąga licznikowe 220 km/h i jest okolice 6 tys obrotów, pewnie do 230 się rozpędzi (muszę poczekać znów żeby udostępnili płytę lotniska i sprawdzę )
Sprawdź filtr paliwa, jak miałem jescze b20 miało cięzko się wkręcić powyżej 5 tys, jak się później okazało wspaniały filtron nie miał sitka w środku
Grzesiek2290 - 2010-09-06, 17:55
Ty chyba musisz mieć jakąś bańkę z sety 2.92 czy coś w ta modłę jak takie niskie rpm przy tych 205.
Zmień dyfer na normalny i spradź układ paliwowy.
Moje ex M20B25 (nie pierwszej świeżości) z ori dyfrem 3.73 poszło +220kmh lekko na więcej zbrakło drogi
Rat84 - 2010-09-06, 18:37
Panowie podepne sie do tematu. moje m20podobno b25 ma odcinke przy 7200rpm i szczerze powiem ze przy moscie 3.91 licznik zatrzymal sie na 240 a auto nadal przyspieszało nie dlugo ale podejrzewam ze w granicach 260 był max. jest to mozliwe przy tym silniku? sam nie moglem uwierzyc jak poprzedni wlasciciel tego silnika mowil ze zamykal na nim zegar dopoki sam tego nie zobaczylem.
kamil.k - 2010-09-06, 18:54
sprawdz na niższym biegu czy dojdziesz do odciecie czyli 6500 obr
auto nie kopciło
ja kilka razy próbowałem e30 i byłem miło zaskoczony że dosyc żwawo reaguje na gaz nawet przy 200 km/h
Grzesiek2290 - 2010-09-06, 20:57
kamil.k napisał/a: | ja kilka razy próbowałem e30 i byłem miło zaskoczony że dosyc żwawo reaguje na gaz nawet przy 200 km/h |
Mimo że ma aerodynamikę cegłówki
Tomek1234 - 2010-09-19, 22:05
Ja w swoim byłym e30 z m20b25 skrzynia od b20 i dyfer 4.1 leciałem licznikowe 235 km/h i była odcinka. A do tej prędkości doszedł normalnie płynnie bez problemów
Silnik miał ciśnienia od 12.5 do 14 na cylindrach
MAJSU - 2010-09-19, 22:11
Rat84 napisał/a: | Panowie podepne sie do tematu. moje m20podobno b25 ma odcinke przy 7200rpm i szczerze powiem ze przy moscie 3.91 licznik zatrzymal sie na 240 a auto nadal przyspieszało nie dlugo ale podejrzewam ze w granicach 260 był max. jest to mozliwe przy tym silniku? sam nie moglem uwierzyc jak poprzedni wlasciciel tego silnika mowil ze zamykal na nim zegar dopoki sam tego nie zobaczylem. |
260km ? Z tym silnikiem niema szans nawet z górki. Licznik musi jakoś kosmicznie przekłamywać bo na prawdziwe 240km/h też niema co tam liczyć.
Grzesiek2290 - 2010-09-20, 20:36
Tomek1234 napisał/a: | 12.5 do 14 na cylindrach |
Koszmarnie duża rozbieżność. Na 100% coś było nie tak.
Tomek1234 - 2010-09-27, 10:43
A czemu to "koszmarnie duża rozbieżność" i coś na pewno jest nie tak? Niemożliwe żeby dobrze chodził?
sarna1 - 2010-09-28, 09:30
moje byłe 325i kombi szło na dyfrze 3.91 licznikowe 230 km/h na navi w tym momencie pokazywał 213. i to był koniec, może z górki by się jeszcze trochę bujnęła.
zytko - 2010-09-28, 12:11
moje m20b25 sedan na dyfrze 3.73 bez szpery szła 240 a teraz mam dyfer ze szpera 3.91 to 230
HARTGE - 2010-10-01, 04:04 Temat postu: Re: M20B25 w e30 i prędkość maksymalna
Piotrek325 napisał/a: | dzisiaj wracałem z Gdańska i jechałem A1, wiec postanowiłem sprawdzić do ilu rozpędzi sie moja e30 325.
Trochę mnie zdziwiło ze piaty bieg 4,250 obrotów i dalej nie chce jechać. Prędkość około 205.
Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok.
Ale mimo wszystko wydaje mi się że takie w miarę zdrowe m20 powinno napędzić tę budę do więcej niż 200.
Jechałem sam, bez dużego bagażu.
Może to wina pompy paliwa albo, regulatora. Wtryski są po regeneracji (czyszczone w myjce ultradźwiękowej, oraz nowe o-ringi)
Ma ktoś jakiś pomysł ? |
Dawno, dawno temu kiedy miałem jeszcze tylnionapędową E30, miałem identyczny problem.
Jestem przekonany że masz długi dyfer 2,93 z ETY.
Jak dziś pamiętam - piąty bieg, dokładnie 4250 obr/min - 200 km/h i auto dalej nie jedzie (a E30 325i powinno ...)
Za to na trzecim biegu, szła pod 180 km/h (odcinka była przy 6900 obr/min).
Piszesz że: "Miałem gaz wciśnięty do oporu, i w pewnym momencie jak by odcięło paliwo czy coś bo obroty zaczęły spadać. Puściłem gaz i wszystko ok."
to rzeczywiście może być wina nie wydolności układu paliwowego (przy maksymalnej prędkości utrzymywanej przez dłuższy czas, silnik potrzebuje naprawdę dużo paliwa, wystarczy wtedy spojrzeć na ekonomizer - idzie na maxa).
Moja reakcja na te objawy była taka:
1. Wymiana dyfra na 3,91.
2. Wymiana filtra powietrza na sportowy wkład K&N.
3. Wymiana pompy paliwa (na nową oczywiście).
4. Wymiana filtra paliwa (MAN albo KNECHT).
5. Czyszczenie wtryskiwaczy na myjce ultradźwiękowej.
Efekty:
1. V max. na czwartym biegu 200 km/h (odcinka 6900 obr/min).
2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo (GPS-ów jeszcze wtedy nie było).
3. Przy prędkości 180 km/h na piątym biegu przy gwałtownym dodaniu gazu czuło się jeszcze delikatne wciskanie w fotel.
4. Reakcja samochodu na pedał gazu w każdym zakresie obrotów zmieniła się nie do poznania.
PS.
Zakładam oczywiście że Twój samochód przyspiesza równomiernie i bezproblemowo (aczkolwiek i tak pewnie zbyt wolno).
Powodzenia
Grzesiek2290 - 2010-10-03, 11:36
HARTGE napisał/a: | 2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo |
To co za licznik ty miałeś?
HARTGE - 2010-10-04, 13:43
Grzesiek2290 napisał/a: | HARTGE napisał/a: | 2. V max. na piątym biegu 245 km/h licznikowo |
To co za licznik ty miałeś? |
Oryginalny - MotoMeter lub VDO.
Ogumienie na tylniej osi 225/50/15.
Skrzynia biegów na "mały samolot" więc z ETY lub z M20B20.
Silnik wyposażony w pakiet ALPINY C2 2,7.
http://www.alpina-automob...mw-3er/e30.html
Masz jeszcze jakieś pytania
Chętnie odpowiem ...
Grzesiek2290 - 2010-10-04, 20:30
Licznik jest do 240 i z reguły na tym wskazaniu zawsze stawał
moher - 2010-10-04, 21:08
u mnie:
licznkiowe 210km/h
dyfer S4,10
koła 15x8 195/50
HARTGE - 2010-10-04, 21:46
Grzesiek2290 napisał/a: | Licznik jest do 240 i z reguły na tym wskazaniu zawsze stawał |
Jak jadę 240 km/h to nie myślę o seksie i jakoś mi wtedy nie staje
Grzesiek2290 - 2010-10-05, 19:36
Byłem święcie przekonany że prędkościomierz w E30 zatrzymuje się na 240 i tyle.
A ty dałeś foto jakiegoś kebaba cyz coś
HARTGE - 2010-10-06, 14:08
A niby dlaczego prędkościomierz w E30 miałby się zatrzymywać na 240 km/h
Kebab który przy 250 km/h ma 4800 obr/min
Rat84 - 2010-10-07, 17:29
"260km ? Z tym silnikiem niema szans nawet z górki. Licznik musi jakoś kosmicznie przekłamywać bo na prawdziwe 240km/h też niema co tam liczyć."
licznik raczej pokazuje prawde bynajmniej jak zmienialem na inne zawsze tak samo pokazuje. a co do mojego silnika to sam nie wiem co to dokladnie za silnik. kiedy testowalem predkosc max dyfer byl3.91 a skrzynia getrag 260 ale co bylo w srodku tej skrzyni tego nie wiem. dlugo nie wytrzymala i musialem ja zmienic teraz max co auto idzie to 240 i ani grama wiecej. ale co jest dziwne to odcinka przy 7200rpm no i sprzeglo od 2.7. silnik byl strasznie kombinowany i szczerze przestalem wnikac co jest tam porobione.
MAJSU - 2010-10-08, 15:49
Rat84 napisał/a: | licznik raczej pokazuje prawde bynajmniej jak zmienialem na inne zawsze tak samo pokazuje. a |
Fizyka się nie oszuka niestety.
|
|