|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e30]problemy z silnikiem M20
HARY E30 - 2011-05-03, 14:24 Temat postu: [e30]problemy z silnikiem M20 witam wszystkich mam problem z szarpaniem silnika przy ruszaniu a chodzi o silnik m20 b20 wymienilem prawie wszystkie podzespoly i dalej nic czy ktos wie o co chodzi albo mial podobny problem
Cypisek - 2011-05-04, 08:11
więcej szczegółów
Lewy066 - 2011-05-04, 09:36
Daj najpierw odpowiedz na pytania:
1) w jakim zakresie obrotów szarpie
2) masz gaz
3) kiedy sprawdzałes swiece i kable WN
HARY E30 - 2011-05-04, 20:22
za każdym razem od najniższych do 1900 obrotów
gaz jest ale tak sie dzieje na gazie i na benzynie
duzo wachy kotluje ok 25 litrow na 100km
a na gazie jak przeciagne powyzej 5200 obr/min to komp szaleje i pali prawie 20 litrow gazu na 100 gdzie normalnie okolo 14
swiece i przewody wymienilem kolego przed czasem do tego kopulka palec ale to nie pomoglo?
a i do tego jeszcze buja silnikiem na biegu jalowym
makkus - 2011-05-04, 22:07
HARY E30 napisał/a: | a i do tego jeszcze buja silnikiem na biegu jalowym |
któraś świeca padnięta, lub pokasowane luzy... (bynajmniej u mnie tak było)
jak masz możliwość, zmierz ciśnienia na cylindrach
nie masz problemów z odpalaniem ? t.j nie musisz kręcić z pół minuty, zanim zapali ?
Rat84 - 2011-05-04, 22:10
podepne sie jesli mozna. mialem podobne objawy w swojej e30 m20b25. u mnie cyrki odstawial przeplywomierz. zmienilem i auto smigalo.
HARY E30 - 2011-05-05, 21:14
swiece juz 4 razy wymienialem kolego od kad mam to autko i nic to nie zmienilo!
cisinienie troche nie rowne od 11,4 barow do 12, z odpalaniem raczej nie ma problemu na zimnym motorze od strzala a na cieplym czasem nie chce zagadac ftedy musze go pedelem gazu ruszyc i cyka
przeplywke tez zmienialem i kibel nadal
tak pozatym to jeszcze wymienilem przepustnice, czujniki temperatury, wtryski!
a o jakie luzy ci chodzi?
przez 2 lata od kiedy jazdze tym samochodem nie moge tego zlokalizowac
Rat84 - 2011-05-05, 21:46
mniemam ze o luzy zaworów
makkus - 2011-05-05, 21:52
HARY E30 napisał/a: | ciśnienie trochę nie równe od 11,4 barów do 12 |
odchyłki rzędu 0,5 bara nie wpływają na równą prace...także jest OK
skoro takie ciśnienia to na pewno zawory nie są podparte, (chodziło mi o luzy zaworowe-> niby co 7-8tys powinno się sprawdzać), z tego wynika że głowicy nie należy się czepiać,
myślałem jeszcze o czujniku temp.do kompa, ale jest nowy...wtrysków nie należało wymieniać, przecież na LPG to samo-czyli problem jest w gdzieś w sterowaniu. Skoro po wymianie przepływki też się nie poprawiło, to pozostaje:
-krokowy
-komputer
-ewentualnie sonda, ale to znowu nie miałoby takiego wpływu na gazie, chyba że masz sekwencje...
może coś inni podpowiedzą
ogolny - 2011-05-06, 06:27
Jak dla to bierze ci jednocześnie PB i LPG.
HARY E30 - 2011-05-06, 21:00
no wlasnie zapomnialem dopisac ze te graty tez sa wymienione znaczy krokowka x 2 komputer i sonda
nie pali gazu i wachy naraz sprawdzone! i w taki sposob jest wszystko wymienione a problem jest nadal i zaden mechanik nic nie moze poradzic a bylem u 30 specow!!!!!
[ Dodano: 2011-05-06, 22:02 ]
wtryski wymienilem chyba w depresji ze ciagle jest problem chcialem sprawdzic i to
civicgut - 2011-05-07, 10:05
Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa/ Moze to nie wina silnika tylko napędu
norb - 2011-05-07, 12:14
Hej...podepnę sie pod temat dzis nagrałem swoje m20b25 z podobnym problemem nie chciałem zaśmiecać forum podobnymi tematami więc to dorzuce swoje 2 grosze...zerknijcie jaką reakcje ma moje e30 na muśnięcie gazem..spada ponizej 500 obrotów jak by miał zgasnąć...jak kupiłem miała gaz lecz pozbyłem sie tej skazy,zrobiłem remont głowicy,wymieniłem praktycznie jak kolega wyzej cały osprzęt pod maską i nic...po2 latach nie moge dojsc co to jest http://www.youtube.com/watch?v=W1sd5lC1rWg
misza - 2011-05-07, 13:00
a ten dźwięk traktora to od czego? nie masz wydechu? skoro robiłeś remont głowicy powinno być cichutko, czy takie kiepskie nagranie?, jak siedzisz w środku podczas filmu wydaje się jakby coś stukało?
pw - 2011-05-07, 15:15
przeplywomierz kolego skoro duzo ci pali i szarpie to przeplywka. a jak dasz jej gazu do oporu to idzie i nie szarpie albo zajaknie sie tak ? strzelia ci na gazie kiedys ?
norb - 2011-05-07, 16:50
misza, wydech jest tylko nie poskręcany do końca nic nie stuka...auto idzie dopiero od 3,5 tys obrotów przed tą granicą ma muła ;| moze byc ze przepływomierz został poszkodowany jest ktos z okolic radomia czy kozienic żeby podjechać i podmienić przepływki bo kupywać w ciemno to raczej nie widzi mi sie
makkus - 2011-05-07, 20:25
Regulator ciśnienia nie powodowałby tego zjawiska na LPG, ciężko naprawić auto na odległość...bo nie widząc jak i co szarpie, ciężko stwierdzić, czy to faktycznie wina silnika czy też sprzęgła (jak w moim wypadku, ruszenie z wolnych bez szarpania wszystkim graniczy z cudem, trzeba ją wspomóż odrobiną gazu, lub przypalić lekko tarcze i jest spokój na jakis czas).
Gdyby założyć, że bierzemy pod uwagę tylko zwiększone spalanie, na lpg i benzin to pod uwagę trzeba wziąć tylko, rzeczy wspólne sterujące zapłonem i składem (coby komp nie szalał).
Zawsze jest ryzyko, że może nie być połączenia gdzieś na złączach, przerwany przewód, a nawet brak dobrej masy...
HARY E30 - 2011-05-07, 21:10
regulatora nie wymienialem ale to moze byc od duzego spalania musze to sprawdzic
a co od bujania silnikiem? regulator nie ma nic do tego moze mam zawory po wypalane
dzisiaj regulowalem troche pomoglo ale nie do konca!
u mnie tek samo buja motorem jak u kolegi z tym ladnym dzwiekiem tez sie troche przydlawia ale troche lepiej reaguje na gaz
a kompa wymienialem to moze broblem w elektryce jak pisal makkus
na poczatku to tak wyje...a na gazie ze przeplywka na pol poszla ale wstawilem druga i od tamtej pory nia dopuszczam do takich sytuacji (to znaczy reguluje na czas)
norb - 2011-05-18, 11:09
panowie dziś podmieniłem przepływke i przepustnice od innej 2,5 i nadal ten sam objaw...jak pulsacyjnie dodam pare razy gazu to auto poprostu tak sie zalewa ze aż gaśnie wtryski mogą lać?? moze komputer jest walnięty?? a moze czujnik połozenia wału ma cos do tego jak sądzicie...?? prosze o jakąs rade
POTEGAT - 2011-05-18, 13:47
Zrób swapa na m52 i skończą się twoje problemy
G-R-Z-E-Ś - 2011-05-18, 19:57
POTEGAT napisał/a: | Zrób swapa na m52 i skończą się twoje problemy |
A tam Odraz ładować plastik pod maskę i ten głupi dźwięk !
Niema to jak dobre stare M20
Czujnik raczej nie , spróbuj podmienić jeszcze kompa !
POTEGAT - 2011-05-18, 20:19
G-R-Z-E-Ś napisał/a: | POTEGAT napisał/a: | Zrób swapa na m52 i skończą się twoje problemy |
A tam Odraz ładować plastik pod maskę i ten głupi dźwięk !
Niema to jak dobre stare M20
Czujnik raczej nie , spróbuj podmienić jeszcze kompa ! |
Znam chłopaka który mówił tak jak ty jakie to m 20 jest wspaniałe raz przejechał sie e30 m52 b28, sprzedał swoje m20 i niebawem bierze ode mnie e30 z plastikiem pod machą.
norb - 2011-05-18, 20:59
G-R-Z-E-Ś, co do kompa to miałem takowy problem raz,że auto zgasło i kaplica wiec zatargałem e30 do elektryka.Zrobił to i powiedział ze komputer zgubił zasilanie... czy komp z b20 na podmianke i sprawdzenie podejdzie
POTEGAT, moze i silniki m50(plastiki) są lepsze itd bo taka jest prawda ... ale ja chcę zostać przy seri jak bozia przykazała
lysy174 - 2011-05-18, 21:33
norb napisał/a: | czy komp z b20 na podmianke i sprawdzenie podejdzie |
Niestety nie podejdzie komp z B20. Nie ta mapa paliwa i inne momenty zaplonu.
Powiedz mi czy ktos u ciebie sprawdzil cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa??? Chodzi o cisnienie paliwa prosto z pompy.
norb - 2011-05-18, 21:41
lysy174, nie nikt nie sprawdzał... jak po pompuje pedałem gazu to auto gaśnie czy ciepły czy zimny tak samo powiedz mi jak sprawdzić i ile powinno wynosić?? regulator ciśnienia zmieniałem pisze z góry
lysy174 - 2011-05-19, 06:24
norb, sa takie przeplywowe mierniki cisnienia. Zaklada sie go na przewod i mierzy cisnienie. Bawilem sie kiedys czyms takim ale nie posiadam wiec nie pomoge w tej kwestii. W kazdym troche lepszym warsztacie powinni miec cos takiego. Cisnienie powinno wynosic dla M20 ok. 3,5 bara o ile sie nie myle. Ewentualnie jak masz taka mozliwosc to poprostu podstaw druga pompe paliwa do zbiornika i zobacz co sie bedzie dzialo.
Cypisek - 2011-05-19, 06:27
lysy174 napisał/a: | Powiedz mi czy ktos u ciebie sprawdzil cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa??? |
norb napisał/a: | uto idzie dopiero od 3,5 tys obrotów przed tą granicą ma muła ;| |
Pompa paliwa odpada.
G-R-Z-E-Ś - 2011-05-19, 08:21
Zgadzam się z Cypiskiem to nie jest wina pompy
POTEGAT miałem E30 z plastikiem pod maską faktycznie dobrze to jeździ ale nie ten dźwięk
Lewy066 - 2011-05-19, 09:55
dalej masz ten problem??
Sprawdź kabelek (nie paietam kolou ale byba brazowo/zielony) który idzie na mase przy rozruszniku...bo poczytałem te Twoje objawy i wychodzi ze sa podobne do moich. Albo masz urwany kabel albo źle przylega masa silnika. Koniecznie sprawdx ten kabelek przy rozruszniku
norb - 2011-05-19, 12:31
o.ki....sprawdze...a od czego ten balek jest?? moze to mieć taki wpływ na dławienie sie auta
lysy174 - 2011-05-19, 21:13
Cypisek napisał/a: | lysy174 napisał/a: | Powiedz mi czy ktos u ciebie sprawdzil cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa??? |
norb napisał/a: | uto idzie dopiero od 3,5 tys obrotów przed tą granicą ma muła ;| |
Pompa paliwa odpada. |
Caly pic w tym panowie ze w tym temacie o problemach z autem pisza dwie osoby i ja pisze do tej drugiej (nord) u ktorej to moze byc pompa paliwa [/b]
norb - 2011-05-19, 21:54
lysy174, słuchaj dzis podmieniłem pompe i jest to samo... nic nie zmieniło w pracy silnika....
maaaad - 2011-05-19, 23:56
W moim poprzednim e30 (też m20b20) też któregoś dnia auto zaczęło mi szarpać przy ruszaniu. Szarpanie ustało po... Wytrzepaniu filtra powietrza (oczywiście następnego dnia kupiłem i założyłem nowy).
lysy174 - 2011-05-20, 06:28
norb, a jak wyglada u ciebie sprawa z lewym powietrzem? Sprawdzałes szczelnosc ukladu dolotowego? Nigdzie nie ma jakiegos pekniecia, dziury? Samochod kupiles zagazowany wiec moze poprzedniemu wlascicielowi strzelil gaz i gdzies zasysa sobie lewe powietrze.
norb - 2011-05-20, 07:27
maaaad, co do filtra powietrza to zaraz po kupnie auta wymieniłem wszystko(olej,rozrząd,filtry wszystkie) teraz mam zakupioną nową wkładke K&N dalej nic nie zmieniło, lysy174, co do lewego powietrza to guma od przepływki do przepustnicy jest nowa wymiana poszła zaraz po kupnie auta(stara wiadomo rozszarpana była) wszystko uszczelniłem sylikonem i teflonem(rurki od podciśnienia) po przyłożeniu ręki do rury dolotowej auto gaśnie wiec chyba dobrze jest prawda??
grzebiąc po youtube znalazłem taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=gB23yeqhOKE piszą bład lambdy...tylko ze ja wymieniłem i jest to samo
HARY E30 - 2011-05-22, 12:16
wlasnie ja tez mialem wszystko podmienione i problem tkwil nadal
a teraz mam m20b25 i moze ktos wie o co chodzi bo pali kabel masowy od czujnika poziomu oleju, w kosci od silnika sa 4 piny wiecej a silnik od e34 czy jest różnica miedzy nimi bo kazdy mowil ze podpinam kosc strzal w bendx i powinien hulac a tu porazka
Cypisek - 2011-05-22, 12:30
lysy174 napisał/a: | Cypisek napisał/a:
lysy174 napisał/a:
Powiedz mi czy ktos u ciebie sprawdzil cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa???
norb napisał/a:
uto idzie dopiero od 3,5 tys obrotów przed tą granicą ma muła ;|
Pompa paliwa odpada.
Caly pic w tym panowie ze w tym temacie o problemach z autem pisza dwie osoby i ja pisze do tej drugiej (nord) u ktorej to moze byc pompa paliwa [/b] |
norb napisał/a: | lysy174, słuchaj dzis podmieniłem pompe i jest to samo... nic nie zmieniło w pracy silnika... |
lysy174, i tak się myliłeś
[ Dodano: 2011-05-22, 13:41 ]
norb, wymień czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka) i podmień czujnik położenia wału korbowego.
|
|