|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - gaz w E60
CB1000R - 2013-07-16, 19:50 Temat postu: gaz w E60 witam .pytanie do znawcow tematu badz posiadajacych autko z instalacja LPG.
Czytalem ostatnio ze w jakiejs gazecie auto swiat badz innej ze E 60 z silnikiem N53 (530 272 KM) bylo produkowane tylko na rynki europejskie a np do USA tylko z silnikiem N52 poniewaz w europie jest mniej zasiarczone paliwo ktore pozwala zastosowac N53natomiast w stanach byl;o by gorzej z tym..dodano komentarz ze montaż LPG wykluczony..(w N53)
Wlasnie moje pytanko czy ktos ma zalozona instalacje w tym modelu badz ma wiedze jak jezdzi na gazie i czy sprawia problemy??
pytam bo nosze sie z zamiarem kupna takiego modelu.. z gory dzieki za komentarze ze gaz do tego auta to profanacja..:p
Pozdrawiam
Cypisek - 2013-07-16, 20:33
N53 ma wtrysk bezpośredni, więc lepiej odpuścić temat LPG nawet jeżeli znajdzie się zestaw wtrysku fazy ciekłej.
N52 za to ma valvetronica.
Łukasz - 2013-07-17, 08:57
tu nie chodzi kolego o profanację, tylko o sens użytkowania auta na gazie, które do gazu nie jest stworzone.
CB1000R - 2013-07-17, 19:33
no ok ale ktore auto jest stworzone do gazu??ropniak do ropy benzynowe do benzyny...zreszta nie ma co dywagowac ..mam co prawda starsza beemke wiec nie chodzi o jakies porownania ale sekwencja solidna wlozona jezdze ze 4 lata i pomijajac brak jakichkolwiek problemow z gazem nawet gdyby nie dioda pokazujaca na czym aktual jade to bym nie wiedzial czy LPG czy benzyna..
Silniki sa coraz bardziej skomplikowane ale producenci instalacji (markowi)tez nie spia..
A co z tym Valvetronickiem??
HARTGE - 2013-07-17, 21:46
CB1000R napisał/a: | Silniki sa coraz bardziej skomplikowane ale producenci instalacji (markowi)tez nie spia.. |
A no nie śpią, ale jak na razie to jedynymi "gazowalnymi" silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny są silniki grupy VW (TSi, TFSi).
Na etapie projektowania i testów są instalacje bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej do silników Kia 1600 GDi.
Zapewne przyjdzie i kolej na opracowanie instalacji gazowych do silników BMW z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Myślę jednak że za opracowanie instalacji gazowej do ww. silników BMW, konstruktorzy wezmą się na samym końcu.
Cypisek - 2013-07-18, 01:34
CB1000R napisał/a: | no ok ale ktore auto jest stworzone do gazu?? |
No za pewne niewiele. Ale jest cała masa aut którym bez różnicy na jakim paliwie jadą.
CB1000R - 2013-07-18, 21:12
troszke poczytalem odnosnie wtrysku paliwa bezposredniego..ok ciezko wsadzic LPG..
Natomiast co z valvetronickiem?? czytalem ze jezdza Bety na Lpg majac ten system...
wiec chyba sa jakies pozytywne doswiadczenia skoro laduja instalke LPG do tych silnikow..
Cypisek - 2013-07-19, 00:30
Jasne że valvetronic jeździ na LPG, nawet w sterowniku LPG Tech jest opcja silnika z valvo. Bardziej chodziło mi o awaryjność samego valvetronika niż lpg w takim aucie.
Łukasz - 2013-07-19, 09:34
Gazownik rzadko odmawia, rzecz w tym, aby wybrać auto/silnik, które z gazem radzi sobie znośnie, nie zwiększać ryzyka
CB1000R - 2013-07-19, 13:38
racja..a jest jakis silnik w E60 ktory mozna zagazowac bez wiekszych komplikacji??(stosowany w okolicach 2008 r)?
Cypisek - 2013-07-20, 05:15
Każdy bez wtrysku bezpośredniego.
CB1000R - 2013-07-20, 09:17
a gdzie mozna znalezc opis silnikow z info jaki wtrysk?bo szukam patrze ale nie umie namierzyc poza opisem poszczegolnego modelu ale to jest czasochlonne..jest jakas tabela badz stronka z info?
Cypisek - 2013-07-20, 22:12
http://bmwfans.info/parts...N/Sedan/Europe/
a potem:
www.google.pl lub wikipedia.
ogolny - 2013-07-21, 06:25
Z tego co wiem to jest możliwość zagazowania,koszt ok 8 tyś i mało który gaziaż się tego podejmie.Najlepiej to dzwonić bezpośrednio do dobrych gazowników i się dopytać.
Łukasz - 2013-07-23, 09:05
520i z początku produkcji.
CB1000R - 2013-07-23, 10:32
Słaby motor jak na ta budę..chyba widze nie da się ominac zakupu Diesla..
HARTGE - 2013-07-23, 15:40
W E60 do wyboru (zagazowania) masz tylko te trzy opcje (oczywiście wszystko z początku produkcji) :
520i M54
525i M54
530i M54
Widzę że się uparłeś, też myślałem o E60 ale szybko się "wyleczyłem".
CB1000R - 2013-07-23, 18:57
nie tyle ze sie uparlem ..raczej ze bardzo mi odpowiada ten model E60..
Myslalem jeszcze o E90 ale tam pewnie te same silniki i te same problemy przy zagazowaniu co w E60...mowa o roczniku ok 2008..ale tematu nie liznalem poki co ..
Łukasz - 2013-08-13, 08:54
CB1000R napisał/a: | Słaby motor jak na ta budę..chyba widze nie da się ominac zakupu Diesla.. |
Fakt, nie jest to szaleniec, 9 sek do paki i przy pełnym obciążeniu słabo jedzie, ale za to jest maksymalnie - jak na E60 - bezawaryjnie.
Kolega kupił ostatnio 530ix z 2007 roku, auto z pierwszych rąk z minimalnym przebiegiem, niestety wciąż go trapią drobne i dokuczliwe awarie.
W E90 do zagazowania dobre mniejsze silniki.
CB1000R - 2013-08-17, 08:56
mniejsze w E-90 tzn jakie?
Łukasz - 2013-08-19, 11:15
a wujek gugiel nie znany?
http://baza.edpol.pl:8080...a=00016&b=05389
316i , 318i , 320i
CB1000R - 2013-08-20, 18:58
znany ale nie utrzymuje kontaktow z rodzina
a poza po to jestem na forum aby ktos doradzil na jakiej stronce czego szukac i temat zalatwiony
wiec dzieki.
Łukasz - 2013-08-21, 08:51
minus jest taki, że jak ząładujesz rodzinę/znajomych do takiego 318i/320i z LPG i pojedziesz w trasę to, aby wyprzedzić będziesz to musiał dużo wcześniej zaplanować
CB1000R - 2013-08-21, 09:35
poniekad racja aczkolwiek mam w w swoim Is -e sekwencje włozona i nie ma róznicy odczuwalnej czy jade na Pb czy na LPG a zatem brak mocy moze wynikac w w/w przykaldzie raczej z pojemnosci ...dlatego cos ok.3 Litrów byłoby ok
Łukasz - 2013-08-21, 15:00
Że z pojemności - to oczywiście się zgodzę. Wszystko co nie ma bezpośredniego wtrysku da się jakoś zagazować, więc kombinuj....
WI$NIA - 2013-08-23, 21:39
Łukasz napisał/a: | minus jest taki, że jak ząładujesz rodzinę/znajomych do takiego 318i/320i z LPG i pojedziesz w trasę to, aby wyprzedzić będziesz to musiał dużo wcześniej zaplanować |
normalnie leżę i kwiczę
CB1000R - 2013-08-24, 10:48
Podziel sie przemysleniami to moze pokwiczymy razem he he
|
|