BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Termostat w m20

Piotrek325 - 2011-01-20, 13:01
Temat postu: Termostat w m20
Witam posiadam silnik m20 b25 z usuniętą wiskozą i chlodnicą z disla e30 324td badz 325 wersji tropikalnej. Posiadam elektryczny wentylator dwu biegowy.

jakies pare miesięcy temu założyłem nowy termostat firmy wahler, wszystko pracowalo perfekcyjnie temperatura idealnie w pionie.

Teraz znowu pojawily mi sie objawy niedogrzewania silnika, chlodnica goraca, na zegarach wskazowka okolo 80 - 85 stopni

z nawiewu leci cieple powietrze, ale np. instalacja gazowa (sekwencja ) sie nie wlacza juz


i teraz moje pytania:

1) Czy marka wahler to po prostu gówniana marka i dlatego popsuł się nowy termostat?
2) Czy powinienem używać innego termostatu (inne temp otwarc) w zwiazku z wieksza chlodnica?
3) Jaka marke polecacie termostatu?
4) Czy może to być czego innego przyczyna ?

bogib184 - 2011-01-20, 14:28

Wahler nie jest gównianą marką - do BMW to zdaje się nie ma lepszego termostatu. Druga sprawa - jaki masz termostat, chodzi na ile stopni kupiłeś. spotkałem się z ludźmi, którzy na lato mają 80 stopni, a na zimę zakładają 88 stopni. Nie zapominaj, że w m20 układ chłodzenia ma 12 litrów, a jak masz chłodnice z diesla i termostat na 80 to może niedogrzewać.
Artur C. - 2011-01-20, 19:39

Wielkość chłodnicy niema nic do rzeczy - ilość płynu w obiegu regulowanym nie zmieniła się! Winę za niedogrzanie ponosi tylko termostat.
Natomiast co do nie załączania się sekwencji sprawdź czy załączy się jak wyłączysz ogrzewanie - jeśli się załączy to trzeba inaczej podłączyć parownik do układu chłodzenia.

Piotrek325 - 2011-01-20, 21:46

gaz sie uruchamia jak samochod nagrzeje sie do tych 80 stopni i zostawie go na luzie (bez jazdy, zeby doblil do tych 90 stopni.

Wtedy gaz sie zalacza.

jestm 99 % pewny ze termostat sie zacina otwarty

bogib184 - 2011-01-20, 21:57

Mi chodziło, że układ chłodzenia w m20 jest przepastny :) a i nie pierwsza osoba mi jest znana, której w zimę słabo grzeje albo nie dogrzewa silnika. Wymieniali po kilka termostatów i niewiele to zmieniło. Mówię, termostat na 88 stopni jest dobry na zimę, ja mam taki i nie narzekam na niedogrzanie.
ogolny - 2011-01-21, 08:11

Z tego co wiem temp.pracy silnika w granicach 80-90 st to jest norma. Jeśli sekwencja się nie załącza to musisz ustawić mapy od nowa. U mnie od czasu zakupu e30 skazówka od temp. rzadko przechodzi do pionu.
artik166 - 2011-01-21, 09:05

t
bogib184 napisał/a:
termostat na 88 stopni jest dobry na zimę, ja mam taki i nie narzekam na niedogrzanie.

ja mam taki nawet na lato i wskazowka zawsze stoi w pionie.przedtem walczyłem z termostatami o temp otwarcia 80 stopni na prozno-tzn na postoju trzymały pion w trasie spadała tempo to pierwszej kreski czyli zamykal sie obieg duzy.
wsadz termostat 88 stopni i wszystkie problemy znikna jak reka odjał

Lewy066 - 2011-01-21, 09:59

a czy wskazówka minimalnie moze przekorczyc pion??ale dosłownie minimalnie.. nawet nie 1 mm
artik166 - 2011-01-21, 13:31

Lewy066 napisał/a:
czy wskazówka minimalnie moze przekorczyc pion??ale dosłownie minimalnie.. nawet nie 1 mm


masz 80 czy 88 stopni? jaki silnik?

sarna1 - 2011-01-22, 13:56

pewnie ze moze, mi przy wlaczonej klimie w upalach nawet za 3/4 wychodzila w korkach - wtedy odpalal sie wentylator na 2 bieg i spadalo.

Mialem termostat 88 stopni - zima jest lepszy.

artik166 - 2011-01-22, 20:44

ja za kazdym razem jak miałem termostat 80 nigdy podczas jazdy wskazówka nie trzymała pionu, pion dopiero łapała na postoju.
jak wrzuciłem 88 - non stop pion lub 2mm za połowa

Piotrek325 - 2011-01-23, 09:56

Czyli mówicie że termostat 88 stopni Wahlera stopni powinien załatwić sprawę.

A jaką pompe wody polecacie ?
RUVILLE 160 zł

SKF 159 zł

artik166 - 2011-01-23, 10:23

co do termostatu jak nie załozysz to sie nie przekonasz, ale według mnie bedzie si.
co do pompy ruville w zupełnosci wystarczy

Lewy066 - 2011-01-23, 21:00

mój silnik to 20b25. Dzisiaj wskazówka przeszła mi połowe i doszla dokolejnej kreski... podczas jazdy trzymała siepowyżej połowy a węze chłodicy były zimne... obstawiam że zaciął sie termostat. Co sądzicie?
Kruczek - 2011-01-23, 21:17

wahler który był montowany w fabryce to już nie ten wahler dostępny w sklepach.
Jestem przewrażliwiony co do temperatury w moim aucie i nie dopuszczalne jest przekroczenie wskazówki "za pion" nawet przy ostrzejszym użytkowaniu (myślę że dużo mniej głowic w m20 by pękło jeśli właściciele by się tego stosowali)
W lato kupiłem nówkę wahlera 80 stopni, pojeździłem miesiąc, nagle temperatura zaczęła rosnąć (co dziwne drugi wahler na którym zdarzyła się taka sytuacja, dolny wąż i chłodnica zimne) wywaliłem całkowicie, kupiłem termostat WERNET`a i przez 4 miesiące spokój. Temperatura 1mm przed pionem, jeżdżę bez wisco, wiatrak załączany z kabiny i 0 problemów z grzaniem.

Lewy066 - 2011-01-23, 21:28

co znaczy wiatrak załaczny z kabiny>??? Masz elektryczny wentylator??
Kruczek - 2011-01-23, 21:31

dokładnie tak, ori od klimy z e30
Lewy066 - 2011-01-23, 21:46

a masz jakieś foty?? Z przodu chłodnicy czy z tyłu?
Gr390R - 2011-01-23, 21:53
Temat postu: Re: Termostat w m20
Piotrek325 napisał/a:


z nawiewu leci cieple powietrze, ale np. instalacja gazowa (sekwencja ) sie nie wlacza juz




sekwencja zazwyczaj ustawiona jest tak aby przy 40*C mogła się przełączyć więc jeśli z nawiewu leci letnie powietrze a gaz dalej nic to podejrzewam że parownik masz zapowietrzony

Piotrek325 - 2011-01-23, 22:28
Temat postu: Re: Termostat w m20
Gr390R napisał/a:
podejrzewam że parownik masz zapowietrzony


Też myślałem że coś nie tak z tym gazem, ale wyraznie cos nie domaga z temperatura silnika.
BTW. i tak chce rozebrac parownik (reduktor) i go wyczyścić. Dam rade zrobić to samemu?

artik166 - 2011-01-24, 09:10

Kruczek napisał/a:
WERNET`a i przez 4 miesiące spokój. Temperatura 1mm przed pionem

jaka temp otwarcia ma ten vernet?
80, czy 87?

Kruczek - 2011-01-24, 09:26

80 stopni
Lewy066 przed chłodnicą. zdjęć nie mam

Lewy066 - 2011-01-26, 11:06

zmieniłem termostat.. przez chwile był spokój i teraz znowu temperatura skacze... ale skacze jakos dziwnie tak jakby były problemy z elektryka a nie z temperatura silnika....albo złym odpowietrzeniem..
sarna1 - 2011-01-26, 20:38

moze walniety wskaznik temperatury - wiekszosc e30 ma z tym problem - pomaga rozebranie zegarow i dokrecenie ich do plytki drukowanej albo wymiana samego wskaznika, jezeli katujesz auto to dobrze zalozyc jakis inny wskaznik - dodatkowy.
Lewy066 - 2011-01-27, 09:47

No własnie odnosłem wrażenie ze jest cos nie tak ze wskaxnikiem...raz jest dobrze.. a za chwile jest ponad połową...i zaraz znowu jest normalnie. Ale nie wychyla sie ponad kolejna kreske. Płyn w układzie tez nie wrze....
Piotrek325 - 2011-01-27, 15:12

doszedł dziś termostat wahler'a 88 stopni. czekam jeszcze na pompe wody i zobaczymy czy pomoże.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group