BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - E34 m50b25 pali 1 litr oleju na 100 km

DrAgOn - 2010-12-28, 23:11
Temat postu: E34 m50b25 pali 1 litr oleju na 100 km
Witam, opisze całą historie od początku.
Wymieniałem pierścienie (goetze), robiłem całą góre(głowica, 6 nowych zaworów, uszczelniacze), silnik niedawno poskładany, i odpalony. Przez pierwsze kilometry cały czas zalewało mi auto, potem wszystko sie unormowało. i pojawił się problem po przejechaniu 50 km, ubyło mi 1 l oleju, niby normalne po remoncie silnika, ale przejechałem kolejne 50 km i kolejny litr i do tego kupa niebiesko-czarnego dymu za mną. i tak cały czas.

Czy możliwe że pierścienie się zablokowały ? Czy przez to że auto było zalewane mogło powypalać uszczelniacze zaworowe i przez to złopie tyle oleju ? :|

szwangru2 - 2010-12-28, 23:33

Rowki pod pierścienie dobrze wyczyściłeś ? Pierścienie Goetze i pierścień olejowy składający się z 3 części ? Mierzyłeś rowek pod pierścień olejowy ? Spotkałem się z dwoma rodzajami pierścieni i dwoma rodzajami rowków pierścienia zgarniającego, zmierzam do tego że pierścień składający się z 3 części miał 1mm luzu pionowego w rowku co właśnie owocowało takim zużyciem oleju .
Cypisek - 2010-12-29, 07:33

Potwierdzam to co napisał szwangru2. Są 2 rodzaje tłoków a w katalogach goetze jest tylko jeden rodzaj pierścieni. Zapytaj majstra który składał silnik czy któryś z pierścieni nie był zbyt luźny.
DrAgOn - 2010-12-29, 14:50

Silnik składałem sam, pierścienie olejowe nie miały luzu, rowki też wyczyściłem dobrze, zastanawiam sie czy nie są to uszcvzelniacze, bo przy odpalaniu auta po nocy odrazu widać niebieski obłok dymu Olej może ściekać po zaworach na tłoki i temu tak kopci :| ,
Cypisek - 2010-12-29, 16:24

Tylko przez uszczelniacze nie było by takiego zużycia oleju. Ale możesz próbować.
beryl - 2010-12-29, 16:28

Przez uszczelniacze nie weźmie litra na sto. Coś jest ewidentnie z pierścieniami. Odkręć świeczki i zobacz czy któraś jest bardziej zasyfiona. Przy takiej ilości oleju, to powinno być widać na którym garze, a może wszystkie? Nie wiem jak wyglądają pierścienie goetza, ale może założyłeś je do góry nogami? były symetryczne?
DrAgOn - 2010-12-29, 23:41

pierścienie były dobrze założone, dzis sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i na wszystkich było 12,5 , ale zawieszają mi się zawory na 4 i 5 cylindrze :| , coś musi być nie tak z głowicą i na tych cylindrach były zasyfione świece
Stammek86 - 2010-12-30, 01:50

A jak wygladał blok? nie było progow na cylindrach? bo jak dla mnie jezeli nowe pierscienie są dobrze zalozone to przy takim zuzyciu oleju jest to wina cylindrów.
Mialem dokladnie taki sam przypadek w m52b28.

uszczelniaczmi i zaworami takiej ilosci oleju nie wezmie.

DrAgOn - 2010-12-30, 18:35

cylindey były dobre, progu nie było.

A czy jest możliwe zeby uszczedlniacz wypadł ze swojego miejsca ?

szwangru2 - 2010-12-30, 19:09

DrAgOn napisał/a:
A czy jest możliwe zeby uszczedlniacz wypadł ze swojego miejsca ?
załóżmy nawet że go nie ma ,ale napisałeś że głowica była robiona wyobraż sobie w jakim stanie musiałaby byc prowadnica tegoż zaworu żeby przeciekała przez nią taka ilośc oleju.
Grzesiek2290 - 2010-12-30, 19:41

Pozwolę sobie wtrącić 3 grosz. Jeżeli te 12.5Bar zmierzyłeś na ciepłym silniku to jest straszna bieda jak na silnik po remoncie. Kolegi zagazowane M50B20 po nie wiadomo jakim przebiegu ma tyle.
DrAgOn - 2010-12-30, 20:41

Grzesiek2290 napisał/a:
Pozwolę sobie wtrącić 3 grosz. Jeżeli te 12.5Bar zmierzyłeś na ciepłym silniku to jest straszna bieda jak na silnik po remoncie. Kolegi zagazowane M50B20 po nie wiadomo jakim przebiegu ma tyle.


też mi się tak wydaje, czeka mnie rozbiórka :wink:



i teraz kolejne pytanka, zakładając najgorsze :
- robić szlif cylindrów ?
- zmieniać tłoki ?
- jakiej firmy pierścienie wybrać ?

sarna1 - 2010-12-30, 21:33

kup II silnik z jeżdzacej beemy - będzie taniej i pewniej.
zietas - 2010-12-30, 21:45

mialem taki przypadek ale w oplu mechaniorowi przy montazu pekł piercień :cry: tez dymil i bral olej wywal tłoki i sprawdz !! !
DrAgOn - 2010-12-30, 23:32

sarna1 napisał/a:
kup II silnik z jeżdzacej beemy - będzie taniej i pewniej.


zastanawiam się nad tym, tyle że też może być to loteria ;/

beryl - 2010-12-31, 00:24

DrAgOn napisał/a:
cylindey były dobre, progu nie było.

Mierzyłeś je, czy tak na oko? Przecież jak włożysz nowe pierścienie do starych cylindrów, nie wiadomo ile zużytych, to musi się dotrzeć i to długo. Nigdy nie będziesz miał nominalnej kompresji po takim zabiegu. Po tulejowaniu to i owszem możesz wymagać prawie nominału. Może nie zauważyłeś i przy wkładaniu pękł któryś jak zietas gada. Ja bym to obstawiał. Za słabo ściśnięte tłoki, zaparł się o krawędź i poooszedł.

kam 16 - 2010-12-31, 00:30

Nie kupuj innego silnika!!! Wsadziłeś tyle pracy i kasy żeby wszystko poszło na marne? Nie zawsze się wszystko udaję za pierwszym razem :wink: Jak już w końcu złożysz to będziesz miał pewniaka... :)
DrAgOn - 2011-01-01, 11:09

wczoraj auto straciło moc, więc to chyba pierścienie, i olej zaczął lać się przez wydech, do tego zawiesiły mi sie 4 zawory i dwa tłoki chyba przywaliły w nie ;/
kam 16 - 2011-01-01, 14:10

No to chyba jednak w twoim przypadku naprawdę lepiej kupić drugi sprawny silnik, tylko taki który można odpalić przed kupnem.
DrAgOn - 2011-01-01, 20:17

jak rozbiore silnik to się dowiem dokładnie.

i pytanko, da się zrobić szlif cylindrów bez wyjmowania wału ?

upbeat - 2011-01-01, 22:00

DrAgOn napisał/a:
i pytanko, da się zrobić szlif cylindrów bez wyjmowania wału ?

a po co?
co Ci szkodzi wyjąć wał? jeśli robisz już taką naprawę jak szlif cylindrów to moim zdaniem należy cały silnik poskładać zgodnie ze sztuką nie omijając niczego bo może to się zemścić.

sarna1 - 2011-01-01, 22:01

kam 16 napisał/a:
No to chyba jednak w twoim przypadku naprawdę lepiej kupić drugi sprawny silnik, tylko taki który można odpalić przed kupnem.


w dzisiejszych czasach remont generalny silnika który:
A - można znaleźć u kazdego handlarza pod plotem za nie duze pieniądze
B - w bardzo łatwy sposób można zastąpić innym - nowszym modelem

to lekko dziwny zabieg.... no i jak widać kosztowny.

DrAgOn - 2011-01-02, 13:44

zmiana silnika wchodzi w gre, ale na taki jak był czyli m50b25.
Zastanawiam się czy nie kupić samego bloku z wałem, tłokami, bez głowicy.

Tylko najgorszy jest problem ze znalezieniem dobrego silnika w mojej okolicy ;/

Grzesiek2290 - 2011-01-02, 16:52

Wbrew pozorom ciężko dorwać zdrowy blok z B25 nadający się do honowania pod nominał więc zostają jeszcze 2 opcje:

1.nad wymiarowe tłoki-kwestia ile wyciągniesz z bloku i jakie pasowanie. Wiadomo najlepiej najbliżej serii. Jeżeli nominał 83.98 to masz pierwszy nad wymiar 84.06-i tutaj koszt w ASO skromne 600stów za goły tłok ofc sztukę :P

2.opcja i ja w to poszedłem mimo że zdarzają się negatywne opinie. Tulejowanie bloku i zrobienie go na nominał tak żeby pasować na nominalne tłoki.


Pierścienie polecane Goetze albo NPR.

beryl - 2011-01-02, 17:27

Grzesiek2290 napisał/a:
Tulejowanie bloku i zrobienie go na nominał tak żeby pasować na nominalne tłoki.

Tulejują chyba też pod wymiar tłoka.

Grzesiek2290 - 2011-01-02, 19:56

No tak. Musisz dać tłok i oni wtedy robią na standardowe pasowanie chyba że chcesz turbić to luźniej :P
DrAgOn - 2011-01-02, 21:21

a jaki jest koszt tulejowania ? bo sam raczej tego nie zrobie :wink:
beryl - 2011-01-02, 22:38

kiedyś brali 80zł, teraz ?? ? trza zadzwonić.
DrAgOn - 2011-01-03, 11:17

dzis dzwoniłem s pytałem, koszt na jeden cylinder to 170 zł , czyli niebardzo mi się to kalkuluje. Będę szukał nowego motoru raczej.
globi - 2011-01-03, 11:47

też popieram tych co mówią "drugi silnik", też jeden remontowałem i nici z niego, tylko strata $, starzy fanatycy BMW mówią że silników BMW sie nie remontuje i chyba taka prawda.
maju e30 - 2011-01-03, 13:36

Witam, kolego nie pakuj sie w remont tylko odrazu tnij koszta i ładuj drugi motor... wiem z doświadczenia, że ze starych żadko wychodzi to co byśmy chcieli... Niedawno próbowałem zakończyć projekt, ale motor padł i popsuł mi humor i stan finansowy :x
Stammek86 - 2011-01-03, 18:17

remontowalem w zeszlym roku m52b28...wstawione nowe tuleje w bloku,nowe pierscionki,panewki,zrobiona glowica i smiga az miło.
Spalanie oleju spadlo z 1L / 200km na zero od wymiany do wymiany :mg:

sarna1 - 2011-01-03, 22:03

wyjatek potwierdza regule :) nie remontuj tylko wymieniaj.
Kali___ - 2011-01-04, 00:17

Jak sie wie co sie robi , to wymienianie dla mnie jest bez sęsu , ja osobiście wole 4 razy rozebrać silnik niż wkładać kota w worku.
W sierpniu robiłem swoje m50b25 też pożerało masakryczne ilości oleju.
2 tuleje uszkodzone , najpierw szukałem nominalnego bloku (nie do ogarnięcia prawie wszstke które oglądałem nadawały sie do szlifu) 1 i 6 cylinder z reguły uszkodzone.
Zawiozłem panu , pan wstawił 2 tuleje, reszta zahonowana , nowe pierscienie panewki , stroker na 2,8 doprężony dosć mocno 11,7:1. Nawet mu do głowy nie ptrzyjdzie żeby olej brać.

beryl - 2011-01-04, 00:59

Stammek86 napisał/a:
Spalanie oleju spadlo z 1L / 200km na zero od wymiany do wymiany

Kali___ napisał/a:
Nawet mu do głowy nie ptrzyjdzie żeby olej brać.

Są tacy znawcy BMW, co twierdzą, że 6 garów "musi" wziąć :D Sam miałem M40 które nic nie brało, kumpel miał E32 3,5L i też od wymiany do wymiany nic.

Stammek86 - 2011-01-04, 01:38

wiesz m50/m52 jak sie ostro uzytkuje silnik to wiadomo ze olej musi wzias ale przy normalnej jezdzie
nie powinien jak jest zdrowy.

wyjatkiem jest m54 ktore nawet jak jest nowe to bierze olej...

moje 21letnie m20b25 bierze tylko 0,5 od wymiany do wymiany,a jak na m20 to chyba super wynik :mg:

DrAgOn - 2011-01-04, 13:28

zorientuje się jeszcze w cenach i dobrze przemyśle sprawe, może też zastanowie się nad strokerem.

Bo jednak co swój motor to swój :wink:

beryl - 2011-01-04, 18:15

DrAgOn napisał/a:
dzis dzwoniłem s pytałem, koszt na jeden cylinder to 170 zł

Gdzie pytałeś się, bo koleś jakoś niedawno robił w audi 5 garów i coś mi się zdaje, że koło 100 zł płacił.

Grzesiek2290 - 2011-01-05, 00:12

Koleś od którego kupowałem dół silnika po remoncie i tulejowaniu mówił że za tulejowanie dał ~400zł. Na ul.Ogrodniczki w Białymstoku z tym że teraz nie wiem czy nie przenieśli się na wylotówkę na Warszawę.

No ale policz sobie dobrze koszta bo remont to tak po łebkach:
tulejowanie powiedzmy ~400
zimmeringi wału 2szt ~70
panewki ~300
pierscienie ~230
uszczelka pod czapkę 2.05 - ~140
szpilki głowicy ~65
remont głowicy-400-600zł bo zależy na czym stoisz
uszczelki pod pokrywę zaworów ~70
olej x2 i filtr 2x (na dotarcie + olej docelowy) zależy co zalejesz ale spokojnie ~300zł na same maźidła :|
Wypadało by pompę wody- 140 dobra
świece bo na śmietnikach szkoda składać ~70zł
-i masa inny pierdółek których nie sposób zliczyć.



I już powoli zbliżamy się do sum rzędu 2500-3000zł więc przemyśl czego oczekujesz. Bo albo robisz po łebkach i za jakiś czas coś znowu wylezie albo robisz silnik na lata.

Może i rozsądniej poszukać zdrowego gołego słupka...

Kruczek - 2011-01-05, 09:10

wcale nie tak łatwo będzie kupić zdrowy dół/silnik w rozsądnych pieniądzach, jeśli chcesz tym jeździć dłużej remontuj.
DrAgOn - 2011-01-05, 14:14

Grzesiek2290 napisał/a:
Koleś od którego kupowałem dół silnika po remoncie i tulejowaniu mówił że za tulejowanie dał ~400zł. Na ul.Ogrodniczki w Białymstoku z tym że teraz nie wiem czy nie przenieśli się na wylotówkę na Warszawę.

No ale policz sobie dobrze koszta bo remont to tak po łebkach:
tulejowanie powiedzmy ~400
zimmeringi wału 2szt ~70
panewki ~300
pierscienie ~230
uszczelka pod czapkę 2.05 - ~140
szpilki głowicy ~65
remont głowicy-400-600zł bo zależy na czym stoisz
uszczelki pod pokrywę zaworów ~70
olej x2 i filtr 2x (na dotarcie + olej docelowy) zależy co zalejesz ale spokojnie ~300zł na same maźidła :|
Wypadało by pompę wody- 140 dobra
świece bo na śmietnikach szkoda składać ~70zł
-i masa inny pierdółek których nie sposób zliczyć.



I już powoli zbliżamy się do sum rzędu 2500-3000zł więc przemyśl czego oczekujesz. Bo albo robisz po łebkach i za jakiś czas coś znowu wylezie albo robisz silnik na lata.

Może i rozsądniej poszukać zdrowego gołego słupka...


głowice robiłem na ogrodniczki, i chyba troche spaprali robote, bo zawiesiły mi sie 4 zawory, wybieram sie do nich, żeby naprawili swoją robote.

A niekture żeczy z tej listy już mam, więc myśle że w 1500 zł bym się zamknął, poza tym mam na to prawie cały rok, niezamierzam się spieszyć :wink:

beryl - 2011-01-05, 18:21

DrAgOn napisał/a:
bo zawiesiły mi sie 4 zawory

Za spieprzone prowadnice kazałbym im oddawać koszty naprawy.

DrAgOn napisał/a:
poza tym mam na to prawie cały rok, niezamierzam się spieszyć :wink:

Też wolałbym zrobić i wiedzieć co mam :spoko:

DrAgOn - 2011-01-05, 19:06

beryl napisał/a:
DrAgOn napisał/a:
bo zawiesiły mi sie 4 zawory

Za spieprzone prowadnice kazałbym im oddawać koszty naprawy.


Z tym fantem akurat nie wiem co zrobić, w te zawory przywaliły mi tłoki i chyba zrobiły się w nich dziury, bo usłyszałe tylko jeden wielki łomot, od tamtej pory olej leje się strumieniami. Jeśli bedzie to wina ich spapranej roboty to bede próbował odzyskać pieniadze, ale to była by ciężka sprawa ;/

Stammek86 - 2011-01-05, 20:56

nie wiem gdzie za 400zl wstawia ci 6 nowych tulei.wstawienie 6 nowych do m52 kosztowało 1200zl
DrAgOn - 2011-01-06, 20:57

w białymstoku :wink: , z tego co pytałem znajomych, to niby za 6 szt. biorą 600 - 700 zł, lae na 100 % dowiem się jak podzwonie i popytam
Stammek86 - 2011-01-07, 12:54

chyba ze przy zeliwnym bloku jest taniej niz w przypadku alu m52...
DrAgOn - 2011-01-09, 17:09

jednak koszt tulei to 700 zł.
Dzis rano jak odpaliłem auto, był wielki niebieski bąk :wink: , a potem normalnie, tylko delikatny biały dymek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group